Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
PSZCZOŁA
- jestem tu nowy...

- Posty: 27
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 7:28 pm
- Lokalizacja: Olesno
Post
autor: PSZCZOŁA » śr paź 08, 2008 11:16 pm
WITAM

! Chciałem zapytać jak odpowietrzyć układ chłodzenia silnika w Pajero 2,5 TD po wymianie rozrządu

Może ktoś poradzi jak to zrobić

? POZDRO MICHAŁ
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » czw paź 09, 2008 4:26 am
teoretycznie nic nie trzeba robić , zalej chłodnicę , otwórz ogrzewanie (nagrzewnicę )przesuwając suwak na czerwone , odpal go po chwili uzupełnij w chłodnicy stan , zakręć korek , w zbiorniczku wyrównawczym nalej połowę stanu .
Po kilku godzinach jazdy sprawdź stan płynu w zbiorniczku i ewentualnie uzupełnij , pamiętaj , że stan sprawdza się na rozgrzanym chodzącym silniku i nie odkręcaj wówczas korka chłodnicy ! , tylko dolewa się do połowy stanu w zbiorniczku wyrównawczym .
-
PSZCZOŁA
- jestem tu nowy...

- Posty: 27
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 7:28 pm
- Lokalizacja: Olesno
Post
autor: PSZCZOŁA » ndz paź 12, 2008 2:49 pm
Wielkie dzięki za infosa

Korzystając z okazji jeszcze chciałem zapytać o rozrząd tzn czy jest duży z tym problem

? I czy defakto należy wymieniać dwa paski w silniku 2,5 TCI

Pewnie tak razem z napinaczami

-
rort_

- Posty: 1681
- Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: rort_ » ndz paź 12, 2008 3:02 pm
Jak już to rozkopiesz, to wymień sobie oba paski i napinacze. Zawsze wymienia sie komplet (pasek+napinacz). Nie jest to duży problem, ale jak się dupniesz na ustawianiu, to silnik Ci też dupnie. Tak więc jak jeszcze tego nie robiłeś sam, to lepiej zrób to w asyście kogoś, kto to robił.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
powa
Post
autor: powa » ndz paź 12, 2008 3:05 pm
PSZCZOŁA pisze:Wielkie dzięki za infosa

Korzystając z okazji jeszcze chciałem zapytać o rozrząd tzn czy jest duży z tym problem

? I czy defakto należy wymieniać dwa paski w silniku 2,5 TCI

Pewnie tak razem z napinaczami

wymieniać należy komplet - 2x pasek i 2x napinasz. I najlepiej na takie rozsądnej jakości. Problemu z tym nie ma żadnego - nie trzeba żadnych szczególnych narzędzi. Ustawiasz znaki, ściągasz paski i napinacze - zakładasz nowe napinacze, nowe paski - luzujesz napinacze(zgodnie z instrukcją!) i już. Jedyne co może być upierdliwe to "koło zębate" pompy wtryskowej - jak ściągniesz pasek to się ciut obróci - sprawę załatwi założenie na śrubę klucza oczkowego i wiązanie drutem lub sprytne założenie dłuższego paska.
"Amerykę" zrobisz wymieniając od razu przy okazji wszystkie simmeringi z przodu silnika.
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » ndz paź 12, 2008 3:19 pm
do tego wszystkiego co podali koledzy dodam , że warto też wymienić pompę wody , nie duży koszt a masz pewność , że silnik następne 90tyś km Ci przechodzi .
A propos pasków to zawsze dwa , bo nie masz pewności czy poprzednik nie wymienił jednego . Pęknięty pasek od wałków balansowych nie unieruchomi Ci silnika a nawet czasem nie poczujesz tego , ale jak się wkręci w między koła rozrządu to koszty będą kosmiczne
-
Przemy
-

- Posty: 923
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Przemy » ndz paź 12, 2008 4:40 pm
Adas pisze:do tego wszystkiego co podali koledzy dodam , że warto też wymienić pompę wody , nie duży koszt a masz pewność , że silnik następne 90tyś km Ci przechodzi .
A propos pasków to zawsze dwa , bo nie masz pewności czy poprzednik nie wymienił jednego . Pęknięty pasek od wałków balansowych nie unieruchomi Ci silnika a nawet czasem nie poczujesz tego , ale jak się wkręci w między koła rozrządu to koszty będą kosmiczne
Zgadzam się z tym jak najbardziej! W sierpniu wymieniałem rozrząd i okazało się ze pasek balansowy był pęknięty, szczęście jedynie ze pękł w taki sposób ze nie dostał się pomiędzy kółko a pasek rozrządu. Jesli wymienisz jeden albo tylko same paski bez napinaczy to jest oszczędność ale oszczędność na krotka drogę... a koszty remontu silnika są N razy większe niz to co trzeba kupic.......
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn paź 13, 2008 10:55 am
Adas pisze:(...)Po kilku godzinach jazdy sprawdź stan płynu w zbiorniczku i ewentualnie uzupełnij , pamiętaj , że stan sprawdza się na rozgrzanym chodzącym silniku i nie odkręcaj wówczas korka chłodnicy ! , tylko dolewa się do połowy stanu w zbiorniczku wyrównawczym .
Adas, a to czasem nie jest tak, ze plyn ze zbiorniczka wyrownawczego dostaje sie do chlodnicy podczas stygniecia silnika? Podcisnieniowo?

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » pn paź 13, 2008 11:14 am
Sprawdz stan rolek walkow balansowych.
U mnie w niczym jedna nie przypominala rolki, obraz nedzy i rozpaczy.
Koszt ewentualnej wymiany to 100 (info z przed roku) ale problem z dostaniem nowki (ja jak wymienialem to byly dostepne 2 sztuki na Polske...)
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pn paź 13, 2008 12:04 pm
ernil pisze:
Adas, a to czasem nie jest tak, ze plyn ze zbiorniczka wyrownawczego dostaje sie do chlodnicy podczas stygniecia silnika? Podcisnieniowo?

jest tak jak piszesz , ale układ musi być pełny na zimno i wówczas nadmiar (z różnicy objętości zimnego a ciepłego ) płynu wchodzi do zbiorniczka i wychodzi jak stygnie , dlatego poziom sprawdza się na ciepłym aby po nagrzanie nie wyleciał na zewnątrz
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » pn paź 13, 2008 12:11 pm
To sie zgodze. Ale dolewa sie do chlodnicy. W chlodnicy musi byc pelno na zimnym silniku. Uzupelnianie plynu tylko do zbiorniczka, jesli jest duzy niedobor w chlodnicy niewiele pomoze. Zbiorniczek "uzupelni" tylko niewielki niedobor plynu...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pn paź 13, 2008 12:25 pm
ernil pisze:To sie zgodze. Ale dolewa sie do chlodnicy. W chlodnicy musi byc pelno na zimnym silniku. Uzupelnianie plynu tylko do zbiorniczka, jesli jest duzy niedobor w chlodnicy niewiele pomoze. Zbiorniczek "uzupelni" tylko niewielki niedobor plynu...


, na zimno układ łącznie z chłodnicą musi być pełny , już wcześniej to pisałem, ale mogę się powtórzyć

, tak samo sprawdza się poziom płynu w układach zamkniętych takich jak , ASB, wspomaganie .
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pn paź 13, 2008 12:29 pm
Układ chłodzenia jest układem zamkniętym, pompa robi obieg , ciepło robi ciśnienie , korek chodnicy to taki zawór bezpieczeństwa .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość