Brak mocy ?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Flack1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lut 21, 2008 12:42 am
Lokalizacja: Poznań

Brak mocy ?

Post autor: Flack1 » wt maja 27, 2008 5:53 pm

Witam

Poraz pierwszy pojechalem taty samochodem w "teren"':)13'
. Nie bylo blota po pachy ani nawet po kostki ot troche piachu i gorka . Moje doswiadczenie w jezdzie 4x4 jest zadne samochod tez nie jest przygotowany wogole . Opony zwykle sliki wiec rozumiem ze moga nie wybierac ale bardzo zaskoczylo mnie zachowanie silnika . Wiec niezaleznie od trybu czy na dwa kola czy na 4 z reduktorem czy bez samochod stawal w tym samym miejscu ( w takiej glebszej dziuze ) i nie chcial wyjechac . Gaz moglem trzymac do dechy a silnik nie wchodzil powyzej 2 tys. obrotow . Wydaje mi sie ze majac lyse opony to powinny buksowac jak cholera a tu tylko takie ledwo ledwo obracanie . Skrzynia to automat wiec prubowalem roznych kombinacji ale nic nie pomoglo . Jak juz wyjechalem na rowne to jazda normalnie gaz i jedzie . Troche z tego mojego wyczynu mozna zobaczyc na filmiku z podpisu .
Pytanie jest nastepujace : Czy opisana sytuacja jest normalna ? Czy moze Ja sie nie nadaje na Off-roadera ? Czy samochod nadaje sie na kornik ? chociaz szkoda go fjany jest :D .

Pozdrawiam
Flack

Dzieki @TomaszRT
Zapomnialem dodac ;) Pajero 3.0 V6 +LPG 95r LONG , skrzynia automat .
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 6:23 pm przez Flack1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt maja 27, 2008 5:58 pm

Napisz przynajmniej jakie auto?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt maja 27, 2008 7:43 pm

wygląda jakby nie był zblokowany centralny dyfer i przód wcale nie ciągnął

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt maja 27, 2008 7:52 pm

Adas pisze:wygląda jakby nie był zblokowany centralny dyfer i przód wcale nie ciągnął
A jak wytłumaczysz max 2000 obrotów ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Flack1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lut 21, 2008 12:42 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Flack1 » wt maja 27, 2008 8:08 pm

Adas pisze:wygląda jakby nie był zblokowany centralny dyfer i przód wcale nie ciągnął
hm trudno mi jest jedno znacznie powiedziec ale przy ktorejs probie wiem ze przod cos tam krecil . A przy ustawieniu 4hlc powinny wszystkie sie krecic rowno , a nie krecily :/ .
TomaszRT pisze:
Adas pisze:wygląda jakby nie był zblokowany centralny dyfer i przód wcale nie ciągnął
A jak wytłumaczysz max 2000 obrotów ?
To mnie najbardziej martwi

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » wt maja 27, 2008 8:18 pm

moze masz kontrole trakcji wlaczoną :)21

nie ma bata zeby z wlaczonym reduktorem nie mial sily zakrecic czterema lysymi oponami w piasku :)3 cos sciemniasz maly :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Flack1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lut 21, 2008 12:42 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Flack1 » wt maja 27, 2008 8:36 pm

Videlec pisze:moze masz kontrole trakcji wlaczoną :)21

nie ma bata zeby z wlaczonym reduktorem nie mial sily zakrecic czterema lysymi oponami w piasku :)3 cos sciemniasz maly :)21
Chcialbym sciemniac albo umiec mieszac :D ale gdybym sciemnial to raczej pisalbym w dziale Towarzyskie zeby nabic sobie licznik ;) a nie tutaj robil zamet

Przy okazji moze ktos z okolic poznania wybiera sie w lekki teren w najblizszy weekend ;> . Chetnie bym podjechal pouczyc sie i moze cos dowiedziec .

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt maja 27, 2008 8:48 pm

TomaszRT pisze:
Adas pisze:wygląda jakby nie był zblokowany centralny dyfer i przód wcale nie ciągnął
A jak wytłumaczysz max 2000 obrotów ?
może tatuś ma klocek pod gazem :roll:

Awatar użytkownika
pedro3
 
 
Posty: 217
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:51 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: pedro3 » wt maja 27, 2008 9:07 pm

Flack1 pisze:A przy ustawieniu 4hlc powinny wszystkie sie krecic rowno , a nie krecily :/ .
Nie jestem mechanikiem, więc nie wiem czy będę umiał przejrzyście to wytłumaczyć, ale spróbuję.

Blokada centralnego dyfra zapewnia tylko równy rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś (po 50%), natomiast koła na każdej osi mogą i zapewne kręcą się z różną prędkością.
Koło, które ma mniejszy opór (traci przyczepność, wpada w poślizg, czy jak to inaczej nazwać) kręci się z większą prędkością.
W skrajnym przypadku może kręcić się tylko jedno koło na osi, a drugie będzie stało w miejscu.
Żeby doprowadzić do stanu kiedy wszystkie 4 koła kręcą się z jednakową prędkością musiałbyś oprócz blokady centralnego dyfra mieć jeszcze blokady w obu mostach.
Pozdrawiam
pedro3
[było: Pajero II, Frontera B, Jeep GC WJ, Outlander III; jest: Ford Edge]

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » wt maja 27, 2008 9:20 pm

pedro3 pisze:Żeby doprowadzić do stanu kiedy wszystkie 4 koła kręcą się z jednakową prędkością musiałbyś oprócz blokady centralnego dyfra mieć jeszcze blokady w obu mostach.
dokladnie, a chyba nie ma sie co ludzic, ze tato akurat trafil wersje z blokadą przedniego dyfra :wink:

poza tym 4hlc to raczej sredni pomysl przy podjezdzie pod piaskowy pagorek jeszcze do tego automatem...
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr maja 28, 2008 7:20 am

Na filmach gorki zawsze sa takie plaskie. Na filmie widac, ze auto sie zsowa na zblokowanych kolach, wiec gorka raczej konkretna. Pajero diesel, nie jest taki mocny, aby taka gorke brac bez zadnego rozpedu, a nawet zaczynac juz z pochylosci. Moj 2.5TDi, jesli nie zlapie 2300rpm to tez potrafi zdechnac na takiej gorce. Jadac automatem, mozliwe tez jest, ze przezucil Ci bieg na trzeci, co tez powoduje, ze zdycha. Aby pokonac te gorke, musialbys zblokowac automat na 2 biegu lub 1, lub L, nie wiem jakie masz pozycje i nie znam skrzyni. Automat to nie tylko pozycja D. Polecam pojezdzic i pobawic sie pozycjami automatu przy podjazdach i zjazdach. Mozna nim hamowac silnikiem.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr maja 28, 2008 8:13 am

Misiek Cypr pisze:Pajero diesel, nie jest taki mocny, aby taka gorke brac bez zadnego rozpedu, a nawet zaczynac juz z pochylosci.
no chyba 2.5 :)21
Misiek Cypr pisze:Jadac automatem, mozliwe tez jest, ze przezucil Ci bieg na trzeci, co tez powoduje, ze zdycha. Aby pokonac te gorke, musialbys zblokowac automat na 2 biegu lub 1, lub L, nie wiem jakie masz pozycje i nie znam skrzyni. Automat to nie tylko pozycja D. Polecam pojezdzic i pobawic sie pozycjami automatu przy podjazdach i zjazdach. Mozna nim hamowac silnikiem.
sama prawda :)2

L to zablokowana jedynka, sluzy wlasnie do stromych podjazdow, zjazdow, hamowania silnikiem, ponoc tez jest to "inna" jedynka niz na D tzn. obciązane w skrzyni są inne elementy (ale tu moge sie mylić) Vmax dla L to 50km/h
2 to zablokowanie 2 biegu, tzn zmienia miedzy 1 a 2. Vmax dla tej pozycji to 90km/h

na D grzebanie 4x4 w piasku i podjazdy pod gorke mogą szybko skonczyc sie zagotowaniem oleju i uszkodzeniem skrzyni.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr maja 28, 2008 8:39 am

Te predkosci to chyba 2.8, 2.5 to raczej nieosiagalne :cry: Poza tym podajesz na 2H, 4H, 4HLc.

Na reduktorze wyglada troche inaczej, ale zasada sie zgadza.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr maja 28, 2008 9:01 am

Misiek Cypr pisze:Te predkosci to chyba 2.8, 2.5 to raczej nieosiagalne :cry: Poza tym podajesz na 2H, 4H, 4HLc.

Na reduktorze wyglada troche inaczej, ale zasada sie zgadza.
predkosci nie są dla 2.8 bo to dane dla Pajero I, ale do II tez podchodzą bo automat jest praktycznie ten sam :wink:

no faktycznie moglem napisac dla jasnosci, ze dotyczą one H :)2
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Flack1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lut 21, 2008 12:42 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Flack1 » śr maja 28, 2008 8:27 pm

Dziekuje ze odpowiedzi :)
Przy najblizszej okazji pojade w to samo miejsce zeby probowac .

Ustawie sobie skrzynie na "L" i bede kombinowal z napedami . Jak nic z tego nie wyjdzie to znowu sie odezwe ;D

Awatar użytkownika
piotr_popiel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 2:04 am
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: piotr_popiel » śr maja 28, 2008 8:39 pm

jak wyjdzie to tyz sie odezwij bo bedzie kolejny temat bez rozwiazania :wink:

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw maja 29, 2008 8:00 am

pedro3 pisze:Blokada centralnego dyfra zapewnia tylko równy rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś (po 50%).
W mylnym błędzie jesteś..

Dyfer zapewnia właśnie zawsze równy podział momentu obrotowego (po połowie), a dzięki blokadzie ten podział może być inny..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw maja 29, 2008 12:24 pm

TomaszRT pisze:
pedro3 pisze:Blokada centralnego dyfra zapewnia tylko równy rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś (po 50%).
W mylnym błędzie jesteś..

Dyfer zapewnia właśnie zawsze równy podział momentu obrotowego (po połowie), a dzięki blokadzie ten podział może być inny..
:o , a w jaki sposób zapodasz większy moment na przód jak jest on zblokowany z tyłem ? Jak jest zblokowany centralny dyfer to zawsze 50/50 przód i tył sie rozdziela , no chyba , że masz dyfer ze sprzęgłem wiskotyczny i wówczas rozdział mocy jest inny

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw maja 29, 2008 12:29 pm

Gleboka teoria, no moze nie, ale blokada umozliwia wlasnie przekazanie 100 momentu obrotowego na jedna os, ba nawet na jedno kolo. Regulacja odbywa sie przyczepnoscia podloza...

Kwestia spojrzenia na problem.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw maja 29, 2008 1:22 pm

Misiek Ci już odpowiedział.. ale rozwinę podając przykład:

Maksymalny moment obrotowy dostępny na osi -> 100NM

Lewe koło stoi na lodzie, którego przyczepność wynosi -> 10NM

Prawe koło stoi na asfalcie, którego przyczepność wynosi -> 100NM

Dyfer otwarty -> na każde z kół trafi 10NM (czyli po równo)

Dyfer zblokowany -> na lewe koło trafi 10NM, na prawe 90NM

*wartości momentu i przyczepność są zmyślone na potrzeby przykładu.
**analogicznie dla dyfra międzyosiowego
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » czw maja 29, 2008 2:07 pm

Adas pisze: :o , a w jaki sposób zapodasz większy moment na przód jak jest on zblokowany z tyłem ? Jak jest zblokowany centralny dyfer to zawsze 50/50 przód i tył sie rozdziela , no chyba , że masz dyfer ze sprzęgłem wiskotyczny i wówczas rozdział mocy jest inny
no ja wlasnie tez w ten sam sposob to rozumialem... :roll:

dla mnie blokada mechanizmu roznicowego sluzy do wymuszenia jednakowych predkosci obrotowych kół na jednej osi w sytuacji kiedy mają one rozną przyczepnosc.
Ostatnio zmieniony czw maja 29, 2008 2:12 pm przez Videlec, łącznie zmieniany 1 raz.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw maja 29, 2008 2:09 pm

Misiek Cypr pisze:Gleboka teoria, no moze nie, ale blokada umozliwia wlasnie przekazanie 100 momentu obrotowego na jedna os, ba nawet na jedno kolo. Regulacja odbywa sie przyczepnoscia podloza...
Kwestia spojrzenia na problem.
no właśnie nie wiem czy sie tak da , żeby dyfer w tylnym moście rozłączył sie tak, że na przód pójdzie cała moc a co za tym idzie na jedno przednie koło . Mechanizm różnicowy napędza zawsze tą półośkę gdzie ma lżej , czyli przy zablokowanym centralnym dyfrze zawsze będzie się kręciło jedno koło z tyłu i jedno z przodu ( te koła które będą miały najlżej )

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw maja 29, 2008 2:13 pm

prosty sposób udowodnienia tego jest taki , że zapinasz napędy podnosisz bok auta i kręcisz kołami ( tymi podniesionymi ) i zawsze przednie kręci się razem z tylnym jak rozepniesz centralny dyfer to możesz kręcić kołami oddzielnie :wink:

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw maja 29, 2008 2:25 pm

Problem jest taki ze myli sie rozklad momentu i obrotow.

Dyfer zapewnia rowny rozplyw momentu i roznice w obrotach kola. Tzn tam gdzie kolo sie kreci, ale nie trzyma podloza, masz taki sam moment jak tam gdzie kolo sie nie kreci, N*m, czyli predkosc obrotowa, razy moc. Moment obrotowy bedzie taki, jak na kole z najmniejsza przyczepnoscia, na wszystkich kolach jednoczesnie.

Bez dyfra, kola beda sie krecic z ta sama predkoscia, a moment obrotowy, czyli "moc" na kolach, bedzie sie roznic, min. dzieki roznicy przyczepnosci, czy tez toru jazdy.

To tak w duzym uproszczeniu.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » czw maja 29, 2008 3:07 pm

eeeee, dla mnie o ile w miedzyosiowym mozna jeszcze uzyskac roznice momentu na walach napedowych poprzez roznice w kolach zebatych o tyle w np tylnym zblokowanym mechanizmie roznicowym moment bedzie 50/50 bo niby jak mozna go inaczej rozdzielic jak na obie strony masz jednakowe kola zebate...

mowimy o "normalnej" blokadzie, nie o LSD

niech mi ktos to wytlumaczy...
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości