pajero 95 2.8td, nie wkręca się na obroty

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Mieczyslav
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:35 am

pajero 95 2.8td, nie wkręca się na obroty

Post autor: Mieczyslav » pt mar 28, 2008 11:48 pm

jechałem sobie w najlepsze, ze 100km/h, po dziurawej drodze z zakrętami... aż tu nagle mimo wciśniętego pedału gazu auto zaczęło zwalniać, obroty zaczęły spadać, zatrzymałem auto, puściłem gaz, potelepał się i zgasł

sprawdziłem oliwę, wodę, pokręciłem parę sekund i wciskając pulsacyjnie gaz zapalił, potelepał się na zbyt wolnych obrotach, trochę kopcił, śmierdziało niedopaloną ropą i zgasł

za którymś razem pulsacyjnego wciskania w końcu zaczął się normalnie wkręcać na obroty (wcześniej nie wkręcał się nawet na 1200) przestał dymić, ruszyłem, ujechałem kilometr i znowu zgasł, i jakoś dojechałem do domu, ciemno jest, nic już nie sprawdzę

ale przewody od turba na miejscu, obudowa filtra powietrza na miejscu, intercooler niby na miejscu... paliwa jest, jakieś 20km do zapalenia się rezerwy, łącznie jakieś 10 litrów tam pływa

ma ktoś inny pomysł niż zapchany filtr paliwa? nigdy nie miałem z nim problemów, odpalał w największe mrozy bez problemu...

PS: gdzie w pajero znaleźć filtr paliwa? patrzyłem w katalogu intercarsu i wynika, że jest na gwint, wymiana nie jest chyba jakaś skomplikowana? odkrecić stary, nowy zalać paliwem, wkręcić i pokręcić rozrusznikiem, aż odpali?

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » sob mar 29, 2008 10:02 am

to dymienie źle wróży
przy zapchanym filtrze paliwa raczej niemiałby czym dymić ;)
pooglądaj wszystkie dźwignie na pompie wtryskowej, czy coś nie jest luźne, nie odpadło :o przypadkiem na tych dziurach i pooglądaj jeszcze raz dokładnie kanały dolotowe
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: pajero 95 2.8td, nie wkręca się na obroty

Post autor: Videlec » sob mar 29, 2008 10:26 am

Mieczyslav pisze: PS: gdzie w pajero znaleźć filtr paliwa? patrzyłem w katalogu intercarsu i wynika, że jest na gwint, wymiana nie jest chyba jakaś skomplikowana? odkrecić stary, nowy zalać paliwem, wkręcić i pokręcić rozrusznikiem, aż odpali?
szukaj przy grodzi komory silnika po stronie kierowcy, wymiana nie jest problemowa choc dostep z lekka ch..wy, na filtrze jest pompka, po wymianie filtra warto jej użyc :)2
Mieczyslav pisze:paliwa jest, jakieś 20km do zapalenia się rezerwy, łącznie jakieś 10 litrów tam pływa
PII 2.8 Long samej rezerwy masz ok 11l

ja bym profilaktycznie sprawdzil stan klem na aku i przewodu masowego, czsem takie banalne problemy robią niezle halo
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » sob mar 29, 2008 12:03 pm

Ja tak miałem jak mi się silnik zapowietrzał (układ paliwowy)nieszczelność przy smoku na zbiorniku paliwa. Zapalał na dodyk po chwili smuga dymu z rury, smród nieprzepalonego paliwa,szarpie,przerywa,nie wkręca sie na obroty i czasem gasł. Po uszczelnieniu króćca od przewodu paliwowego wszystko ustapiło :)2
Sprawdź przewody paliwowe czy gdzieś nie sa luźne i czy nie ma wycieku paliwa nawet niewielkiego zwłaszcza przy zbiorniku paliwa, podobno tam lubi puszczać.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob mar 29, 2008 12:17 pm

zacznij od filtra bo to są ewidentnie objawy zapowietrzania - a jak filtr paliwa zapchany to i pompa nie ma siły zaciągnąć
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Mieczyslav
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:35 am

Post autor: Mieczyslav » sob mar 29, 2008 5:10 pm

już po kłopocie, dzięki wszystkim za sugestie.
poluzowane były przewody przy filtrze paliwa, wystarczyło podpompować i zaczynał chodzić dobrze, zmieniłem opaski i jest spokój.

nie będę zakładał nowego wątku, może ktoś mi podpowie gdzie jest czujnik oleju, który odpowiada za kontrolkę na desce?
Musiałem trochę przejechać karcherem po silniku i się tli mi teraz.
Kiedyś wjechałem w większą wodę i to samo było, wyschło i było ok, ale teraz mi się nie chce czekać

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » ndz mar 30, 2008 11:26 am

Czujnik ciśnienia jest na vacum pompie, z przodu silnika lekko w prawo u góry.
Pajero 2,8TD

Mieczyslav
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:35 am

Post autor: Mieczyslav » ndz mar 30, 2008 6:28 pm

tak właśnie myślałem, bo mi się tam kabelek rusza właśnie, musiał gdzieś zacząć łapać lewą masę

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz mar 30, 2008 9:24 pm

Przypomnialo mi sie...

W Mitsubishi nie ma lewych mas. Sa tylko zmienne... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość