laik prosi o instrukcję :)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

trazor07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 15, 2008 4:10 pm

laik prosi o instrukcję :)

Post autor: trazor07 » czw maja 15, 2008 4:16 pm

Wiem, że Was pewnie będzie to śmieszyć jak spojrzałem o czym sie tu rozmawia, ale ja kompletnie nie mam pojęcia o terenówkach, a przyszło mi do przeprowadzenia i zaprezentowania klientowi miśka pajero ze skrzynia super select. Jak mówię - nigdy w terenówce nawet nie siedziałem i nie mam pojęcia jak się obsługuje wajche do napędów. Kiedy jakich nastawień się używa? Jak je "wkleszczać" Stojąc? Jadąc? Na wciśniętym sprzęgle? Za jakąś krótka instrukcję czy linka dziękuję z góry.

Pozdrawiam - kompletny laik :)

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » czw maja 15, 2008 4:31 pm

a wystarczy odrobinę dobrych chęci(na dole strony)
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=40578
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » czw maja 15, 2008 8:26 pm

Poza tym wszystko masz opisane w instrukcji którą powinieneś mieć jeżeli furmanke masz przywieziona z zagranicy (zazwyczaj tak bywa). Po drugie na drzwiach od kierowcy (no chyba że lakowaliście auto, albo założyliście drzwi z innej i akurat nie miała SS - to lipa) masz nalepkę na której tez jest wszystko napisane 'co i jak'. :wink:
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

trazor07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 15, 2008 4:10 pm

Post autor: trazor07 » czw maja 15, 2008 9:21 pm

No jest jest... Ino w języku starogermańskim którym nie władam ;)
Chciałem, żeby tak po chłopsku ktoś napisał, że z 2H na 4H trzeba przełączać przy wciśnietym sprzęgle, czy też nie? Cos tam czytałem, że przy tych dalszych ustawieniach trzeba cofać auto wrcajac na 2H... No ale dobra - będe kombinował ;)
Dzięki.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt maja 16, 2008 6:43 am

trazor07 pisze:No jest jest... Ino w języku starogermańskim którym nie władam ;)
Chciałem, żeby tak po chłopsku ktoś napisał, że z 2H na 4H trzeba przełączać przy wciśnietym sprzęgle, czy też nie? Cos tam czytałem, że przy tych dalszych ustawieniach trzeba cofać auto wrcajac na 2H... No ale dobra - będe kombinował ;)
Dzięki.
jak masz SS to tylko wystarczy przy przerzucaniu z 2H na 4H wcisnąć sprzęgło i nie jechać szybciej niż 100km/h, a na przełożenia 4HLC i 4LLC musisz stanąć bo zapinasz reduktor i wrzucasz blokadę centralnego dyfra , nie musisz cofać bo nie masz sprzęgiełek , po prostu wrzucasz i jedziesz, na czarnym to na 2H i 4H , a reszta to w terenie .

trazor07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 15, 2008 4:10 pm

Post autor: trazor07 » pt maja 16, 2008 1:02 pm

Rozumiem - ale stojąc i wrzucając 4LLC lub HLC to też ze sprzęgłem - i powracając z tego na 2H lub 4H też ze sprzęgłem i na stopie? Z jakimi prędkościami można jechać na 4LLC i HLC?

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » pt maja 16, 2008 1:17 pm

włączając i wyłączając reduktor oraz blokadę centralnego cyfra (4HLc lub 4LLc) musisz się zatrzymać i jeśli masz wrzucony bieg, to masz go na sprzęgle, na luzie dobrze jest je wcisnąć, ale czasem nie trzeba
do pozycji N można podczas jazdy, z N już lepiej się zatrzymać
przełączanie między 4H a 2H - podczas jazdy
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt maja 16, 2008 1:20 pm

Wszystko ze sprzeglem. Powracanie z 4LLc do 4HLc-na stopie, ze sprzeglem. Powrot z 4HLc na 4H ze sprzeglem, moze byc w ruchu.

Przelaczanie miedzy 2H i 4H moze byc w czasie jazdy ze sprzeglem, do 100km/h, ale z 2H na 4H mozna latwo poleciec na 4HLc, jak ktos ma duzo sily lub cisnienia, dlatego lepiej to robic na postoju.

4HLc tylko na luznej nawierzchni, a Vmax chyba nie okreslony, choc przy 100km/h i tak dostaniesz twardych jajek, bo kierunek ciezko utrzymac niewprawnemu.

4LLc Vmax... chyba sie nie da szybciej jak 70km/h, bo na piatce sie koncza obroty silnika, ale generalnie jest sens tylko do 3 biegu, bo szkoda reduktora meczyc predkosciami, ktore normalna skrzynia biegow obskakuje. Chyba ze jestes uczestnikiem RMPST.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

trazor07
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 15, 2008 4:10 pm

Post autor: trazor07 » pt maja 16, 2008 3:58 pm

I to jest dokładnie to co chciałem wiedzieć. Wielkie dzięki :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość