Wywala olej przez szabelke, dlaczego, why, warum ???

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

mbche
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 07, 2008 8:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Wywala olej przez szabelke, dlaczego, why, warum ???

Post autor: mbche » pn lip 07, 2008 10:03 am

Witam Koledzy,
W Pajero Sport gls 2004, po wymianie rozrządu, oleju, płynów i przejechaniu 40Km, wywaliło mi olej przez szabelkę :o . Dostał widocznie ciśnienie na misce. Czy to może być przytkana odma czy może coś innego. Spotkał się ktoś z was z czymś takim ?? ?? Może zawinił warsztat ??
Dodam że autko ma przejechane 80tyś km. Z góry dzięki za pomoc.
Pajero Sport GLS 2,5TD 2004 90tys.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lip 07, 2008 11:06 am

:)21 Warsztat na pewno nie zawinil :)21
Widzialem to Twoje Pajero na kanale. Wszystkim sie podobalo oprocz mnie :)21
A na powaznie. Znam ich 10 lat - podjedz do nich, to porzadni ludzie. Jesli faktycznie popelnili jakis blad to bez slowa poprawia temat.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

mbche
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 07, 2008 8:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mbche » pn lip 07, 2008 11:21 am

Dzieki za info, tylko ze nie robilem tego w Mitsu w Boguchwale tylko w innym zakladzie. Zmieniali rozrząd, płyny i oleje. Czekam teraz na tego Pana ktory mi to wszystko wymieniał. Bedziemy radzić co z tym dalej robić. Nikogo nie winie narazie hehehe, auto rzecz nabyta i czasem sie psuje. Pech tylko ze niedlugo po kupnie ;/

Dziwna sprawa z tym ciśnieniem, czytałem ze to może być ktoraś panewka, nie wiem dokładnie.
Autko zapala i jedzie tylko pod maska olejowy wulkan zrobilo.
Pajero Sport GLS 2,5TD 2004 90tys.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn lip 07, 2008 11:28 am

Możę byc tak, ze wlał olej syntetyk i wyczyściło silnik, wówczas może dojść do przedmuchów. Poniważ olej rozpuścił nagar jaki był uszczelnieniem dla poszczególnych częsci silnika.
Albo w wyniku zurzycia pierścieni.
Może być tak tez, ze peknieta jest głowica, sprawdz co sie dzieje po odkręceniu korka w chłodnicy?
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lip 07, 2008 11:28 am

Robiles to w Budziwoju, prawda?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

mbche
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 07, 2008 8:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mbche » pn lip 07, 2008 11:36 am

Zgadza sie, zaklad w porzo, nie mam uwag. Czekam wlasnie na Pana Piotra cos bedziemy radzić. Szukam tylko info na forum bo może sie okazać że ktoś miał podobny problem.
Pajero Sport GLS 2,5TD 2004 90tys.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lip 07, 2008 11:41 am

Ja osobiscie sadze, ze to jakas glupota jest. Skoro auto wczesniej jedzilo, to nie wydaje mi sie, zeby czarna wizja Zbyszka (Goszen) miala sie sprawdzic. Ale przyroda bywa okrutna, czego Ci oczywiscie nie zycze...
Piotr pożużlował do Warszawy po jakiegos syfa, wraca w nocy.
Mozesz do mnie zadzwonic jak bedziesz tam jechal, mialem Pajero to moze na cos razem wpadniemy. Zawsze to jedna pusta glowa wiecej :)21 Numer masz w stopce.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

mbche
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 07, 2008 8:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mbche » pn lip 07, 2008 11:41 am

Możę byc tak, ze wlał olej syntetyk i wyczyściło silnik, wówczas może dojść do przedmuchów. Poniważ olej rozpuścił nagar jaki był uszczelnieniem dla poszczególnych częsci silnika.
Albo w wyniku zurzycia pierścieni.
Może być tak tez, ze peknieta jest głowica, sprawdz co sie dzieje po odkręceniu korka w chłodnicy?
Własnie z olejem sie sam zastanawiałem jaki wlać, tylko czy jak juz rozszczelniło układ to czy na stałe? Bo raczej nagaru szybko sie nie da odbudować.

Z głowicą ok, nie ma ciśnienia ani na kurku ani na zbiorniczku wyrównawczym, w płynie też nie pływają oczka, na korku masła brak, wiec wyglada na OK.
Pajero Sport GLS 2,5TD 2004 90tys.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn lip 07, 2008 11:43 am

Niestety na stałę.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lip 07, 2008 11:46 am

40km to nie jest troche zbyt malo na zrobienie spustoszenia? Poza tym niezbyt chce mi sie wierzyc, zeby ktos do auta z takim przebiegiem lal mineral... Nie wiem, nie jestem autorytetem w tej kwestii, tak sobie tylko glosno mysle.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

mbche
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 07, 2008 8:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mbche » pn lip 07, 2008 11:53 am

ernil pisze:Ja osobiscie sadze, ze to jakas glupota jest. Skoro auto wczesniej jedzilo, to nie wydaje mi sie, zeby czarna wizja Zbyszka (Goszen) miala sie sprawdzic. Ale przyroda bywa okrutna, czego Ci oczywiscie nie zycze...
Piotr pożużlował do Warszawy po jakiegos syfa, wraca w nocy.
Mozesz do mnie zadzwonic jak bedziesz tam jechal, mialem Pajero to moze na cos razem wpadniemy. Zawsze to jedna pusta glowa wiecej :)21 Numer masz w stopce.
Osobiście uważam ze to tez powinna być jakaś pierdoła. Piotr mowil ze to moze być odma. Logicznie rzecz biorąc by sie zgadzało. A z tym olejem to dalej nie wiem co powinno być wlane Auto ma mały przebieg 90tys. Połsyntetyk ???? czy juz mineralny??
Pajero Sport GLS 2,5TD 2004 90tys.

mbche
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 07, 2008 8:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mbche » pn lip 07, 2008 11:55 am

ernil pisze:40km to nie jest troche zbyt malo na zrobienie spustoszenia? Poza tym niezbyt chce mi sie wierzyc, zeby ktos do auta z takim przebiegiem lal mineral... Nie wiem, nie jestem autorytetem w tej kwestii, tak sobie tylko glosno mysle.
Tylko ze on nie zrobil 40km bez oleju, ten olej dalej jest, przynajmniej jego część. Na suchym to nawet dziecko nie jezdzi hahah. No wlasnie dla mnie tez za malo na mineral.
Pajero Sport GLS 2,5TD 2004 90tys.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn lip 07, 2008 11:58 am

Nie no - mialem na mysli, ze 40km przejechal na syntetyku.
Nie wiem jak bardzo silnik w Twoim aucie rozni sie od starego 4d56t. Jesli silnik jest w dobrej kondycji i byl lany syntetyk, a tak sadze, to chyba nie ma jeszcze sensu przechodzic na mineral. Niemniej dobry olej mineralny nie jest zly :) Ale jak juz wspomnialem nie wiem jakie modyfikacje przeszedl silnik przez te kilkanascie lat produkcji. Moze tam sa jakies elementy, jak na przyklad w GR 2.8, ze na minerale nie bedzie dobrze robilo... To juz sie musi Zbyszek wypowiedziec.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lip 07, 2008 12:07 pm

Ale jeśli auto jeździ od początku na syntetyku to jaki jest sens zmiany na co innego po jakimkolwiek przebiegu ? (poza sensem ekonomicznym)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » pn lip 07, 2008 12:32 pm

TomaszRT pisze:Ale jeśli auto jeździ od początku na syntetyku to jaki jest sens zmiany na co innego po jakimkolwiek przebiegu ? (poza sensem ekonomicznym)
nie ma żadnego.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn lip 07, 2008 12:43 pm

TomaszRT pisze:Ale jeśli auto jeździ od początku na syntetyku to jaki jest sens zmiany na co innego po jakimkolwiek przebiegu ? (poza sensem ekonomicznym)
silniki 2,5 TD 4D56, od samego poczatku mają wlany 10W40.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn lip 07, 2008 12:47 pm

ernil pisze:Nie wiem jak bardzo silnik w Twoim aucie rozni sie od starego 4d56t.
wcale sie nie różni, jest to silnik produkowany od 86 roku beż większych zmian. w 89 zmieniono kształ tłoka a w 95 trochę głowicę i znowu tłoki.
Montowanje do dzisiaj maja tylko zmodyfikowany układ wtryskowy i to wsio.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lip 07, 2008 2:13 pm

goszen pisze:
TomaszRT pisze:Ale jeśli auto jeździ od początku na syntetyku to jaki jest sens zmiany na co innego po jakimkolwiek przebiegu ? (poza sensem ekonomicznym)
silniki 2,5 TD 4D56, od samego poczatku mają wlany 10W40.
Ale pół- czy pełny syntetyk ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn lip 07, 2008 2:16 pm

10W40 to półsyntetyk
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lip 07, 2008 2:22 pm

goszen pisze:10W40 to półsyntetyk
Jedno absolutnie nie determinuje drugiego.. 10W40 może być i mineralny, pół-, i syntetyczny..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn lip 07, 2008 3:04 pm

goszen pisze:10W40 to półsyntetyk
Ja napisałem jaki jest wlewany.
GG 3597101 tel. 602-673-905

mbche
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 07, 2008 8:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Po temacie, glupi wezyk ehehehe

Post autor: mbche » wt lip 08, 2008 7:32 am

goszen pisze:Możę byc tak, ze wlał olej syntetyk i wyczyściło silnik, wówczas może dojść do przedmuchów. Poniważ olej rozpuścił nagar jaki był uszczelnieniem dla poszczególnych częsci silnika.
Albo w wyniku zurzycia pierścieni.
Może być tak tez, ze peknieta jest głowica, sprawdz co sie dzieje po odkręceniu korka w chłodnicy?
Nie no - mialem na mysli, ze 40km przejechal na syntetyku.
Nie wiem jak bardzo silnik w Twoim aucie rozni sie od starego 4d56t. Jesli silnik jest w dobrej kondycji i byl lany syntetyk, a tak sadze, to chyba nie ma jeszcze sensu przechodzic na mineral. Niemniej dobry olej mineralny nie jest zly Ale jak juz wspomnialem nie wiem jakie modyfikacje przeszedl silnik przez te kilkanascie lat produkcji. Moze tam sa jakies elementy, jak na przyklad w GR 2.8, ze na minerale nie bedzie dobrze robilo... To juz sie musi Zbyszek wypowiedziec.

Okazało sie ze w trakcie wymiany kawałków zagiął sie wąż od odmy, stad ciśnienie, stad te nerwy heeheheh. Na szczęście Pan Mechanik szybko zobaczył co nie gra. Fach w rekach ;)

Koledzy wszystkim wielkie dzięki za zaangażowanie. THX Erinl&Goszen

Dobrze ze to taka drobnostka.
Pozdrowienia Dla Wszystkich
Pajero Sport GLS 2,5TD 2004 90tys.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości