Strona 1 z 1
podgrzewacz paliwa
: pn wrz 08, 2008 7:24 am
autor: onufry
http://www.allegro.pl/search.php?string ... acz+paliwa
potrzebuje do miska 96 2,8td założyć podgrzewacz paliwa i zastanawiam się, który będzie dobry??
druga sprawa włączać go na stałe czy zainstalować włącznik?
będę wdzieczny za wszelkie uwagi
: pn wrz 08, 2008 7:44 am
autor: Eskapada
Jeśli kupujesz paliwo na CPN a nie w Biedronce to nie widzę sensu podłączać na stałe

: pn wrz 08, 2008 8:07 am
autor: ernil
Wazniejszy jest chyba podgrzewany filtr paliwa. A najlepiej, jesli juz, miec obydwie rzeczy. A jak juz chcesz miec total-onan, to jeszcze grzalka w zbiorniku paliwa i grzalka w bloku silnika (do plynu chlodniczego). Wtedy na pewno zapali rano, tylko odbije sie to znaczaco na rachunkach za energie w domu...

Re: podgrzewacz paliwa
: pn wrz 08, 2008 8:25 am
autor: powa
podłączanie na stałe nie jest dobrym pomysłem - można sobie kłopotu narobić w bardzo prosty sposób.
Najlepiej kupić podstawę filtra paliwa z podgrzewaczem - najpewniej będzie w niej także zaszyty bimetaliczny czujnik/włącznik który przy ujemnej temp. paliwa włączy grzanie. Ja mam coś takiego założone od Terrano 2(o ile pamiętam) - rozstaw śrub taki sam i pompka jest na górze a nawet czujnik WiF działa, choć trzeba było wtyczkę przerobić.
Można też przed filtrem paliwa zamontować separator wody - np. podstawę filtra paliwa z dostawczego Iveco która ma podgrzewacz i nakręcić tam separator Fleetguarda - FS1221 o ile pamiętam. Podstawa ma także czujnik wody oraz bimetal do włączania grzałki. Montowałem coś takiego kolesiowi co się na wschód zimą wybierał. Zdało egzamin, choć czasami trzeba było ze 3 razy dziennie spuszczać wodę z separatora

. Problem jest taki, że ciężko toto zmieścić w miśkowej komorze silnika.
Podstawę filtra paliwa z grzałką ma także np. Opel Kadett 1.7D - choć o ile pamiętam nie ma pompki do odpowietrzania.
: pn wrz 08, 2008 8:37 pm
autor: onufry
czyli jezeli planuje wypad na kolo podbiegunowe zdecywodanie trzeba zastosowac pomysl powo.
dzieki za pomoc, ale niestety w miedzy czasie okazalo sie że mam problem z wtryskami i niewiem czy wogule pojade...
: pn wrz 08, 2008 9:17 pm
autor: rort_
Jak jedziesz na taka wycieczkę, to chyba nie bedzie problemu z dobrym paliwem. W ciężarowym mercedesie z 92 roku jest podgrzewacz od bloku silnika. Podgrzewa jak się płyn w bloku zagrzeje, na zasadzie przepływu tak jak te z alledrogo - nie elktryczny. Poza tym mercedesik NIE MA żadnych świec żarowych i na normalnym paliwie zapala nawe przy 20 stopniach mrozu. Zadnych gazet, wacków, samostartów. Wsiadam tyrknę , puści dyma i gada. Zawsze mnie to dziwiło...
: pn wrz 08, 2008 9:41 pm
autor: ernil
rort_ pisze:(...)Poza tym mercedesik NIE MA żadnych świec żarowych i na normalnym paliwie zapala nawe przy 20 stopniach mrozu.(...)
Hehe, w Tatrze tez tak mam

Tylko ze to V10 silnik, nie wiem jak ten Twoj mesio.
Podgrzewanie paliwa od silnika to nie jest chyba to, o co chodzi koledze. Problemem przy duzych mrozach jest po prostu wytracenie sie syfu z ropy (woda, jakas parafina czy szlag wie co jeszcze) i nie ma na to innego ratunku, niz podgrzanie. Inaczej nie zapalisz. Wiec trzeba miec cos, co podgrzeje paliwo PRZED zaplonem, a nie PO.
: pn wrz 08, 2008 9:52 pm
autor: rort_
Sześcio litrowa rzędowa szósteczka. A Tatra to legendaaaa... Ale widzisz sam, że jedne mogą palić, a inne nie.
Re: podgrzewacz paliwa
: wt wrz 09, 2008 6:18 am
autor: scood74
z tego co sie orientuje to miski 2,8 td maja podgrzewacz paliwa zamontowany seryjnie

?
przynajmniej mój misiek ma przy pompie wtryskowej takie małe coś co jest podgrzewaczem i instrukcja serwisowa przewiduje istnienie tego ustrojstwa znaczy seryjne a nie motane
problemem może być to ze jak autko zimne to i podgrzewacz nie będzie ogrzewał dopóki płyn chłodniczy się nie ogrzeje
: wt wrz 09, 2008 7:48 am
autor: onufry
kolego mozesz powiedziec jak to sie wlancza lub jak sprawdzic czy to mam??
: wt wrz 09, 2008 3:16 pm
autor: scood74
ten podgrzewacz jest chyba caly czas wlanczony bo przewody doprowadzające plyn chłodniczy z silnika nie mialy zadnych zaworkow czy tez termostatu wlasnego w zasiego mojego wzroku
ponizej zdiecie mojej pompy co to ja w zeszłym tygodniu wyjąłem z mego miska w intencji jej gruntownego uszczelnienia
co tez jak narazie mi sie udało znaczy paliwo nie kapie
na czerwono jest zaznaczone ustrojstwo podgrzewacz jak mniemam a strzałkami na górze przewody którymi dostarczana jest ciepla woda lub czynnik chłodzący jak kto woli i ma go w silniku

: wt wrz 09, 2008 3:30 pm
autor: goszen
Ale to ustrojstwo jakt to nazywasz, nie służy do podgrzewania paliwa, lecz do podwyższania obrotów zimnego silnika silnika.
W miarę nagrzewania się silnika pręcik wysuwa się i obroty wracają do normalnych.
Re: podgrzewacz paliwa
: wt wrz 09, 2008 3:32 pm
autor: goszen
scood74 pisze:[
z tego co sie orientuje to miski 2,8 td maja podgrzewacz paliwa zamontowany seryjnie

?
przynajmniej mój misiek ma przy pompie wtryskowej takie małe coś co jest
Nie seryjnie tylko w zależności na jaki kraj robione, jeśli na zimne kraje to ma jesli na ciepłe to nie, bo służy do tego jak napisałem w powyższym poście.
: wt wrz 09, 2008 8:01 pm
autor: scood74
cholera ta teoria o przyspieszaczu obrotow na zimno trzyma sie kupy
jak wyjmowalem te pompe , odlaczylem ter rurki i poleciało mi z nich chłodziwo zastanawialem sie po ch...j w pompie chłodziwo i wykoncypowalem ze to podgrzewanie paliowa ale "ssanie automatyczne tez jest fajne"

: śr wrz 10, 2008 9:03 pm
autor: onufry
http://www.allegro.pl/item433430231_paj ... aczem.html
Jak myślicie czy to bedzie pasowalo do 4m40 2,8td z roku 1996r??
Czy dużo zmian będzie trzeba wprowadzic w aucie??