Strona 1 z 1

padło wspomaganie kierownicy

: sob paź 18, 2008 5:22 pm
autor: scood74
Objaw jest taki ze na wolnych obrotach wspomaganie kierownicy jest za słabe
jak nawet minimalnie dodam gazu już jest wszystko w porządku ???

Poziom oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest ok. i niema innych objawów wycieki czy dziwne dzwięki
Na wolnych obrotach wspomaganie jest za słabe ale jest i to tez raz słabsze raz silniejsze

Generalnie na co stawiecie pompa wspomagania czy przekladnia kierownicza padła?

: sob paź 18, 2008 5:27 pm
autor: Adas
pasek klinowy

: sob paź 18, 2008 5:35 pm
autor: rort_
Hie hie hie...

: sob paź 18, 2008 7:54 pm
autor: scood74
Adas pisze:pasek klinowy

tam niema paska klinowego.....

w 2,8 naped idzie przez koło zembate od pompy wtryskowej

: sob paź 18, 2008 7:56 pm
autor: scood74
rort_ pisze:Hie hie hie...
no dla mnie nie jest hie hie he

: sob paź 18, 2008 7:56 pm
autor: Misiek Cypr
Zawor przelewowy w pompie, zurzyty plyn wspomagania=do wymiany.

: sob paź 18, 2008 8:00 pm
autor: scood74
Misiek Cypr pisze:Zawor przelewowy w pompie, zurzyty plyn wspomagania=do wymiany.

a jak to sie naprawia ???

płyn idzie taki sam jak do automatycznych skrzyn biegów chyba ??????
a ten zawór?

kurna gdzie jest

a faktycznie dolegliwość pojawila sie dzis jak drift błotny robiłem :D

i przygazowalem mu tak na 2 biegu że obroty doszły do końca
do odciecie wtrysku czyli jakieś 5,5 tys na moment
i po tym eksperymenciew zeczeło sie dziac

: sob paź 18, 2008 8:09 pm
autor: Misiek Cypr
Nie mam pojecia, jaki plyn, bo moze byc ATF albo power steering fluid. Zajrzyj do instrukcji w przyklejonych.

Kazda pompa wyporowa, czyli zebata, slimakowa, czy tlokowa, etc musi miec zawor upustowy, zeby nie przekroczyc maksymalnego cisnienia. Z reguly jest to sprezyna i kulka, regulowana srubka, lub jakis tloczek. Czasem cos pod ten zaworek podlezie i przepuszcza. Czasem sie zawiesi i efekt taki sam. Znajdziesz go na jakims rysunku lub przy dokladnych ogledzinach pompy, co na silniku moze byc trudne.

Zaczalbym jednak od wymiany plynu.

: sob paź 18, 2008 8:09 pm
autor: Misiek Cypr
Nie mam pojecia, jaki plyn, bo moze byc ATF albo power steering fluid. Zajrzyj do instrukcji w przyklejonych.

Kazda pompa wyporowa, czyli zebata, slimakowa, czy tlokowa, etc musi miec zawor upustowy, zeby nie przekroczyc maksymalnego cisnienia. Z reguly jest to sprezyna i kulka, regulowana srubka, lub jakis tloczek. Czasem cos pod ten zaworek podlezie i przepuszcza. Czasem sie zawiesi i efekt taki sam. Znajdziesz go na jakims rysunku lub przy dokladnych ogledzinach pompy, co na silniku moze byc trudne.

Zaczalbym jednak od wymiany plynu.

: ndz paź 19, 2008 5:05 am
autor: Adas
scood74 pisze:
Adas pisze:pasek klinowy
tam niema paska klinowego.....
w 2,8 naped idzie przez koło zembate od pompy wtryskowej
nie doczytałem , że to 2,8 a z tym silnikiem to doświadczeń nie mam
:roll:

: ndz paź 19, 2008 5:20 am
autor: scood74
juz sobie poczytałem w instrukcjach o tych pompkach i jutro zawalcze troche z tym zaworem
ten zawór tez namierzyłem

: ndz paź 19, 2008 11:44 am
autor: scood74
wymieniłem dzis olej na nowy i przepłukałem układ i wyglada na to że pomogło

razem 15 min roboty

stary ojej zajebiście brązowy i męntny pewnie mial tyle lat co auto....

: ndz paź 19, 2008 11:46 am
autor: Misiek Cypr
:)2

: ndz paź 26, 2008 6:24 am
autor: scood74
musz etemat troszeczke odgrzać

bo nie wszystko jest tak jak być powinno

mianowicie po wymianie oleju wspomaganie jest takrze na wolnych obrotach ale ma zmienna siłę


czyli kręcąc kierownicą czuć że chwilami czyli na jakieś niecałe 1/5 obrotu kierownicy sila wspomagania się zmienia na silniejsze ?

pompa siada czy to nadal ten zawóz nadmiarowy


bardzo dziwne wrażenie sie ma jak ta kierownica sie z różna siłą kręci

: ndz paź 26, 2008 11:27 am
autor: poreb
ja na ostatnim przegladzie uzupelnilem sobie olej we wspomaganiu, bo juz bylo minimum, jakims takim czerwonym (dextrol albo cos w tym stylu)

ale mam objaw taki ze zaraz po rozruchu auta wyjezdzajac z garazu (musze troche pokrecic) w prawo idzie leciutko a w lewo czuje dosc duzy opor
po dolaniu oleju objaw nieco ustapil ale nadal czuc wyrazna roznice w sile wspomagania :roll:
na poczatku myslalem ze pompa nie zdazyla wyrobic odpowiedniego cisnienia
ale nawet jak auto troche pochodzi to objaw jest idenstyczny

pozniej podczas jazdy wszystko jest ok