Strona 1 z 1

Opony AT i MT/R

: czw maja 15, 2008 7:36 am
autor: keszus
Jestem nowy i niedawno kupiłem Pajero II. Mam tam założone opony - przód takie szosówki AT podobne do Bridgestone, a tył GoodYear Wrangler MT/R. Rozmiar jest taki sam 31/10,5/R15 tylko z tyłu klocki.
Czy można tak jeździć po czarnym używając tylko x2???
Czy nic sie nie stanie z napędami??? Zaznaczam że nie katuje go na czarnym na 4x4

: czw maja 15, 2008 7:40 am
autor: Adas
można , tylko jak masz SS to przy jeździe 4x4 to trochę dastanie centralny dyfer bo średnice zewnętrzne opon AT i MT są trochę inne

: czw maja 15, 2008 7:44 am
autor: keszus
Mam SS

: czw maja 15, 2008 9:58 am
autor: kudlaty_bytom
od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice? to po kiego wała jest rozmiar?
wg mnie przy 2H można śmiało jeździć
proponuję wymienići tak opony na 4 identyczne i będzie grało na bank, a te zostawić na ewentualny zapas

: czw maja 15, 2008 11:59 am
autor: Videlec
kudlaty_bytom pisze:od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice?
dwie takie same opony w tym samym rozmiarze, szosowki, od nowosci nie zamieniane przód - tył. Z przodu 4mm z tylu 2mm bieznika (asfalt robi swoje :wink: )

Teoretycznie roznica w srednicy kola jest :)21

jeszcze przy okazji tematu zapytam, na oponach GoodYear Wrangler MT/R 33" da sie jezdzic po asfalcie z predkosciami 90 - 120km/h (poza terenem zabudowanym oczywiscie :wink: ) bez stwarzania zagrozenia dla innych uzytkownikow drogi?? Jaki one mają stosunek szosa - teren, 20 - 80%??

: czw maja 15, 2008 12:41 pm
autor: kudlaty_bytom
zużycie opon to jedno, a ja zrozumiałem, ze te opony od początku mają różne średnice :)
przy różnych producentach wahania od wymiaru oczywiście są moiżliwe, ale chyba nie będą aż tak widoczne

: czw maja 15, 2008 2:55 pm
autor: Adas
kudlaty_bytom pisze:od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice? to po kiego wała jest rozmiar?
wg mnie przy 2H można śmiało jeździć
proponuję wymienići tak opony na 4 identyczne i będzie grało na bank, a te zostawić na ewentualny zapas
tak sie składa , że miałem komplet nowych opon MT BFG i komplet prawie nowych opon HT BFG asfaltowe , różnica była o prawie 1cm jak przyłożyłeś je do siebie , więc rozmiar rozmiarem a rozkład powietrza w oponie robi swoje. Różnica 1cm na obwodzie robi różnicę to znacząco różne prędkości obrotowe ( nie chcę mi sie liczyć o ile :)21 )

: czw maja 15, 2008 4:17 pm
autor: kabbbatunio
a czy polskie "prawo" nie mowi o tym ze na osi powinny byc tesame? a do 4x4 to na 2 osiach takie same opony ??

: czw maja 15, 2008 4:19 pm
autor: Flor
Videlec pisze:
kudlaty_bytom pisze:od kiedy to dwie różne opony o tym samym rozmiarze mają inne średnice?
dwie takie same opony w tym samym rozmiarze, szosowki, od nowosci nie zamieniane przód - tył. Z przodu 4mm z tylu 2mm bieznika (asfalt robi swoje :wink: )

Teoretycznie roznica w srednicy kola jest :)21

jeszcze przy okazji tematu zapytam, na oponach GoodYear Wrangler MT/R 33" da sie jezdzic po asfalcie z predkosciami 90 - 120km/h (poza terenem zabudowanym oczywiscie :wink: ) bez stwarzania zagrozenia dla innych uzytkownikow drogi?? Jaki one mają stosunek szosa - teren, 20 - 80%??
różnice w rozniarach są i zależą od typu bieżnika :-? im bardziej agresywny bieżnik tym opona może być większa :wink: MT/R to taki trochę agresywniejszy ATek :)2 mniej wybacza na śliskim niż szosówka i trzeba o tym pamiętać :)4 i można jeździć :D

: czw maja 15, 2008 4:36 pm
autor: mr.miron
kabbbatunio pisze:a czy polskie "prawo" nie mowi o tym ze na osi powinny byc tesame? a do 4x4 to na 2 osiach takie same opony ??
Opony muszą być takie same ale tylko na osi, tzn. z przodu możesz mieć inne z tyłu inne. Co ciekawe dopuszczone jest stosowanie koła zapasowego o innej rzeźbie bieżnika niż pozostałe ogumienie, ale tylko na dojazd do gumiaka(wulkanizatora).

: czw maja 15, 2008 8:17 pm
autor: rort_
Rozmiar może masz taki sam, ale faktyczny obwód masz na bank inny (zmierz se metrem obwód opony przedniej i tylnej na środku na podniesionych kołach - będziesz miał pewność). Na SS możesz śmiało śmigać gdzie chcesz ile chcesz i jak chcesz na 4H. Międzyosiowy różnicowy jest po to, żeby działał, a nie żebyś Ty sie przejmował że on musi biedny działać bo Ty masz dwie różne gumy... :roll: W terenie na zablokowanym cetralnym też nic nie dostanie po dupie, ale jedno dodatkowe kółko z kiepskim bieżnikiem raczej Ci wiele nie pomoże. Kup se dwie gumki takie jak masz na tyle i bedzie dobrze... Taka moja rada.

: pt maja 16, 2008 8:07 am
autor: keszus
Super. Wielkie dzięki :)