Strona 1 z 1

Parametry pompy wspomagania 2,5

: ndz paź 12, 2008 9:21 am
autor: rort_
Interesują mnie parametry pompy wspomagania z Miska 2,5. Z dostępnych instrukcji i papierów które posiadam znalazłem tylko do benzynowego Montero. Potrzebuję wydajność i ciśnienie jakie uzyskuje.

: ndz paź 12, 2008 11:40 am
autor: JACEK 628
Maksymalne ciśnienie 7,5-8,2
Ciś robocze bez obciążenia 0,8-1,0
Ciś mechanizmu sterującego 7,5-8,2
W/g rosyjskiego manuala w MPa.

: ndz paź 12, 2008 1:11 pm
autor: rort_
Dziękóweczka. A jest gdzieś napisane ile przepompuje na minutę?

: pn paź 13, 2008 3:20 pm
autor: JACEK 628
Nie znalazłem.

: pn paź 13, 2008 8:24 pm
autor: rort_
Dzięki za pomoc. I tak daje mniejsze ciśnienie niż będę potrzebował.

: pn paź 13, 2008 8:56 pm
autor: rudypajero.koszalin
Pompa od sprintera (MB) daje 110-130 bar i jest wydajniejsza niż ta od Pajero.

: pn paź 13, 2008 10:41 pm
autor: rort_
Ciśnienie daje dobre. Jak z 'mocą przelewową'? Potrzeba ok 18 l/min. Może się to zmienić, tylko dozbieram informacje i poskładam to do kupy.
W skrócie potrzebna jest pompa, która zastąpi oryginalna miśkową i bedzie pędziła wspomaganie i wyciągarkę.

: wt paź 14, 2008 8:27 pm
autor: rudypajero.koszalin
No to daj sobie spokój. Żeby zasilić i wspomaganie i wyciągarkę potrzeba by wielkiej pompy która miała by sporą wydajność. Kiedy winch nie będzie pracował pompa mieli bezproduktywnie ogromne ilości oleju . Jak dasz zbyt małąpompę to w czasie kręcenia kierownicą na układzie będziesz miał taki spadek ciśnienia że wyciągarka praktycznie przestanie ciągnąć. Lepiej zastosować drugą pompę dla wyciągarki. Jak dobrze pokombinujesz to jeszcze załorzysz sprzęgło od klimy na koło pompy wyciągarki i nie będzie pracować kiedy nie będziesz używał wincha.

: śr paź 15, 2008 7:22 pm
autor: rort_
No właśnie mam zamiar ją wstawić w miejsce klimy, której nie posiadałem i nie posiadam. Ile takie ustrojstwo (sprzęgło od klimy) może kosztować mniej więcej?
Na jakiej zasadzie działa? Jak nie ma napięcia to kręci się samo koło pasowe, a jak dostanie napiecie to robi 'klik' i zapina sie na sztywno? Nie wiem jakie opory bedzie miała taka pompa (się dowiem) a jakie opory ma kompresor od klimy. Sama bezwładność elementów robi swoje chyba. Start tego sprzęgła jest zero-jedynowy, czy ma jakis poślizg?

: śr paź 15, 2008 8:14 pm
autor: mr.miron
Sprzęgła znajdziesz tu http://www.climateam.com.pl/index.php/cPath/58, niestety z cenami trzeba zadzwonić, gdzieś na forum i to całkiem niedawno czytałem posta właśnie z takim rozwiązaniem. Niestety nie pamiętam gdzie, w każdym razie była tam informacja że takie sprzęgło bez obaw przeniesie moment niezbędny do napędu pompy wspomagania.

: śr paź 15, 2008 9:26 pm
autor: rudypajero.koszalin
Sprzęgło od klimy spokojnie wytrzyma obciążenie. Działa bez poślizgu na zasadzie ciernej. Elemętem wykonawczym jest elektromagnes. Poszukaj na złomowiskach jakiejś uszkodzonej pompy od klimy i już masz zestaw.

: śr paź 15, 2008 9:43 pm
autor: rort_
Dziękówka za pomoc. Nowe ze wzgledu na cenę na razie odpada. Poszukam używki.

: pt paź 17, 2008 7:46 pm
autor: rort_
Czy z tego co na zdjęciu sprzęgło kompletne zawiera się w kole pasowym, czy jeszcze gdzieś coś z niego jest? Masa na obudowie i plusowy ten co wisi? Zdejmuję to z ośki i mam kompletne sprzęgło? Ma ktos fotki samej ośki? Chodzi mi o sposób mocowania na ośce i jej wymiary, żebym wiedział czy coś z tego zmotam. W okolicy nie mam osoby która by mi udostępniła sprężarkę ze sprzęgłem do zaznajomienia się, a kota w worku nie chce kupować.

http://www.allegro.pl/item452524803_spr ... 5_tdi.html