ratunku padło mi koło pasowe na wale

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

ratunku padło mi koło pasowe na wale

Post autor: scood74 » czw cze 19, 2008 12:19 pm

wiem ze temat był napewno walkowany na forun ale jestem nowy i czasu by mi zajelo duzo szukanie a problem jest pilny
jaki bedzie numer serwisowy kola pasowego do pojarki 2,8 tdi z 1995 r ale problem jest taki ze mam ta rzadsza wersja gdzie pasek od klimatyzacji jest pierwszy od silnika a nie jak to jest najczesciej pierwszy od strony chłodnicy

wszedzie gdzie szukalem sa takie kola pasowe z paskiem do klimy pierwszym od strony chłodnicy a za takie koło jak mnie jest potrzebne klient z serwisu w bielsko-bialej zaspiewał mi 1950 zl :o :o

normalnie szajba

prendzej wystrugam go sam niz zaplace tyle

na ebay angielskim znalazłem takie koło za 53 pandy
http://cgi.ebay.co.uk/Mitsubishi-Delica ... dZViewItem

ale nie mam pewnosci czy to jest dokladnie to a niewiem jak angolowi wytlumaczyc o co michodzi :D

sie kurna niebardzo dogadujemy jakis jest ulomny ten klient
narazie jezdze na sprytnie zespawanym kole na sztywno bez tej gumowej amortyzacji i ma nawet niewielkie bicie boczne ok 1mm

narazie jezdzi ale spac niemoge spokojnie bo mnie pacjent w serwisie nastraszył ze mam teraz to kolo nie wywazone i rozpieprzy mnie to łożyska walu????????
w co mnie sie wierzyc niechce bo wał ma w tym miejscu słuszna średnice i kilkugramowe niewywarzenie jest niczym w porównaniu do obciążeń jakie daje korbowód pierwszego culindra a jest tylko kilkanaście centymetrów od tego kola

co myslicie?
i jaki jest numer serwisowy takiego koła

pozdro

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » czw cze 19, 2008 1:18 pm

Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: ratunku padło mi koło pasowe na wale

Post autor: goszen » czw cze 19, 2008 1:34 pm

scood74 pisze: http://cgi.ebay.co.uk/Mitsubishi-Delica ... dZViewItem
co myslicie?
i jaki jest numer serwisowy takiego koła

To nie jest takie jak potrzebujesz.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Re: ratunku padło mi koło pasowe na wale

Post autor: Tarpi » czw cze 19, 2008 10:46 pm

scood74 pisze:... narazie jezdze na sprytnie zespawanym kole na sztywno bez tej gumowej amortyzacji i ma nawet niewielkie bicie boczne ok 1mm....
Jakbyś nie wpadł na taki "geniealny" pomysł to naprawił bym Ci to koło w 5 dni z przesyłkami w obie strony.

A po spawaniu to du_pa...

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » pt cze 20, 2008 6:34 am

fatycznie po tak radykalnym działaniu jakim było zespawanie tego g....na jakakolwiek regeneracja jest raczej .... niemozliwa

ale zysk jest taki ze jezdze i jest fajnie i nie trzeba czekac

martwi mnie tylko ze na skutek zerwania tej gumy stracilem ten znak na kółku pokazujacy górne polożenie tłoka pierwszego

Awatar użytkownika
32MU
 
 
Posty: 153
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: 32MU » pt cze 20, 2008 7:17 pm

Miałem ten sam problem przed transsyberią. Mechanicy z serwisu M. znależli tokarza (bodajże w Michelinie - dawny OZOS). Za 250 pln tokarz dorobił, całe metalowe. Przejechało Syberie, Mongolię, jeździ dalej. Natomiast stanowczo odradzili ponowną wulkanizację starego. Pewnie mieli rację, różnie to bywa.
gg 12380650

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » sob cze 21, 2008 5:34 am

a wlasciwie po co jest ta guma w tym kołku ?

rozumiem ze ma tłumic jakieś drgania...... jak to tlumik?
ale co tam za drgania występują jak to wszystko wywazone jest i sie krenci równiotko
zato wiem ze jest to bardzo awaryjny element w wielu samochodach
tylko do wolvo v40 np. te koło kosztuje 300 zł a nie 1200 .

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » czw cze 26, 2008 6:55 pm

32MU pisze:...Natomiast stanowczo odradzili ponowną wulkanizację starego. Pewnie mieli rację, różnie to bywa.
Każdy robi jak uważa.
Moje przejechało do dzisiaj około 30tys.km i jest OK a naprawa nie dobiła nawet do połowy ceny nowego.

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » czw cze 26, 2008 7:21 pm

kwestia naprawy kola czy to przez zespawanie jak ja to zrobiłem czy zwulkanizowanie ponowne czy tez wytoczenie nowego ma jedna dla mnie bardzo istotna wada !!
takie kolo powiedzmy "zregenerowane" nie ma juz znaku, tego nacięcia małego które potrzebne jest przy ustawianiu walu korbowego przy wymianie rozrzadu i konta wtrysku
a ten znak mnie jest teraz potrzerbny okrutnie bo czeka mnie wyjecie pompy wtryskowej
wyjac sie da i owszem ale zeby ja wlożyć na miejsce spowrotem to ten znak juz jest conajmniej niezbedny

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » czw cze 26, 2008 7:43 pm

A nie mozesz ustawic sobie zeby zgadzaly sie znaki na pompie i kole walka rozrzadu po czym nabic sobie nowego znaku? :roll:
Ludzie to sobie problemow szukaja...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » czw cze 26, 2008 9:48 pm

W 2,8 wszystkie znaki są na kołach zębatych rozrządu nabite. Patrz manuale.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » pt cze 27, 2008 9:18 am

znaki sa na tych kołach oczywiscie
ale wymaga to rozebrania przedniej scianki silnika
a po co to robić jak nie jest konieczne ?
moze to jest pomysł ale roboty duzo wiecej bo wyjecie samej pompy to jest pół goddziny
w miare mozliwości wolal bym jak najmniej rozbierac tego miska bo juz mam depresje na punkcie jego awaryjnosci
strach sie dotykac

jasuś
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt lut 19, 2008 2:30 pm
Lokalizacja: Kłodawa

Post autor: jasuś » czw lip 03, 2008 8:14 pm

Koło pasowe może naprawić dobry tokarz, który posiada jeszcze odowiednia prasę hydrauliczną. Stare warstwy gumy musi zdjąć, następnie wytoczyć pierścień z dobrej stali o średnicy wewnetrznej nieco mniejszej niż średnica zewnętrzna koła mniejszego, a nastepnie na gorąco trzeba to wpracować. Po ostudzeniu trzeba wytoczyć wymiar całości nieco wiekszy niż wewnętrzna średnica koła zewnętrznego, następnie je rozrzać i wprasować do środka element poprzedni. Nic skomplikowanego, chociaż jak sie czyta .......???
Szukaj DOBREGO warsztatu slusarskiego

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Post autor: Paweł_4x4 » czw lip 03, 2008 9:09 pm

A czy można by to było zastąpic np tuleją teflonową? Dotoczyć z odpowiednią tolerancja i wprasować?
Tak tylko pytam jakie są wasze opinie i czy miało by to jakąś przewagę nad zastosowaniem stali? A taki polimer jak na polibusze idzie? Oni tez robia wulkanizowane tuleje metalowo-polimerowe.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » pt lip 04, 2008 6:33 am

no z tym teflonem to bym nie ryzykowal bo po teflonie bedzie sie idealnie slizgalo a ta warstwa gumy ma tylko drgania tłumic

co do pomysłu z ta tuleja stalowa wprasowywana to nie prosciej bedzie wytoczyc takowe koło od nowa z jednego kawałka ?
mysle ze tak bedzie prościej

a i tak to nierozwiązuje problemu znaku na kole na który sie ustawia kont wtrysku

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pt lip 04, 2008 3:12 pm

scood74 pisze:
a i tak to nierozwiązuje problemu znaku na kole na który sie ustawia kont wtrysku
Widac ktos tu albo jest niereformowalny albo czytac nie umie :roll:
Przyczepiles sie tego znaku jak "rzep...."
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » sob lip 05, 2008 4:37 am

przyczepiłem sie do znaku bo jest mi on potrzebny w tej chwili
mam wyciek z pompy wtryskowej delikatny ale trzeba go zrobic i pompe wyjąc
tylko jak ją po uszczelnieniu wlożyć nierozbierając całego silnika ??

kolo mam w tej chwili zespawane na sztywno i przejewchalem tak juz 3000 km i jest git nic sie nie dzieje
zadne tuleje czy wulkanizowania nie są mi w tej chwili tak potrzebne jak ten znak na kółku

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » sob lip 05, 2008 11:22 am

Tak trudno zdjac te pare plastikowych oslon, wiskoze czy co tam jest i kolo pasowe zeby ustawic kola zebate na znaki? :roll:
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » sob lip 05, 2008 4:42 pm

to nie jest kilka plastykowych osłon
trzeba zdemontować pompe wodna i całą ścianke przedni a silnika , a puzniej uszczelnic tak zeby olej nie walil z wszystkich kontów
bez wyjnowania silnika z komory to moze byc upierdliwe

plastykowe oslony sa w silniku 2,5 gdzie jest pasek zembaty do rozrządu i faktycznie zdiecie tego nie powinno sprawiac problemu
w silniku 2,8 rozrzad jest smarowany olejem i przykryty wielką dziadoska pokrywą wiekla jak pół silnika

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob lip 05, 2008 9:29 pm

scood74 pisze:(...) puzniej (...) kontów (...) zembaty (...)
Blagam, czlowieku, naprawde tak trudno uzywac slownika wbudowanego w Mozille na przyklad?! Miej odrobine szacunku dla tych, co to po Tobie czytaja...:roll:
Nikt nie musi pisac bezblednie - zdarza sie kazdemu. Ale nie w kazdym zdaniu...
Interpunkcja tez pomaga... :cry:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz lip 06, 2008 6:25 am

ernil pisze:
scood74 pisze:(...) puzniej (...) kontów (...) zembaty (...)
Blagam, czlowieku, naprawde tak trudno uzywac slownika wbudowanego w Mozille na przyklad?! Miej odrobine szacunku dla tych, co to po Tobie czytaja...:roll:
Nikt nie musi pisac bezblednie - zdarza sie kazdemu. Ale nie w kazdym zdaniu...
Interpunkcja tez pomaga... :cry:
niestety
mam dysleksje , a ortografi nie nawidze bo przez te poronione zasady miałem mase problemów w szkolach

albo bede pisal tak albo wogóle
pisanie w wordzie i przeklejanie poprawionego nie wchodzi w grę bo jest czasochłonne, tak musze robić w pracy

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz lip 06, 2008 6:56 am

wszyscy mają dyslekcję :)3
to lepiej nic nie pisz
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz lip 06, 2008 12:50 pm

ale ja mam bardziej :lol: :)2

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz lip 06, 2008 1:19 pm

taaa :roll:
właśnie przerabiam podobny temat, też mi amortyzacja w kole padła, w innym silniku ale zasada ta sama. Nie wiem co jest takiego szczególnego w miśku, ale u mnie koszt zamknął się w 200zł za nówkę :)21
A co do zdejmowania dekala rozrządu, to po zdjęciu koła pasowego to już naprawdę niewiele trzeba robić... odkręcenie pompy 5 minut, dekiel 10 grzechotka w jednym ręku,a browarem w drugim :lol:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz lip 06, 2008 5:12 pm

niema sensu pisac dalej
bo błędów narobie i jeszcze mnie z forum wyrzuca :lol: :lol: :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość