Strona 1 z 3
od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 tdi ?
: wt wrz 23, 2008 1:34 pm
autor: pawkajg
Mam miśka 2,8 startowałem w 5 imprezach z czego 4 od połowy na tylnym napędzie. Padają ciągle albo przeguby albo półosie , ostatnio padł most.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.
Re: od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 td
: wt wrz 23, 2008 2:22 pm
autor: gebels
pawkajg pisze:Mam miśka 2,8 startowałem w 5 imprezach z czego 4 od połowy na tylnym napędzie. Padają ciągle albo przeguby albo półosie , ostatnio padł most.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.
pogadaj @rudypajerokoszalin on ma miśka z mostami od oGR-a
Re: od czego wstawić sztywny przedni most do miśka II 2,8 td
: wt wrz 23, 2008 2:46 pm
autor: Damian
pawkajg pisze:Mam miśka 2,8 startowałem w 5 imprezach z czego 4 od połowy na tylnym napędzie. Padają ciągle albo przeguby albo półosie , ostatnio padł most.
Juz mam dosyc przedniego napędu w moim aucie i doszedłem do wniosku ,że trzeba chyba zmienic na sztywny most.Moze juz ktoś to robił i potrafi doradzić od jakiego auta można wstawić taki żeby troszke wytrzymał.
no, tylko że wiesz oczywiście że ta operacja nie ogranicza się tylko do wymiany mostów (obu, a nie jednego jak napisałeś)?
: wt wrz 23, 2008 3:35 pm
autor: Adas
ja myślałem o mostach od jeepa , ale jeszcze nic nie motałem , toyote ciężko namierzyć , patrol

,
: wt wrz 23, 2008 3:57 pm
autor: pawkajg
słyszałem ,że przedni od jeepa cherokiego można włożyc i tyłu nie trzeba zmieniać. Tył mam z blokadą i jak do tej pory bez żadnej awarii więc nie bardzo chce go zmieniać.Od patrola chetnie bym założył ale ceny tych mostów to lekka przesada, predzej zmienił bym auto.Nie wiem tylko jak z wytrzymałością tych od cherokiego może ma ktos jakies info na ten temat ?
: wt wrz 23, 2008 4:14 pm
autor: lbl78
a po ktrej stronie masz wyjście reduktora?? bo to dość ważna sprawa

jeep ma główke mostu po lewej a patrol po prawej

: wt wrz 23, 2008 4:14 pm
autor: Adas
most od pajero ma przełożenie 4,875 to jest 39 do 8, jeep ma przełożenie 4,8 i nie wiem jak to się ma do zębów , wiem , że są wzmacniane półośki , blokadę zanabyć to pryszcz ,
: wt wrz 23, 2008 5:18 pm
autor: powa
Na przód miśka można wsadzić przedni most landcruiser J7(ew Hilux do 85 roku). Ma prawie identyczna z miśkowym szerokość, podejdą te same felgi. Jest stosunkowo lekki i mocny i ma przełożenia kompatybilne z miśkowymi(jest 4.88, 5.29) a także bez kłopotu dostępne blokady. Niestety grucha jest po niewłaściwej stronie(pasażera) - trzeba przetubować

most. A w przypadku hiluxa były resory piórowe zatem większa nieco rzeźba.
Most od Jeepa jakiegoś - liczy się w zasadzie tylko DANA44 i to ta ze stalową obudową. Niezbyt często spotykana. D44 w wersji aluminiowej(np. Grand Cherokee) jest kłopotliwa z racji właśnie aluminiowej obudowy i o ile pamiętam słabej dostępności gratów do tejże wersji. Piasta ma 5 śrub a most jest szerszy o ile pamiętam. D30 jest za słaba. Zresztą nie znam się - trzeba popytać Jeepniętych. Przełożenia kompatybilne z miśkowymi to 4.88 i raczej na pewno trzeba będzie dokupić osobno. 5.29 nie ma. Plusem jest grucha mostu po właściwej/miśkowej stronie.
Most od Geli.
Seryjnie ma b.często blokadę 100% i jest lux odporny i ma gruche po właściwej stronie. Cena niestety wysoka i inna felga potrzebna. Nie wiem czy to koniec zasadzek.
Mosty od Patrola się nie nadają. O ile pamiętam mają przełożenie mniejsze niż miśkowe co jest dyskwalifikujące, zwłaszcza jeśli zamierzasz założyć większe koła - np. 33". Dosyć szybko zmolestujesz reduktor/łańcuch i przypalisz sprzęgło. Dokupienie większych przełożeń do parchatych mostów to jakieś chore pieniądze były o ile pamiętam - ale to trzeba sprawdzić. No i ma gruchę po niewłaściwej stronie.
Mosty od Landrynek to nie wiem.
Sporo w tym temacie napisano na
www.outerlimits4x4.com i na
www.4x4wire.com.
: śr wrz 24, 2008 12:57 pm
autor: pawkajg
Widzę kolego ,że masz sporo wiadomości i dziękuję ,że sie nimi podzieliłeś.
Na jednej ze stronek która mi podałeś znalazłem ciekawe foto z takiej przebudowy miśka.Nie moge tylko dojść do tego z jakiego auta most zastosował gość do przebudowy.Całość wydaje sie banalnie prosta.Może uda Ci sie to rozszyfrowac . Pozdrawiam i podaje linka do tej stronki
http://www.outerlimits4x4.com/ftopic125224.php
: śr wrz 24, 2008 1:12 pm
autor: Mroczny
Powa jesteś pewien, ze pip ma aluminiowy most?
: śr wrz 24, 2008 1:28 pm
autor: powa
SAS Z linku to jest toyota, choć się mi coś stronka ta nie chce otwierać bez błędów.
Tak mi się jeszcze przypomniało - o ile pamiętam, to most z GELI W460 kręci się w inną stronę niż potrzebujesz. Dopiero W463(Gela po 91 roku) ma dobry kierunek.
Poza tym jak się zdecydujesz to pisz na prv.
: śr wrz 24, 2008 2:10 pm
autor: Wojt00
...Nie moge tylko dojść do tego z jakiego auta most zastosował gość do przebudowy.Całość wydaje sie banalnie prosta.Może uda Ci sie to rozszyfrowac ...
Gość napisał, że to jest most custom (środek toyota hilux, przeguby zewnętrzne od Land Cruiser seria 70)
Jeśli to ci pomoże...
: śr wrz 24, 2008 2:39 pm
autor: Bombelnik
http://www.outerlimits4x4.com/ftopic125224-0-asc-0.php 
tu jest pare ciekawych fotorelacji

. A cyz jakikolwiek misiek mial 2x sztywny most??
: śr wrz 24, 2008 2:47 pm
autor: Bombelnik
AAAAA i w Mersiu G costam jest pokopsane z mostami ze przedni i tylni kreca sie w ta sama storne czy odwrotnie ;] wiecie o co mi chodzi...

: śr wrz 24, 2008 2:59 pm
autor: Eskapada
Bombelnik pisze: . A cyz jakikolwiek misiek mial 2x sztywny most??

: śr wrz 24, 2008 3:05 pm
autor: pawkajg
No to jeszcze jedna ciekawostka, ja mam skrzynię SS czyli taką co posiada centralny mechamizm różnicowy. W tej sytuacji do puki nie załącze reduktora to ilość przełożen w przednim moście jest praktycznie mało ważna.Wiem ,że jazda w terenie bez reduktora jest niemożliwa zwłaszcza przy stromych podjazdach i zjazdach ale czy idealne niedopasowanie przedniego mostu naraża mnie na jakies inne uszkodzenia w przypadku rzadkiego kożystania z reduktora ? Mam jeszcze taki problem ,że nie potrafie ustalić przełożenia w swoim aucie. Mam miśka z 93 roku ale piec , skrzynie i całą reszte od 98 r. 2.8 tdi tylny most z blokadą , może ktoś wie jakie jest przełożenie albo jak to ustalic ?
: śr wrz 24, 2008 4:07 pm
autor: Bombelnik
Hmmm gdy bedziesz mial rozne przelozenia to centralny mech. bedzi emial duzo roboty o za tym idzie szybsze zlozycie jezeli przod niejest zalaczony to tak jak bys niemial przendiego mostu wiec wsiorybka. Ale jezeli masz blokade centralki to mozesz potargac skrzynia/reduktor/most

co do 2,8TD to jak pamietam bylo cos 4,72?? Co do ustalenia Liczbe zebow na talerzu dzielisz przez liczbe zebow na walku aakuajcym
: śr wrz 24, 2008 4:28 pm
autor: powa
: śr wrz 24, 2008 7:31 pm
autor: Wojt00
Dobre POWA. dobre...

: pt wrz 26, 2008 12:24 pm
autor: pawkajg
Mam 2 mosty od gr a , tylko nie wiem co z przodem? czy most może pracowac odwrócony ? czy trzeba go przerabiać? ( nie mowie o mocowaniach , to oczywiste)
: pt wrz 26, 2008 1:02 pm
autor: powa
Mroczny pisze:Powa jesteś pewien, ze pip ma aluminiowy most?
heh. teraz zauważyłem posta. No nie jestem pewien bo na jeepach sie nie znam, ale napisałem sobie z rok temu w kajeciku, ze most ZJta z 96 roku który oglądałem miał aluminiową obudowę dyferencjału i żeby się trzymać od niego z daleka. No kurcze może coś powaliłem. Jak jest naprawdę? Bo nie chciałbym być dłużej w mylnym błędzie.
: pt wrz 26, 2008 1:05 pm
autor: Mroczny
czysta żywa wełna

: pt wrz 26, 2008 2:01 pm
autor: powa
no coś taki tajemniczy?

: pt wrz 26, 2008 3:59 pm
autor: Bombelnik
A ja dzis rozsypalem most w Kijance

: a wiec przekladka zacznie sie szybciej niz myslalem ;]
: pt wrz 26, 2008 4:29 pm
autor: powa
Bombelnik pisze:A ja dzis rozsypalem most w Kijance

: a wiec przekladka zacznie sie szybciej niz myslalem ;]
U mnie w miśku tylny już był ze 2 razy spawany - a ile razy go spawał poprzedni właściciel to nie wiem
