praca wahacza w Pajero I
Moderator: Kosiarz
praca wahacza w Pajero I
Walcze z przednim zawieszeniem , wyciagnalem gumy z gniazd dolnych wahaczy ( jedno gniazdo w ramie drugie w wahaczu) i w to miejsce dalem polibusze i teraz mam pytanie czy wahacz dolny ma luzno chodzic w gore i w dol bo w moim przypadku jest sztywny, moge nim poruszac ale wymaga to troche sily. Wydaje mi sie ze przed modernizacja przy demontazu amora i po rozlaczeniu z piasta wahacz opadl a teraz chodzi sztywno.
PAJERO 2,6 88r KRWISTY
- kudlaty_bytom
-
- Posty: 289
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
- Lokalizacja: Bytom
- Kontaktowanie:
Witam
Jest tak jak kolega pisze, powinno chodzić ciężko tzn. jak wszystko od niego odłączysz to powinien wisiec.
Jeszcze jedna istotna kwestia ( ! ) Po założeniu wahacza, śruby go mocujące powinineś dokręcić dopiero jak auto stanie na kołach a nawet jak przejedzie/przetoczysz go kilka metrów do przodu i do tyłu ponieważ jak dokręcisz te śruby na podniesionym aucie a potem go pouścisz to w przypadku tuleji gumowych znacznie skrócisz ich żywotność - bo będą poprostu wyłamywane (guma wstępne naprężenia dostanie już na stojącym aucie a co dopiero jak zacznie zawiecha pracować)
W przypadku polibuszy będzie tak samo o ile wewnętrzna tuleja jest zwulkanizowana z polimerem. jeśli jest tylko wsunięta to nie ma tego problemu)
Napisałem to wszystko, choć może kolega o tym wiedział. Jak wiedział to może przyda się komus kto nie wie.
Jest tak jak kolega pisze, powinno chodzić ciężko tzn. jak wszystko od niego odłączysz to powinien wisiec.
Jeszcze jedna istotna kwestia ( ! ) Po założeniu wahacza, śruby go mocujące powinineś dokręcić dopiero jak auto stanie na kołach a nawet jak przejedzie/przetoczysz go kilka metrów do przodu i do tyłu ponieważ jak dokręcisz te śruby na podniesionym aucie a potem go pouścisz to w przypadku tuleji gumowych znacznie skrócisz ich żywotność - bo będą poprostu wyłamywane (guma wstępne naprężenia dostanie już na stojącym aucie a co dopiero jak zacznie zawiecha pracować)
W przypadku polibuszy będzie tak samo o ile wewnętrzna tuleja jest zwulkanizowana z polimerem. jeśli jest tylko wsunięta to nie ma tego problemu)
Napisałem to wszystko, choć może kolega o tym wiedział. Jak wiedział to może przyda się komus kto nie wie.

Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość