Odpowitrzenie układu
Moderator: Kosiarz
Odpowitrzenie układu
Witam. Mam pytanko. mam pajero II 2,5tdi i chce wymienic plyn w chlodnicy. i z tego co robilem w inych autach pamietam ze po wylaniu u nalaiu nowego plynu zawsze odpowietrzalo sie blok. tylko nie wiem gdzie moge znalesc taka srubkę za pomoca ktorej moge to zrobic. czy mozecie mi dopomoc. albo jakis schemat lub moze zdjecie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)
Re: Odpowitrzenie układu
o ile pamiętam to samo się odpowietrzy.Burza pisze:Witam. Mam pytanko. mam pajero II 2,5tdi i chce wymienic plyn w chlodnicy. i z tego co robilem w inych autach pamietam ze po wylaniu u nalaiu nowego plynu zawsze odpowietrzalo sie blok. tylko nie wiem gdzie moge znalesc taka srubkę za pomoca ktorej moge to zrobic. czy mozecie mi dopomoc. albo jakis schemat lub moze zdjecie.
Pozdrawiam
Re: Odpowitrzenie układu
dokładnie – zasada powoli lać płyn do układu przy włączanym obiegu nagrzewnicy lub nagrzewnicpowa pisze:o ile pamiętam to samo się odpowietrzy.Burza pisze:Witam. Mam pytanko. mam pajero II 2,5tdi i chce wymienic plyn w chlodnicy. i z tego co robilem w inych autach pamietam ze po wylaniu u nalaiu nowego plynu zawsze odpowietrzalo sie blok. tylko nie wiem gdzie moge znalesc taka srubkę za pomoca ktorej moge to zrobic. czy mozecie mi dopomoc. albo jakis schemat lub moze zdjecie.
Pozdrawiam
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- Bartolomeo
-
- Posty: 122
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
- Lokalizacja: Poznań
Powinno samo sie odpowietrzac - po to jest ten zbiorniczek wyrownawczy.
Najpierw trzeba zalac chlodnice na maksa przez korek, wszystko pozamykac, dolac do tego zbiorniczka (ile sie da na poczatku i tak 'wessie'). Odpalic na chwile, przygazowac i poczekac az ostygnie. Wtedy powinien sam zassac ile potrzeba ze zbiorniczka. Czasem trzeba powtorzyc to ze 3-4 razy. Wazne jest, zeby silnik sie rozgrzal i termostat otworzyl i faktycznie byl jakis obieg w ukladzie. Jak jest za malo plynu to dlugo nie trzeba czekac, zeby sie temp. podniosla, wiec zostawiac samego samochodu odpalonego na podjezdzie nie radze
Najpierw trzeba zalac chlodnice na maksa przez korek, wszystko pozamykac, dolac do tego zbiorniczka (ile sie da na poczatku i tak 'wessie'). Odpalic na chwile, przygazowac i poczekac az ostygnie. Wtedy powinien sam zassac ile potrzeba ze zbiorniczka. Czasem trzeba powtorzyc to ze 3-4 razy. Wazne jest, zeby silnik sie rozgrzal i termostat otworzyl i faktycznie byl jakis obieg w ukladzie. Jak jest za malo plynu to dlugo nie trzeba czekac, zeby sie temp. podniosla, wiec zostawiac samego samochodu odpalonego na podjezdzie nie radze

Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny 
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.
- Bartolomeo
-
- Posty: 122
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
- Lokalizacja: Poznań
Re: Odpowitrzenie układu
Bloku nie ma sensu za bardzo odpowietrzac - ta srubka w bloku silnika sluzy do spuszczania calego plynu (gdyby ktos chcial np. przeplukac uklad). Ona jest w najnizszym punkcie calego ukladu, wiec powietrze to tamtedy pierwsze nie ucieknie...powa pisze:Burza pisze:Witam. Mam pytanko. mam pajero II 2,5tdi i chce wymienic plyn w chlodnicy. i z tego co robilem w inych autach pamietam ze po wylaniu u nalaiu nowego plynu zawsze odpowietrzalo sie blok. tylko nie wiem gdzie moge znalesc taka srubkę za pomoca ktorej moge to zrobic. czy mozecie mi dopomoc. albo jakis schemat lub moze zdjecie.
Pozdrawiam
No chyba, ze o innej srubce mowa

Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny 
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.
no wlasnie. bo ja musze przeplukac uklad bo ktos mi cos dosypal do plynu i mam taki rdzawy, i jakimis mikromalymi a'la opiłkami metalu. moze ktos chclodnice tak łatał. nie mam pojecia. a ze ten plyn ( w rzeczy samej sama woda) jest brzydki i hce tam nalac plyn to musze przeplukac uklad. zlac to ja wiem jak to zrobic. ale chodzilo mi jak pztem doprowadzić azeby wszedei byl plyn w ukladzie.
Ale jak piszecie powinno samemu sie to rozporwadzic. ok. sprubuje.
Ale jak piszecie powinno samemu sie to rozporwadzic. ok. sprubuje.
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)
- Bartolomeo
-
- Posty: 122
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
- Lokalizacja: Poznań
Ten syf w plynie - takie rdzawe grudki to konsekwencje dodania 'uszczelniacza do chlodnic'. Zgaduje, ze komus sikalo z chlodnicy i tak 'zreperowal'. No nie krytykuje, bo sam tak musialem zrobic kiedys na trasie w DE... ale teraz juz mam chlodnice z nowiutkim rdzeniem i uklad wyplukanyBurza pisze:no wlasnie. bo ja musze przeplukac uklad bo ktos mi cos dosypal do plynu i mam taki rdzawy, i jakimis mikromalymi a'la opiłkami metalu. moze ktos chclodnice tak łatał. nie mam pojecia. a ze ten plyn ( w rzeczy samej sama woda) jest brzydki i hce tam nalac plyn to musze przeplukac uklad. zlac to ja wiem jak to zrobic. ale chodzilo mi jak pztem doprowadzić azeby wszedei byl plyn w ukladzie.
Ale jak piszecie powinno samemu sie to rozporwadzic. ok. sprubuje.

Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny 
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości