PAJERO II Poradnik kupującego PROSZE O POMOC
Moderator: Kosiarz
PAJERO II Poradnik kupującego PROSZE O POMOC
Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.
Koledzy przyznaje się, jestem kompletnym laikiem 4x4.
Zwracam się do was z ogromną prośbą.
Zamierzam kupić samochód terenowy w Anglii i zrobić przekładkę w Polsce.
Wymyśliłem sobie krótkie Pajero (od zawsze było moim marzeniem)
model II zdaje się że był on produkowany od 91 roku.
Silnik diesel.
Samochód chce użytkować do pracy w lesie, żadnych rajdów itp.
Słyszałem że model drugiej generacji jest dużo wygodniejsze, za sprawą w pełni niezależnego zawieszenia,
nie ukrywam ze ma to dla mnie znaczenie (miałem krótkie doświadczenie z Suzuki Samurai).
Zastanawiam się nad automatyczną skrzynią biegów (głównie dla wygody)
Mam kilka pytań:
- na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy kupnie tego modelu?
- który silnik diesela waszym zdanie będzie lepszy 2,5 czy 2,8, jakie są różnice między nimi, jak z awaryjnością, średnim spalaniem?
- skrzynia biegów (wiem ze zdania będą skrajnie odmienne, ale spytam), którą wybrać, jak z kulturą pracy i awaryjnością automatu oraz jak sprawuje się on w terenie?
- może któryś z Kolegów miał doświadczenie z przekładaniem kierownicy, czy jest to szczególnie trudne w tym modelu?
- zawieszenie: znalazłem wersje z ustawianym zawieszeniem w trzech nastawieniach twarde, średnie, miękkie, czy któryś z Kolegów miał z nim styczność, jak z jego serwisem, awaryjnością?
Interesuje mnie dosłownie wszystko o tym modelu.
Z góry dziękuje za pomoc
Koledzy przyznaje się, jestem kompletnym laikiem 4x4.
Zwracam się do was z ogromną prośbą.
Zamierzam kupić samochód terenowy w Anglii i zrobić przekładkę w Polsce.
Wymyśliłem sobie krótkie Pajero (od zawsze było moim marzeniem)
model II zdaje się że był on produkowany od 91 roku.
Silnik diesel.
Samochód chce użytkować do pracy w lesie, żadnych rajdów itp.
Słyszałem że model drugiej generacji jest dużo wygodniejsze, za sprawą w pełni niezależnego zawieszenia,
nie ukrywam ze ma to dla mnie znaczenie (miałem krótkie doświadczenie z Suzuki Samurai).
Zastanawiam się nad automatyczną skrzynią biegów (głównie dla wygody)
Mam kilka pytań:
- na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy kupnie tego modelu?
- który silnik diesela waszym zdanie będzie lepszy 2,5 czy 2,8, jakie są różnice między nimi, jak z awaryjnością, średnim spalaniem?
- skrzynia biegów (wiem ze zdania będą skrajnie odmienne, ale spytam), którą wybrać, jak z kulturą pracy i awaryjnością automatu oraz jak sprawuje się on w terenie?
- może któryś z Kolegów miał doświadczenie z przekładaniem kierownicy, czy jest to szczególnie trudne w tym modelu?
- zawieszenie: znalazłem wersje z ustawianym zawieszeniem w trzech nastawieniach twarde, średnie, miękkie, czy któryś z Kolegów miał z nim styczność, jak z jego serwisem, awaryjnością?
Interesuje mnie dosłownie wszystko o tym modelu.
Z góry dziękuje za pomoc
Koniu to Ty
Co do zawiasu to kolega ma racje. Z przodu IFS a z tylu sztywny most. Ale mysle ze Koledze Kutnerowi chodzilo o to ze w starszych modelach z przodu byl resor a jako ze jezdzil resorakiem to juz nie chce. Co do innych pytan to poczytaj forum a napewno znajdziesz odpowiedzi na te pytania. Niestety kazdy NOWY musi to przejsc

Co do zawiasu to kolega ma racje. Z przodu IFS a z tylu sztywny most. Ale mysle ze Koledze Kutnerowi chodzilo o to ze w starszych modelach z przodu byl resor a jako ze jezdzil resorakiem to juz nie chce. Co do innych pytan to poczytaj forum a napewno znajdziesz odpowiedzi na te pytania. Niestety kazdy NOWY musi to przejsc

SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi
Re: PAJERO II Poradnik kupującego PROSZE O POMOC
jesli z Anglii to na rame, nawet w europejczykach czasem potrafi zaskoczyć swoim stanem.Kutner pisze:na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy kupnie tego modelu
2,8 ma lancuch na rozrzadzie, oba nie są jakos specjalnie awaryjne, spalanie podobne, ze wskazaniem na mniejsze w 2,5który silnik diesela waszym zdanie będzie lepszy 2,5 czy 2,8, jakie są różnice między nimi, jak z awaryjnością, średnim spalaniem?
jak na asfalt to automat, jesli byla poprawnie eksploatowana i serwisowana to posluzy, no ale jak juz wybuchnie...skrzynia biegów (wiem ze zdania będą skrajnie odmienne, ale spytam), którą wybrać, jak z kulturą pracy i awaryjnością automatu oraz jak sprawuje się on w terenie?


tu sie nie wypowiemmoże któryś z Kolegów miał doświadczenie z przekładaniem kierownicy, czy jest to szczególnie trudne w tym modelu?

ja mam nawet jeszcze sprawne, w terenie przydatnosc zerowa, na asfalcie raczej sluzy jako bajer, robi do czasu jak sie nie zepsujezawieszenie: znalazłem wersje z ustawianym zawieszeniem w trzech nastawieniach twarde, średnie, miękkie, czy któryś z Kolegów miał z nim styczność, jak z jego serwisem, awaryjnością?


PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
Ryszard Giedrojć pisze:Najpierw złóz wizytę w stacji diagnostycznej i zapytaj, czy ci przekładańca zarejestrują. Sporo się zmieniło. Możesz zostac z autem tylko do jeżdżenia po lesie. Temat był wielokrotnie wałkowany na forum. Bez trudu znajdziesz bogata literaturę.

Od tego zacznij.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Z mojej pozycji - żółtodzioba, mogę ci poradzić abyś rzucił okiem na zawieszenie - czy nie buja itp, i czy nie ma, szczególnie z przodu luzów poprzecznych na kołach. W tych rocznikach raczej oryginalna twardość zawieszenia już nie działa, nie ma problemu z włożeniem nie-regulowalnych amortyzatorów. I polecam się rozejżeć za skrzynią SS
nie wiem jaka jest zależność automat czy manualna ale pewnie też są ES i SS w automatach (? jeśli się mylę to przepraszam)
Miłego kupowania

Miłego kupowania
ad1) ja bym wybrał 2.8 różnica w spalaniu niewielka, a moc i moment większy. 2.5 na pasku, 2.8 na łańcuchu co w/g mnie jest sporą zaletą.
ad2) osobiście unikam jak ognia starych automatów dopóki jeździ jest fajnie, jak klęknie to kaplica, ale podkreślam że to tylko moja opinia, generalnie szukaj Super Selecta to jest duża zaleta!
od3) z tego co wiem to nie uda ci się zarejestrować takiego pojazdu, chyba że trafisz na szaleńca lub diagnostę bez pojęcia, osobiście nigdy nie kupiłbym takiego pojazdu.
ad4) to jest bajer który mało kiedy działa w 10 letnim samochodzie, a bez niego naprawdę da się żyć, części do zawieszenia można nabyć naprawdę w przyzwoitych pieniądzach, podobnie jak całą resztę części eksploatacyjnych
PS. przy zakupie zwróć szczególną uwagę na stan techniczny ramy i na korozje, najlepiej kupuj z kimś kto ma odrobinę pojęcia. Ja przy wyborze terenówki przemyślałem wiele opcji (marek) ale wybór był jedyny i słuszny->>>> Miśiek
, i jeśli miałbym kupować jeszcze raz to wybrałbym tak samo!
ad2) osobiście unikam jak ognia starych automatów dopóki jeździ jest fajnie, jak klęknie to kaplica, ale podkreślam że to tylko moja opinia, generalnie szukaj Super Selecta to jest duża zaleta!
od3) z tego co wiem to nie uda ci się zarejestrować takiego pojazdu, chyba że trafisz na szaleńca lub diagnostę bez pojęcia, osobiście nigdy nie kupiłbym takiego pojazdu.
ad4) to jest bajer który mało kiedy działa w 10 letnim samochodzie, a bez niego naprawdę da się żyć, części do zawieszenia można nabyć naprawdę w przyzwoitych pieniądzach, podobnie jak całą resztę części eksploatacyjnych
PS. przy zakupie zwróć szczególną uwagę na stan techniczny ramy i na korozje, najlepiej kupuj z kimś kto ma odrobinę pojęcia. Ja przy wyborze terenówki przemyślałem wiele opcji (marek) ale wybór był jedyny i słuszny->>>> Miśiek

Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Dziękuje wszystkim Kolegom którzy zabrali głos.
Wszelkie uwagi i sugestie są dla mnie niezmiernie cenne.
Czasami blachą i oczywista Wam kwestia jest jak kamień milowy - dla mnie.
Ze swojej strony:
- Pomysł zakupu auta w Anglii i przekładanie kierownicy w Polsce, wydał mi się poronionym i go zaprzestałem.
Spróbuje poszukać czegoś z kierownicą po „naszej” stronie.
- Skrzynia biegów raczej SS skoro jest tak duża różnica między ES (chociaż doczytałem że np. nowsze L200 są z ES??? Co szczerze mnie zaskoczyło).
- Silnik diesel (martwi mnie tylko kwestia przegrzewania się głowicy, bo jeżeli auto miało by np. korzenie Niemieckie – to czy tamtejsze autostrady nie zaszkodziły silnikowi i jak to sprawdzić.
- Oddzielnie amortyzowany fotel kierowcy czy był montowany w modelach trzy drzwiowych, jak działa, czy warto sobie tym zaprzątać głowę?
- Jakie słabe strony ma 3 drzwiowy model Pajero II ?
(bo przecież nie ma chyba rzeczy doskonałych)
Jak nadmieniłem na wstępie interesuje mnie dosłownie wszystko o tym modelu.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie .
Ps.
Pozdrawiam Cię serdecznie.
Wszelkie uwagi i sugestie są dla mnie niezmiernie cenne.
Czasami blachą i oczywista Wam kwestia jest jak kamień milowy - dla mnie.
Ze swojej strony:
- Pomysł zakupu auta w Anglii i przekładanie kierownicy w Polsce, wydał mi się poronionym i go zaprzestałem.
Spróbuje poszukać czegoś z kierownicą po „naszej” stronie.
- Skrzynia biegów raczej SS skoro jest tak duża różnica między ES (chociaż doczytałem że np. nowsze L200 są z ES??? Co szczerze mnie zaskoczyło).
- Silnik diesel (martwi mnie tylko kwestia przegrzewania się głowicy, bo jeżeli auto miało by np. korzenie Niemieckie – to czy tamtejsze autostrady nie zaszkodziły silnikowi i jak to sprawdzić.
- Oddzielnie amortyzowany fotel kierowcy czy był montowany w modelach trzy drzwiowych, jak działa, czy warto sobie tym zaprzątać głowę?
- Jakie słabe strony ma 3 drzwiowy model Pajero II ?
(bo przecież nie ma chyba rzeczy doskonałych)
Jak nadmieniłem na wstępie interesuje mnie dosłownie wszystko o tym modelu.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie .
Ps.
Jasne że to jaCybm pisze:Koniu to Ty![]()

Pozdrawiam Cię serdecznie.
Ostatnio zmieniony wt maja 20, 2008 3:36 am przez Kutner, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Diesle sa bardzo trwale glowice tak czesto nie pekaja. Z silnikiem 2.5 i autostrada, to lekka przesada, bo moj dlugi ma v-max 140 i nie jedzie wiecej. Te silniki raczej maja problemy z wyciekami i turbinami, choc i glowice mozna zalatwic, jak wiskoza nie robi.
Fotel amortyzowany jest bardzo przyjemny w terenie, ale na asfalcie kompletnie bez znaczenia.
Slabe strony:
Przednie zawieszenie
Korozja ramy w tylnej czesci
Przednie zawieszenie
Wycieki z silnika, skrzyni, mostow
Przekladnia kierownicza
Jescze raz przednie zawieszenie
Fotel amortyzowany jest bardzo przyjemny w terenie, ale na asfalcie kompletnie bez znaczenia.
Slabe strony:
Przednie zawieszenie
Korozja ramy w tylnej czesci
Przednie zawieszenie
Wycieki z silnika, skrzyni, mostow
Przekladnia kierownicza
Jescze raz przednie zawieszenie

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- piotr_popiel
- jestem tu nowy...
- Posty: 72
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
- Lokalizacja: olsztyn
Z tym zawieszeniem nie przesadzałbym tak bardzo, osobiście wymieniłem 2 górne sworznie i dość cena 45 pln za lepsze 1 szt (do wyboru miałem jeszcze za 25pln) z innymi elementami nie miałem problemu ale wszystko jest dostępne na części. Oczywiście nic nie jest wieczne i czasem coś klęknie, ale dramatu nie ma, takie jest moje zdanie podkreślam moje!
Z głowicami też nie ma reguły, jak pilnujesz wisko i chłodnicy to zapomnij o problemie.
Wycieki oleju - rzecz mi obca silnik dosłownie suchuteńki przyjemnie ochlapany jasnobrązowym błotkiem
. Nie wiem co robił poprzedni właściciel, podobnie wygląda sprawa z mostami i skrzynią suche jak pieprz.
Na fotel amortyzowany nie polowałbym specjalnie jak się trafi to miło.
Co do komfortu to fakt na krótkich szybkich nierównościach (śpiący policjant) potrafi łupnąć z tyłu, ale w porównaniu do suzuki to płyniesz. Dramatu nie ma.
Na ramę podzielam zdanie kolegów zwróć szczególna uwagę.
Z głowicami też nie ma reguły, jak pilnujesz wisko i chłodnicy to zapomnij o problemie.
Wycieki oleju - rzecz mi obca silnik dosłownie suchuteńki przyjemnie ochlapany jasnobrązowym błotkiem

Na fotel amortyzowany nie polowałbym specjalnie jak się trafi to miło.
Co do komfortu to fakt na krótkich szybkich nierównościach (śpiący policjant) potrafi łupnąć z tyłu, ale w porównaniu do suzuki to płyniesz. Dramatu nie ma.
Na ramę podzielam zdanie kolegów zwróć szczególna uwagę.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Misiek Cypr pisze:Diesle sa bardzo trwale glowice tak czesto nie pekaja. Z silnikiem 2.5 i autostrada, to lekka przesada, bo moj dlugi ma v-max 140 i nie jedzie wiecej. Te silniki raczej maja problemy z wyciekami i turbinami, choc i glowice mozna zalatwic, jak wiskoza nie robi.
Fotel amortyzowany jest bardzo przyjemny w terenie, ale na asfalcie kompletnie bez znaczenia.
Slabe strony:
Przednie zawieszenie
Korozja ramy w tylnej czesci
Przednie zawieszenie
Wycieki z silnika, skrzyni, mostow
Przekladnia kierownicza
Jescze raz przednie zawieszenie
Podpisuje się pod "przednie zawieszenie" i "przekładnia kierownicza"
Każde auto ma jakieś wady, drążki nie są tanie ale osprzęt do przekładni za to jest dosć znośny cenowo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość