od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 tdi ?
Moderator: Kosiarz
- pawkajg
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
- Lokalizacja: jelenia góra
- Kontaktowanie:
od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 tdi ?
Mam miśka 2,8 startowałem w 5 imprezach z czego 4 od połowy na tylnym napędzie. Padają ciągle albo przeguby albo półosie , ostatnio padł most.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 td
pawkajg pisze:Mam miśka 2,8 startowałem w 5 imprezach z czego 4 od połowy na tylnym napędzie. Padają ciągle albo przeguby albo półosie , ostatnio padł most.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.
pogadaj @rudypajerokoszalin on ma miśka z mostami od oGR-a
Czwarte serce 

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 td
no, tylko że wiesz oczywiście że ta operacja nie ogranicza się tylko do wymiany mostów (obu, a nie jednego jak napisałeś)?pawkajg pisze:Mam miśka 2,8 startowałem w 5 imprezach z czego 4 od połowy na tylnym napędzie. Padają ciągle albo przeguby albo półosie , ostatnio padł most.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
ja myślałem o mostach od jeepa , ale jeszcze nic nie motałem , toyote ciężko namierzyć , patrol
,

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- pawkajg
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
- Lokalizacja: jelenia góra
- Kontaktowanie:
słyszałem ,że przedni od jeepa cherokiego można włożyc i tyłu nie trzeba zmieniać. Tył mam z blokadą i jak do tej pory bez żadnej awarii więc nie bardzo chce go zmieniać.Od patrola chetnie bym założył ale ceny tych mostów to lekka przesada, predzej zmienił bym auto.Nie wiem tylko jak z wytrzymałością tych od cherokiego może ma ktos jakies info na ten temat ?
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176
most od pajero ma przełożenie 4,875 to jest 39 do 8, jeep ma przełożenie 4,8 i nie wiem jak to się ma do zębów , wiem , że są wzmacniane półośki , blokadę zanabyć to pryszcz ,
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Na przód miśka można wsadzić przedni most landcruiser J7(ew Hilux do 85 roku). Ma prawie identyczna z miśkowym szerokość, podejdą te same felgi. Jest stosunkowo lekki i mocny i ma przełożenia kompatybilne z miśkowymi(jest 4.88, 5.29) a także bez kłopotu dostępne blokady. Niestety grucha jest po niewłaściwej stronie(pasażera) - trzeba przetubować
most. A w przypadku hiluxa były resory piórowe zatem większa nieco rzeźba.
Most od Jeepa jakiegoś - liczy się w zasadzie tylko DANA44 i to ta ze stalową obudową. Niezbyt często spotykana. D44 w wersji aluminiowej(np. Grand Cherokee) jest kłopotliwa z racji właśnie aluminiowej obudowy i o ile pamiętam słabej dostępności gratów do tejże wersji. Piasta ma 5 śrub a most jest szerszy o ile pamiętam. D30 jest za słaba. Zresztą nie znam się - trzeba popytać Jeepniętych. Przełożenia kompatybilne z miśkowymi to 4.88 i raczej na pewno trzeba będzie dokupić osobno. 5.29 nie ma. Plusem jest grucha mostu po właściwej/miśkowej stronie.
Most od Geli.
Seryjnie ma b.często blokadę 100% i jest lux odporny i ma gruche po właściwej stronie. Cena niestety wysoka i inna felga potrzebna. Nie wiem czy to koniec zasadzek.
Mosty od Patrola się nie nadają. O ile pamiętam mają przełożenie mniejsze niż miśkowe co jest dyskwalifikujące, zwłaszcza jeśli zamierzasz założyć większe koła - np. 33". Dosyć szybko zmolestujesz reduktor/łańcuch i przypalisz sprzęgło. Dokupienie większych przełożeń do parchatych mostów to jakieś chore pieniądze były o ile pamiętam - ale to trzeba sprawdzić. No i ma gruchę po niewłaściwej stronie.
Mosty od Landrynek to nie wiem.
Sporo w tym temacie napisano na www.outerlimits4x4.com i na www.4x4wire.com.

Most od Jeepa jakiegoś - liczy się w zasadzie tylko DANA44 i to ta ze stalową obudową. Niezbyt często spotykana. D44 w wersji aluminiowej(np. Grand Cherokee) jest kłopotliwa z racji właśnie aluminiowej obudowy i o ile pamiętam słabej dostępności gratów do tejże wersji. Piasta ma 5 śrub a most jest szerszy o ile pamiętam. D30 jest za słaba. Zresztą nie znam się - trzeba popytać Jeepniętych. Przełożenia kompatybilne z miśkowymi to 4.88 i raczej na pewno trzeba będzie dokupić osobno. 5.29 nie ma. Plusem jest grucha mostu po właściwej/miśkowej stronie.
Most od Geli.
Seryjnie ma b.często blokadę 100% i jest lux odporny i ma gruche po właściwej stronie. Cena niestety wysoka i inna felga potrzebna. Nie wiem czy to koniec zasadzek.
Mosty od Patrola się nie nadają. O ile pamiętam mają przełożenie mniejsze niż miśkowe co jest dyskwalifikujące, zwłaszcza jeśli zamierzasz założyć większe koła - np. 33". Dosyć szybko zmolestujesz reduktor/łańcuch i przypalisz sprzęgło. Dokupienie większych przełożeń do parchatych mostów to jakieś chore pieniądze były o ile pamiętam - ale to trzeba sprawdzić. No i ma gruchę po niewłaściwej stronie.
Mosty od Landrynek to nie wiem.
Sporo w tym temacie napisano na www.outerlimits4x4.com i na www.4x4wire.com.
- pawkajg
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
- Lokalizacja: jelenia góra
- Kontaktowanie:
Widzę kolego ,że masz sporo wiadomości i dziękuję ,że sie nimi podzieliłeś.
Na jednej ze stronek która mi podałeś znalazłem ciekawe foto z takiej przebudowy miśka.Nie moge tylko dojść do tego z jakiego auta most zastosował gość do przebudowy.Całość wydaje sie banalnie prosta.Może uda Ci sie to rozszyfrowac . Pozdrawiam i podaje linka do tej stronki http://www.outerlimits4x4.com/ftopic125224.php
Na jednej ze stronek która mi podałeś znalazłem ciekawe foto z takiej przebudowy miśka.Nie moge tylko dojść do tego z jakiego auta most zastosował gość do przebudowy.Całość wydaje sie banalnie prosta.Może uda Ci sie to rozszyfrowac . Pozdrawiam i podaje linka do tej stronki http://www.outerlimits4x4.com/ftopic125224.php
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176
http://www.outerlimits4x4.com/ftopic125224-0-asc-0.php
tu jest pare ciekawych fotorelacji
. A cyz jakikolwiek misiek mial 2x sztywny most??


Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]
- pawkajg
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
- Lokalizacja: jelenia góra
- Kontaktowanie:
No to jeszcze jedna ciekawostka, ja mam skrzynię SS czyli taką co posiada centralny mechamizm różnicowy. W tej sytuacji do puki nie załącze reduktora to ilość przełożen w przednim moście jest praktycznie mało ważna.Wiem ,że jazda w terenie bez reduktora jest niemożliwa zwłaszcza przy stromych podjazdach i zjazdach ale czy idealne niedopasowanie przedniego mostu naraża mnie na jakies inne uszkodzenia w przypadku rzadkiego kożystania z reduktora ? Mam jeszcze taki problem ,że nie potrafie ustalić przełożenia w swoim aucie. Mam miśka z 93 roku ale piec , skrzynie i całą reszte od 98 r. 2.8 tdi tylny most z blokadą , może ktoś wie jakie jest przełożenie albo jak to ustalic ?
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176
Hmmm gdy bedziesz mial rozne przelozenia to centralny mech. bedzi emial duzo roboty o za tym idzie szybsze zlozycie jezeli przod niejest zalaczony to tak jak bys niemial przendiego mostu wiec wsiorybka. Ale jezeli masz blokade centralki to mozesz potargac skrzynia/reduktor/most
co do 2,8TD to jak pamietam bylo cos 4,72?? Co do ustalenia Liczbe zebow na talerzu dzielisz przez liczbe zebow na walku aakuajcym

Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]
Oczywiście. Tu masz Miśki ze sztywnymi mostami:Bombelnik pisze:A cyz jakikolwiek misiek mial 2x sztywny most??
http://www.ebroadcast.com.au/ecars/Mitsubishi/Jeep.html
http://www.film.queensu.ca/CJ3B/World/Japan.html
http://home.off-road.com/~j56/
http://www.film.queensu.ca/cj3B/World/JapanHideo.html
http://www.film.queensu.ca/cj3B/World/J ... itary.html
heh. teraz zauważyłem posta. No nie jestem pewien bo na jeepach sie nie znam, ale napisałem sobie z rok temu w kajeciku, ze most ZJta z 96 roku który oglądałem miał aluminiową obudowę dyferencjału i żeby się trzymać od niego z daleka. No kurcze może coś powaliłem. Jak jest naprawdę? Bo nie chciałbym być dłużej w mylnym błędzie.Mroczny pisze:Powa jesteś pewien, ze pip ma aluminiowy most?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości