Boczne rury pajero 2? +kilka pytan o koła

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Boczne rury pajero 2? +kilka pytan o koła

Post autor: Qpa_z_polski » pt kwie 25, 2008 5:32 pm

Witam fakt jest taki ze jestem tu nowy i mało pisze wiecej czytam ale nie moglem nigdzie znalesc a potrzebowalbym najlepiej kilka fotek jak kto ma orurowanie boczne (progi itp) do pajero 2 bo chcialbym sobie cos takiego zmotac i niewiem jak to macie zamocowane zeby to dobrze działało i spełniało swoja role .... fotki najbardziej mile widziane:)

pozatym to czy ktos moze robił samemu orurowanie do przodu? tzn całego kangurka? duz z tym zachodu jest? próbowac czy lepiej zbierac na oryginał?


pozatym druga sprawą jest dobor kół do niego... przeczytałem troche tematów juz o oponach i felgach i kurde ni w zab nie moge pojąc tego wszystkiego...

po 1 jaka najwieksza opona wchodzi do pajero 2 bez przeróbek? ewentualnie podniesione auto na drążkach? jaki rozmiar opony wchodzi zeby nic zbytnio nie tarło przy skrecaniu ani przy jeździe w terenie?

pozatym za jakimi oponkami patrzec (bardziej na bloto) i w sumie przy jak najmniejszym nakladzie finansowym ... i nie mówie tu bynajmnniej o bfg za 5-6 stów tylko jakiś nalewkach do 8-10 za komplet max :)

po2
jezeli chciałbym kupic stalowe chromowane felgi do niego to jaki on ma rzsaw srub i jak szeroka felge kupowac i o co chodzi z tym odsadzeniem? bo tez nie moge tego zrozumiec.... pozatym jezeli by byla osoba co by sie chciała zamienic takimi chromami za zadbane alusy (np dla żony do pajero :) )to tez bardzo mile widziane . bardzo bym prosił o pomoc poniewaz jak narazie to moje 1 auto 4x4 i jak narazie czekam jeszcze na urząd celny i bedziem smigac :) ale narazie te kilka pytan mnie nurtuje bardzo
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt kwie 25, 2008 5:56 pm

Chromy sobie odpusc - uroczo wyglada na nich korozja. Odsadzenie, czyli ET to przesuniecie plaszczyzny mocowania felgi do piasty wzdluz osi obrotu felgi :)21 Nie wiem jak to wyjasnic po polsku. Generalnie im mniejsze ET (ujemne) tym bardziej opona bedzie przemieszczona "na zewnatrz" pojazdu. Im wyzsze ET (dodatnie) tym bardziej opona bedzie "chowała" sie w nadkole.
Rozstaw srub pasujacy do Pajero to standard we wszystkich autach terenowych z mocowaniem na 6 śrub. Podobnie jest z otworem na piaste - jest standardowy. Czyli NIE kupujesz felg dedykowanych np do Suzuki, Jeep'a, LR'a i tym podobnych wynalazkow :)21


Opony za niewielkie pieniadze to jakies nalewki (jesli bardziej agresywny bieznik) lub uzywane BFG MT, jesli bieznik ma byc okazyjnie uzywany do blota za domem. Rozmiar bez ryzyka to 31x10.5x15. O cal wieksze tez sie chyba jeszcze mieszcza, ale po co, skoro to raptem niewiele ponad centymetr zysku na przeswicie, a 31" to bardzo popularny rozmiar. Wiele osob przechodzi na wieksze i powinienes dostac sensowna uzywke. A i nowa bedzie w miare tania (popularny rozmiar nalewek). Nie wiem co masz na mysli piszac bloto (bo jak robi Pajero V20 w blocie to sie mielismy niedawno okazje przekonac, prawda Mroku? :)21 ), ale kopia simexa tudziez inny agresywny, latwo oczyszczajacy sie bieznik to chyba to, co moze pomoc utopic Twoje Pajero jeszcze glebiej :wink: Bedzie jednak ciezko zamknac sie w 1000PLN za nowe...

Podkrecanie drazkow zostaw innym. Oczywiscie za chwile zostane zakrzyczany, ze to zajebsity pomysl jest i swietnie zdaje egzamin i ze to jest wrecz dobre dla starych drazkow, ale jak chwile pomyslisz, to sam bedziesz wiedzial co zrobic. A wtedy zadzwonisz np do Eskapady i zatrudnisz sie gdzies na drugi etat... :)21


Progi mozna spawac lub przykrecac. Byl temat z tym zwiazany, bylo sporo zdjec. Sprobuj poszukac w archwium. Lepiej moim zdaniem zrobic solidnie, ale przykrecane. Spawanie poza prostota nic fajnego nie wnosi.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Qpa_z_polski » pt kwie 25, 2008 6:08 pm

no wlasnie wiem o tm ze niektorzy spawją prostto do ramy lub tudzieź gdzieś indziej ale wiem z doświadczenia ze lepiej urwac mocowanie niz wygiąc rame dlatego chciabym jakies fotki mocowan do czego tam sie podpiąc bo nie jestem pewny ... baardzo ci dziekuje za informacje dt kół bo wiem juz włąsnie ze trzeba bedzie zaczać cos szukac albo najlepiej znaleśc kogos na wymiane... a co do opon myslałem cos w tym guscie ale nie wiem czy nie bedą za wąskie bo nie chce miec takich wąziutkich opon u sibie http://moto.allegro.pl/item353913220_22 ... a_4x4.html

jak to sie ma w rzeczywistosc w aucie? posiada moze ktos cos takiego? a ten rozmiar o którym pisałes to jakie ma wymiary tzw cywilne? tzn 31x10.5 to ile jest w tym wymiarze co tu na stronce?
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt kwie 25, 2008 6:32 pm

Tu masz przelicznik: http://www.kilometr.republika.pl/naprawiam-t-3.html
Ta opona, ktora pokazales w linku jest duzo wezsza od 31x10.5x15.

A mocowanie do ramy po prostu na zasadzie obejmy z solidnego plaskownika albo cos w tym stylu. Pomiedzy rame a obejme zastosowac jakis "separator" z poli-czegos tam czy innej sztucznosci :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » pt kwie 25, 2008 6:42 pm

Technic Tracker 2 nalewajki niezłe są w tym rozmiarze- 31x10,5x15 (na czarnym też nie ma tragedii), ale 300 sztuka - i tak jedne z tańszych.

Tomek

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » sob kwie 26, 2008 11:31 am

A na jakie felgi mozna zalozyc oponki w rozmiarz 31'10,5 x15. czy felgi o szerokosci 8 wystarczyly by??

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob kwie 26, 2008 11:36 am

Niesmialo sadze, ze tak, ale specjalista w tej dziedzinie nie jestem :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » sob kwie 26, 2008 11:42 am

Czyli co proponujesz ?? mowa o Pajero I

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob kwie 26, 2008 11:57 am

Powaznie pisze. Byla wklejona taka madra tabelka z rozmiarami felg, opon itp, ale gdzies ja wcielo :/ Poczekaj chwile, ktos madrzejszy potwierdzi lub obali to, co napisalem. Ale 8" to dosc standardowy rozmiar, wydaje mi sie, ze bedzie ok.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » sob kwie 26, 2008 12:00 pm

Ja mam np. 31/10.50/15 na felgach od patrola, nie pamietam tylko czy to 7 czy 8... Wieczorkiem zerkne i napisze. Oponka taka fajnie sie uklada na tej feldze, fotke tez moge zrobic, jakby co...
Ostatnio zmieniony sob maja 03, 2008 6:36 pm przez Kajen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob kwie 26, 2008 12:01 pm

Znalazlem:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... zmiar+opon
Mysle, w wystarczy zapoznac sie z tym tematem i wszystko bedzie jasne :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » sob kwie 26, 2008 12:07 pm

Dzieki:) chyba tez sie zaopatrze w felgi od patrola

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob kwie 26, 2008 12:08 pm

Najlepiej zrobisz, jak zaopatrzysz sie w od razu w Patrola... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » sob kwie 26, 2008 12:12 pm

Super patrol super :)
Jakbys namierzyl gdzies te felgi to daj znac, ja tez potrzebuje 1 (slownie jedna sztuke). Poprzednia zwybuchowala sie po crashtescie.

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » sob kwie 26, 2008 12:59 pm

31/10,5/15 spokojnie wchodzą na felgi zarówno 8" jak i 8,5". Nic nie spada (bo pewnie zaraz będzie krzyk :wink: ) . Mam AT-ki na 8,5" felgach i MT-ki na 8".
Co do opon - można kupić NOWE MT-ki za 365 zł brutto 8) Matador MP-75 się nazywają i spokojnie dają radę. Bieżnik prawie identyczny jak BFG, ale boczne klocki mają większy o ok 1cm rozstaw. Po własnych błędach uważam, że lepiej dać 60 zeta wiecej za nowa oponę niż za nalewkę na nastoletnim karkasie (Insy, które zanabyłem onegdaj były na 18-letnim).

Progi.... cyknę zdjęcia - to wieczorem wkleję. W każdym razie obejmy z płaskownika , każda na 2 śruby 12 łapane nad ramą. Trzeba tylko lekko "odsadzić" przewody hamulcowe i paliwowe od ramy. No i mierzyć cybernetycznie (jeśli buda na ramie nie jest podniesiona) bo miejsca między ramą a budą w I jest tyle co na śrubę+ ciut .

No i nadchodzi wieczór;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob kwie 26, 2008 5:01 pm przez Mariobros, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob kwie 26, 2008 1:31 pm

8 cali to dobra felga do opony 33x12,5
do opony 31x10,5 optimum jest szerokość felgi 7 cali

nie chodzi tu o jakieś spadanie, ale o ułożenie się opony i ochronę boku opony i felgi
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » sob kwie 26, 2008 5:59 pm

A z ktorej generacji patrola podchodza te felgi??

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Qpa_z_polski » ndz kwie 27, 2008 12:22 pm

wlasnie o takie zdjecia mi najbardziej chodziło :) bardzo dziekuje i czekam na jakies inne pomysły
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » ndz kwie 27, 2008 2:28 pm

ernil pisze:Chromy (bo jak robi Pajero V20 w blocie to sie mielismy niedawno okazje przekonac, prawda Mroku? :)21 ), ale kopia simexa tudziez inny agresywny, latwo oczyszczajacy sie bieznik to chyba to, co moze pomoc utopic Twoje Pajero jeszcze glebiej :wink:
a jak robiło :P:P
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz kwie 27, 2008 3:21 pm

Nie robilo :)21 Nawet po trapach nie chcialo jechac bez pomocy tirfora... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » ndz kwie 27, 2008 3:26 pm

na mt'kach ? buuuu

ale co tam , ja juz wiem ze na sPs zmieniam auto :P tylko cicho bo mnie miski pozabijaja :P
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Qpa_z_polski » ndz kwie 27, 2008 7:39 pm

a mam jeszcze jedno pytanie... jak znalzłem na allegro fajne chromowane felgi tanio tylko ze 10"szerokosci... czy bylo by to duzym problemem jezeli potem zamierzałbym kupowac oponke 31x10.5 powiedzmy? i jakie musiała by miec odsadzenie zeby pasowała w pojarze2? bo kurde chciałbym pogonic swoje alusy bo była na nich kupiona a w dobrym stanie są wiec wole teraz sprzedac niz popsuc i nie sprzedac :)
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » ndz kwie 27, 2008 7:42 pm

trochę bardzo szeroko :D
student

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » ndz kwie 27, 2008 7:49 pm

W pajero jest jeden typ felgi stalowej, którą można założyć odwrotnie uzyskując gratis większe odsadzenie. Należy jedynie podfrezować otwory w feldze frezem stożkowym (pogłębiaczem) 60st. pod nakrętki mocujące koło.


Poniżej prosty zderzak rurowy z rury 1,5 cala. Koszt materiału ze złomu ok. 30-50zł.
[/img]Obrazek
A to zderzak skrzynkowy. Na niego poszło pół arkusza blachy 3mm (70 zł) i ok. 3m rury 1,5 cala plus kilka tarcz do szlifierki, trochę farby.Obrazek[/img]
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn kwie 28, 2008 11:33 am

Qpa_z_polski pisze:a mam jeszcze jedno pytanie... jak znalzłem na allegro fajne chromowane felgi tanio tylko ze 10"szerokosci... czy bylo by to duzym problemem jezeli potem zamierzałbym kupowac oponke 31x10.5 powiedzmy?
kilka postów wyżej była moja wypowiedź dotycząca szerokości felg i stosowanych opon
do felgi 10 calowej idealną oponą jest high floatation o szerokości co najmniej 14,5 cala
chyba że chcesz auto do lansu a nie użytkowe
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości