JAKI OLEJ WLAC DO SILNIKA 2,5 TCI PRZY 127 TYŚ PRZEBIEGU

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

PSZCZOŁA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 7:28 pm
Lokalizacja: Olesno

JAKI OLEJ WLAC DO SILNIKA 2,5 TCI PRZY 127 TYŚ PRZEBIEGU

Post autor: PSZCZOŁA » czw paź 16, 2008 1:56 pm

Witam !! Może poradzi ktoś jaki najlepszy jest olej do silnika 2,5 TCI w PAJERO, chcę wymienić ale nie mam pojęcia jaki jest obecnie nalany ponieważ auto niedawno zakupiłem ?? Doczytałem na necie ze do silników TDI najgorsze sa oleje mineralne bo wtedy turbinka cierpi !! Ale może przy przebiegu 127 tyś mógłbym zalać silnik półsyntetykiem ???
Z GÓRY DZIĘKI ZA INFO :)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: JAKI OLEJ WLAC DO SILNIKA 2,5 TCI PRZY 127 TYŚ PRZEBIEG

Post autor: Eskapada » czw paź 16, 2008 3:03 pm

PSZCZOŁA pisze:Witam !! Może poradzi ktoś jaki najlepszy jest olej do silnika 2,5 TCI w PAJERO, chcę wymienić ale nie mam pojęcia jaki jest obecnie nalany ponieważ auto niedawno zakupiłem ?? Doczytałem na necie ze do silników TDI najgorsze sa oleje mineralne bo wtedy turbinka cierpi !! Ale może przy przebiegu 127 tyś mógłbym zalać silnik półsyntetykiem ???
Z GÓRY DZIĘKI ZA INFO :)
nie obawiasz się że, teraz w necie tez przeczytasz podobne brednie :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: JAKI OLEJ WLAC DO SILNIKA 2,5 TCI PRZY 127 TYŚ PRZEBIEG

Post autor: Adas » czw paź 16, 2008 3:36 pm

PSZCZOŁA pisze:Witam !! Może poradzi ktoś jaki najlepszy jest olej do silnika 2,5 TCI w PAJERO, chcę wymienić ale nie mam pojęcia jaki jest obecnie nalany ponieważ auto niedawno zakupiłem ?? Doczytałem na necie ze do silników TDI najgorsze sa oleje mineralne bo wtedy turbinka cierpi !! Ale może przy przebiegu 127 tyś mógłbym zalać silnik półsyntetykiem ???
Z GÓRY DZIĘKI ZA INFO :)
moja zona zawsze każe mi kupować sojowy , ale do czego ona go uzywa nie wiem .

masz silnik turbo doładowany z intercoolerem czyli 2,5TD olej półsyntetyk spokojnie wystarczy czyli 10W40

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: damonpr » czw paź 16, 2008 4:43 pm

A może sprawdź na początku na jakim oleju jeździłeś?? Od tego zawsze należy zacząć, bo gęstszy olej prawie zawsze można zalać...

Fakt, że prawie robi wielką różnicę.
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw paź 16, 2008 4:47 pm

damonpr pisze:A może sprawdź na początku na jakim oleju jeździłeś??
przeca ->
PSZCZOŁA pisze:chcę wymienić ale nie mam pojęcia jaki jest obecnie nalany
Poza tym nie wiem dlaczego przebieg ma determinować rodzaj oleju (minerał, pół-, syntetyk)

Zalecenia producenta, olej stosowany dotychczas, zasobność portfela rozumiem. Ale przebieg ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 16, 2008 4:50 pm

TomaszRT pisze:....

Zalecenia producenta, olej stosowany dotychczas, zasobność portfela rozumiem. Ale przebieg ?
zalej do starego diesla z przebiegiem 400tyś km olej 0W40 to zobaczysz jakie spustoszenie ci zrobi

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw paź 16, 2008 4:55 pm

Adas pisze:zalej do starego diesla z przebiegiem 400tyś km olej 0W40 to zobaczysz jakie spustoszenie ci zrobi
Czytaj ze zrozumieniem.. Nie o klasę zimową mi chodzi tylko o rodzaj -> minerał, pół-, syntetyk..

.. stary diesel z przebieg 400kkm przez Ciebie przytoczony zakładam, że od nowości jeździł na oleju innym niż syntetyk.. więc.. o tym też wyżej pisałem..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw paź 16, 2008 4:55 pm

Adas pisze:
TomaszRT pisze:....

Zalecenia producenta, olej stosowany dotychczas, zasobność portfela rozumiem. Ale przebieg ?
zalej do starego diesla z przebiegiem 400tyś km olej 0W40 to zobaczysz jakie spustoszenie ci zrobi
pod warunkiem że wcześniej był mineralny bo jak auto przelatało 400 tys na w/w syntetyku to nic mu nie będzie 8)
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw paź 16, 2008 4:57 pm

Eskapada pisze:pod warunkiem że wcześniej był mineralny bo jak auto przelatało 400 tys na w/w syntetyku to nic mu nie będzie 8)
No to właśnie starałem się przekazać ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw paź 16, 2008 5:00 pm

Nie mniej jednak auto postu winien zalać olej mineralny ponieważ w necie ludzie piszą same bzdury :)21 a przede wszystkim dla tego że producent taki właśnie olej mineralny zalecał. Kombinowanie z olejem syntetycznym lub pól ryzykowny jest. Ryzykownym jest dla tego że auto mogło wcześniej jeździć na mineralnym a oleje syntetyczne słyną nie tylko z doskonałych właściwości smarnych ale również z myjących i rozpuszczających nagar. Ten rozpuszczony wymyty, wypłukany pozatyka kanały smarujące i remont kapitalny gwarantowany po przebiegu około 1000 km :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 16, 2008 5:12 pm

TomaszRT pisze:
Adas pisze:zalej do starego diesla z przebiegiem 400tyś km olej 0W40 to zobaczysz jakie spustoszenie ci zrobi
Czytaj ze zrozumieniem.. Nie o klasę zimową mi chodzi tylko o rodzaj -> minerał, pół-, syntetyk..

.. stary diesel z przebieg 400kkm przez Ciebie przytoczony zakładam, że od nowości jeździł na oleju innym niż syntetyk.. więc.. o tym też wyżej pisałem..
oznaczenie API 0W40i 5W40 to oleje syntetyczne , 10W40 to półsyntetyk , 15W40 to olej mineralny innych w Polskim klimacie nie stosuje się powszechnie , więc pitolenie , że są inne oznaczenia po literce W oznaczające rozruch w wyższych lub niższych temperaturach to bicie piany .

Z wymianą na mineralny olej łączy się jego częstsza wymiana , bo szybciej się starzeje i traci właściwości smarujące .

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw paź 16, 2008 5:17 pm

Adas pisze: więc pitolenie , że są inne oznaczenia po literce W oznaczające rozruch w wyższych lub niższych temperaturach to bicie piany .
Jak już to przed literką W w kontekście rozruchu.. I nie bicie piany tylko uświadamianie.. Że jest dużo różnych olejów o innych klasach lepkości niż w/w.. I też się je w Polsce stosuje, ale nie koniecznie w autach typu Lanos, Polonez czy Fiat Panda..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » czw paź 16, 2008 6:23 pm

Z wymianą na mineralny olej łączy się jego częstsza wymiana , bo szybciej się starzeje i traci właściwości smarujące .
No i git, bo syntetyk w stosunku do mineralnego kosztuje ze 3 razy wiecej. :P

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: damonpr » czw paź 16, 2008 7:50 pm

Kajen pisze:
Z wymianą na mineralny olej łączy się jego częstsza wymiana , bo szybciej się starzeje i traci właściwości smarujące .
No i git, bo syntetyk w stosunku do mineralnego kosztuje ze 3 razy wiecej. :P
Ale ma trochę inną lepkość i "troszeczkę" inaczej znosi pracę w większym "stresie" (tzn. przy większym bucie)
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw paź 16, 2008 7:57 pm

damonpr pisze:
Kajen pisze:
Z wymianą na mineralny olej łączy się jego częstsza wymiana , bo szybciej się starzeje i traci właściwości smarujące .
No i git, bo syntetyk w stosunku do mineralnego kosztuje ze 3 razy wiecej. :P
Ale ma trochę inną lepkość i "troszeczkę" inaczej znosi pracę w większym "stresie" (tzn. przy większym bucie)
wiesz co Twojemu padalcowi z 87r super syntetyk nie pomoże a mineralny nie zaszkodzi :wink: Ważne jest by oliwe wymieniać co 8 max 10 tys.
Ta dewiza dotyczy każdego dwudziesto czy 10 letniego padalca ... 8)
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: damonpr » czw paź 16, 2008 8:07 pm

Eskapada pisze:
damonpr pisze:
Kajen pisze: No i git, bo syntetyk w stosunku do mineralnego kosztuje ze 3 razy wiecej. :P
Ale ma trochę inną lepkość i "troszeczkę" inaczej znosi pracę w większym "stresie" (tzn. przy większym bucie)
wiesz co Twojemu padalcowi z 87r super syntetyk nie pomoże a mineralny nie zaszkodzi :wink: Ważne jest by oliwe wymieniać co 8 max 10 tys.
Ta dewiza dotyczy każdego dwudziesto czy 10 letniego padalca ... 8)
Do swojego syfa z przebiegiem 280 tys. (i to pewnie na jeden most) nie odważył bym się zalać nic innego niż 15W40 minerał.

Jedyny i sensowny wybór :)
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt paź 17, 2008 6:21 am

Mylisz się moje auto ma 260tys i jeździ na full syntetyku. Jestem w tej komfortowej sytuacji że poślubiłem moje auto lat temu 5 pięć i znam go na wylot....
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt paź 17, 2008 9:02 am

Eskapada pisze:Mylisz się moje auto ma 260tys i jeździ na full syntetyku. Jestem w tej komfortowej sytuacji że poślubiłem moje auto lat temu 5 pięć i znam go na wylot....
:o to jakie ty masz łóżko, no chyba , że nie śpicie razem :)21

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » sob paź 18, 2008 12:52 pm

Ja tam ładowałem do swojego delvaca 15W40 ale miał tylko patrząc na licznik 350kkm, Sprawował sie dobrze, objechał europę aż mu się cholera grzybek zaworowy urwał. teraz zaleję 10w40 do nowszego kapkę silnika i zobaczymy jak będzie.
A tak na marginesie jak z ciśnieniem oleju na mineralu? Ja miałem za wysokie, na 10W40 było nominalne.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: damonpr » ndz paź 19, 2008 12:19 pm

Eskapada pisze:Mylisz się moje auto ma 260tys i jeździ na full syntetyku. Jestem w tej komfortowej sytuacji że poślubiłem moje auto lat temu 5 pięć i znam go na wylot....
Jak sam powiedziałeś "znam go na wylot" :lol:

Ja do swojego póki co, to bym się nie odważył.

Jak troszeczkę go zmotam i zacznę upalać w terenie to oczywiście pomyślę nad wymianą oleju na 10W40 co by troszeczkę rzadszym olejem mu ulżyć.

Pzdr
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości