Strona 1 z 1
Euro NCAP Pick-upów
: czw mar 06, 2008 7:54 am
autor: Adas
http://img264.imageshack.us/img264/9038/testl200ap8.jpg
Zrobiono testy zderzeniowe pick-upów , L200

, ale Nawara dno

: czw mar 06, 2008 9:33 am
autor: marcin_d
L200

Ale faktycznie kiedyś widziałem na Tubie takie testy no i delikatnie rzecz biorąc troche sie przeraźiłem
: czw mar 06, 2008 9:45 am
autor: Yoorek
: czw mar 06, 2008 11:40 am
autor: Adas

na forum Mitsubishi jeszcze nie było , że na Nissanie było to nie ma się czym chwalić , my jesteśmy szczęśliwi , że L200 ma **** a nie jak Nawara zero
: czw mar 06, 2008 1:22 pm
autor: orzeh77
W radiu TOK FM w programie motoryzacyjnym dość dokładnie analizowano te wyniki. Tak czy inaczej we wszystkich pieszy nie ma szans (co raczej nie dziwi )
: czw mar 06, 2008 1:34 pm
autor: Misiek Cypr
Czytalem sobie w samolocie Auto Swiat Katalog Samochody Terenowe. Tam "fachowcy" pisza, ze kazda terenowka jest bezpieczniejsza od plaskatego, bo ma duzo blachy, czy jakos tak

: czw mar 06, 2008 9:37 pm
autor: marcin_d
No każdemu sie tak wydaje co jeździ plaskatym. Bo "auto ciężkie masywne duże mocna konstrukcja" itd. no ale nie dziwmy sie w sumie bo dealer nam nie powie że auto dostało 1 gwizdke w testach NCAP...
Ale tak nawiasem mówiąc to ciekawe jak by wyglądało Renault Espace (które ma prawie 5 gwiazdek) podczas zderzenia czołowego z taką navarą co ma 1 gwiazdkę...
: pt mar 07, 2008 10:41 am
autor: Yoorek
marcin_d pisze:No każdemu sie tak wydaje co jeździ plaskatym. Bo "auto ciężkie masywne duże mocna konstrukcja" itd. no ale nie dziwmy sie w sumie bo dealer nam nie powie że auto dostało 1 gwizdke w testach NCAP...
Ale tak nawiasem mówiąc to ciekawe jak by wyglądało Renault Espace (które ma prawie 5 gwiazdek) podczas zderzenia czołowego z taką navarą co ma 1 gwiazdkę...
Myslę że Espace wyglądało by makabrycznie, Navarra pewnie prawie bez szwanku, z dużym prawdopodobieństwem odwrotnie bło by z pasażerami.
W 1996 widziałem wypadek megana z Polonezem (czołówka offset) megan zaczynał się od przedniej szyby (autentycznie silnik wsunął się jakoś nieomal pod kabinę) Polnozez robity reflektor lekko uszkodzony maska i błotnik. Gośc z Megana wysiadł sam, bez problemu otwierając drzwi, z tego drugiego zabrał karetka. OCzywiśie być może to incydentalny przypadek, obrazuj jestma, że skrót myślowy "jak by WYGLĄDAŁ Espace" jest mocno niefortunny.
pozdr
Y
: pt mar 07, 2008 11:21 am
autor: + AND +
ncap zacznie mnie interesowac jak zaczna robic test spotkania z baobabem
wzglednie dacha czy strzala z kinetyka

: pt mar 07, 2008 8:01 pm
autor: ANIOL
ncap sluzy tylko do potrzeb marketingowych producentow samochodow wiadomo im wiecej gwiazdek to wieksza sprzedaz danego modelu jakos o samochodach amerykanskich czy wszelakiej masci sportowych nie slychac aby im robiono testy ncap glownie chodzi o wplyniecie na psychike ludzi jakie to niektore koncerny produkuja bezpieczne samochody-rosnie sprzedaz prezesi sa zadowoleni jest
a przeciez samochody sluza do jazdy a nie do rozbijania sie
wogule gwiazdki mnie nie obchodza chyba ze w swieta

: pt mar 07, 2008 11:20 pm
autor: christox
ANIOL pisze:ncap sluzy tylko do potrzeb marketingowych producentow samochodow wiadomo im wiecej gwiazdek to wieksza sprzedaz danego modelu jakos o samochodach amerykanskich czy wszelakiej masci sportowych nie slychac aby im robiono testy ncap glownie chodzi o wplyniecie na psychike ludzi jakie to niektore koncerny produkuja bezpieczne samochody-rosnie sprzedaz prezesi sa zadowoleni jest
a przeciez samochody sluza do jazdy a nie do rozbijania sie
wogule gwiazdki mnie nie obchodza chyba ze w swieta

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. To właśnie EuroNCAP, jako organizacja konsumencka, wymusza swoimi testami, aby producencji samochodów dbali bezpieczeństwo pasażerów i pieszych. NCAP zaczął nawet kupować do testów samochody w najuboższym wyposażeniu, aby producenci nie sprzedawali "golasów". A że dobry wynik w testach to najlepszy marketing to jest to po prostu samo życie... Oczywiście nie wszystkie punkty składające się na gwiazdki są z sensem (np. świecąca kontrolka nie zapięcia pasów bezpieczeństwa), ale uratowały one życie nie jednemu pasażerowi.
W Stanach tez jest NCAP i tez robi testy.
: sob mar 08, 2008 7:19 am
autor: konrad.w1
Może nie Nawara i nie najświeższe modele ale ...
http://pl.youtube.com/watch?v=2dTemVwooYc
: sob mar 08, 2008 7:26 am
autor: EROW
Tak się zastanawiam skąd NCAP i inne organizacje robiące takie "testy"
mają kase

? - z budżetów państw

czy z dotacji płynących z koncernów
reszta jest pieśnią ...
: sob mar 08, 2008 8:09 am
autor: marcin_d
EROW pisze:Tak się zastanawiam skąd NCAP i inne organizacje robiące takie "testy"
mają kase

? - z budżetów państw

czy z dotacji płynących z koncernów
reszta jest pieśnią ...
No własnie tez mnie to zastanawia, bo jednak wydać 140 kpln (czy ileś tam ojro

) za samochód i go "troche" porysywać to jest troche kasiury. Pewnie Unia daje

: sob mar 08, 2008 9:12 am
autor: Kudłaty
Widziałem w tv testy zdeżeniwe LR Disco kontra Renault Espace i jestem w szoku bo disco było zmasakrowane łącznie z kierowcą w sumje renówka też tylko w renówce nikt nie ucierpiał.
: sob mar 08, 2008 10:19 am
autor: + AND +
na jou tube jest ten strzal ...mozna sobie ogladnac

: sob mar 08, 2008 4:03 pm
autor: Kudłaty
+ AND + pisze:na jou tube jest ten strzal ...mozna sobie ogladnac

No właśnie daje do myślenia , czy te terenówki to takie twarde

: sob mar 08, 2008 5:13 pm
autor: ANIOL
: sob mar 08, 2008 9:05 pm
autor: + AND +
: ndz mar 09, 2008 11:02 pm
autor: Pikaś
Wystarczy powiedzieć że widziałem Navare położoną na dach po bączku na polbruku.