od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 tdi ?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
pawkajg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
Lokalizacja: jelenia góra
Kontaktowanie:

od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 tdi ?

Post autor: pawkajg » wt wrz 23, 2008 1:34 pm

Mam miśka 2,8 startowałem w 5 imprezach z czego 4 od połowy na tylnym napędzie. Padają ciągle albo przeguby albo półosie , ostatnio padł most.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 td

Post autor: gebels » wt wrz 23, 2008 2:22 pm

pawkajg pisze:Mam miśka 2,8 startowałem w 5 imprezach z czego 4 od połowy na tylnym napędzie. Padają ciągle albo przeguby albo półosie , ostatnio padł most.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.

pogadaj @rudypajerokoszalin on ma miśka z mostami od oGR-a
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 td

Post autor: Damian » wt wrz 23, 2008 2:46 pm

pawkajg pisze:Mam miśka 2,8 startowałem w 5 imprezach z czego 4 od połowy na tylnym napędzie. Padają ciągle albo przeguby albo półosie , ostatnio padł most.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.
no, tylko że wiesz oczywiście że ta operacja nie ogranicza się tylko do wymiany mostów (obu, a nie jednego jak napisałeś)?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt wrz 23, 2008 3:35 pm

ja myślałem o mostach od jeepa , ale jeszcze nic nie motałem , toyote ciężko namierzyć , patrol :roll: ,

Awatar użytkownika
pawkajg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
Lokalizacja: jelenia góra
Kontaktowanie:

Post autor: pawkajg » wt wrz 23, 2008 3:57 pm

słyszałem ,że przedni od jeepa cherokiego można włożyc i tyłu nie trzeba zmieniać. Tył mam z blokadą i jak do tej pory bez żadnej awarii więc nie bardzo chce go zmieniać.Od patrola chetnie bym założył ale ceny tych mostów to lekka przesada, predzej zmienił bym auto.Nie wiem tylko jak z wytrzymałością tych od cherokiego może ma ktos jakies info na ten temat ?
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » wt wrz 23, 2008 4:14 pm

a po ktrej stronie masz wyjście reduktora?? bo to dość ważna sprawa ;)
jeep ma główke mostu po lewej a patrol po prawej :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt wrz 23, 2008 4:14 pm

most od pajero ma przełożenie 4,875 to jest 39 do 8, jeep ma przełożenie 4,8 i nie wiem jak to się ma do zębów , wiem , że są wzmacniane półośki , blokadę zanabyć to pryszcz ,

powa

Post autor: powa » wt wrz 23, 2008 5:18 pm

Na przód miśka można wsadzić przedni most landcruiser J7(ew Hilux do 85 roku). Ma prawie identyczna z miśkowym szerokość, podejdą te same felgi. Jest stosunkowo lekki i mocny i ma przełożenia kompatybilne z miśkowymi(jest 4.88, 5.29) a także bez kłopotu dostępne blokady. Niestety grucha jest po niewłaściwej stronie(pasażera) - trzeba przetubować :)21 most. A w przypadku hiluxa były resory piórowe zatem większa nieco rzeźba.

Most od Jeepa jakiegoś - liczy się w zasadzie tylko DANA44 i to ta ze stalową obudową. Niezbyt często spotykana. D44 w wersji aluminiowej(np. Grand Cherokee) jest kłopotliwa z racji właśnie aluminiowej obudowy i o ile pamiętam słabej dostępności gratów do tejże wersji. Piasta ma 5 śrub a most jest szerszy o ile pamiętam. D30 jest za słaba. Zresztą nie znam się - trzeba popytać Jeepniętych. Przełożenia kompatybilne z miśkowymi to 4.88 i raczej na pewno trzeba będzie dokupić osobno. 5.29 nie ma. Plusem jest grucha mostu po właściwej/miśkowej stronie.

Most od Geli.
Seryjnie ma b.często blokadę 100% i jest lux odporny i ma gruche po właściwej stronie. Cena niestety wysoka i inna felga potrzebna. Nie wiem czy to koniec zasadzek.

Mosty od Patrola się nie nadają. O ile pamiętam mają przełożenie mniejsze niż miśkowe co jest dyskwalifikujące, zwłaszcza jeśli zamierzasz założyć większe koła - np. 33". Dosyć szybko zmolestujesz reduktor/łańcuch i przypalisz sprzęgło. Dokupienie większych przełożeń do parchatych mostów to jakieś chore pieniądze były o ile pamiętam - ale to trzeba sprawdzić. No i ma gruchę po niewłaściwej stronie.

Mosty od Landrynek to nie wiem.

Sporo w tym temacie napisano na www.outerlimits4x4.com i na www.4x4wire.com.

Awatar użytkownika
pawkajg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
Lokalizacja: jelenia góra
Kontaktowanie:

Post autor: pawkajg » śr wrz 24, 2008 12:57 pm

Widzę kolego ,że masz sporo wiadomości i dziękuję ,że sie nimi podzieliłeś.
Na jednej ze stronek która mi podałeś znalazłem ciekawe foto z takiej przebudowy miśka.Nie moge tylko dojść do tego z jakiego auta most zastosował gość do przebudowy.Całość wydaje sie banalnie prosta.Może uda Ci sie to rozszyfrowac . Pozdrawiam i podaje linka do tej stronki http://www.outerlimits4x4.com/ftopic125224.php
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr wrz 24, 2008 1:12 pm

Powa jesteś pewien, ze pip ma aluminiowy most?

powa

Post autor: powa » śr wrz 24, 2008 1:28 pm

SAS Z linku to jest toyota, choć się mi coś stronka ta nie chce otwierać bez błędów.

Tak mi się jeszcze przypomniało - o ile pamiętam, to most z GELI W460 kręci się w inną stronę niż potrzebujesz. Dopiero W463(Gela po 91 roku) ma dobry kierunek.

Poza tym jak się zdecydujesz to pisz na prv.

Wojt00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt lis 09, 2007 9:08 pm
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Wojt00 » śr wrz 24, 2008 2:10 pm

...Nie moge tylko dojść do tego z jakiego auta most zastosował gość do przebudowy.Całość wydaje sie banalnie prosta.Może uda Ci sie to rozszyfrowac ...
Gość napisał, że to jest most custom (środek toyota hilux, przeguby zewnętrzne od Land Cruiser seria 70)
Jeśli to ci pomoże...
MPII 3.0V6

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » śr wrz 24, 2008 2:39 pm

http://www.outerlimits4x4.com/ftopic125224-0-asc-0.php :) tu jest pare ciekawych fotorelacji :). A cyz jakikolwiek misiek mial 2x sztywny most??
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » śr wrz 24, 2008 2:47 pm

AAAAA i w Mersiu G costam jest pokopsane z mostami ze przedni i tylni kreca sie w ta sama storne czy odwrotnie ;] wiecie o co mi chodzi...??
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr wrz 24, 2008 2:59 pm

Bombelnik pisze: . A cyz jakikolwiek misiek mial 2x sztywny most??
:)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
pawkajg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
Lokalizacja: jelenia góra
Kontaktowanie:

Post autor: pawkajg » śr wrz 24, 2008 3:05 pm

No to jeszcze jedna ciekawostka, ja mam skrzynię SS czyli taką co posiada centralny mechamizm różnicowy. W tej sytuacji do puki nie załącze reduktora to ilość przełożen w przednim moście jest praktycznie mało ważna.Wiem ,że jazda w terenie bez reduktora jest niemożliwa zwłaszcza przy stromych podjazdach i zjazdach ale czy idealne niedopasowanie przedniego mostu naraża mnie na jakies inne uszkodzenia w przypadku rzadkiego kożystania z reduktora ? Mam jeszcze taki problem ,że nie potrafie ustalić przełożenia w swoim aucie. Mam miśka z 93 roku ale piec , skrzynie i całą reszte od 98 r. 2.8 tdi tylny most z blokadą , może ktoś wie jakie jest przełożenie albo jak to ustalic ?
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » śr wrz 24, 2008 4:07 pm

Hmmm gdy bedziesz mial rozne przelozenia to centralny mech. bedzi emial duzo roboty o za tym idzie szybsze zlozycie jezeli przod niejest zalaczony to tak jak bys niemial przendiego mostu wiec wsiorybka. Ale jezeli masz blokade centralki to mozesz potargac skrzynia/reduktor/most :) co do 2,8TD to jak pamietam bylo cos 4,72?? Co do ustalenia Liczbe zebow na talerzu dzielisz przez liczbe zebow na walku aakuajcym
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]


Wojt00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt lis 09, 2007 9:08 pm
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Wojt00 » śr wrz 24, 2008 7:31 pm

Dobre POWA. dobre... :)2
MPII 3.0V6

Awatar użytkownika
pawkajg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
Lokalizacja: jelenia góra
Kontaktowanie:

Post autor: pawkajg » pt wrz 26, 2008 12:24 pm

Mam 2 mosty od gr a , tylko nie wiem co z przodem? czy most może pracowac odwrócony ? czy trzeba go przerabiać? ( nie mowie o mocowaniach , to oczywiste)
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176

powa

Post autor: powa » pt wrz 26, 2008 1:02 pm

Mroczny pisze:Powa jesteś pewien, ze pip ma aluminiowy most?
heh. teraz zauważyłem posta. No nie jestem pewien bo na jeepach sie nie znam, ale napisałem sobie z rok temu w kajeciku, ze most ZJta z 96 roku który oglądałem miał aluminiową obudowę dyferencjału i żeby się trzymać od niego z daleka. No kurcze może coś powaliłem. Jak jest naprawdę? Bo nie chciałbym być dłużej w mylnym błędzie.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt wrz 26, 2008 1:05 pm

czysta żywa wełna
:wink:

powa

Post autor: powa » pt wrz 26, 2008 2:01 pm

no coś taki tajemniczy? :-?

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » pt wrz 26, 2008 3:59 pm

A ja dzis rozsypalem most w Kijance :): a wiec przekladka zacznie sie szybciej niz myslalem ;]
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

powa

Post autor: powa » pt wrz 26, 2008 4:29 pm

Bombelnik pisze:A ja dzis rozsypalem most w Kijance :): a wiec przekladka zacznie sie szybciej niz myslalem ;]
U mnie w miśku tylny już był ze 2 razy spawany - a ile razy go spawał poprzedni właściciel to nie wiem :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości