padło wspomaganie kierownicy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

padło wspomaganie kierownicy

Post autor: scood74 » sob paź 18, 2008 5:22 pm

Objaw jest taki ze na wolnych obrotach wspomaganie kierownicy jest za słabe
jak nawet minimalnie dodam gazu już jest wszystko w porządku ???

Poziom oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest ok. i niema innych objawów wycieki czy dziwne dzwięki
Na wolnych obrotach wspomaganie jest za słabe ale jest i to tez raz słabsze raz silniejsze

Generalnie na co stawiecie pompa wspomagania czy przekladnia kierownicza padła?
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob paź 18, 2008 5:27 pm

pasek klinowy

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » sob paź 18, 2008 5:35 pm

Hie hie hie...
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » sob paź 18, 2008 7:54 pm

Adas pisze:pasek klinowy

tam niema paska klinowego.....

w 2,8 naped idzie przez koło zembate od pompy wtryskowej
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » sob paź 18, 2008 7:56 pm

rort_ pisze:Hie hie hie...
no dla mnie nie jest hie hie he
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » sob paź 18, 2008 7:56 pm

Zawor przelewowy w pompie, zurzyty plyn wspomagania=do wymiany.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » sob paź 18, 2008 8:00 pm

Misiek Cypr pisze:Zawor przelewowy w pompie, zurzyty plyn wspomagania=do wymiany.

a jak to sie naprawia ???

płyn idzie taki sam jak do automatycznych skrzyn biegów chyba ??????
a ten zawór?

kurna gdzie jest

a faktycznie dolegliwość pojawila sie dzis jak drift błotny robiłem :D

i przygazowalem mu tak na 2 biegu że obroty doszły do końca
do odciecie wtrysku czyli jakieś 5,5 tys na moment
i po tym eksperymenciew zeczeło sie dziac
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » sob paź 18, 2008 8:09 pm

Nie mam pojecia, jaki plyn, bo moze byc ATF albo power steering fluid. Zajrzyj do instrukcji w przyklejonych.

Kazda pompa wyporowa, czyli zebata, slimakowa, czy tlokowa, etc musi miec zawor upustowy, zeby nie przekroczyc maksymalnego cisnienia. Z reguly jest to sprezyna i kulka, regulowana srubka, lub jakis tloczek. Czasem cos pod ten zaworek podlezie i przepuszcza. Czasem sie zawiesi i efekt taki sam. Znajdziesz go na jakims rysunku lub przy dokladnych ogledzinach pompy, co na silniku moze byc trudne.

Zaczalbym jednak od wymiany plynu.
Ostatnio zmieniony ndz paź 19, 2008 10:01 am przez Misiek Cypr, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » sob paź 18, 2008 8:09 pm

Nie mam pojecia, jaki plyn, bo moze byc ATF albo power steering fluid. Zajrzyj do instrukcji w przyklejonych.

Kazda pompa wyporowa, czyli zebata, slimakowa, czy tlokowa, etc musi miec zawor upustowy, zeby nie przekroczyc maksymalnego cisnienia. Z reguly jest to sprezyna i kulka, regulowana srubka, lub jakis tloczek. Czasem cos pod ten zaworek podlezie i przepuszcza. Czasem sie zawiesi i efekt taki sam. Znajdziesz go na jakims rysunku lub przy dokladnych ogledzinach pompy, co na silniku moze byc trudne.

Zaczalbym jednak od wymiany plynu.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 19, 2008 5:05 am

scood74 pisze:
Adas pisze:pasek klinowy
tam niema paska klinowego.....
w 2,8 naped idzie przez koło zembate od pompy wtryskowej
nie doczytałem , że to 2,8 a z tym silnikiem to doświadczeń nie mam
:roll:

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz paź 19, 2008 5:20 am

juz sobie poczytałem w instrukcjach o tych pompkach i jutro zawalcze troche z tym zaworem
ten zawór tez namierzyłem
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz paź 19, 2008 11:44 am

wymieniłem dzis olej na nowy i przepłukałem układ i wyglada na to że pomogło

razem 15 min roboty

stary ojej zajebiście brązowy i męntny pewnie mial tyle lat co auto....
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » ndz paź 19, 2008 11:46 am

:)2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz paź 26, 2008 6:24 am

musz etemat troszeczke odgrzać

bo nie wszystko jest tak jak być powinno

mianowicie po wymianie oleju wspomaganie jest takrze na wolnych obrotach ale ma zmienna siłę


czyli kręcąc kierownicą czuć że chwilami czyli na jakieś niecałe 1/5 obrotu kierownicy sila wspomagania się zmienia na silniejsze ?

pompa siada czy to nadal ten zawóz nadmiarowy


bardzo dziwne wrażenie sie ma jak ta kierownica sie z różna siłą kręci
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » ndz paź 26, 2008 11:27 am

ja na ostatnim przegladzie uzupelnilem sobie olej we wspomaganiu, bo juz bylo minimum, jakims takim czerwonym (dextrol albo cos w tym stylu)

ale mam objaw taki ze zaraz po rozruchu auta wyjezdzajac z garazu (musze troche pokrecic) w prawo idzie leciutko a w lewo czuje dosc duzy opor
po dolaniu oleju objaw nieco ustapil ale nadal czuc wyrazna roznice w sile wspomagania :roll:
na poczatku myslalem ze pompa nie zdazyla wyrobic odpowiedniego cisnienia
ale nawet jak auto troche pochodzi to objaw jest idenstyczny

pozniej podczas jazdy wszystko jest ok
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości