Problem z układem turbo
Moderator: Kosiarz
- paruch
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 1:10 pm
- Lokalizacja: Wwa
- Kontaktowanie:
Problem z układem turbo
Witam.
Sprawa dotyczy Gallopera 2,5 TD z 2000r. Czyli silnik to odpowiednik miśkowego 2,5TD z 1 gen.
Problem polega na tym że jak się silnik nagrzeje (np podczas jazdy w trasie) to po wciśnięciu więcej niż powiedzmy 20% gazu słychać wyraźne pssssssssss i odczuwalny jest spadek mocy (ergo ciśnienia w układzie doładowania). Myślałem że może któryś z węży puszcza, ale wydaje się to raczej niemożliwe, zważywszy na ich bdb stan. Dokręciłem wszystkie opaski. Na drodze intensywnej obserwacji ustaliłem że przypuszczalnie przyczyną problemu może być taki zaworek wyglądem przypominający jakby zawór upustowy. Widać że jego okolice są wyraźnie okopcone. Na rysunku technicznym opisane jest to jako "actuator-turbo charger" bądź tez po polskiemu "zawór obciążeniowy turbo" . Zasięgnąłem języka i ponoć ustrojstwo to reguluje ciśnienie turbiny.
Tu pytanie do kolegów. Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem. Czy wiecie czy ten cały pipsztyk jest rozbieralny/regulowalny/naprawialny. Gdzie jeszcze można szukać problemu? Z góry serdeczne dzięki za wszelką pomoc.
Sprawa dotyczy Gallopera 2,5 TD z 2000r. Czyli silnik to odpowiednik miśkowego 2,5TD z 1 gen.
Problem polega na tym że jak się silnik nagrzeje (np podczas jazdy w trasie) to po wciśnięciu więcej niż powiedzmy 20% gazu słychać wyraźne pssssssssss i odczuwalny jest spadek mocy (ergo ciśnienia w układzie doładowania). Myślałem że może któryś z węży puszcza, ale wydaje się to raczej niemożliwe, zważywszy na ich bdb stan. Dokręciłem wszystkie opaski. Na drodze intensywnej obserwacji ustaliłem że przypuszczalnie przyczyną problemu może być taki zaworek wyglądem przypominający jakby zawór upustowy. Widać że jego okolice są wyraźnie okopcone. Na rysunku technicznym opisane jest to jako "actuator-turbo charger" bądź tez po polskiemu "zawór obciążeniowy turbo" . Zasięgnąłem języka i ponoć ustrojstwo to reguluje ciśnienie turbiny.
Tu pytanie do kolegów. Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem. Czy wiecie czy ten cały pipsztyk jest rozbieralny/regulowalny/naprawialny. Gdzie jeszcze można szukać problemu? Z góry serdeczne dzięki za wszelką pomoc.
Był długi Galloper 2,5 TD + MT 33x10,5
Jeszcze kiedyś kupię jakieś brzydkie, kwadratowe bydle...
Jeszcze kiedyś kupię jakieś brzydkie, kwadratowe bydle...
Jeżeli ten zawór znajduje się na kolektorze dolotowym, to jest to zawór bezpieczeństwa upuszczający nadmiar ciśnienia do atmosfery. Albo otwiera się za wcześnie, albo Twoja turbina przeładowuje. Zacznij od pomiaru ciśnienia doładowania. Jak możesz to wklej zdjęcie "podejrzanego".
Różne diesle teraz vitara tdi.
Z tego siłownika (puszki) po lewej stronie prawdopodobnie wychodzi od spodu cięgno sterujące zaworem upustowym turbosprężarki i on reguluje ciśnienie doładowania. Natomiast siłownik po stronie prawej wygląda na zawór recyrkulacji spalin, jeżeli takowy występował w tym silniku - tego nie wiem. Zaworu recyrkulacji spalin radzę pozbyć się (zaślepić kawałkiem blaszki montowanej między zawór a kolektor ssący).
Nie pamiętam jakie jest fabryczne ciśnienie doładowania w tym silniku - myślę że nie większe niż 0,8 atm. I uwaga - pomiaru doładowania dokonujemy na hamowni podwoziowej lub po prostu podczas jazdy a nie na postoju bez obciążenia silnika!
Nie pamiętam jakie jest fabryczne ciśnienie doładowania w tym silniku - myślę że nie większe niż 0,8 atm. I uwaga - pomiaru doładowania dokonujemy na hamowni podwoziowej lub po prostu podczas jazdy a nie na postoju bez obciążenia silnika!
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: Problem z układem turbo
Bzdura, w I gen silnik sie różnił, owszem te same oznaczenie 4D56. ale różnią się głowicą, zaworami, tłokami, turbem itd.paruch pisze:Witam.
Sprawa dotyczy Gallopera 2,5 TD z 2000r. Czyli silnik to odpowiednik miśkowego 2,5TD z 1 gen. .
GG 3597101 tel. 602-673-905
Faja i Goszen mowia dokladnie o tym samym i na to bym stawial, zawor bezpieczenstwa. Otwiera sie przy za duzym cisnieniu doladowania. Pytanie czy otwiera sie dlatego,ze sie uszkodzil czy dlatego, ze sprezarka przeladowywuje.
Pierwsza sprawa to zmierz cisnienie doladowania. Najpierw tak jak jest teraz, potem wykrec ten zawor, zaslep otwor(dobierz nakretke) i zmierz cisnienie ponownie. Jezeli bedzie ok na zaslepionym to znaczy ze masz zawor do wymiany.
Pierwsza sprawa to zmierz cisnienie doladowania. Najpierw tak jak jest teraz, potem wykrec ten zawor, zaslep otwor(dobierz nakretke) i zmierz cisnienie ponownie. Jezeli bedzie ok na zaslepionym to znaczy ze masz zawor do wymiany.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
nie koniecznieparuch pisze:Jak rozumiem pow 1,5krpm pod obciążeniem?goszen pisze:nie musi mierzyć, to łatwo sprawdzić, powyżej 1500 obrotów musi wysuwać się ten drut z urządzenia, jak sie nie wysuwa to walnięty.
otwierasz maskę i prawą ręką na pompie wtryskowej dodajesz gazu i patrzysz czy się wysuwa czy nie.
GG 3597101 tel. 602-673-905
Re: Problem z układem turbo
A jak jest zimny to spadku mocy nie maparuch pisze:....
Problem polega na tym że jak się silnik nagrzeje (np podczas jazdy w trasie) to po wciśnięciu więcej niż powiedzmy 20% gazu słychać wyraźne pssssssssss i odczuwalny jest spadek mocy ....

- artur krzysztof wnorowski
-
- Posty: 901
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:17 pm
- Lokalizacja: SASKERS LAND
- paruch
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pt wrz 21, 2007 1:10 pm
- Lokalizacja: Wwa
- Kontaktowanie:
Re: Problem z układem turbo
Tylko jak jest mocno nagrzany i w tle słychać owe pssssssssyczenie.Tarpi pisze:A jak jest zimny to spadku mocy nie maparuch pisze:....
Problem polega na tym że jak się silnik nagrzeje (np podczas jazdy w trasie) to po wciśnięciu więcej niż powiedzmy 20% gazu słychać wyraźne pssssssssss i odczuwalny jest spadek mocy ....
Był długi Galloper 2,5 TD + MT 33x10,5
Jeszcze kiedyś kupię jakieś brzydkie, kwadratowe bydle...
Jeszcze kiedyś kupię jakieś brzydkie, kwadratowe bydle...
Re: Problem z układem turbo
Posprawdzaj w takim razie wszystkie gumowe rury, wężyki i membrany między turbo a kolektorem ssącym....paruch pisze:Tylko jak jest mocno nagrzany i w tle słychać owe pssssssssyczenie.Tarpi pisze:A jak jest zimny to spadku mocy nie maparuch pisze:....
Problem polega na tym że jak się silnik nagrzeje (np podczas jazdy w trasie) to po wciśnięciu więcej niż powiedzmy 20% gazu słychać wyraźne pssssssssss i odczuwalny jest spadek mocy ....
Witam,goszen pisze:nie musi mierzyć, to łatwo sprawdzić, powyżej 1500 obrotów musi wysuwać się ten drut z urządzenia, jak sie nie wysuwa to walnięty.
Przy 1500obr powinien regulator sie otwierać? U mnie otwiera przy 3000-3500 obr. , oczywiscie bez obciazenia.
Wg. mnie obroty nie moga byc wyznacznikiem prawidlowego dzialania regulatora, pod obciażeniem, gdy wydostaje sie wiecej spalin rzeczywiscie przy 1500 obr w przewodach moze byc wlasciwe cisnienie. Jedynym sposobem jest pompka z manometrem i raczej nie samochodowa

K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
Cisnienie doładowania to około 0,84bar'a. Ciśnienie wzrasta wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika. Im większe obciążenie tym więcej silnik dostaje paliwa produkując większą ilość spalin napędzających wirnik turbiny. Im wyższa prędkość obrotowa wirnika turbiny tym więcej powietrza jest w stanie wtłoczyć do komór spalania w silniku oraz podać na membramę na pompie wtryskowej. Nominalna wartość ciśnienia uzyskiwana jest przy w miarę konkretnej wartości obrotowej silnika. Wtedy odczuwalny jest przyrost mocy będący wykładnią ilości wtłoczonego pod ciśnieniem powietrza uruchamiającego jednocześnie membranę na pompie powodując podanie większej dawki paliwa. Ciśnienie regulowane jest pprzez mechanicznie uruchamiany kolejnym wężykiem siłownik. To samo ciśnienie powietrza doładowującego osiągając niezdrowy dla silnika poziom uruchamia siłownik otwierając zawór upustowy upuszczający nadmiar powietrza bypasem do układu wydechowego poza turbiną. To tak na prędce dla zwykłych turbin.
Dziadek 2,5TD `98
Jest w Miśku zawór na dolocie?Faja pisze:Zawór upustowy reguluje ciśnieniem doładowania zwykłej turbiny przekierowując część spalin bezpośrednio do układu wydechowego. Jeżeli z jakichś powodów on zawiedzie, to otwiera się zawór bezpieczeństwa upuszczając nadmiar ciśnienia z układu dolotowego do atmosfery.
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości