Strona 1 z 1

Pajero II- przekładka z anglika- kilka pytań

: sob paź 11, 2008 5:29 pm
autor: Browning
Witam. Koledzy, posiadam Pajero II 2,5TDi z 1995r. Planuję kupić Pajero II z lat 1995-2000 anglika i zrobić przekładkę używając części z mojego obecnego auta. Prosiłbym o odpowiedzi na:
1) Z tego co widzę to w anglii praktycznie wszystkie skrzynki to automaty. Czy można założyć skrzynię manualną zamiast automatu bez przeróbek? Będzie to pasowało plug & play?
2) Czy skrzynia w silniku 2,5 i w 2,8 różni się? Jeżeli nie to czy są takie same mocowania?
3) Czy będzie pasował kokpit z mojego obecnego samochodu do Pajero II po liftingu?

Prosiłbym o rzeczowe odpowiedzi. Planuję w ciągu najbliższego miesiąca coś kupić i stąd moje pytania. Dziękuję za każdą odpowiedź na temat. Pozdrawiam

: sob paź 11, 2008 5:36 pm
autor: Misiek Cypr
1 Nie bedzie pasowac, inne waly, inne polaczenie reduktor/skrzynia
2 Nie wiem
3 2.5 i 2.8 maja inne wiazki, kokpit pasuje, wiazki nie. Wiazki sa dosc krytyczne, choc moze da sie przewinac.

Re: Pajero II- przekładka z anglika- kilka pytań

: sob paź 11, 2008 6:03 pm
autor: powa
Browning pisze:Witam. Koledzy, posiadam Pajero II 2,5TDi z 1995r. Planuję kupić Pajero II z lat 1995-2000 anglika i zrobić przekładkę używając części z mojego obecnego auta. Prosiłbym o odpowiedzi na:
1) Z tego co widzę to w anglii praktycznie wszystkie skrzynki to automaty. Czy można założyć skrzynię manualną zamiast automatu bez przeróbek? Będzie to pasowało plug & play?
2) Czy skrzynia w silniku 2,5 i w 2,8 różni się? Jeżeli nie to czy są takie same mocowania?
3) Czy będzie pasował kokpit z mojego obecnego samochodu do Pajero II po liftingu?

Prosiłbym o rzeczowe odpowiedzi. Planuję w ciągu najbliższego miesiąca coś kupić i stąd moje pytania. Dziękuję za każdą odpowiedź na temat. Pozdrawiam
ad 2: manualne skrzynie do 2.5 i 2.8 są różne - sposób ich mocowania także - mało tego, o ile pamiętam inna jest także belka ramy do której się tą skrzynię mocuje. Różnią się także reduktory między sobą - o wałach i podłączeniach pisał @Misiek Cypr

ad 3: kokpit to mały ch... Inne masz nagrzewnice, trzeba ciąć dziury w ścianie grodziowej a także odciąć mocowanie kolumny kierowniczej i przespawać z drugiej strony. Także elektryka do przerobienia - wszystko do przedłużenia.

Do tego dochodzi jeszcze przełożenie ręcznego hamulca, zamka maski, zrobienie miejsca na przekładnię kierowniczą - przesunięcie chłodnicy. Nowe/inne przewody hamulcowe - podstawa do akumulatora i sporo innych pierdół o których w tej chwili nie pamiętam. Pracy jest sporo i koszta niemałe.

Re: Pajero II- przekładka z anglika- kilka pytań

: sob paź 11, 2008 6:44 pm
autor: Adas
powa pisze: ad 2: manualne skrzynie do 2.5 i 2.8 są różne - sposób ich mocowania także - mało tego, o ile pamiętam inna jest także belka ramy do której się tą skrzynię mocuje. Różnią się także reduktory między sobą - o wałach i podłączeniach pisał @Misiek Cypr

ad 3: kokpit to mały ch... Inne masz nagrzewnice, trzeba ciąć dziury w ścianie grodziowej a także odciąć mocowanie kolumny kierowniczej i przespawać z drugiej strony. Także elektryka do przerobienia - wszystko do przedłużenia.

Do tego dochodzi jeszcze przełożenie ręcznego hamulca, zamka maski, zrobienie miejsca na przekładnię kierowniczą - przesunięcie chłodnicy. Nowe/inne przewody hamulcowe - podstawa do akumulatora i sporo innych pierdół o których w tej chwili nie pamiętam. Pracy jest sporo i koszta niemałe.
Jeśli masz sprawną instalację elektryczną w europejczyku , to da się to wszystko do kupy złożyć . Instalacja angielska w połączeniu z automatem różni się znacząco od manuala europejczyka .

Różnice między angolem a europejczykiem to :
to wszystko co pisze powa i jeszcze przełączniki pod kierownicą , lusterka , lampy przednie .

Przekładka jest do zrobienia , ale musisz się znać choć trochę na mechanice , część rzeczy trzeba zrobić samemu .
Popatrz jak to wygląda w Pajero I
http://picasaweb.google.com/adam.babkie ... montPajero#

: sob paź 11, 2008 7:34 pm
autor: Browning
Dzięki Koledzy za szybkie i rzeczowe odpowiedzi. W takim wypadku chyba sobie troszkę temat skrzyni automatycznej odpuszczę i będę szukał najchętniej 2,8 z manualną skrzynką. W tym wypadku już chyba nie ma większych problemów z kolumną kierowniczą i elektryką?

PS. Jak wygląda przegroda w Pajero II? Chodzi mi o to czy jest przystosowana do wersji europejskiej i wystarczy wyciąć otwory czy trzeba będzie przespawać?

: sob paź 11, 2008 7:41 pm
autor: powa
Browning pisze:Dzięki Koledzy za szybkie i rzeczowe odpowiedzi. W takim wypadku chyba sobie troszkę temat skrzyni automatycznej odpuszczę i będę szukał najchętniej 2,8 z manualną skrzynką. W tym wypadku już chyba nie ma większych problemów z kolumną kierowniczą i elektryką?

PS. Jak wygląda przegroda w Pajero II? Chodzi mi o to czy jest przystosowana do wersji europejskiej i wystarczy wyciąć otwory czy trzeba będzie przespawać?
Z kolumną kierowniczą problem jest bez względu na rodzaj skrzyni. Po prostu trzeba wyciąć mocowanie z jednej strony i przyspawać na drugą.
Ściana grodziowa nie jest symetryczna - trzeba robić otwory i najprawdopodobniej przerabiać mocowanie przekładni kierowniczej do ramy oraz mocowanie wspornika. W 2.5TD trzeba także przesunąć chłodnicę, bo się przekładnia nie mieści - podejrzewam, że w 2.8 będzie podobnie.

Skrzynia manualna w "angliku" ma zamienione miejscami drążki skrzyni i reduktora w stosunku do "naszej wersji".

: sob paź 11, 2008 8:03 pm
autor: Adas
powa pisze:
Z kolumną kierowniczą problem jest bez względu na rodzaj skrzyni. Po prostu trzeba wyciąć mocowanie z jednej strony i przyspawać na drugą.
Ściana grodziowa nie jest symetryczna - trzeba robić otwory i najprawdopodobniej przerabiać mocowanie przekładni kierowniczej do ramy oraz mocowanie wspornika. W 2.5TD trzeba także przesunąć chłodnicę, bo się przekładnia nie mieści - podejrzewam, że w 2.8 będzie podobnie.

Skrzynia manualna w "angliku" ma zamienione miejscami drążki skrzyni i reduktora w stosunku do "naszej wersji".
nie trzeba przesuwać chłodnicy , da się wygiąć przewody tak , że się mieszczą , mocowania pod kolumnę na ranie trzeba przerobić bo wspornik ma inne niż przekładnia , w ścianie grodziowej są wytłoczenia pod kolumnę , trzeba rozwiercić zgrzewy i dokładnie wymierzając przełożyć na dobrą stronę , tyczy się to zarówno wsporników pod kolumnę jaki pod nagrzewnicę

: sob paź 11, 2008 9:06 pm
autor: Misiek Cypr
[quote="powa]

Skrzynia manualna w "angliku" ma zamienione miejscami drążki skrzyni i reduktora w stosunku do "naszej wersji".[/quote]

To akurat nie zawsze jest prawda, mialem dwa z kiera po prawej stronie i wajchami od reduktora po lewej, widzialem tez jednego z wajchami po lewej. Generalnie w niczym to nie przeszkadza.

Bardziej wkurza, jak w angliku dadza wlacznik kierunkow po lewej stronie, jak w kontynentalnym. Sprobuj jezdic po miescie i sygnalizowac skret. Rozumiem teraz cypryjskich kierowcow mercedesa, ze nigdy nie sygnalizuja skretu.

: sob paź 18, 2008 11:32 pm
autor: majkii
Misiek Cypr co sie czepiasz kierunków? Przecież to że są jak w wersji kontynentalnej to w niczym nie przeszkadza!!!
Mitsu jak mało która firma w wersji nie kontynentalnej zamieniła przełącznik kierunków z tym od wycieraczek i znajduje się on po prawej stronie. Co wymaga przyzwyczajenia
i opamiętania na co dzień jeśli jeździ się innymi autami. Często nie chcący zamiast kierunków włączasz wycieraczki i na odwrót.

: sob paź 18, 2008 11:58 pm
autor: Misiek Cypr
Wiekszosc orginalnych japoncow i wszystkie orginalne angliki, maja wajche od kierunkow po prawej stronie. Niewygodnie sie na skrzyzowaniu zmienia biegi i wlacza kierunki, jednoczesnie, bo brakuje rak :evil:

: sob paź 18, 2008 11:59 pm
autor: Misiek Cypr
Myslisz, ze dlaczego angole nie lubia niemieckich aut? Niemcy zostawiaja kierunki po prawej stronie wlasnie :evil:

: ndz paź 19, 2008 1:34 am
autor: majkii
Coś ci się Misiu chyba strony pomyliły.

: ndz paź 19, 2008 10:03 am
autor: Misiek Cypr
:oops: