podgrzewacz paliwa

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

onufry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 20, 2007 11:08 pm

podgrzewacz paliwa

Post autor: onufry » pn wrz 08, 2008 7:24 am

http://www.allegro.pl/search.php?string ... acz+paliwa

potrzebuje do miska 96 2,8td założyć podgrzewacz paliwa i zastanawiam się, który będzie dobry??
druga sprawa włączać go na stałe czy zainstalować włącznik?
będę wdzieczny za wszelkie uwagi

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn wrz 08, 2008 7:44 am

Jeśli kupujesz paliwo na CPN a nie w Biedronce to nie widzę sensu podłączać na stałe :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn wrz 08, 2008 8:07 am

Wazniejszy jest chyba podgrzewany filtr paliwa. A najlepiej, jesli juz, miec obydwie rzeczy. A jak juz chcesz miec total-onan, to jeszcze grzalka w zbiorniku paliwa i grzalka w bloku silnika (do plynu chlodniczego). Wtedy na pewno zapali rano, tylko odbije sie to znaczaco na rachunkach za energie w domu... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

powa

Re: podgrzewacz paliwa

Post autor: powa » pn wrz 08, 2008 8:25 am

onufry pisze:http://www.allegro.pl/search.php?string ... acz+paliwa

potrzebuje do miska 96 2,8td założyć podgrzewacz paliwa i zastanawiam się, który będzie dobry??
druga sprawa włączać go na stałe czy zainstalować włącznik?
będę wdzieczny za wszelkie uwagi
podłączanie na stałe nie jest dobrym pomysłem - można sobie kłopotu narobić w bardzo prosty sposób.

Najlepiej kupić podstawę filtra paliwa z podgrzewaczem - najpewniej będzie w niej także zaszyty bimetaliczny czujnik/włącznik który przy ujemnej temp. paliwa włączy grzanie. Ja mam coś takiego założone od Terrano 2(o ile pamiętam) - rozstaw śrub taki sam i pompka jest na górze a nawet czujnik WiF działa, choć trzeba było wtyczkę przerobić.

Można też przed filtrem paliwa zamontować separator wody - np. podstawę filtra paliwa z dostawczego Iveco która ma podgrzewacz i nakręcić tam separator Fleetguarda - FS1221 o ile pamiętam. Podstawa ma także czujnik wody oraz bimetal do włączania grzałki. Montowałem coś takiego kolesiowi co się na wschód zimą wybierał. Zdało egzamin, choć czasami trzeba było ze 3 razy dziennie spuszczać wodę z separatora :)21 . Problem jest taki, że ciężko toto zmieścić w miśkowej komorze silnika.

Podstawę filtra paliwa z grzałką ma także np. Opel Kadett 1.7D - choć o ile pamiętam nie ma pompki do odpowietrzania.

onufry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 20, 2007 11:08 pm

Post autor: onufry » pn wrz 08, 2008 8:37 pm

czyli jezeli planuje wypad na kolo podbiegunowe zdecywodanie trzeba zastosowac pomysl powo.
dzieki za pomoc, ale niestety w miedzy czasie okazalo sie że mam problem z wtryskami i niewiem czy wogule pojade...

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pn wrz 08, 2008 9:17 pm

Jak jedziesz na taka wycieczkę, to chyba nie bedzie problemu z dobrym paliwem. W ciężarowym mercedesie z 92 roku jest podgrzewacz od bloku silnika. Podgrzewa jak się płyn w bloku zagrzeje, na zasadzie przepływu tak jak te z alledrogo - nie elktryczny. Poza tym mercedesik NIE MA żadnych świec żarowych i na normalnym paliwie zapala nawe przy 20 stopniach mrozu. Zadnych gazet, wacków, samostartów. Wsiadam tyrknę , puści dyma i gada. Zawsze mnie to dziwiło...
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn wrz 08, 2008 9:41 pm

rort_ pisze:(...)Poza tym mercedesik NIE MA żadnych świec żarowych i na normalnym paliwie zapala nawe przy 20 stopniach mrozu.(...)
Hehe, w Tatrze tez tak mam :)21 Tylko ze to V10 silnik, nie wiem jak ten Twoj mesio.

Podgrzewanie paliwa od silnika to nie jest chyba to, o co chodzi koledze. Problemem przy duzych mrozach jest po prostu wytracenie sie syfu z ropy (woda, jakas parafina czy szlag wie co jeszcze) i nie ma na to innego ratunku, niz podgrzanie. Inaczej nie zapalisz. Wiec trzeba miec cos, co podgrzeje paliwo PRZED zaplonem, a nie PO.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pn wrz 08, 2008 9:52 pm

Sześcio litrowa rzędowa szósteczka. A Tatra to legendaaaa... Ale widzisz sam, że jedne mogą palić, a inne nie.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Re: podgrzewacz paliwa

Post autor: scood74 » wt wrz 09, 2008 6:18 am

onufry pisze:http://www.allegro.pl/search.php?string ... acz+paliwa

potrzebuje do miska 96 2,8td założyć podgrzewacz paliwa i zastanawiam się, który będzie dobry??
druga sprawa włączać go na stałe czy zainstalować włącznik?
będę wdzieczny za wszelkie uwagi

z tego co sie orientuje to miski 2,8 td maja podgrzewacz paliwa zamontowany seryjnie ???
przynajmniej mój misiek ma przy pompie wtryskowej takie małe coś co jest podgrzewaczem i instrukcja serwisowa przewiduje istnienie tego ustrojstwa znaczy seryjne a nie motane

problemem może być to ze jak autko zimne to i podgrzewacz nie będzie ogrzewał dopóki płyn chłodniczy się nie ogrzeje

onufry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 20, 2007 11:08 pm

Post autor: onufry » wt wrz 09, 2008 7:48 am

kolego mozesz powiedziec jak to sie wlancza lub jak sprawdzic czy to mam??

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » wt wrz 09, 2008 3:16 pm

ten podgrzewacz jest chyba caly czas wlanczony bo przewody doprowadzające plyn chłodniczy z silnika nie mialy zadnych zaworkow czy tez termostatu wlasnego w zasiego mojego wzroku

ponizej zdiecie mojej pompy co to ja w zeszłym tygodniu wyjąłem z mego miska w intencji jej gruntownego uszczelnienia
co tez jak narazie mi sie udało znaczy paliwo nie kapie

Obrazek
Obrazek

na czerwono jest zaznaczone ustrojstwo podgrzewacz jak mniemam a strzałkami na górze przewody którymi dostarczana jest ciepla woda lub czynnik chłodzący jak kto woli i ma go w silniku :D

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt wrz 09, 2008 3:30 pm

Ale to ustrojstwo jakt to nazywasz, nie służy do podgrzewania paliwa, lecz do podwyższania obrotów zimnego silnika silnika.
W miarę nagrzewania się silnika pręcik wysuwa się i obroty wracają do normalnych.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: podgrzewacz paliwa

Post autor: goszen » wt wrz 09, 2008 3:32 pm

scood74 pisze:[
z tego co sie orientuje to miski 2,8 td maja podgrzewacz paliwa zamontowany seryjnie ???
przynajmniej mój misiek ma przy pompie wtryskowej takie małe coś co jest
Nie seryjnie tylko w zależności na jaki kraj robione, jeśli na zimne kraje to ma jesli na ciepłe to nie, bo służy do tego jak napisałem w powyższym poście.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » wt wrz 09, 2008 8:01 pm

cholera ta teoria o przyspieszaczu obrotow na zimno trzyma sie kupy

jak wyjmowalem te pompe , odlaczylem ter rurki i poleciało mi z nich chłodziwo zastanawialem sie po ch...j w pompie chłodziwo i wykoncypowalem ze to podgrzewanie paliowa ale "ssanie automatyczne tez jest fajne"

:D

onufry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 20, 2007 11:08 pm

Post autor: onufry » śr wrz 10, 2008 9:03 pm

http://www.allegro.pl/item433430231_paj ... aczem.html

Jak myślicie czy to bedzie pasowalo do 4m40 2,8td z roku 1996r??
Czy dużo zmian będzie trzeba wprowadzic w aucie??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości