L200 2,5tDi - zaminnik dla silnika? :)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
jakubmysliwiec
Posty: 352
Rejestracja: czw sie 07, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

L200 2,5tDi - zaminnik dla silnika? :)

Post autor: jakubmysliwiec » czw wrz 11, 2008 7:06 am

Witam,

mój misiek stoi już dwa miesiące - przegrzał się masakrycznie biedaczek, głowica do wymiany (diagnozowana), za co facet powiedział mi ponad 2k. :/

W związku z tym pytanie - przyznam że na turbinie nie miał satysfakcjonującej mocy (bardziej potrzebuję auto pociągowe niż wyścigówkę) - jaki silnik, niekoniecznie od miśka, w rozsądnych pieniądzach można spróbować włożyć? Konkretnie:

- jakie silniki pasujące do systemu polecacie (najlepiej D, bez turbo),
- jakie silniki pasujące-po-przeróbkach można założyć i.. gdzie (świętokrzyskie/krakowskie)?

(zrobiłem rekonesans na forum, nie znalazłem wyczerpujących tematów :P )
Hilux 2,4 97' indestructible , 500 146 258
http://www.sztuka-ogrodowa.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw wrz 11, 2008 7:32 am

Jedyny sluszny to ten sam co masz.

W Pajero najlepszym rozwiazaniem jest 2.8tdi, ale nie wiem czy podejdzie do L200.

Sa silniki 2.5 wolnossace, ale to juz mul wyjatkowy.

Za kazdy z tych silnikow zaplacisz wiecej niz 2kPLN z wymiana, wiec rada jest taka, zebys reanimowal wlasny :)2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

powa

Post autor: powa » czw wrz 11, 2008 7:38 am

Po przeróbkach to w zasadzie każdy silnik można założyć - kwestia zakresu przeróbek. Później dopieszczanie a jak klęknie to zastanawianie się dlaczego itd. Bez sensu a w dodatku wyjdzie na pewno sporo kasy do wydania.

Niech mechanik zdiagnozuje silnik porządnie - nie tylko głowicę. Wtedy będziesz wiedział co i jak - może trzeba będzie kupić inny silnik. Znajdź także przyczynę usmażenia silnika - ot tak samo się nie gotuje. Głowicę można kupić używaną, nową np. Hyundaia, lub też naprawić - Papierz daje radę. A później negocjuj albo zmień mechanika.

2.8 były w L200 w australii(Mitsubishi Triton chyba) w wersji wolnossącej.

Awatar użytkownika
jakubmysliwiec
Posty: 352
Rejestracja: czw sie 07, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jakubmysliwiec » czw wrz 11, 2008 8:45 am

powa pisze:Znajdź także przyczynę usmażenia silnika - ot tak samo się nie gotuje.
Przyczyna - niestety banalnie tragicznie prosta - jechałem i gadałem przez telefon, w pewnym momencie pękło wzdłuż kolanko gumowe na dole chłodnicy, skończyłem rozmowę i panika po spojrzeniu na termometr... sam nie zgasł, wyłączyłem silnik i dotoczyłem się na luzie na pobocze, diagnostyk stwierdził że mogło dojść do prawie 300*C i że głowica się nie nadaje do niczego... Tylko wymiana. Poza tym miałem już wcześniej przeprawy z chłodnicą (teraz jeździłem na żukowskiej, było ok) oryginalna była jak sito, więc jak dawałem autko komuś innemu to zawsze zdążył dogrzać, niedolać wody, głowica była planowana kilka razy, z wymianami uszczelki... :( dołożyłem do tego auta tyle że kupiłbym drugie, ale kocham go więc chcę reanimować nadal :)

wygląda na to, że tylko głowica poszła, reszta raczej ok.

Niesamowite, ale znalazłem przed chwilą :

http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/3/ ... &pSt=1&p=1

jeśli będzie ok to może się złoży, cena przystępna :)
powa pisze: - Papierz daje radę.
?? Można więcej danych kontaktowych? :) czy to login kogoś z forum?

Zastanawiałem się, jak przy innym silniku i przeróbkach jest z napędami, bo pewnie trzeba by było razem ze skrzynią wymieniać? Chyba faktycznie dam sobie spokój z nieseryjnymi rozwiązaniami... A silnik z jakiegoś nowszego L200? Nie spasuje?
Hilux 2,4 97' indestructible , 500 146 258
http://www.sztuka-ogrodowa.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw wrz 11, 2008 8:49 am

Silnik z kazdego L200, innego niz te najnowsze spasuje. Wszedzie jest silnik 4D56 z turbo lub bez.

Mozna jednak spotkac benzyny, te tez pasuja, ale przelozenie bedzie problem.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » czw wrz 11, 2008 9:05 am

jesli silnik zostal tak mocno przegrzany jak mówil twój mechanior to inne elementy tez będą się sypać zaraz

przegrzane tłoki i pierscienie , czekać tylko jak zacznie wpierdalac olej

dobrze się zastanów z tą naprawa

powa

Post autor: powa » czw wrz 11, 2008 11:06 am

@jakubmysliwiec: Papież to nazwisko właściciela firmy która para się planowaniem/spawaniem/regenerowaniem głowic. O ile pamiętam, to firma jest na ulicy Kosocickiej w Krakowie - bliżej Wielickiej już. Ani razu nie było wtopy - prawie wszystko chodzi do dzisiaj oprócz ugotowanych ponownie :)21 .

A wracając do remontu: najpierw diagnoza! Bo zapłacisz za głowice, złożysz silnik i okaże się że będzie dupa blada nadal albo za chwilę. Wszystkie dopuszczalne tolerancje są w papierach od silników - koniecznie trzeba zrobić dokładną sekcję. Jak już wykładasz kasę to niech ma to ręce i nogi. Kup orginalną(nawet używaną, ale w dobrym stanie) chłodnicę z nowym korkiem do niej, żadne inne wydumki. Nie wiem jak w L200, ale w Pajero przy silniku 4D56 jest coś takiego jak termostat olejowy. Koniecznie trzeba go sprawdzić, bo o ile mi wiadomo, to mało kto sobie tym głowę zawraca. Jak Ci wszystko mechanior pomierzy to będziesz wiedział czy jest sens remontować.

A na przyszłość polecam zamontować piszczałkę ostrzegającą o wysokiej temp. :)21

Awatar użytkownika
jakubmysliwiec
Posty: 352
Rejestracja: czw sie 07, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jakubmysliwiec » czw wrz 11, 2008 4:16 pm

Dzięki wielkie za pomoc - niestety autko stoi w Busku Zdroju, a tam jest cienko z naprawdę dobrymi mechanikami, ale może diagnostykę zrobię u kogoś rzetelnie :)
Hilux 2,4 97' indestructible , 500 146 258
http://www.sztuka-ogrodowa.pl

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » czw wrz 11, 2008 8:24 pm

powa pisze:@jakubmysliwiec: Papież to nazwisko właściciela firmy która para się planowaniem/spawaniem/regenerowaniem głowic. O ile pamiętam, to firma jest na ulicy Kosocickiej w Krakowie - bliżej Wielickiej już. Ani razu nie było wtopy - prawie wszystko chodzi do dzisiaj oprócz ugotowanych ponownie :)21 .
:)2 :)2 :)2 Gość całe życie głowice robi, a co ważniejsze z głową!
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość