Automat vs Manual w 2.8 td Pajero II

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Automat vs Manual w 2.8 td Pajero II

Post autor: Francek » pt lut 15, 2008 9:27 pm

Witam
Po przewertowaniu 23 stron o Miśkach i użyciu opcji szukaj pozwalam sobie zadać to pytanko.
Co sądzicie o automacie w Pojarce ?? , Czy występuje razem z SS ?? Jak wpływa na spalanie ?? Szczególnie byłbym dzwięczny za wypowiedzi posiadaczy automatów.
Autko ma być na codzień i do układania przeróżnych tras turystycznych w tym też tych na suwalszczyźnie :wink: a po pozbyciu się Toyki moim cywilowozem będzie Pojarka :D
Dziękuję i pzdr
Franc
Higway to hell

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lut 15, 2008 9:34 pm

Automat i 2.8 to niezle polaczenie, 2.5 z automatem mul okrutny.

Automat wystepuje jak najbardziej z SS. Bedzie palil litr-dwa wiecej niz manual i jezdzic sie trzeba nauczyc, ot co.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » pt lut 15, 2008 10:39 pm

litr dwa tzn bardziej 12-14 czy 16-18 ON/100 ??
Jeżdzić umiem :wink: mam nadzieję
Higway to hell

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » sob lut 16, 2008 9:08 am

Jak moj 2.5 pali 10 do 14 po szutrach i klima non-stop, to ten nie zejdzie ponizej 11 ale i z 16 tez nie wyjdzie po czarnym. W terenie to sam wiesz.

Ktos tu nawet automatem 2.8 lawety ciaga, 2.8 to bardzo fajny silnik :)2

A roznicy w zuzyciu 2.8/2.5 nie ma :)2

2.5 z automatem omijac :)3, w manualu jezdzi przyzwoicie.
Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2008 10:52 am przez Misiek Cypr, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Post autor: majkii » sob lut 16, 2008 12:27 pm

Mam w swoim LWB automat i nie narzekam. Spalanie obecnie szacowało się w granicy 14-15 l ON w codziennej eksploatacji,głownie krótkie dojazdy do pracy,czasami trasa 30-50 km.
Jak zrobiłem runde na 500 km po czarnym to wyszlo 14.Większośc trasy powyżej 100km/h na kołach 33"x12.5" MT
Silnik dobry i przyjemny,nie jest zbyt klekotliwy.Automat też ładnie i gładko wybiera.
Możliwe jest minimalnie niższe spalanie.
Miałem kłopot z uszczelkami kolektora wydechowego i turbinka domagała się regeneracji.
Obecnie oczekuję na zregenerowaną,może po naprawie uda się uszczknąć z 1-2 l na 100km

Pozdrawiam
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
Reich
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn paź 23, 2006 3:00 pm
Lokalizacja: Puławy/Noordwijk.NL

Post autor: Reich » pn lut 18, 2008 10:24 pm

Na autostradzie schodzilem do 10l :lol: ,ale przy 110.W miescie ok.13.Automat jest o.k. :)2
pajero2.8td'97 automat Vitara 1.6 '91

Awatar użytkownika
asaasa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: czw sie 03, 2006 12:20 pm
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: asaasa » wt lut 19, 2008 10:20 am

Mam 2.8 automat + SS. Kiedyś zmierzyłem na trasie i wyszło mi 9,20 :lol: . Nie powiem na mieście jak depniesz to i 16 potrafi zagonić. :oops: Także nie jest źle.

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » wt lut 19, 2008 2:36 pm

Nastawiam się na 12-14 ON/100 i będę zadowolony :)21
Po 7 latach pozbyłem się swojego L200 i po nieudanym romansie z HDJ-tem 80 wracam na stare śmiecie czyli do Misia Pajero. Będzie to typowy dupowozik na 32 AT z malutką wyciągareczką :wink: i snorkelkiem.
Mam nadzieję, iż zalosuje dobry egzemplarz :D
Higway to hell

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » wt lut 19, 2008 2:42 pm

Francek pisze:Nastawiam się na 12-14 ON/100 i będę zadowolony :)21
Po 7 latach pozbyłem się swojego L200 i po nieudanym romansie z HDJ-tem 80 wracam na stare śmiecie czyli do Misia Pajero. Będzie to typowy dupowozik na 32 AT z malutką wyciągareczką :wink: i snorkelkiem.
Mam nadzieję, iż zalosuje dobry egzemplarz :D

oby :lol:

uważaj bo w SS ostatnio pojawiło się dużo egzemplarzy z LSD z tyłu zamiast blokady 100% , np chyba że ładniusi będzie to se most przestrzelisz :)21


ps. a da się mawet duąa wsadzić, mi się udało ślimaka 12000Lbs upchnąć


ps.2 to ten model tojki co cię tak psychicznie wykończył ?? :)21


było tyranusa zostawić :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » wt lut 19, 2008 3:30 pm

Tyranus jest u kumpla i ma się dobrze :D
Potrzebuje dwóch "długich" terenówek- raz, że w pracy się lepiej spisują, dwa, że z familią wygodniej podróżować. Toyka to nie autko na Polskę- za biedny jestem na nie. I za długo trzeba czekać na części :D :wink:
Na wyprawy Parchol, na codzień Lekutko uterenowione Mitsu :)2
I będzie git
Higway to hell

Awatar użytkownika
rico69
 
 
Posty: 183
Rejestracja: pt lut 02, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Leszno-Wielkopolska

Post autor: rico69 » wt lut 19, 2008 5:27 pm

Franc - Ty miałeś babola HDJ'ta ja miałem Pajero 2,8 TD które miało zepsute prawie wszystkie główne elementy.
Raczej kwestia szczęścia do egzemplarza niż wybór konkretnej marki.
Teraz już wiem, że należy kupować auto jak najmłodsze i mądrze modyfikować skoro ma służyć jak najdłużej.
Adrian
LC 95 mota się

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » wt lut 19, 2008 6:17 pm

Pożyjemy, zobaczymy- Nie miałem żadnego babola- ochłońcie już z tym !! Jakiś pojeeb z Wybrzeża Wam głupot nawciskał i się wszyscy oślinili. HDJ80 jest mega drogim autem, zresztą jak i większość Toyot i tyle, a syfi się i sypie jak wszystkie :)2
Łaska Pańska, że poszedł się paść. Pojarkę miałem już 8 lat temu a i przez ostatnie 7 lat L200 i naprawy nigdy nie były tak skomplikowane, długie i pieniądzożerne jak w Toyocie 8)
Piękna Pojarka niebawem zasili moje stadko- 100-ka którą testowałem przez 3 dni z całym szacunkiem ale się nie umywa :)3 :)3
Pozdro i do Nowicy :wink: ( tam jeszcze jadę Toyką - to jej ostatni występ)
Higway to hell

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » śr lut 20, 2008 4:51 pm

Karwa kupienie Pojarki w tym kraju graniczy z cudem. Co lepsze egzemplarze schodzą na pniu :-?
Będzie jednak manual bo wszystkie autoamty zmieniły już właścicieli :)
Może wieczorem się pochwalę co za złoma przytargałem :wink:
Higway to hell

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr lut 20, 2008 4:55 pm

Jak go przytargasz na kolach to juz sukces :wink:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » śr lut 20, 2008 4:59 pm

EEEE........... no tak żle to nie będzie. Wsiadam i jadę jak Pan :D
Do tej pory Pojarki mi się nie kaszaniły na trasie :)2
Higway to hell

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr lut 20, 2008 5:05 pm

Moja ma na budziku 350kmil i daje rade, 2.5, nie narzekam na brak mocy itd. Zlego slowa nie powiem, ale skrzynka manual. Jechalem 2.5 automatem, to jeszcze przez tydzien sie gapilem w lusterka non-stop, bo do przodu w tym wehikule nie bylo warto :wink:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » śr lut 20, 2008 5:17 pm

To ma chyba coś około 100 KM. Podobnym silnikiem napędzam L200 na 33/12,5 i spoko daję radę nawet ze 120-130 km/h pojedzie..... z wiatrem :wink:
Szukałęm 2,8 tdi bo jak mówiłem ma byc to "typowy" cywil- ale jak się znam wnet go lekko usprawnię :wink:
Higway to hell

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » czw lut 21, 2008 11:38 pm

No to sobie pojechałem, zobaczyłem :lol: :lol: i wróciłem by PKP

Uwaga mina :)11 !! http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4471113

Jakis napalaniec może kupi tę padakę :wink: moim zdaniem zrobiony z dwóch, nie działa blokada międzyosiowa, abs, srs. siedzenia nie z tego modelu, agonia lewego drążka kierowniczego i amorów itp itd o geometrii nie wspominam.
Tradycyjnie- zachód Polski czekanie na leszcza i d.ymanie :)3
Higway to hell

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lut 22, 2008 7:25 am

Fotele pewnie wypierdziane byly, moj tak ma, z tylu skory, z przodu welury na amorkach.

Drazek to grosze, amorki nie zabijaja, ale po czym wywnioskowales, niedzialajaca centralna blokade ??

Obejrzalem zdjecia i fotele pasuja do tej wersji 2.8
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » pt lut 22, 2008 11:18 am

Po jeździe :D
Kłopoty z zapieciem 4x4 przy 40 km/h, następne polozenie wajchy czyli 4x4 z centralnym mechanizmem - kontrolka sie mruga przez 5 min. mimo ruszania i stawania -efekt zaden. Reuktor wlazi ale juz reduktor + blokada centralnego mechanizmu- kupa- znowu mrygajaca kontrolka i trakcyjnie zero roznicy :-? Moim zdaniem autko po powodzi, zalaniu lub podobnych przypadlosciach :)3
Higway to hell

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lut 22, 2008 11:51 am

Mruganie kontrolki moze swiadczyc o problemach z czujnikami, ktore sa bardzo czesto przypadloscia miska niestety, w moim tez, choc nie z ta akurat.

Jesli udaloci sie wpiac 4hlc, znaczy zapiales blokade centralnego, bo jest wlaczana mechanicznie. Kontrolka mryga bo czujnik nie halo.

Dalej juz jest tylko polozenie N, choc nie zawsze i reduktor. Oba w stanie zblokowanego centralnego dyfra. Aby to wszystko spiac, musisz te wajche wcisnac, mimo ze nie zawsze jest napisane na niej PRESS.

Ktos pare dni temu tak samo sie meczyl i okazalo sie ze operator pi..da...

Roznicy w trakcji nie odczujesz tak latwo na luznej nawierzchni a na twardym nie radze testowac.

Nie jestem tez zwolennikiem wlaczania napedu podczas jazdy mimo instrukcji o tym mowiacej.

Mogl nie jezdzic w terenie i czujniki sie zastaly.

Jak po powodzi to powinien byc zezarty, tapicerka z zaciekami. Rame z tylu w okolicach amorkow trzeba sprawdzac, srubokretem najlepiej. Jak ci sie nie uda go wbic, to zdrowa.

Powodzenia w szukaniu, ale moze on wcale taki zly nie byl.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » pt lut 22, 2008 12:14 pm

Nie boj, nie boj pressałem :wink:
Zadnej roznicy w trakcji pojazdu :-? byc moze mechanizm wlaczania blokowania centralnego nie halo- nie wiem nie mam rentgena w oczach :lol: Moim zdaniem kupa :)3
Higway to hell

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lut 22, 2008 12:18 pm

Nie slyszalem zeby ktos centralny dyfer rozwalil. Czujniki to standart, tematow na temat lampek na misiowym forum od groma.

Udalo Ci sie wlaczyc reduktor?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt lut 22, 2008 12:19 pm

moim zdaniem bardzo ładny środek, taki stylowy.. prawie jak jaguar
:)21
Francek -może z następnym rzęchem to nie jedź tylko spytaj na forum, może ktoś ma bliżej i trudu zaoszczędzi..

Awatar użytkownika
Francek
Posty: 638
Rejestracja: wt cze 01, 2004 11:13 am
Lokalizacja: Śródmieście

Post autor: Francek » pt lut 22, 2008 1:59 pm

No stylowy :D mie sie niepodobał, szczegolnie te stylowe latanie tylnej kanapy i skórki rodem z XIX w ( tzn ich stan ).
Zakopalem autko i wlączalem blokade dyferka- niestety poza mruganiem kontrolki w kreceniu sie kólek nie było różnicy ( standard jak przy 4HL)-byc może się mylę-mam małe doświadczenia z SS- ale jezeli to coś było sprawne to i tak niewiele dawało :wink:
@Mroczny - nie mam dostepu na regiony :-? a poza tym przejażdżka PKP -osobowymi dostarczyła wielu wrażeń.
Będzie niestety 2 Patrol bo wszystkie ładne Misie są sprzedane a ja na gwałt potrzebuje dupowozu 8)
Znalazłem takowego 2,8 w dobrej cenie i po sprawdzeniu historyjki w ASO sie zdecydowałem.
Moja rodzinka będzie sie skladala z 2 Parchow i UnimoParchoJeepoToyoGaza :D
Pzdr
Higway to hell

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości