Strona 1 z 1
Opony do L200
: pn wrz 29, 2008 8:36 pm
autor: cubeON
Witam, problem mam następujący:
kupiłem nowego L200 i dostałem go na letnich oponach Continental 245/70R16. Jednocześnie nadkola są dużo, dużo większe i według mnie to auto wygląda jak na kółkach od wózka z supermarketu. To normalne? Tak czy inaczej, chciałem zmienić ten stan, więc wybrałem się do firmy zajmującej się oponami, felgami i innymi bajerami i powiedziałem, że chcę coś większego i AT. Tam facet powiedział mi, że jeżeli zmieni się średnicę koła w aucie 4x4, to komputer zwariuje i dyferencjały będą źle działać, ale że może znaleźć jakieś zamienniki. Po paru dniach zadzwonił i zaproponował mi coś takiego: General Tire Grabber AT 2 265/65R17. Za jedyne 3800 peelenów, minus wartość tego, co mam teraz, jeśli zechcę to oddać.
I teraz moje pytanie brzmi: czy facet ma rację, czy robi mnie w balona? Jak mi się będzie na tym jeździć?
PS. Traktujcie mnie jak laika w temacie, źle na tym nie wyjdę... Ba, to mój pierwszy post na tym forum, nie bijcie

: pn wrz 29, 2008 8:44 pm
autor: gri74

boszzz
: pn wrz 29, 2008 8:46 pm
autor: Eskapada
zrób pikietę pod zakładem tego mechanika z postulatem odebrania mu prawa do wykonywania zawodu

: pn wrz 29, 2008 8:49 pm
autor: gri74
albo podaj adres

Re: Opony do L200
: pn wrz 29, 2008 8:51 pm
autor: Wiechu
cubeON pisze:Jednocześnie nadkola są dużo, dużo większe i według mnie to auto wygląda jak na kółkach od wózka z supermarketu. To normalne?
Nie to nie normalne. Zostałeś oszukany przez sprzedawcę, albo była jakaś promocja i dostałeś tańszą wersję, z rynku Ameryki Południowej.
Tam takie sprzedają. Chodzi o inne niż u nas opodatkowanie, uzależnione od średnicy koła.
Trzeba by to wyjaśnić w salonie. Niechętnie o tym mówią.
285/60/17 może być właściwym rozmiarem. To duże auto i musi być szeroka opona.
: pn wrz 29, 2008 8:51 pm
autor: Eskapada
@ cubeON jakie masz felgi 16 czy 17

: pn wrz 29, 2008 8:54 pm
autor: rort_
Dobre. Zarówno salon który sprzedał to auto, jak i wulkanizator, kończąc na kupującym. Bez obrazy. Możesz wkleić link do zdjęcia Twojego samochodu 'z profilu'?
: pn wrz 29, 2008 8:55 pm
autor: gri74
słyszałem o tych wersjach na amerykę pd. ponoc mają skręconą pompę wtryskową i dużo słabsze zawieszenie...
: wt wrz 30, 2008 8:49 am
autor: Gene
CubeON mala prosba na poczatek - uzupelnij profil.
Dzieki Bogu, ze jest to forum. Sa pewne granice pakowania wiekszych kol do terenowek... hi hi Jesli masz auto na gwarancji i nie chcesz narobic sobie klopotow powinienes raczej zanabyc cos co jest do polecane i homologowane do Twojej "Elki". Wybor nie jest wielki a nie ogranicza sie rowniez do jednej opony.
L200 17"/lato/szosa: 245/65/17 (standard w wyzszych specyfikacjach)
zamienniki 255/60/17, 275/55/17 nizsza o ok 0.5 cm od standardu,
275/60/17 wyzsza od standardu o 0.5 cm.
245/65/17
- GoodYear Wrangler All Weather HP
- Yokohama Geolander A/T-S
275/60/17
- Yokohama AVS S/P Type 1
- Continental CrossContact LX
255/60/17
- GoodYear Wrangler All Weather HP
- Warangler F1 WRL 2
- Dunlop SP Sport 5000
- Dunlop Grandtrek ST 8000
- SP Sport 01
- Grandtrek PT 8000
- Yokohama Adwan S.T.
- Continental 4x4 contact
- Continental CrossContact LX
275/55/17
- GoodYear Wrangler All Weather HP
- Warangler F1 WRL 2
- Dunlop SP Sport 5000
- Yokohama Adwan S.T.
- Continental 4x4 contact
L200 16"/lato/szosa: 205/80/16 (standard z ksiazki

)
- GoodYear Wrangler AT/S
- Dunlop Grandtrek TG 30
- Fulda Multitrac 4x4
245/70/16
- GoodYear Wrangler HP
- GoodYear Wrangler All Weather HP
- Dunlop Grandtrek PT 1
- Dunlop Grandtrek TG 35
- Dunlop Grandtrek Touring A/S
- Continental CrossContact LX
- Continental ContiTrac
: wt wrz 30, 2008 8:51 am
autor: Gene
polecam rowniez dzial opony na tym forum i temat o oponach na forum Mitsumaniakow:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=11833[/b]
: wt wrz 30, 2008 7:08 pm
autor: elili
My Cię też witamy na forum.
Jeżeli chcesz coś wiedzieć o oponach AT to zacznij czytać o oponach tu:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=52010 .
Mam 265/70R16 Matadory Izzarda za 1500 PLN komplet i nawet robią na 6" stalówkach.
BTW ileż trzeba mieć wiedzy popartej wieloletnim doświadczeniem żeby sprzedać opony za 3800 PLN

: wt wrz 30, 2008 11:53 pm
autor: Traaq
Gene pisze:CubeON
Dzieki Bogu, ze jest to forum.
Dzięki!
Zdecydowanie encyklopedyczna odpowiedź.
W którymś z wątków Eskapada napisał, że profil x75 też jest OK.
Info są z doświadczenia, czy katalogowe?
W praktyce - jestem przed wyborem mt'ków, po czarnym mam na czym jeździć. Dla felg 16" co będzie najlepszym wyborem na okoliczność jak już postanowię podrapać lakier w krzorach?
Oczywiście chodzi mi o optymalny rozmiar, a nie klasyczny spór czy BFG, GY czy Simexy.
I tak będzie przymiarka, ale od czego zaczynać???
: śr paź 01, 2008 6:47 am
autor: damonpr
Jestem tu nowy, ale po doskonałej lekturze tegoż forum zaczął bym od 31"
W takim przypadku zbliżona rozmiarem będzie opona: 265/70 R 16.
Pzdr
: śr paź 01, 2008 6:52 am
autor: KamiL200
Sprawdź 265/75r16 czy nie będzie obcierać z przodu o chlapacz.
Inne dobre rozmiary to 265/70r16 i 245/75r16.
Do 235/85r16 potrzebny może być mały lift.
: śr paź 01, 2008 7:14 am
autor: Gene
Ja mam w Sporcie 265/70/R16 Wranglery AT-R. To jest maksymalny rozmiar katalogowy, ktory mozna bez modyfikacji wsadzic. Wiekszych nie probowalem, bo mi nie potrzeba a i nie ma co obciazac ukladu przeniesienia napedu.


: śr paź 01, 2008 7:14 am
autor: Eskapada
@ Traag Goodyear Wrangler MT/R. Duża i dostępna rozmiarówka na felgę 16. Bardzo dobra, mocna opona. Wytrzymuje 80 tys. na czarnym i ma jedną wielką przewagę nad BFG - wielki zaj..bisty, biłay, szpanerski napis na boku opony

: śr paź 01, 2008 7:18 am
autor: Gene
BFG tez maja napisy biale...
a i jeszcze jedno nie zawsze nowe opony sa z napisami. Przy Wranglerach zalezy to do rozmiaru opony a przy BF'ach nie mam pojecia. Moze oszczedzaja biala gume.

: śr paź 01, 2008 10:50 am
autor: Traaq
Eskapada pisze:@ Traag Goodyear Wrangler MT/R. Duża i dostępna rozmiarówka na felgę 16. Bardzo dobra, mocna opona. Wytrzymuje 80 tys. na czarnym i ma jedną wielką przewagę nad BFG - wielki zaj..bisty, biłay, szpanerski napis na boku opony

Wiem, wiem mam szpeniowate auto a nie klasyczne 4x4.
Jego głównym przeznaczeniem jest jednak bycie samochodem szosowo-rodzinnym, a tylko czasem utaplanie w brudnym.
Przy wyborze skłaniam się właśnie do GY MTR ze względu na opinie o przyzwoitych przebiegach na czarnym (nie zawsze będzie mi się chciało dojeżdżać na szosówkach), tyle że jest jedna wada tych opon, która mnie trochę blokuje: wielki zaj..bisty, biłay, szpanerski napis na boku opony

Trzeba będzie cichaczem, po nocy się wymknąć i szybko w krzaki żeby sobie kaszany nie narobić.
Z drugiej strony są i zalety: podobno duży biały napis lepiej w błocie trzyma

: śr paź 01, 2008 11:03 am
autor: Albert_N
lepszy bialy napis, niz bialy pasek... zaloz sobie napisami do srodka i juz.
: śr paź 01, 2008 11:11 am
autor: Gene
albo kup taka bez napisow...
: śr paź 01, 2008 11:22 am
autor: Gene