PAJERO IV

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

PAJERO IV

Post autor: lordmietek » pn paź 27, 2008 10:03 pm

od tygodnia jestem posiadaczem pajero IV 3.2 Di-D :D i mam pytanie do uzytkownikow:
Czy chip tuning oferowany przez mitsubishi nie jest szkodliwy dla skrzyni biegow i silnika?
z gory dzieki
Ostatnio zmieniony pn paź 27, 2008 10:24 pm przez lordmietek, łącznie zmieniany 1 raz.

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Post autor: ramzes » pn paź 27, 2008 10:11 pm

a nie lepiej zapytac było w ASO :?? :roll:
tutaj raczej mało kto sie zajmuje chip tuningiem .. raczej myślimy co zrobić żeby wsadzić wieksze koła :)21

tyle filozofii.
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn paź 27, 2008 10:16 pm

hm, ten z serwisu nie jest najlepszy, ja chipowałem IV ki, i czuję to.
Silnik 3,2 ma pod obciążeniem tylko ok 150 km, więc na tą masę jest to mało, Po założeniu chipa wzrasta do jakieś 187 KM. i 466Nm.
Przyspieszenie od 40 do 113 skróciło się o 4,5 sek.
GG 3597101 tel. 602-673-905

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » pn paź 27, 2008 10:22 pm

a jak wyglada to z gwarancja?
i jeszcze jedno:
o ile maleje/rosnie spalanie?

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt paź 28, 2008 7:10 am

Na trasie ok 2 l, w mieście ok 1,5. Tak.
Gwarancji nie tracisz, w arazie wizyty odpinasz go.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » wt paź 28, 2008 8:07 am

Widzialem wydruki Zbyszka i bylem bardzo milo zaskoczony. Jego patent jest bardzo fajny. :)2
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt paź 28, 2008 8:17 am

goszen pisze:Silnik 3,2 ma pod obciążeniem tylko ok 150 km
Co to znaczy, że pod obciążeniem ma ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt paź 28, 2008 8:54 am

TomaszRT pisze:
goszen pisze:Silnik 3,2 ma pod obciążeniem tylko ok 150 km
Co to znaczy, że pod obciążeniem ma ?
czyli moc 170 KM ma jak jest bez alternatora, klimy, pompy wspomagania itd. A z tymi urządzeniami ma tylko nie całe 150KM
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt paź 28, 2008 9:10 am

dzięki ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » wt paź 28, 2008 12:22 pm

goszen pisze:Na trasie ok 2 l, w mieście ok 1,5. Tak.
Gwarancji nie tracisz, w arazie wizyty odpinasz go.
Ale rośnie czy maleje to spalanie??
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » wt paź 28, 2008 12:31 pm

Piotrul pisze:
goszen pisze:Na trasie ok 2 l, w mieście ok 1,5. Tak.
Gwarancji nie tracisz, w arazie wizyty odpinasz go.
Ale rośnie czy maleje to spalanie??
Oczywiście maleje :lol:
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt paź 28, 2008 12:52 pm

Piotrul pisze:
goszen pisze:Na trasie ok 2 l, w mieście ok 1,5. Tak.
Gwarancji nie tracisz, w arazie wizyty odpinasz go.
Ale rośnie czy maleje to spalanie??
Maleje, ma mniejsze obroty przy wyższych prędkościach.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » wt paź 28, 2008 2:20 pm

goszen pisze:
Piotrul pisze:
goszen pisze:Na trasie ok 2 l, w mieście ok 1,5. Tak.
Gwarancji nie tracisz, w arazie wizyty odpinasz go.
Ale rośnie czy maleje to spalanie??
Maleje, ma mniejsze obroty przy wyższych prędkościach.

znaczy co że zmieniają sie przelożenia w skrzynce i mostach ??

jak moze miec mniejsze obroty przy wiekszej prędkości

przy 100km/h bedzie miał tyle obrotów silnik ile wynika z przelożenia tak mnie sie wydaje a nie z mocy silnika
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt paź 28, 2008 2:27 pm

scood74 pisze:przy 100km/h bedzie miał tyle obrotów silnik ile wynika z przelożenia tak mnie sie wydaje a nie z mocy silnika
Dobrze Ci się wydaje.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt paź 28, 2008 3:19 pm

scood74 pisze:
goszen pisze:
Piotrul pisze: Ale rośnie czy maleje to spalanie??
Maleje, ma mniejsze obroty przy wyższych prędkościach.

znaczy co że zmieniają sie przelożenia w skrzynce i mostach ??

jak moze miec mniejsze obroty przy wiekszej prędkości

przy 100km/h bedzie miał tyle obrotów silnik ile wynika z przelożenia tak mnie sie wydaje a nie z mocy silnika
tia.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt paź 28, 2008 3:21 pm

Moc sie mierzy przez obroty, a nie prędkość.
Ale nie chce mi się tlumaczyć.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » wt paź 28, 2008 3:26 pm

Też by mi się nie chciało jak bym walną jakąś głupotę :-) ale może jednak opowiesz jak to chip wpłyną na ilość obrotów przy danej prędkości, to będzie ciekawe.

PS. nie pisz tylko że moc można wyliczyć z momentu i obrotów bo niema to nic wspólnego z chipem.
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 3:46 pm przez hpx4000, łącznie zmieniany 1 raz.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt paź 28, 2008 3:28 pm

Gene pisze:Widzialem wydruki Zbyszka i bylem bardzo milo zaskoczony. Jego patent jest bardzo fajny. :)2
z 373Nm / przy 2000 obr/w automatcie/ na 466Nm, to ładny wynik, choć nie powiedziałbym żeby tej konstrukcji brakował momentu fabrycznie mimo, że ten segment aut/konkurencja ma zwykle pod 400.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt paź 28, 2008 3:54 pm

hpx4000 pisze:Też by mi się nie chciało jak bym walną jakąś głupotę :-) ale może jednak opowiesz jak to chip wpłyną na ilość obrotów przy danej prędkości, to będzie ciekawe.

PS. nie pisz tylko że moc można wyliczyć z momentu i obrotów bo niema to nic wspólnego z chipem.
mnierzylismy na powąznym sprzęcie, przed chipem miał 2200 obr przy prędkości 100km, po ma 1900 obr przy prędkości .100km
Większ moc mniej potrzeba energi na wykonanie paracy.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » wt paź 28, 2008 4:05 pm

Zdradź nam która to hamownia? Warto wiedzieć aby tam przypadkiem nie jeździć :-)
Masz wykresy z hamowni?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt paź 28, 2008 4:17 pm

hpx4000 pisze:Zdradź nam która to hamownia? Warto wiedzieć aby tam przypadkiem nie jeździć :-)
Masz wykresy z hamowni?
Sprzęgło przestało się ślizgać po prostu.. ot filozofia :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt paź 28, 2008 4:21 pm

Moze i tak.
Wracając do tematu nie znam się aż tak żeby bronić tej teorii.
Ale poczytam trochę, żeby mieć jakieś pojęcie o tym.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » wt paź 28, 2008 6:34 pm

To proste jak drut. Skoro silnik uzyskuje większy moment obrotowy i to z tego co widzę zdecydowanie wieszy to łatwiej jest mu ciągnąć ciężkie auto czyli potrzebuje mniej pary aby pokonać opory toczenia powietrza itd. Idąc zatem tym tropem skoro skrzynia automatyczna ma uślizg to obroty mogły ulec zmianie. Najlepiej byłoby to sprawdzać na biegu z lockup'em, wtedy obroty będą zawsze te same (zapięte na sztywno) ale można sprawdzić spalanie :)
Dziadek 2,5TD `98

maciek maciek
 
 
Posty: 144
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:14 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: maciek maciek » wt paź 28, 2008 6:52 pm

Witam, w moim v 60 po zainstalowaniu boxa , jest zauważalny przyrost mocy i momentu obotowego , jeżeli zaś chodzi o obroty i prędkosci , to z powodu wyższego momentu skrzynia zmienia biegi przy niższych prędkościach obrotowych , natomiast na piątym biegu 100 km/h jest przy takich samych obrotach jak wcześniej .
V60 E70 E84 BJ45

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt paź 28, 2008 10:25 pm

W moim skrzynia została dostosowana do nowych parametrów.
GG 3597101 tel. 602-673-905

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości