Turbawka
Moderator: Kosiarz
Turbawka
Poszukuje info odnośnie regeneracji turbawki generalnie chodzi mi o ceny w Waszych okolicach bo u mnie wołają 800-1200 zł w zależności co do roboty.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Zalezy co w Twojej jest zepsute. Jesli chodzi o regenracje, to jedni pisza, ze wywazaja wszystko super-ekstra na specjalnych maszynach i ma byc dobrze, a drudzy twierdza, ze turbina to lozyska, wiatraczek i jakies uszczelniacze. Mi sie osobiscie wydaje, ze regeneracja nie musi byc skomplikowanym procesem, ale to wszystko zalezy od dostepnosci nowych czesci, stanu turbiny poddawanej regeneracji i umiejetnosci czlowieka tym sie zajmujacego. Jak to jest naprawde - nie wiem.
W moim parchu poprzedni wlasciciel twierdzi, ze turbo bylo regenerowane poprzez wymiane srodka na oryginaly garret'a. Czy taka jest prawda - nie wiem. Wiem, ze turbina moja byla kiedys spawana (obudowa) i ze ma luz na osi. A regenerowana byla ponoc nie dalej jak poltora roku temu. Czy pracuje poprawnie - tego nie wiem, bo nie mierzylem jeszcze jej ladowania. Niebawem z ciekawosci to zrobie.
W moim parchu poprzedni wlasciciel twierdzi, ze turbo bylo regenerowane poprzez wymiane srodka na oryginaly garret'a. Czy taka jest prawda - nie wiem. Wiem, ze turbina moja byla kiedys spawana (obudowa) i ze ma luz na osi. A regenerowana byla ponoc nie dalej jak poltora roku temu. Czy pracuje poprawnie - tego nie wiem, bo nie mierzylem jeszcze jej ladowania. Niebawem z ciekawosci to zrobie.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Myślę że jeśli ma to być używka to jeśli to możliwe z jakąś gwarancją rozruchową ale to cały czas loteria, nigdy nie dowiesz się jak taka turbina była eksploatowana.
Osobiście bym regenerował, ale podstawowym kryterium przy wyborze takiej firmy była by renoma a nie cena. Turbo to dość szczególny element który pracuje w bardzo ciężkich warunkach a spartolić taką regenerację jest dość łatwo, aaa i o gwarancję pytaj. A przy montażu zalej turbinę olejem oczywiście tam gdzie jest to przewidziane. Jeśli bardzo ci leje to proponuje wyczyścić intercooler z resztek oleju. Znane są mi przypadki gdzie silnik po wymianie turbiny pracował sobie spokojnie na wolnych obrotach aż tu nagle silnik samoczynnie wkręca się max obroty
i kryj się kto może przed latającymi korbowodami (a zgasić go nie sposób), taki samozapłon oparów oleju zalegających w intercoolerze.
Osobiście bym regenerował, ale podstawowym kryterium przy wyborze takiej firmy była by renoma a nie cena. Turbo to dość szczególny element który pracuje w bardzo ciężkich warunkach a spartolić taką regenerację jest dość łatwo, aaa i o gwarancję pytaj. A przy montażu zalej turbinę olejem oczywiście tam gdzie jest to przewidziane. Jeśli bardzo ci leje to proponuje wyczyścić intercooler z resztek oleju. Znane są mi przypadki gdzie silnik po wymianie turbiny pracował sobie spokojnie na wolnych obrotach aż tu nagle silnik samoczynnie wkręca się max obroty

Ostatnio zmieniony śr kwie 23, 2008 10:11 pm przez mr.miron, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Co do ciśnienia to tez nie mierzyłem. Mi chodzi głownie o uszczelnienie jej bo cieknie z niej olej. Widziałem na aledrogo zestaw naprawczy do turbawek zarem może udało by mi sie to zrobic we "własnym" zakresie .... ale pojawia się właśnie problem wywaznia, gdyż jak wiadomo dość szybko sie ona kreci i jak będzie coś zle to podejrzewam ze ja rozwali.... a wtedy będzie znów trzeba wydac trochę szelestow.....
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Zaprawdę powiadam ci nie stać cię na takie eksperymentyPrzemy pisze:Widziałem na aledrogo zestaw naprawczy do turbawek zarem może udało by mi sie to zrobic we "własnym" zakresie .... ale pojawia się właśnie problem wywaznia, gdyż jak wiadomo dość szybko sie ona kreci i jak będzie coś zle to podejrzewam ze ja rozwali.... a wtedy będzie znów trzeba wydac trochę szelestow.....

Ostatnio zmieniony śr kwie 23, 2008 10:30 pm przez mr.miron, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Nie wiem jak w Poznaniu ale jeśli zdążę przed urlopem, a interesuje cię to mogę sprawdzić gdzie w moich okolicach robią takie rzeczy. Ewentualnie popytaj w swoich stronach najlepiej w renomowanych serwisach samochodów ciężarowych na pewno znają takie punkty, transport nie może sobie pozwolić na buzerę a nie zawsze montują klientom nowe turbiny.Przemy pisze:a co do regeneracji słyszałem ze w Poznaniu ponoć dobrze robią turbawki? prawda to?
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
no sa u mnie w kolo komina firmy zajmujące sie takimi sprawami i to nie tylko robiące dla ciężarówek, zajmują sie tez tym firmy regenerujące sprzęt , urządzenia na statki. A co do regeneracji to jeszcze trochę musi nabrać mocy urzędowej (tj.poczekać na napływ gotówki:) czyli jakiś miesiąc może dwa.
kiedyś tez rozważałem opcje zakupu większej trurbawki np od silnika 2,8 i oczywiście większego IC + przestawianie pompy ale chyba nikt jeszcze tego nie przerabiał bo nie dostałem żadnej odpowiedzi i nie wiem czy warto sie w to bawić.
kiedyś tez rozważałem opcje zakupu większej trurbawki np od silnika 2,8 i oczywiście większego IC + przestawianie pompy ale chyba nikt jeszcze tego nie przerabiał bo nie dostałem żadnej odpowiedzi i nie wiem czy warto sie w to bawić.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
chyba ktos juz cos takiego robił na forum, uzytkownik Bartek chyba..Przemy pisze:kiedyś tez rozważałem opcje zakupu większej trurbawki np od silnika 2,8 i oczywiście większego IC + przestawianie pompy ale chyba nikt jeszcze tego nie przerabiał bo nie dostałem żadnej odpowiedzi i nie wiem czy warto sie w to bawić.
W ten sposob to mozesz sobie sprawdzac czy Twoja lejdi ma dobry humor czy zly. Dzwiek turbiny nie musi swiadczyc o jej poprawnym dzialaniu, podobnie jak wycieki nie musza swiadczyc o jej zlym dzialaniu,Przemy pisze:Turbina działa, słychać ze chodzi tylko problem jest ze cieknie a to nie bardzo mi sie podoba
Zmierz ladowanie. Sprawdz kompresje. Sprawdz odme. Pozniej pomyslimy co dalej.
Dodano: Uff, od tego czytania Forum napisalem "zmierz" przez ż...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
W zasadzie większość turbin jest trochę mokra i walka z tym to jak walka z wiatrakami. Wszystko ma swoje granice jeśli ubytki oleju są spore, a wąż dolotowy jest wewnątrz bardzo zaolejony i za tobą ciągnie się zasłona dymna to już pora.....Przemy pisze:Turbina działa, słychać ze chodzi tylko problem jest ze cieknie a to nie bardzo mi sie podoba
Jeśli ubytki oleju nie są znaczne silnik bardzo nie kopci a dolot jest trochę zaolejony to wydaje mi się że jeszcze da radę. Ale to diagnoza korespondencyjna! Zakładam że ciśnienie doładowania jest ok.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Otóż jestes kolego w mylnem błędziePrzemy pisze:no sa u mnie w kolo komina firmy zajmujące sie takimi sprawami i to nie tylko robiące dla ciężarówek, zajmują sie tez tym firmy regenerujące sprzęt , urządzenia na statki. A co do regeneracji to jeszcze trochę musi nabrać mocy urzędowej (tj.poczekać na napływ gotówki:) czyli jakiś miesiąc może dwa.
kiedyś tez rozważałem opcje zakupu większej trurbawki np od silnika 2,8 i oczywiście większego IC + przestawianie pompy ale chyba nikt jeszcze tego nie przerabiał bo nie dostałem żadnej odpowiedzi i nie wiem czy warto sie w to bawić.

Kolega wstawił kiedys do długiege Pajero 2.5 TD turbine od chyba Cantera [2,8 ?] +regulacja pompy.
Mitsu zapier...ał jak dziki ..............
przez jeden sezon.
Potem juz nie zapier....ał. Silnik umarł
To było jakies 5 lat temu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość