Nowe alternatory z Indii - zakladal ktos?
Moderator: Kosiarz
- Bartolomeo
-
- Posty: 122
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
- Lokalizacja: Poznań
Nowe alternatory z Indii - zakladal ktos?
Witam,
Na alledrogo znalazlem alternator do mojego autobusu: link
W moim padl mi regulator napiecia (tzn. tak mysle, bo nie podaje stalego napiecia, tylko liniowo w stosunku do obrotow) do tego cos kapie w okolicy (podejrzewam zintegrowana pompe). Kiedys jak powierzylem alternator 'fachmanom' to skonczylo sie totalnym rozszczelnieniem pompy, wiec stad sie zastanawiam czy nie kupic w cholere nowego i miec oba problemy z glowy...
Tylko, ze, jak napisal sprzedajacy (pytalem o producenta), to sa "zamienninki produkowane w Indiach"... wiec sie waham - probowal ktokolwiek tego (lista alternatorow, pewnie z tego samego zrodla jest dluga...)?
Pozdrawiam,
Bartek
Na alledrogo znalazlem alternator do mojego autobusu: link
W moim padl mi regulator napiecia (tzn. tak mysle, bo nie podaje stalego napiecia, tylko liniowo w stosunku do obrotow) do tego cos kapie w okolicy (podejrzewam zintegrowana pompe). Kiedys jak powierzylem alternator 'fachmanom' to skonczylo sie totalnym rozszczelnieniem pompy, wiec stad sie zastanawiam czy nie kupic w cholere nowego i miec oba problemy z glowy...
Tylko, ze, jak napisal sprzedajacy (pytalem o producenta), to sa "zamienninki produkowane w Indiach"... wiec sie waham - probowal ktokolwiek tego (lista alternatorow, pewnie z tego samego zrodla jest dluga...)?
Pozdrawiam,
Bartek
Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny 
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.
Moze wrzuc temat do jakiegos ogolnego dzialu technicznego - wieksza szansa, ze ktos to przeczyta i sie wypowie (uzytkownicy pojazdow innej marki).
Sensowny przeglad alternatora wrac z wymiana podzespolow to wydatek sporo ponad 200zl, wiec wydaje mi sie, ze mozna zaryzykowac. Sadze, ze jak sie nie rozleci od razu (gwarancja) to rok wytrzyma...
Sensowny przeglad alternatora wrac z wymiana podzespolow to wydatek sporo ponad 200zl, wiec wydaje mi sie, ze mozna zaryzykowac. Sadze, ze jak sie nie rozleci od razu (gwarancja) to rok wytrzyma...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Bartolomeo
-
- Posty: 122
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
- Lokalizacja: Poznań
To nie robia 100% kopii jak skosnoocy?;) No wiem, nie robia... wspolpracowalem troche z Indianami, dlatego sie wlasnie boje to kupicBalu-Balu pisze:Nie ma do nich części zamiennych. Ma tylko jedno życie.![]()

W sumie to istotny argument - bo teraz tez nie bardzo mam pomyslu na naprawe - w sklepach z czesciami pytaja o marke alternatora i jak to nie jest Bosch to niestety, ale nie mamy regulatora napiecia...
W moim obecnym (stawiam, ze to jest Japonczyk jakis) ni cholery nie moge dojrzec informacji o producencie...
Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny 
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.
Przerabiał Adaś alternator, może to jest opcja też dla Ciebie
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=55528
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=55528
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
- Bartolomeo
-
- Posty: 122
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
- Lokalizacja: Poznań
dobra, olalem tych Indian - naprawilem swoj altek - jednak byla to padnieta dioda w mostku prostowniczym...
a olej kapal nie z altka tylko z czujnika cisnienia oleju tuz obok (za 17zl, a wk... mnie od paru tyg. jak za 1700zl
) wiec jest git
teraz, mam prad, to sobie halogenki znowu zaloze...
Koncept z przeniesieniem altka wysoko jest calkiem ciekawy i w blocko nawet chyba konieczny, ale to nie wydaje mi sie takie latwe - glownie chodzi mi o dokladne ustawienie kol w jednej plaszczyznie - bo dzialac bedzie, ale przy minimalnych roznicach bedzie rwac paski co chwile... no chociaz wtedy sie je wymienia w 10min
a olej kapal nie z altka tylko z czujnika cisnienia oleju tuz obok (za 17zl, a wk... mnie od paru tyg. jak za 1700zl


Koncept z przeniesieniem altka wysoko jest calkiem ciekawy i w blocko nawet chyba konieczny, ale to nie wydaje mi sie takie latwe - glownie chodzi mi o dokladne ustawienie kol w jednej plaszczyznie - bo dzialac bedzie, ale przy minimalnych roznicach bedzie rwac paski co chwile... no chociaz wtedy sie je wymienia w 10min

Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny 
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.
nie przesadzajBartolomeo pisze:dobra, olalem tych Indian - naprawilem swoj altek - jednak byla to padnieta dioda w mostku prostowniczym...
a olej kapal nie z altka tylko z czujnika cisnienia oleju tuz obok (za 17zl, a wk... mnie od paru tyg. jak za 1700zl) wiec jest git
teraz, mam prad, to sobie halogenki znowu zaloze...
Koncept z przeniesieniem altka wysoko jest calkiem ciekawy i w blocko nawet chyba konieczny, ale to nie wydaje mi sie takie latwe - glownie chodzi mi o dokladne ustawienie kol w jednej plaszczyznie - bo dzialac bedzie, ale przy minimalnych roznicach bedzie rwac paski co chwile... no chociaz wtedy sie je wymienia w 10min

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
To jest czujnik ciśnienia czy poziomu oleju ? Ktos pisal, że obok alternatora jest czujnik poziomu oleju.Bartolomeo pisze:... czujnika cisnienia oleju tuz obok...
Pytam o to bo mi się po chwili od uruch. silnika świeci "oliwiarka z wężykiem pod spodem" i jeśli to wina czujnika a kosztuje on jak piszesz 17zł to bym sobie wymienił (stan oleju mam jak trzeba)
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT
- Bartolomeo
-
- Posty: 122
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
- Lokalizacja: Poznań
U mnie z tylu alternatora jest czujnik cisnienia oleju - wyglada jak nakretka (chyba rozmiar 24) z konektorkiem u dolu i jednym przewodem (wkreca sie toto 'od dolu'). Na desce rozdzielczej ten czujnik jest podlaczony do ikonki olejarki.Paweł_4x4 pisze:To jest czujnik ciśnienia czy poziomu oleju ? Ktos pisal, że obok alternatora jest czujnik poziomu oleju.Bartolomeo pisze:... czujnika cisnienia oleju tuz obok...
Pytam o to bo mi się po chwili od uruch. silnika świeci "oliwiarka z wężykiem pod spodem" i jeśli to wina czujnika a kosztuje on jak piszesz 17zł to bym sobie wymienił (stan oleju mam jak trzeba)
Powinien sie palic po wlaczeniu zasilania kluczykiem i zgasnac po zapaleniu silnika. 'Wezyka pod spodem' nie ma u mnie, wiec nie wiem czy mowimy o tym samym czujniku.
W kazdym razie w instrukcji pisza, ze jak to sie zapali podczas jazdy to: "(...)silnik musi byc natychmiast zatrzymany. Nalezy porozumiec sie z najblizszym warsztatem MITSUBISHI'...

Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny 
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.
No..........I nie ma to jak księga mądrości Majchermajcher pisze:oba sa w "okolicy" alternatora z tym ze ten od cisnieneia przy filtrze oleju a ten od poziomu (jeśli macie) z boku miski olejowe (od strony alternatora)



Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości