Pajero ulubione pytania

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Pajero ulubione pytania

Post autor: Flame » czw paź 30, 2008 1:05 pm

Witam.

Otóż szukałem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie ale nic po prostu nei znalazłem. Może tylko kawałek, ale takei info mnie nei zadowalało. Lecz w czym rzecz.

Planuje kupić Miśka Pajero II roczniki tak 95'-98'
A teraz. Co lepiej brać? 2.5 w manualu, czy 2.8 również w manualu.

Spalanie mnie nie interesuje, gdyż po prostu jestem na to przygotowany.
Ale na co uważać? Co lepiej wziąść? Dostęp lepszy mam do 2.5, ale jeżeli auta różnią się od siebie tylko i wyłącznie mocą to nie mam co się zastanawiać. Chyba, że problem lezy głębiej (pompy wtryskowe, sprzęgło, turbina(choć wiem, że słaba)) to chicałbym o tym wiedzieć.

Bardzo proszę o w miarę obiektywne i rzeczowe porównanie obu motorów, za co będę stokrotnie dziękował.

Pozdrawiam!


Flame

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » czw paź 30, 2008 1:20 pm

bierz 2.8 jak masz silnik na lancuchy, 2,5 na pasku i zawsze troche wiecej mocy przy 2,8.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 30, 2008 1:57 pm

weź 2,5 to prosty silnik bezproblemowy , wystarczy mieć w nim olej i płyn w chłodnica , o reszcie zapominasz , paski zmieniasz co 90 tyś wiec to raz na kilka lat

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Re: Pajero ulubione pytania

Post autor: piotr_z » czw paź 30, 2008 2:03 pm

Flame pisze:....
Planuje kupić Miśka Pajero II roczniki tak 95'-98'
A teraz. Co lepiej brać? 2.5 w manualu, czy 2.8 również w manualu......
a jakie bedzie przeznaczenie tego miska? bulwar, extrem :)21, czy inne?
Jesli inne to jakie?

roznica miedzy 2,5 a 2,8 jest - tylko czy dla Ciebie istotna. :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » czw paź 30, 2008 2:04 pm

czyli zdania są podzielone.

2.5 to mniejsza awaryjność? Generalnie na tym najbardziej mi zależy bo moc można uzyskac przez wiele inhcyh sposobów

Dodano:

Piotr. Chce jezdzić po wszystkim co się da (głębokie błoto po koła czy leśne bezdroża) ale uto do perfidnego off roadu nie będzie używane, chociaż mam zamiar zrobić kilak ulepszeń, aby wyeliminować usterki (m. in sprzegła manualne czy inna turbina bo słyszałem, że turbo szwankuje)

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » czw paź 30, 2008 2:08 pm

Moje pytanie rodzi również Turbo, gdyż o ile większą wydajnościowo od standardowej można wstawić do niej?

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » czw paź 30, 2008 2:22 pm

Silnik 2,8 jest - jak wiesz - mocniejszy i ma troche lepszy moment. Ma mocniejsza skrzynie V5M31 (montowana rowniez do 3,5 V6). Silnik na lancuchu - jesli olej wymieniany na czas to posluzy dluuugo. Co do turbiny nie mam zadnych problemow mimo 180kkm na liczniku.

sprzeglo tez ma wieksze i tez poki co bez problemow.

ale jak silnik sie sypnie to koszt remontu duuzo wiekszy niz 2,5.
czesci do 2,8 mniej na rynku wtornym i drozsze.

ale co 2,8 turbo intercooler to 2,8. :)21

ps. o ile sie nie myle to 2,8 wystepowaly w lepszych kompletacjach bajerow.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » czw paź 30, 2008 2:26 pm

bajery mnei nie obchodzą ;) Od bajerów mam bulwarówke ;P

Koszty koszty. Wszystko kosztuje ;P jednak chyba skuszę się na to 2.5. na razie młodość dogadza ;P a prezesem KGHMu nie jestem ;P

Jeszcze jedno pytanie. Czy Mitsubishi Serwis jest w miare jakiś normalny czy kaniarze jak Land Rover (złe doświadczenia). Ewentualnie proszę o jakieś namiary na warsztaty, które znają się dobrze na tych Miśkach na Dolnymśląsku lub okolicach jak najbliższych (przezorny zawsze ubezpieczony) ;)

Pozdrawiam

Flame

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » czw paź 30, 2008 3:00 pm

misiek wazy ponad 2 tony i te 10km wiecej w 2.8 sie przydadza na pewno

serwis mitsu jest fatalnie drogi zresztą jak wiele innych
co do cen czesci to faktycznie sa drogie do 2,8
troche droższe ale jest tego na allegro wystarczająco
części do 2,5 jest zato mnustwo

co do awaryjności 2,5 i 2,8 to poza różnicą w rozrzadzie to poza tym silniki sa podobne i standardowe diesle nie widze istotnych różnic tym bardziej że nikt chyba z nas na forum nie ma miska od nowości
wszystko to sa auta urzywane mniej lub bardziej zajechane

ja mam takiego zajechanego troche
i caly czas coś w nim pada

2.8 silnik do tej budy pasuje
mozna nim pojechac jak osobówka po autostradzie i da sie całkiem sensownie i bezpiecznie wyprzedzic na trasie
to jest naprawde wazny argument za 2,8
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » czw paź 30, 2008 3:06 pm

tylko mnie interesuje wyłącznie wersja 3d która waży ok 1,5T ;) przyzwyczajony jestem ;P

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » czw paź 30, 2008 3:44 pm

a na co zwracać szczególnie uwagę przy zakupie Pajero? Ale tak konkretnie. nei jest to moje pierwsze 4x4 ale są jakeis typowe usterki, luzy, korozje dla tego modelu? ew. proszę o odesłanie mnei do konkretnego tematu

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 30, 2008 4:10 pm

Flame pisze:a na co zwracać szczególnie uwagę przy zakupie Pajero? Ale tak konkretnie. nei jest to moje pierwsze 4x4 ale są jakeis typowe usterki, luzy, korozje dla tego modelu? ew. proszę o odesłanie mnei do konkretnego tematu
opcja "szukaj " :)21

sprawdź tyną część ramy nad tylnym kołem , po za tym czy nie był bity

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » czw paź 30, 2008 4:25 pm

jak to gdzies zasłyszałem

pajero gniją jak ople.....

tak ze rdzy szukaj
a zaczyna sie od ramy
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » czw paź 30, 2008 4:27 pm

Adas pisze:weź 2,5 to prosty silnik bezproblemowy , wystarczy mieć w nim olej i płyn w chłodnica , o reszcie zapominasz , paski zmieniasz co 90 tyś wiec to raz na kilka lat
Popieram, szukaj z superselectem. te 10 koni nie wiem czy bedzie bardzo odczuwalne a koszty czesci sa bardzo przyzwoite. powodzenia
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » czw paź 30, 2008 4:57 pm

superselect to znaczy ta wersja co ma 4 + 1 (N) Możliwości przełożeń na reduktorze (?) ... no w sensie, że razem 5

Jescze pytanie. Super Select jest bardziej awaryjny od Easy Select?

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » czw paź 30, 2008 5:03 pm

Wogóle powiem, że mam zamiar wziąść tego tutaj
http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-2-5 ... 82463.html
Włąściciel mówi, że ma Easy Select.

I tutaj rodzi sie moje pytanie. Jakim cudem on ma Easy Select, skoro to jest rocznik 1996 a wg. waszego "FAQ" Easy select były stosowane do 1992 roku.
Aż się zdziwiłem ;) Wytłumaczy mi to ktoś ? :)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw paź 30, 2008 5:03 pm

miszczu
weź sobie poczytaj archiwum bo póki co to nie masz żadnego pojęcia o tych samochodach

poczytaj o ss
poczytaj o es

to są całkiem inne rozwiązania

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » czw paź 30, 2008 5:15 pm

Gdybym miał jakiekolwiek pojęcie, to bym tu nie siedział i nie pytał o takie pierdoły. Zresztą forum jest zrobione by pomagać nowicjuszom. FAQ przeczytałem, forum przeszukiwałem. Wiele razy miałem doczynienia na różnych forach z takimi jak ty i wiem bardzo dokładnie co siedzi za monitorem.

Pozdrawiam.


Flame

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw paź 30, 2008 5:29 pm

Flame pisze: i wiem bardzo dokładnie co siedzi za monitorem.
opowiadaj....
:)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw paź 30, 2008 5:43 pm

Flame pisze:Zresztą forum jest zrobione by pomagać nowicjuszom.
Raczysz Pan wykazać powyższe ? W dowolny sposób..

:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 30, 2008 5:52 pm

Mroczny pisze:
Flame pisze: i wiem bardzo dokładnie co siedzi za monitorem.
opowiadaj....
:)21
nie wiesz , że mroczny to łysy , otyły mnich z zakony karmelitów , ślubował dozgonne milczenie , od klawiatury ma odciski no opuszkach palców

:)21

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » czw paź 30, 2008 6:43 pm

Flame pisze:Wiele razy miałem doczynienia na różnych forach z takimi jak ty i wiem bardzo dokładnie co siedzi za monitorem.
wpada nowy na impreze... :)21

choć musisz przyznać Mroczny, że rozpracował Cie błyskawicznie, po jednym poście poznał się coś za jeden :)25
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » czw paź 30, 2008 6:53 pm

Videlec pisze:
Flame pisze:Wiele razy miałem doczynienia na różnych forach z takimi jak ty i wiem bardzo dokładnie co siedzi za monitorem.
wpada nowy na impreze... :)21

choć musisz przyznać Mroczny, że rozpracował Cie błyskawicznie, po jednym poście poznał się coś za jeden :)25
jak i również "classical foch" :)
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » czw paź 30, 2008 7:02 pm

bullshit, po prostu używam wiele for o różnych tematykach (militarnych, lotniczych, offroadowych nie samochodowych) i wiem jak ze starymi wyjadaczami co pozjadali rozumy się ściera. Generalnie chciałem odpowiedzi na swoje pytania, które formuowałem dosyć sensownie oraz tłumaczyłem je "brakiem wyników szukania na forum" i nagle ktoś mnie zaskoczył totalnym off-topem

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » czw paź 30, 2008 7:09 pm

coś słabo naciskałeś to szukaj:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... per+select
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość