Odpowitrzenie układu

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Burza
 
 
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 08, 2005 8:01 pm

Odpowitrzenie układu

Post autor: Burza » wt cze 24, 2008 5:17 pm

Witam. Mam pytanko. mam pajero II 2,5tdi i chce wymienic plyn w chlodnicy. i z tego co robilem w inych autach pamietam ze po wylaniu u nalaiu nowego plynu zawsze odpowietrzalo sie blok. tylko nie wiem gdzie moge znalesc taka srubkę za pomoca ktorej moge to zrobic. czy mozecie mi dopomoc. albo jakis schemat lub moze zdjecie.

Pozdrawiam
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)

powa

Re: Odpowitrzenie układu

Post autor: powa » śr cze 25, 2008 8:01 am

Burza pisze:Witam. Mam pytanko. mam pajero II 2,5tdi i chce wymienic plyn w chlodnicy. i z tego co robilem w inych autach pamietam ze po wylaniu u nalaiu nowego plynu zawsze odpowietrzalo sie blok. tylko nie wiem gdzie moge znalesc taka srubkę za pomoca ktorej moge to zrobic. czy mozecie mi dopomoc. albo jakis schemat lub moze zdjecie.

Pozdrawiam
o ile pamiętam to samo się odpowietrzy.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odpowitrzenie układu

Post autor: Eskapada » śr cze 25, 2008 8:08 am

powa pisze:
Burza pisze:Witam. Mam pytanko. mam pajero II 2,5tdi i chce wymienic plyn w chlodnicy. i z tego co robilem w inych autach pamietam ze po wylaniu u nalaiu nowego plynu zawsze odpowietrzalo sie blok. tylko nie wiem gdzie moge znalesc taka srubkę za pomoca ktorej moge to zrobic. czy mozecie mi dopomoc. albo jakis schemat lub moze zdjecie.

Pozdrawiam
o ile pamiętam to samo się odpowietrzy.
dokładnie – zasada powoli lać płyn do układu przy włączanym obiegu nagrzewnicy lub nagrzewnic
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Bartolomeo
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bartolomeo » śr cze 25, 2008 4:52 pm

Powinno samo sie odpowietrzac - po to jest ten zbiorniczek wyrownawczy.
Najpierw trzeba zalac chlodnice na maksa przez korek, wszystko pozamykac, dolac do tego zbiorniczka (ile sie da na poczatku i tak 'wessie'). Odpalic na chwile, przygazowac i poczekac az ostygnie. Wtedy powinien sam zassac ile potrzeba ze zbiorniczka. Czasem trzeba powtorzyc to ze 3-4 razy. Wazne jest, zeby silnik sie rozgrzal i termostat otworzyl i faktycznie byl jakis obieg w ukladzie. Jak jest za malo plynu to dlugo nie trzeba czekac, zeby sie temp. podniosla, wiec zostawiac samego samochodu odpalonego na podjezdzie nie radze ;)
Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny ;)
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Awatar użytkownika
Bartolomeo
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Odpowitrzenie układu

Post autor: Bartolomeo » śr cze 25, 2008 4:55 pm

powa pisze:
Burza pisze:Witam. Mam pytanko. mam pajero II 2,5tdi i chce wymienic plyn w chlodnicy. i z tego co robilem w inych autach pamietam ze po wylaniu u nalaiu nowego plynu zawsze odpowietrzalo sie blok. tylko nie wiem gdzie moge znalesc taka srubkę za pomoca ktorej moge to zrobic. czy mozecie mi dopomoc. albo jakis schemat lub moze zdjecie.

Pozdrawiam
Bloku nie ma sensu za bardzo odpowietrzac - ta srubka w bloku silnika sluzy do spuszczania calego plynu (gdyby ktos chcial np. przeplukac uklad). Ona jest w najnizszym punkcie calego ukladu, wiec powietrze to tamtedy pierwsze nie ucieknie...
No chyba, ze o innej srubce mowa ;)
Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny ;)
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

Burza
 
 
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 08, 2005 8:01 pm

Post autor: Burza » śr cze 25, 2008 7:07 pm

no wlasnie. bo ja musze przeplukac uklad bo ktos mi cos dosypal do plynu i mam taki rdzawy, i jakimis mikromalymi a'la opiłkami metalu. moze ktos chclodnice tak łatał. nie mam pojecia. a ze ten plyn ( w rzeczy samej sama woda) jest brzydki i hce tam nalac plyn to musze przeplukac uklad. zlac to ja wiem jak to zrobic. ale chodzilo mi jak pztem doprowadzić azeby wszedei byl plyn w ukladzie.
Ale jak piszecie powinno samemu sie to rozporwadzic. ok. sprubuje.
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)

Awatar użytkownika
bartv20
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 11:26 am
Lokalizacja: gda

Post autor: bartv20 » czw cze 26, 2008 1:26 am

a ta srobka w glowicy z przodu, ja ja odkrecalem
v20-ogień

Awatar użytkownika
Bartolomeo
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bartolomeo » czw cze 26, 2008 9:55 am

Burza pisze:no wlasnie. bo ja musze przeplukac uklad bo ktos mi cos dosypal do plynu i mam taki rdzawy, i jakimis mikromalymi a'la opiłkami metalu. moze ktos chclodnice tak łatał. nie mam pojecia. a ze ten plyn ( w rzeczy samej sama woda) jest brzydki i hce tam nalac plyn to musze przeplukac uklad. zlac to ja wiem jak to zrobic. ale chodzilo mi jak pztem doprowadzić azeby wszedei byl plyn w ukladzie.
Ale jak piszecie powinno samemu sie to rozporwadzic. ok. sprubuje.
Ten syf w plynie - takie rdzawe grudki to konsekwencje dodania 'uszczelniacza do chlodnic'. Zgaduje, ze komus sikalo z chlodnicy i tak 'zreperowal'. No nie krytykuje, bo sam tak musialem zrobic kiedys na trasie w DE... ale teraz juz mam chlodnice z nowiutkim rdzeniem i uklad wyplukany :)2
Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny ;)
Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości