Pajero I , 2,5TD automat

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Pajero I , 2,5TD automat

Post autor: Adas » pt cze 06, 2008 5:31 pm

Mam pytanie , jak sie spisuje automat w silniku 2,5 ??

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » pt cze 06, 2008 5:53 pm

gdzies przeczytalem na tym forum posta, w ktorym autor (i zarazem chyba posiadacz takiej kombinacji) twierdzil, ze slabo, ponoc cierpi na niedostatek mocy, wydaje mi sie, chodzilo tu glownie o dynamike niz o zdolnosc do pokonywania perzeszkod w terenie ale to juz tylko moje domysly.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » pt cze 06, 2008 6:58 pm

ja mam takiego robi bez problemów tylko troche więcej żre :D

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt cze 06, 2008 7:39 pm

gszyp pisze:ja mam takiego robi bez problemów tylko troche więcej żre :D
a ile to więcej ? Jak jeździ na reduktorze ?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt cze 06, 2008 7:41 pm

Adas, pytaniem o spalanie draznisz lwy forumowe :wink:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt cze 06, 2008 7:51 pm

Misiek Cypr pisze:Adas, pytaniem o spalanie draznisz lwy forumowe :wink:
chodzi mi czy 10-12 czy 20-25 :)21

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » sob cze 07, 2008 4:04 am

spalanie dla 2.5TD aut. wersja long wg producenta:
[l/100km]
miasto 10.2 - 10.7
90km/h 8.5
120km/h 13.7
co najdziwniejsze dla manualnej podali o litr wieksze

przelozenia w automacie
I - 2.826
II - 1.493
III- 1.000
IV - 0.688
R - 2.703

w manualu
I - 3.918
II - 2.261
III- 1.395
IV - 1.000
V - 0.829
R - 3.925

reduktor w obu skrzyniach ma te same przelozenia: H - 1.000; L - 1.925


20 - 25 pali bez problemu 2.8 aut long a asfalcie z butem w podlodze :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob cze 07, 2008 7:50 am

tak, ale to spalanie co podała fabryka było aktulane w ad.1991 roku, na oponach /65 i przed milionem km...

niby patrol ma palić 10/12 a mój nijak nie może zejść z 18, któe z lubością i wdzięcznie przekracza

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz cze 08, 2008 6:20 pm

gszyp pisze:ja mam takiego robi bez problemów tylko troche więcej żre :D
jak działa funkcja "Over Drive", na 2h trzeba jeździć w opcji on czy off a w terenie na 4L on czy off ??
Jeszcze jedno pytanie funkcja "J" co oznacza

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pn cze 09, 2008 7:21 am

tylkonie zepsuj nic :)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » pn cze 09, 2008 8:22 am

Adas pisze: jak działa funkcja "Over Drive", na 2h trzeba jeździć w opcji on czy off a w terenie na 4L on czy off ??
Jeszcze jedno pytanie funkcja "J" co oznacza
Over Drive to nadbieg, cos w rodzaju piątego biegu ale uzyskany nie za pomocą przelozeń tylko "na konwerterze", czy jakos tak :roll: załącza sie przy stalej zaprogramowanej predkosci, cos ok 80km/h

Na 2H lepiej OD ON, zaoszczedzi paliwo, zmniejszy halas w aucie, przy jezdzie z gory jak zdejmiesz noge z gazu zalaczy sie automatycznie imitując "luz", auto bedzie sie bezwladnie rozpedzac.

W terenie na 4L raczej to OD OFF, choc ja na 4L nie uzywam pozycji D tylko L lub ewentualnie 2, wtedy praktycznie nie ma znaczenia czy OD jest ON czy OFF.

Funkcja "J" to nie wiem co to jest. Moze chodzi o "L"??
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn cze 09, 2008 8:41 am

A overdrive nie jest po prostu czwartym biegiem?

Sam piszesz ze 4 bieg ma przelozenie 0.688 co jest duzym nadbiegiem w stosunku do 5 biegu w manualu.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » pn cze 09, 2008 8:55 am

zapraszam do lektury bo nie chce mi sie kolejny raz tlumaczyc ile ASB ma biegow:

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=54184
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn cze 09, 2008 10:03 am

Bardzo ciekawe :)2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn cze 09, 2008 5:44 pm

dzięki Panowie :)2 to mój pierwszy automat więc muszę sie nauczyć
Automat w terenie :)2

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pn cze 09, 2008 8:02 pm

Adas pisze:dzięki Panowie :)2 to mój pierwszy automat więc muszę sie nauczyć
Automat w terenie :)2
:)23 :)23 :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn cze 09, 2008 9:45 pm

Videlec pisze:(...)
Funkcja "J" to nie wiem co to jest. Moze chodzi o "L"??
chodzi o 'L" :oops: , już wiem jedzie cały czas na I , a over drive już wyczaiłem , jeszcze jedno czy jak ma sie pedał do dechy to biegi u Was przełączają sie przy 4000 obr/min ??
Baluś dzięki :wink:

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » pn cze 09, 2008 10:56 pm

over drive to max 3 bieg
umnie biegi zmieniają sie około 3000rpm
po czarnym pali około 14l
teren15 i w górę
silnik po kapitalce
4d56 1988

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » wt cze 10, 2008 7:36 am

Adas pisze:jeszcze jedno czy jak ma sie pedał do dechy to biegi u Was przełączają sie przy 4000 obr/min ??
jak gwaltownie wcisniesz do dechy to tak sie zmieniają.

... a jaki wir w baku sie wtedy robi :)23
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » wt cze 10, 2008 7:53 pm

U mnie dynamika jest słabiutka ale silnik ma już swoje za sobą. Swoja drogą po wymianie turbiny świst jest zdrowy ale dynamika się nie poprawiła. Muszę mu zmierzyć ciśnienie i ustawić zawór upustowy.
Co do OD to jest to coś zupełnie innego od TL. Torque Lock. Wtedy czwarty bieg jest zapinany na sztywno i sprawia to wrażenie zapięcia piatki.
OD zapina się na przykład ciągnąc przyczepę pod górę aby nie wrzucił 4 i nie meczył silnika albo zjeżdżając z góry.

Co do przyspieszenia to mam potworny problem z możliwością odniesienia do kogokolwiek bo to moje misie to jakis rodzyn na południu Polski. Nie mam z kim porównać a słabiutki jest. Jak się jakaś góra trafi to nie pociśnie więcej jak 80km/h ale kocham go. jak się wkurzę to dostanie silnik od dwójki w przyszłym roku. Skrzynie juz ma :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » śr cze 11, 2008 9:03 pm

Adas pisze:
Videlec pisze:(...)
Funkcja "J" to nie wiem co to jest. Moze chodzi o "L"??
chodzi o 'L" :oops: , już wiem jedzie cały czas na I , a over drive już wyczaiłem , jeszcze jedno czy jak ma sie pedał do dechy to biegi u Was przełączają sie przy 4000 obr/min ??
Baluś dzięki :wink:
a to rozumiem ze zmieniłes maszyne ??
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr cze 11, 2008 10:39 pm

kabbbatunio pisze: a to rozumiem ze zmieniłes maszyne ??
:wink: tylko silnik , skrzynie , reduktor i ramę :)21 no i z tyłu sprężyny i tarcze hamulcowe teraz będę miał 8)

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » czw cze 12, 2008 10:13 am

o Cie prosze, to 75/78 auta zmienione :)
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw cze 12, 2008 3:52 pm

to sie nazywa rewitalizacja :D
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt wrz 30, 2008 4:18 pm

Moja biedaczka skrzynia zaciągnęła trochę wody , jak spuścić cały olej z niej ? Jak odkręcam korek spustowy w misce olejowej schodzi jakieś 2,5-3 l a w instrukcji napisano ,że jest jego 7,7 L . Stan oleju ok . Jak Zlać cały olej ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości