Pajero II- przekładka z anglika- kilka pytań
Moderator: Kosiarz
Pajero II- przekładka z anglika- kilka pytań
Witam. Koledzy, posiadam Pajero II 2,5TDi z 1995r. Planuję kupić Pajero II z lat 1995-2000 anglika i zrobić przekładkę używając części z mojego obecnego auta. Prosiłbym o odpowiedzi na:
1) Z tego co widzę to w anglii praktycznie wszystkie skrzynki to automaty. Czy można założyć skrzynię manualną zamiast automatu bez przeróbek? Będzie to pasowało plug & play?
2) Czy skrzynia w silniku 2,5 i w 2,8 różni się? Jeżeli nie to czy są takie same mocowania?
3) Czy będzie pasował kokpit z mojego obecnego samochodu do Pajero II po liftingu?
Prosiłbym o rzeczowe odpowiedzi. Planuję w ciągu najbliższego miesiąca coś kupić i stąd moje pytania. Dziękuję za każdą odpowiedź na temat. Pozdrawiam
1) Z tego co widzę to w anglii praktycznie wszystkie skrzynki to automaty. Czy można założyć skrzynię manualną zamiast automatu bez przeróbek? Będzie to pasowało plug & play?
2) Czy skrzynia w silniku 2,5 i w 2,8 różni się? Jeżeli nie to czy są takie same mocowania?
3) Czy będzie pasował kokpit z mojego obecnego samochodu do Pajero II po liftingu?
Prosiłbym o rzeczowe odpowiedzi. Planuję w ciągu najbliższego miesiąca coś kupić i stąd moje pytania. Dziękuję za każdą odpowiedź na temat. Pozdrawiam
Zielony Autobus 2,7TDi
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Pajero II- przekładka z anglika- kilka pytań
ad 2: manualne skrzynie do 2.5 i 2.8 są różne - sposób ich mocowania także - mało tego, o ile pamiętam inna jest także belka ramy do której się tą skrzynię mocuje. Różnią się także reduktory między sobą - o wałach i podłączeniach pisał @Misiek CyprBrowning pisze:Witam. Koledzy, posiadam Pajero II 2,5TDi z 1995r. Planuję kupić Pajero II z lat 1995-2000 anglika i zrobić przekładkę używając części z mojego obecnego auta. Prosiłbym o odpowiedzi na:
1) Z tego co widzę to w anglii praktycznie wszystkie skrzynki to automaty. Czy można założyć skrzynię manualną zamiast automatu bez przeróbek? Będzie to pasowało plug & play?
2) Czy skrzynia w silniku 2,5 i w 2,8 różni się? Jeżeli nie to czy są takie same mocowania?
3) Czy będzie pasował kokpit z mojego obecnego samochodu do Pajero II po liftingu?
Prosiłbym o rzeczowe odpowiedzi. Planuję w ciągu najbliższego miesiąca coś kupić i stąd moje pytania. Dziękuję za każdą odpowiedź na temat. Pozdrawiam
ad 3: kokpit to mały ch... Inne masz nagrzewnice, trzeba ciąć dziury w ścianie grodziowej a także odciąć mocowanie kolumny kierowniczej i przespawać z drugiej strony. Także elektryka do przerobienia - wszystko do przedłużenia.
Do tego dochodzi jeszcze przełożenie ręcznego hamulca, zamka maski, zrobienie miejsca na przekładnię kierowniczą - przesunięcie chłodnicy. Nowe/inne przewody hamulcowe - podstawa do akumulatora i sporo innych pierdół o których w tej chwili nie pamiętam. Pracy jest sporo i koszta niemałe.
Re: Pajero II- przekładka z anglika- kilka pytań
Jeśli masz sprawną instalację elektryczną w europejczyku , to da się to wszystko do kupy złożyć . Instalacja angielska w połączeniu z automatem różni się znacząco od manuala europejczyka .powa pisze: ad 2: manualne skrzynie do 2.5 i 2.8 są różne - sposób ich mocowania także - mało tego, o ile pamiętam inna jest także belka ramy do której się tą skrzynię mocuje. Różnią się także reduktory między sobą - o wałach i podłączeniach pisał @Misiek Cypr
ad 3: kokpit to mały ch... Inne masz nagrzewnice, trzeba ciąć dziury w ścianie grodziowej a także odciąć mocowanie kolumny kierowniczej i przespawać z drugiej strony. Także elektryka do przerobienia - wszystko do przedłużenia.
Do tego dochodzi jeszcze przełożenie ręcznego hamulca, zamka maski, zrobienie miejsca na przekładnię kierowniczą - przesunięcie chłodnicy. Nowe/inne przewody hamulcowe - podstawa do akumulatora i sporo innych pierdół o których w tej chwili nie pamiętam. Pracy jest sporo i koszta niemałe.
Różnice między angolem a europejczykiem to :
to wszystko co pisze powa i jeszcze przełączniki pod kierownicą , lusterka , lampy przednie .
Przekładka jest do zrobienia , ale musisz się znać choć trochę na mechanice , część rzeczy trzeba zrobić samemu .
Popatrz jak to wygląda w Pajero I
http://picasaweb.google.com/adam.babkie ... montPajero#
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Dzięki Koledzy za szybkie i rzeczowe odpowiedzi. W takim wypadku chyba sobie troszkę temat skrzyni automatycznej odpuszczę i będę szukał najchętniej 2,8 z manualną skrzynką. W tym wypadku już chyba nie ma większych problemów z kolumną kierowniczą i elektryką?
PS. Jak wygląda przegroda w Pajero II? Chodzi mi o to czy jest przystosowana do wersji europejskiej i wystarczy wyciąć otwory czy trzeba będzie przespawać?
PS. Jak wygląda przegroda w Pajero II? Chodzi mi o to czy jest przystosowana do wersji europejskiej i wystarczy wyciąć otwory czy trzeba będzie przespawać?
Zielony Autobus 2,7TDi
Z kolumną kierowniczą problem jest bez względu na rodzaj skrzyni. Po prostu trzeba wyciąć mocowanie z jednej strony i przyspawać na drugą.Browning pisze:Dzięki Koledzy za szybkie i rzeczowe odpowiedzi. W takim wypadku chyba sobie troszkę temat skrzyni automatycznej odpuszczę i będę szukał najchętniej 2,8 z manualną skrzynką. W tym wypadku już chyba nie ma większych problemów z kolumną kierowniczą i elektryką?
PS. Jak wygląda przegroda w Pajero II? Chodzi mi o to czy jest przystosowana do wersji europejskiej i wystarczy wyciąć otwory czy trzeba będzie przespawać?
Ściana grodziowa nie jest symetryczna - trzeba robić otwory i najprawdopodobniej przerabiać mocowanie przekładni kierowniczej do ramy oraz mocowanie wspornika. W 2.5TD trzeba także przesunąć chłodnicę, bo się przekładnia nie mieści - podejrzewam, że w 2.8 będzie podobnie.
Skrzynia manualna w "angliku" ma zamienione miejscami drążki skrzyni i reduktora w stosunku do "naszej wersji".
nie trzeba przesuwać chłodnicy , da się wygiąć przewody tak , że się mieszczą , mocowania pod kolumnę na ranie trzeba przerobić bo wspornik ma inne niż przekładnia , w ścianie grodziowej są wytłoczenia pod kolumnę , trzeba rozwiercić zgrzewy i dokładnie wymierzając przełożyć na dobrą stronę , tyczy się to zarówno wsporników pod kolumnę jaki pod nagrzewnicępowa pisze:
Z kolumną kierowniczą problem jest bez względu na rodzaj skrzyni. Po prostu trzeba wyciąć mocowanie z jednej strony i przyspawać na drugą.
Ściana grodziowa nie jest symetryczna - trzeba robić otwory i najprawdopodobniej przerabiać mocowanie przekładni kierowniczej do ramy oraz mocowanie wspornika. W 2.5TD trzeba także przesunąć chłodnicę, bo się przekładnia nie mieści - podejrzewam, że w 2.8 będzie podobnie.
Skrzynia manualna w "angliku" ma zamienione miejscami drążki skrzyni i reduktora w stosunku do "naszej wersji".
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
[quote="powa]
Skrzynia manualna w "angliku" ma zamienione miejscami drążki skrzyni i reduktora w stosunku do "naszej wersji".[/quote]
To akurat nie zawsze jest prawda, mialem dwa z kiera po prawej stronie i wajchami od reduktora po lewej, widzialem tez jednego z wajchami po lewej. Generalnie w niczym to nie przeszkadza.
Bardziej wkurza, jak w angliku dadza wlacznik kierunkow po lewej stronie, jak w kontynentalnym. Sprobuj jezdic po miescie i sygnalizowac skret. Rozumiem teraz cypryjskich kierowcow mercedesa, ze nigdy nie sygnalizuja skretu.
Skrzynia manualna w "angliku" ma zamienione miejscami drążki skrzyni i reduktora w stosunku do "naszej wersji".[/quote]
To akurat nie zawsze jest prawda, mialem dwa z kiera po prawej stronie i wajchami od reduktora po lewej, widzialem tez jednego z wajchami po lewej. Generalnie w niczym to nie przeszkadza.
Bardziej wkurza, jak w angliku dadza wlacznik kierunkow po lewej stronie, jak w kontynentalnym. Sprobuj jezdic po miescie i sygnalizowac skret. Rozumiem teraz cypryjskich kierowcow mercedesa, ze nigdy nie sygnalizuja skretu.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
Misiek Cypr co sie czepiasz kierunków? Przecież to że są jak w wersji kontynentalnej to w niczym nie przeszkadza!!!
Mitsu jak mało która firma w wersji nie kontynentalnej zamieniła przełącznik kierunków z tym od wycieraczek i znajduje się on po prawej stronie. Co wymaga przyzwyczajenia
i opamiętania na co dzień jeśli jeździ się innymi autami. Często nie chcący zamiast kierunków włączasz wycieraczki i na odwrót.
Mitsu jak mało która firma w wersji nie kontynentalnej zamieniła przełącznik kierunków z tym od wycieraczek i znajduje się on po prawej stronie. Co wymaga przyzwyczajenia
i opamiętania na co dzień jeśli jeździ się innymi autami. Często nie chcący zamiast kierunków włączasz wycieraczki i na odwrót.
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości