PAJERO II Poradnik kupującego PROSZE O POMOC

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Kutner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 7:37 pm

PAJERO II Poradnik kupującego PROSZE O POMOC

Post autor: Kutner » wt kwie 29, 2008 8:23 pm

Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.

Koledzy przyznaje się, jestem kompletnym laikiem 4x4.
Zwracam się do was z ogromną prośbą.

Zamierzam kupić samochód terenowy w Anglii i zrobić przekładkę w Polsce.
Wymyśliłem sobie krótkie Pajero (od zawsze było moim marzeniem)
model II zdaje się że był on produkowany od 91 roku.
Silnik diesel.
Samochód chce użytkować do pracy w lesie, żadnych rajdów itp.
Słyszałem że model drugiej generacji jest dużo wygodniejsze, za sprawą w pełni niezależnego zawieszenia,
nie ukrywam ze ma to dla mnie znaczenie (miałem krótkie doświadczenie z Suzuki Samurai).
Zastanawiam się nad automatyczną skrzynią biegów (głównie dla wygody)

Mam kilka pytań:
- na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy kupnie tego modelu?

- który silnik diesela waszym zdanie będzie lepszy 2,5 czy 2,8, jakie są różnice między nimi, jak z awaryjnością, średnim spalaniem?

- skrzynia biegów (wiem ze zdania będą skrajnie odmienne, ale spytam), którą wybrać, jak z kulturą pracy i awaryjnością automatu oraz jak sprawuje się on w terenie?

- może któryś z Kolegów miał doświadczenie z przekładaniem kierownicy, czy jest to szczególnie trudne w tym modelu?

- zawieszenie: znalazłem wersje z ustawianym zawieszeniem w trzech nastawieniach twarde, średnie, miękkie, czy któryś z Kolegów miał z nim styczność, jak z jego serwisem, awaryjnością?

Interesuje mnie dosłownie wszystko o tym modelu.

Z góry dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » wt kwie 29, 2008 9:06 pm

w pełni niezależnego zawieszenia
co rozumiesz pod tym pojeciem?

przeciez z tylu jest sztyny most tylko przod jest na ifs-ie - niestety :roll:
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » wt kwie 29, 2008 9:20 pm

Koniu to Ty ??
Co do zawiasu to kolega ma racje. Z przodu IFS a z tylu sztywny most. Ale mysle ze Koledze Kutnerowi chodzilo o to ze w starszych modelach z przodu byl resor a jako ze jezdzil resorakiem to juz nie chce. Co do innych pytan to poczytaj forum a napewno znajdziesz odpowiedzi na te pytania. Niestety kazdy NOWY musi to przejsc :D
SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: PAJERO II Poradnik kupującego PROSZE O POMOC

Post autor: Videlec » wt kwie 29, 2008 10:22 pm

Kutner pisze:na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy kupnie tego modelu
jesli z Anglii to na rame, nawet w europejczykach czasem potrafi zaskoczyć swoim stanem.
który silnik diesela waszym zdanie będzie lepszy 2,5 czy 2,8, jakie są różnice między nimi, jak z awaryjnością, średnim spalaniem?
2,8 ma lancuch na rozrzadzie, oba nie są jakos specjalnie awaryjne, spalanie podobne, ze wskazaniem na mniejsze w 2,5
skrzynia biegów (wiem ze zdania będą skrajnie odmienne, ale spytam), którą wybrać, jak z kulturą pracy i awaryjnością automatu oraz jak sprawuje się on w terenie?
jak na asfalt to automat, jesli byla poprawnie eksploatowana i serwisowana to posluzy, no ale jak juz wybuchnie... :)21 co do kultury pracy to robi lepiej niz w omedze 3.0 MV6 (tylko do tego mam porownanie)a w teren to raczej lajtowy, jakos nie widzi mi sie by zatopiony automat dlugo porobil, no i przy duzych przechylach tez moze byc problem ale ja nie wiem bo glownie to on-road jestem :wink:
może któryś z Kolegów miał doświadczenie z przekładaniem kierownicy, czy jest to szczególnie trudne w tym modelu?
tu sie nie wypowiem :)21
zawieszenie: znalazłem wersje z ustawianym zawieszeniem w trzech nastawieniach twarde, średnie, miękkie, czy któryś z Kolegów miał z nim styczność, jak z jego serwisem, awaryjnością?
ja mam nawet jeszcze sprawne, w terenie przydatnosc zerowa, na asfalcie raczej sluzy jako bajer, robi do czasu jak sie nie zepsuje :wink: a jak sie zepsuje to w ASO amor cos ok 1 tys plus regulator chyba z 600pln wszystko razy 4 :)21 wiec jak wysiądą to zapodaje sie zwykle.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » czw maja 01, 2008 7:18 pm

Najpierw złóz wizytę w stacji diagnostycznej i zapytaj, czy ci przekładańca zarejestrują. Sporo się zmieniło. Możesz zostac z autem tylko do jeżdżenia po lesie. Temat był wielokrotnie wałkowany na forum. Bez trudu znajdziesz bogata literaturę.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » pt maja 02, 2008 10:32 am

Ryszard Giedrojć pisze:Najpierw złóz wizytę w stacji diagnostycznej i zapytaj, czy ci przekładańca zarejestrują. Sporo się zmieniło. Możesz zostac z autem tylko do jeżdżenia po lesie. Temat był wielokrotnie wałkowany na forum. Bez trudu znajdziesz bogata literaturę.
:)2
Od tego zacznij.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » pt maja 02, 2008 10:49 am

Cybm pisze:...Z przodu IFS a z tylu sztywny most. Ale mysle ze Koledze Kutnerowi chodzilo o to ze w starszych modelach z przodu byl resor...
Pajero ze sztywnym przodem ?? :o :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pt maja 02, 2008 11:07 am

Cybm pisze: Co do zawiasu to kolega ma racje. Z przodu IFS a z tylu sztywny most. Ale mysle ze Koledze Kutnerowi chodzilo o to ze w starszych modelach z przodu byl resor a jako ze jezdzil resorakiem to juz nie chce.
Nigdy nie było żadnego pajero z resorem z przodu.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » pt maja 02, 2008 11:13 am

i juz nigdy nie bedzie :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » pt maja 02, 2008 11:29 am

Z mojej pozycji - żółtodzioba, mogę ci poradzić abyś rzucił okiem na zawieszenie - czy nie buja itp, i czy nie ma, szczególnie z przodu luzów poprzecznych na kołach. W tych rocznikach raczej oryginalna twardość zawieszenia już nie działa, nie ma problemu z włożeniem nie-regulowalnych amortyzatorów. I polecam się rozejżeć za skrzynią SS :) nie wiem jaka jest zależność automat czy manualna ale pewnie też są ES i SS w automatach (? jeśli się mylę to przepraszam)
Miłego kupowania
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt maja 06, 2008 7:22 am

tybero pisze:i juz nigdy nie bedzie :)21
spoko loko Discoveremu i Rendzowi tez to nie grozi :)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » wt maja 06, 2008 9:38 am

ad1) ja bym wybrał 2.8 różnica w spalaniu niewielka, a moc i moment większy. 2.5 na pasku, 2.8 na łańcuchu co w/g mnie jest sporą zaletą.

ad2) osobiście unikam jak ognia starych automatów dopóki jeździ jest fajnie, jak klęknie to kaplica, ale podkreślam że to tylko moja opinia, generalnie szukaj Super Selecta to jest duża zaleta!

od3) z tego co wiem to nie uda ci się zarejestrować takiego pojazdu, chyba że trafisz na szaleńca lub diagnostę bez pojęcia, osobiście nigdy nie kupiłbym takiego pojazdu.

ad4) to jest bajer który mało kiedy działa w 10 letnim samochodzie, a bez niego naprawdę da się żyć, części do zawieszenia można nabyć naprawdę w przyzwoitych pieniądzach, podobnie jak całą resztę części eksploatacyjnych

PS. przy zakupie zwróć szczególną uwagę na stan techniczny ramy i na korozje, najlepiej kupuj z kimś kto ma odrobinę pojęcia. Ja przy wyborze terenówki przemyślałem wiele opcji (marek) ale wybór był jedyny i słuszny->>>> Miśiek :)2 , i jeśli miałbym kupować jeszcze raz to wybrałbym tak samo!
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Kutner
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 7:37 pm

Post autor: Kutner » pn maja 19, 2008 11:45 am

Dziękuje wszystkim Kolegom którzy zabrali głos.

Wszelkie uwagi i sugestie są dla mnie niezmiernie cenne.
Czasami blachą i oczywista Wam kwestia jest jak kamień milowy - dla mnie.

Ze swojej strony:

- Pomysł zakupu auta w Anglii i przekładanie kierownicy w Polsce, wydał mi się poronionym i go zaprzestałem.
Spróbuje poszukać czegoś z kierownicą po „naszej” stronie.

- Skrzynia biegów raczej SS skoro jest tak duża różnica między ES (chociaż doczytałem że np. nowsze L200 są z ES??? Co szczerze mnie zaskoczyło).

- Silnik diesel (martwi mnie tylko kwestia przegrzewania się głowicy, bo jeżeli auto miało by np. korzenie Niemieckie – to czy tamtejsze autostrady nie zaszkodziły silnikowi i jak to sprawdzić.

- Oddzielnie amortyzowany fotel kierowcy czy był montowany w modelach trzy drzwiowych, jak działa, czy warto sobie tym zaprzątać głowę?

- Jakie słabe strony ma 3 drzwiowy model Pajero II ?
(bo przecież nie ma chyba rzeczy doskonałych)

Jak nadmieniłem na wstępie interesuje mnie dosłownie wszystko o tym modelu.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie .

Ps.
Cybm pisze:Koniu to Ty ??
Jasne że to ja ;)
Pozdrawiam Cię serdecznie.
Ostatnio zmieniony wt maja 20, 2008 3:36 am przez Kutner, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn maja 19, 2008 12:29 pm

Diesle sa bardzo trwale glowice tak czesto nie pekaja. Z silnikiem 2.5 i autostrada, to lekka przesada, bo moj dlugi ma v-max 140 i nie jedzie wiecej. Te silniki raczej maja problemy z wyciekami i turbinami, choc i glowice mozna zalatwic, jak wiskoza nie robi.

Fotel amortyzowany jest bardzo przyjemny w terenie, ale na asfalcie kompletnie bez znaczenia.

Slabe strony:
Przednie zawieszenie
Korozja ramy w tylnej czesci
Przednie zawieszenie
Wycieki z silnika, skrzyni, mostow
Przekladnia kierownicza
Jescze raz przednie zawieszenie :wink:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
piotr_popiel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotr_popiel » pn maja 19, 2008 4:02 pm

krotki ma maly bagaznik jak to jeszcze jest w ogole bagaznik;p, i wydaje mi sie ze na asfalcie na poprzecznych nierownosciach skacze i trzesie chociaz nie wiem jak dlugi bo nie jezdzilem,ale krotki to tak mi sie wydaje ze trzesie;pp;

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » pn maja 19, 2008 8:29 pm

Z tym zawieszeniem nie przesadzałbym tak bardzo, osobiście wymieniłem 2 górne sworznie i dość cena 45 pln za lepsze 1 szt (do wyboru miałem jeszcze za 25pln) z innymi elementami nie miałem problemu ale wszystko jest dostępne na części. Oczywiście nic nie jest wieczne i czasem coś klęknie, ale dramatu nie ma, takie jest moje zdanie podkreślam moje!
Z głowicami też nie ma reguły, jak pilnujesz wisko i chłodnicy to zapomnij o problemie.

Wycieki oleju - rzecz mi obca silnik dosłownie suchuteńki przyjemnie ochlapany jasnobrązowym błotkiem :)21 . Nie wiem co robił poprzedni właściciel, podobnie wygląda sprawa z mostami i skrzynią suche jak pieprz.

Na fotel amortyzowany nie polowałbym specjalnie jak się trafi to miło.

Co do komfortu to fakt na krótkich szybkich nierównościach (śpiący policjant) potrafi łupnąć z tyłu, ale w porównaniu do suzuki to płyniesz. Dramatu nie ma.

Na ramę podzielam zdanie kolegów zwróć szczególna uwagę.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » wt maja 20, 2008 9:07 am

Misiek Cypr pisze:Diesle sa bardzo trwale glowice tak czesto nie pekaja. Z silnikiem 2.5 i autostrada, to lekka przesada, bo moj dlugi ma v-max 140 i nie jedzie wiecej. Te silniki raczej maja problemy z wyciekami i turbinami, choc i glowice mozna zalatwic, jak wiskoza nie robi.

Fotel amortyzowany jest bardzo przyjemny w terenie, ale na asfalcie kompletnie bez znaczenia.

Slabe strony:
Przednie zawieszenie
Korozja ramy w tylnej czesci
Przednie zawieszenie
Wycieki z silnika, skrzyni, mostow
Przekladnia kierownicza
Jescze raz przednie zawieszenie :wink:

Podpisuje się pod "przednie zawieszenie" i "przekładnia kierownicza"
Każde auto ma jakieś wady, drążki nie są tanie ale osprzęt do przekładni za to jest dosć znośny cenowo.
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość