Strona 1 z 1

PAJERO II Poradnik kupującego PROSZE O POMOC

: wt kwie 29, 2008 8:23 pm
autor: Kutner
Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.

Koledzy przyznaje się, jestem kompletnym laikiem 4x4.
Zwracam się do was z ogromną prośbą.

Zamierzam kupić samochód terenowy w Anglii i zrobić przekładkę w Polsce.
Wymyśliłem sobie krótkie Pajero (od zawsze było moim marzeniem)
model II zdaje się że był on produkowany od 91 roku.
Silnik diesel.
Samochód chce użytkować do pracy w lesie, żadnych rajdów itp.
Słyszałem że model drugiej generacji jest dużo wygodniejsze, za sprawą w pełni niezależnego zawieszenia,
nie ukrywam ze ma to dla mnie znaczenie (miałem krótkie doświadczenie z Suzuki Samurai).
Zastanawiam się nad automatyczną skrzynią biegów (głównie dla wygody)

Mam kilka pytań:
- na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy kupnie tego modelu?

- który silnik diesela waszym zdanie będzie lepszy 2,5 czy 2,8, jakie są różnice między nimi, jak z awaryjnością, średnim spalaniem?

- skrzynia biegów (wiem ze zdania będą skrajnie odmienne, ale spytam), którą wybrać, jak z kulturą pracy i awaryjnością automatu oraz jak sprawuje się on w terenie?

- może któryś z Kolegów miał doświadczenie z przekładaniem kierownicy, czy jest to szczególnie trudne w tym modelu?

- zawieszenie: znalazłem wersje z ustawianym zawieszeniem w trzech nastawieniach twarde, średnie, miękkie, czy któryś z Kolegów miał z nim styczność, jak z jego serwisem, awaryjnością?

Interesuje mnie dosłownie wszystko o tym modelu.

Z góry dziękuje za pomoc

: wt kwie 29, 2008 9:06 pm
autor: poreb
w pełni niezależnego zawieszenia
co rozumiesz pod tym pojeciem?

przeciez z tylu jest sztyny most tylko przod jest na ifs-ie - niestety :roll:

: wt kwie 29, 2008 9:20 pm
autor: Cybm
Koniu to Ty ??
Co do zawiasu to kolega ma racje. Z przodu IFS a z tylu sztywny most. Ale mysle ze Koledze Kutnerowi chodzilo o to ze w starszych modelach z przodu byl resor a jako ze jezdzil resorakiem to juz nie chce. Co do innych pytan to poczytaj forum a napewno znajdziesz odpowiedzi na te pytania. Niestety kazdy NOWY musi to przejsc :D

Re: PAJERO II Poradnik kupującego PROSZE O POMOC

: wt kwie 29, 2008 10:22 pm
autor: Videlec
Kutner pisze:na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy kupnie tego modelu
jesli z Anglii to na rame, nawet w europejczykach czasem potrafi zaskoczyć swoim stanem.
który silnik diesela waszym zdanie będzie lepszy 2,5 czy 2,8, jakie są różnice między nimi, jak z awaryjnością, średnim spalaniem?
2,8 ma lancuch na rozrzadzie, oba nie są jakos specjalnie awaryjne, spalanie podobne, ze wskazaniem na mniejsze w 2,5
skrzynia biegów (wiem ze zdania będą skrajnie odmienne, ale spytam), którą wybrać, jak z kulturą pracy i awaryjnością automatu oraz jak sprawuje się on w terenie?
jak na asfalt to automat, jesli byla poprawnie eksploatowana i serwisowana to posluzy, no ale jak juz wybuchnie... :)21 co do kultury pracy to robi lepiej niz w omedze 3.0 MV6 (tylko do tego mam porownanie)a w teren to raczej lajtowy, jakos nie widzi mi sie by zatopiony automat dlugo porobil, no i przy duzych przechylach tez moze byc problem ale ja nie wiem bo glownie to on-road jestem :wink:
może któryś z Kolegów miał doświadczenie z przekładaniem kierownicy, czy jest to szczególnie trudne w tym modelu?
tu sie nie wypowiem :)21
zawieszenie: znalazłem wersje z ustawianym zawieszeniem w trzech nastawieniach twarde, średnie, miękkie, czy któryś z Kolegów miał z nim styczność, jak z jego serwisem, awaryjnością?
ja mam nawet jeszcze sprawne, w terenie przydatnosc zerowa, na asfalcie raczej sluzy jako bajer, robi do czasu jak sie nie zepsuje :wink: a jak sie zepsuje to w ASO amor cos ok 1 tys plus regulator chyba z 600pln wszystko razy 4 :)21 wiec jak wysiądą to zapodaje sie zwykle.

: czw maja 01, 2008 7:18 pm
autor: Ryszard Giedrojć
Najpierw złóz wizytę w stacji diagnostycznej i zapytaj, czy ci przekładańca zarejestrują. Sporo się zmieniło. Możesz zostac z autem tylko do jeżdżenia po lesie. Temat był wielokrotnie wałkowany na forum. Bez trudu znajdziesz bogata literaturę.

: pt maja 02, 2008 10:32 am
autor: ap4x4
Ryszard Giedrojć pisze:Najpierw złóz wizytę w stacji diagnostycznej i zapytaj, czy ci przekładańca zarejestrują. Sporo się zmieniło. Możesz zostac z autem tylko do jeżdżenia po lesie. Temat był wielokrotnie wałkowany na forum. Bez trudu znajdziesz bogata literaturę.
:)2
Od tego zacznij.

: pt maja 02, 2008 10:49 am
autor: tybero
Cybm pisze:...Z przodu IFS a z tylu sztywny most. Ale mysle ze Koledze Kutnerowi chodzilo o to ze w starszych modelach z przodu byl resor...
Pajero ze sztywnym przodem ?? :o :)21

: pt maja 02, 2008 11:07 am
autor: goszen
Cybm pisze: Co do zawiasu to kolega ma racje. Z przodu IFS a z tylu sztywny most. Ale mysle ze Koledze Kutnerowi chodzilo o to ze w starszych modelach z przodu byl resor a jako ze jezdzil resorakiem to juz nie chce.
Nigdy nie było żadnego pajero z resorem z przodu.

: pt maja 02, 2008 11:13 am
autor: tybero
i juz nigdy nie bedzie :)21

: pt maja 02, 2008 11:29 am
autor: orzeh77
Z mojej pozycji - żółtodzioba, mogę ci poradzić abyś rzucił okiem na zawieszenie - czy nie buja itp, i czy nie ma, szczególnie z przodu luzów poprzecznych na kołach. W tych rocznikach raczej oryginalna twardość zawieszenia już nie działa, nie ma problemu z włożeniem nie-regulowalnych amortyzatorów. I polecam się rozejżeć za skrzynią SS :) nie wiem jaka jest zależność automat czy manualna ale pewnie też są ES i SS w automatach (? jeśli się mylę to przepraszam)
Miłego kupowania

: wt maja 06, 2008 7:22 am
autor: Eskapada
tybero pisze:i juz nigdy nie bedzie :)21
spoko loko Discoveremu i Rendzowi tez to nie grozi :)20

: wt maja 06, 2008 9:38 am
autor: mr.miron
ad1) ja bym wybrał 2.8 różnica w spalaniu niewielka, a moc i moment większy. 2.5 na pasku, 2.8 na łańcuchu co w/g mnie jest sporą zaletą.

ad2) osobiście unikam jak ognia starych automatów dopóki jeździ jest fajnie, jak klęknie to kaplica, ale podkreślam że to tylko moja opinia, generalnie szukaj Super Selecta to jest duża zaleta!

od3) z tego co wiem to nie uda ci się zarejestrować takiego pojazdu, chyba że trafisz na szaleńca lub diagnostę bez pojęcia, osobiście nigdy nie kupiłbym takiego pojazdu.

ad4) to jest bajer który mało kiedy działa w 10 letnim samochodzie, a bez niego naprawdę da się żyć, części do zawieszenia można nabyć naprawdę w przyzwoitych pieniądzach, podobnie jak całą resztę części eksploatacyjnych

PS. przy zakupie zwróć szczególną uwagę na stan techniczny ramy i na korozje, najlepiej kupuj z kimś kto ma odrobinę pojęcia. Ja przy wyborze terenówki przemyślałem wiele opcji (marek) ale wybór był jedyny i słuszny->>>> Miśiek :)2 , i jeśli miałbym kupować jeszcze raz to wybrałbym tak samo!

: pn maja 19, 2008 11:45 am
autor: Kutner
Dziękuje wszystkim Kolegom którzy zabrali głos.

Wszelkie uwagi i sugestie są dla mnie niezmiernie cenne.
Czasami blachą i oczywista Wam kwestia jest jak kamień milowy - dla mnie.

Ze swojej strony:

- Pomysł zakupu auta w Anglii i przekładanie kierownicy w Polsce, wydał mi się poronionym i go zaprzestałem.
Spróbuje poszukać czegoś z kierownicą po „naszej” stronie.

- Skrzynia biegów raczej SS skoro jest tak duża różnica między ES (chociaż doczytałem że np. nowsze L200 są z ES??? Co szczerze mnie zaskoczyło).

- Silnik diesel (martwi mnie tylko kwestia przegrzewania się głowicy, bo jeżeli auto miało by np. korzenie Niemieckie – to czy tamtejsze autostrady nie zaszkodziły silnikowi i jak to sprawdzić.

- Oddzielnie amortyzowany fotel kierowcy czy był montowany w modelach trzy drzwiowych, jak działa, czy warto sobie tym zaprzątać głowę?

- Jakie słabe strony ma 3 drzwiowy model Pajero II ?
(bo przecież nie ma chyba rzeczy doskonałych)

Jak nadmieniłem na wstępie interesuje mnie dosłownie wszystko o tym modelu.

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie .

Ps.
Cybm pisze:Koniu to Ty ??
Jasne że to ja ;)
Pozdrawiam Cię serdecznie.

: pn maja 19, 2008 12:29 pm
autor: Misiek Cypr
Diesle sa bardzo trwale glowice tak czesto nie pekaja. Z silnikiem 2.5 i autostrada, to lekka przesada, bo moj dlugi ma v-max 140 i nie jedzie wiecej. Te silniki raczej maja problemy z wyciekami i turbinami, choc i glowice mozna zalatwic, jak wiskoza nie robi.

Fotel amortyzowany jest bardzo przyjemny w terenie, ale na asfalcie kompletnie bez znaczenia.

Slabe strony:
Przednie zawieszenie
Korozja ramy w tylnej czesci
Przednie zawieszenie
Wycieki z silnika, skrzyni, mostow
Przekladnia kierownicza
Jescze raz przednie zawieszenie :wink:

: pn maja 19, 2008 4:02 pm
autor: piotr_popiel
krotki ma maly bagaznik jak to jeszcze jest w ogole bagaznik;p, i wydaje mi sie ze na asfalcie na poprzecznych nierownosciach skacze i trzesie chociaz nie wiem jak dlugi bo nie jezdzilem,ale krotki to tak mi sie wydaje ze trzesie;pp;

: pn maja 19, 2008 8:29 pm
autor: mr.miron
Z tym zawieszeniem nie przesadzałbym tak bardzo, osobiście wymieniłem 2 górne sworznie i dość cena 45 pln za lepsze 1 szt (do wyboru miałem jeszcze za 25pln) z innymi elementami nie miałem problemu ale wszystko jest dostępne na części. Oczywiście nic nie jest wieczne i czasem coś klęknie, ale dramatu nie ma, takie jest moje zdanie podkreślam moje!
Z głowicami też nie ma reguły, jak pilnujesz wisko i chłodnicy to zapomnij o problemie.

Wycieki oleju - rzecz mi obca silnik dosłownie suchuteńki przyjemnie ochlapany jasnobrązowym błotkiem :)21 . Nie wiem co robił poprzedni właściciel, podobnie wygląda sprawa z mostami i skrzynią suche jak pieprz.

Na fotel amortyzowany nie polowałbym specjalnie jak się trafi to miło.

Co do komfortu to fakt na krótkich szybkich nierównościach (śpiący policjant) potrafi łupnąć z tyłu, ale w porównaniu do suzuki to płyniesz. Dramatu nie ma.

Na ramę podzielam zdanie kolegów zwróć szczególna uwagę.

: wt maja 20, 2008 9:07 am
autor: orzeh77
Misiek Cypr pisze:Diesle sa bardzo trwale glowice tak czesto nie pekaja. Z silnikiem 2.5 i autostrada, to lekka przesada, bo moj dlugi ma v-max 140 i nie jedzie wiecej. Te silniki raczej maja problemy z wyciekami i turbinami, choc i glowice mozna zalatwic, jak wiskoza nie robi.

Fotel amortyzowany jest bardzo przyjemny w terenie, ale na asfalcie kompletnie bez znaczenia.

Slabe strony:
Przednie zawieszenie
Korozja ramy w tylnej czesci
Przednie zawieszenie
Wycieki z silnika, skrzyni, mostow
Przekladnia kierownicza
Jescze raz przednie zawieszenie :wink:

Podpisuje się pod "przednie zawieszenie" i "przekładnia kierownicza"
Każde auto ma jakieś wady, drążki nie są tanie ale osprzęt do przekładni za to jest dosć znośny cenowo.