Pajero II, dziwne dzwieki spod maski.
Moderator: Kosiarz
Pajero II, dziwne dzwieki spod maski.
Witam. Posiadam PajeroII, 91 rok, 3000 v6. Od pewnego czasu, czasami(NIE ZAWSZE) z silnika wychodza dziwne dzwieki, tak jakby cos piszczalo. Bylem u mechanika, zostaly wymienione rolki pod maska napedzajace pasek klinowy. Po wymianie przez jakis okres czasu wszystko bylo wporzadku, natomiast teraz, znow ten dziwny dzwiek powrocil. Czym to moze bys spowodowane? Znow cos nie tak z rolkami? Jak sobie z tym poradzic? Pozdrawiam.
Jakie rolki? Jaki pasek? Pod jaką maską? Może to sam pasek piszczy na kołach? Wymienił rolki, napięcie paska się zmieniło, ale pomogło tylko na chwilę. To chyba nie jest wielki problem otworzyć maske na zapalonym silniku i osłuchać jak piszczy i gdzie piszczy dokładnie, bo zza kierownicy to chyba sie nie uda. Pasek może już nie teges, albo koła wyrobione.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Chyba najprościej osłuchać samemu , wiem trudne to bo trzeba odtworzyć maskę , maskę otwiera się taką rączkę od otwierania maski .
Możesz nagrać dźwięki i wkleić na You Tube może coś się da z tym zrobić

Możesz nagrać dźwięki i wkleić na You Tube może coś się da z tym zrobić

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Zostaly wymienione rolki wraz z paskiem klinowym. Pasek na kolach nie piszczy, poniewaz ten sam dzwiek znow zaczal wydobywac sie wlasnie z okolic rolek, ktore naciagaja pasek klinowy. Jakies propozycje?rort_ pisze:Jakie rolki? Jaki pasek? Pod jaką maską? Może to sam pasek piszczy na kołach? Wymienił rolki, napięcie paska się zmieniło, ale pomogło tylko na chwilę. To chyba nie jest wielki problem otworzyć maske na zapalonym silniku i osłuchać jak piszczy i gdzie piszczy dokładnie, bo zza kierownicy to chyba sie nie uda. Pasek może już nie teges, albo koła wyrobione.
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 8:22 pm przez piotreks, łącznie zmieniany 1 raz.
te rolki to zamknięte łożyska , kup smar w spreju i psiknij , na jakiś czas pomożepiotreks pisze:Zostaly wymienione rolki wraz z paskiem klinowym. Pasek na kolach nie piszczy, poniewaz dzwiek ten wydobywa sie wlasnie z okolic rolek, ktore naciagaja pasek klinowy. Jakies propozycje?rort_ pisze:Jakie rolki? Jaki pasek? Pod jaką maską? Może to sam pasek piszczy na kołach? Wymienił rolki, napięcie paska się zmieniło, ale pomogło tylko na chwilę. To chyba nie jest wielki problem otworzyć maske na zapalonym silniku i osłuchać jak piszczy i gdzie piszczy dokładnie, bo zza kierownicy to chyba sie nie uda. Pasek może już nie teges, albo koła wyrobione.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
tak se teraz myślę , piotreks wiesz ci piszczy , wiesz gdzie piszczy , czego oczekujesz , może mechanik zrobił Cie w jajo i zobaczył ,że rolka nie ma luzy tylko piszczy , więc potraktował WD40 , przestała piszczeć i skasował Cię za wymianę 300zł
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 9:09 pm przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Ok, sprobuje. Ale czym to jest spowodowane? Slabe rolki, zly pasek? Dziwi mnie to, ze przez jakis okres czasu po wymienieniu bylo ok, natomiast po jakims miesiacu, dwoch nadal jest to samo?Adas pisze:te rolki to zamknięte łożyska , kup smar w spreju i psiknij , na jakiś czas pomożepiotreks pisze:Zostaly wymienione rolki wraz z paskiem klinowym. Pasek na kolach nie piszczy, poniewaz dzwiek ten wydobywa sie wlasnie z okolic rolek, ktore naciagaja pasek klinowy. Jakies propozycje?rort_ pisze:Jakie rolki? Jaki pasek? Pod jaką maską? Może to sam pasek piszczy na kołach? Wymienił rolki, napięcie paska się zmieniło, ale pomogło tylko na chwilę. To chyba nie jest wielki problem otworzyć maske na zapalonym silniku i osłuchać jak piszczy i gdzie piszczy dokładnie, bo zza kierownicy to chyba sie nie uda. Pasek może już nie teges, albo koła wyrobione.
a ja miaałem co takiego że wymiana paska i rolki nie pomoglo i piszczał tak że wstyd było po miescie jeżdzić
sama rolka była dobra ale jej mocowanie minimalnie się wykrzywiło i rolka nie była w tej samej płaszczyżnie co reszta kół pasowych minimalnie
to był w w124 200D ale zasada podobna moze to sprawdzić
sama rolka była dobra ale jej mocowanie minimalnie się wykrzywiło i rolka nie była w tej samej płaszczyżnie co reszta kół pasowych minimalnie
to był w w124 200D ale zasada podobna moze to sprawdzić
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
No to tak..popsikalem smarem, WD40, pomoglo jedynie na pare godzin. Staralem sie dokrecic rolki, ale sa juz dokrecone praktycznie na maksa. Czy rolki maja luz? Leciutko ruszaja sie do przodu i do tyly, na boki ani drgna. Po dokladnej obserwacji, wydaje mi sie ze dzwiek ten wydobywa sie z alternatora(jego okolic).
jak po pryśnięciu była cisza to musisz sprawdzić tą rolke może mechanik jej nie wymienił,tylko też przesmarowałpiotreks pisze:No to tak..popsikalem smarem, WD40, pomoglo jedynie na pare godzin. Staralem sie dokrecic rolki, ale sa juz dokrecone praktycznie na maksa. Czy rolki maja luz? Leciutko ruszaja sie do przodu i do tyly, na boki ani drgna. Po dokladnej obserwacji, wydaje mi sie ze dzwiek ten wydobywa sie z alternatora(jego okolic).


Pozdrawiam

Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
Rolka byla wymieniona, sam ja kupowalem. Nawet na 1 rzut oka, widac, ze rolka jest nowa...marcyb3 pisze:jak po pryśnięciu była cisza to musisz sprawdzić tą rolke może mechanik jej nie wymienił,tylko też przesmarowałpiotreks pisze:No to tak..popsikalem smarem, WD40, pomoglo jedynie na pare godzin. Staralem sie dokrecic rolki, ale sa juz dokrecone praktycznie na maksa. Czy rolki maja luz? Leciutko ruszaja sie do przodu i do tyly, na boki ani drgna. Po dokladnej obserwacji, wydaje mi sie ze dzwiek ten wydobywa sie z alternatora(jego okolic).??
![]()
Pozdrawiam
jeżeli prysnełeś i przestało to może pasek ci piszczy,tak miałem kiedyś VW T-4,sprawdz pasek!!!!!!!piotreks pisze:Rolka byla wymieniona, sam ja kupowalem. Nawet na 1 rzut oka, widac, ze rolka jest nowa...marcyb3 pisze:jak po pryśnięciu była cisza to musisz sprawdzić tą rolke może mechanik jej nie wymienił,tylko też przesmarowałpiotreks pisze:No to tak..popsikalem smarem, WD40, pomoglo jedynie na pare godzin. Staralem sie dokrecic rolki, ale sa juz dokrecone praktycznie na maksa. Czy rolki maja luz? Leciutko ruszaja sie do przodu i do tyly, na boki ani drgna. Po dokladnej obserwacji, wydaje mi sie ze dzwiek ten wydobywa sie z alternatora(jego okolic).??
![]()
Pozdrawiam
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
pasek rowniez byl wymieniany razem z rolka, jak go sprawdzic?marcyb3 pisze:jeżeli prysnełeś i przestało to może pasek ci piszczy,tak miałem kiedyś VW T-4,sprawdz pasek!!!!!!!piotreks pisze:Rolka byla wymieniona, sam ja kupowalem. Nawet na 1 rzut oka, widac, ze rolka jest nowa...marcyb3 pisze: jak po pryśnięciu była cisza to musisz sprawdzić tą rolke może mechanik jej nie wymienił,tylko też przesmarował??
![]()
Pozdrawiam
Nie WD40 tylko smarem silikinowym... Efekt będzie o niebo lepszy i pasek troszkę konserwacji dostanie.marcyb3 pisze:pryśnij na pasek WD40 i sprawdz czy piszczy,.tylko pryśnij od strony rowków<strona wewnątrzna>
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
Piszczy na wolnych bo z reguły jest tak że jest jakiś zakres w którym całe ustrojstwo zaczyna piszczeć. Trochę jak zakres dźwięków słyszalnych w całym zakresie fal.
Spróbuj poeksperymentować z naciągnięciem pasków (do tego służą rolki napinające, ktore mają mozliwośc regulacji śrubami - co prawda pewnie znowu potem zacznie się to samo ale to pierwsze co można zrobić) pasek powinien się uginać na 0,5-1cm pod średnim naciskiem nie może się nie uginać wcale i nie może być za luźny.
Rolka raczej też nie powinna latać na mocowaniu bo może to powodować piski.
Jeżeli zdiagnozowałeś alternator to szukaj tam przyczyn (u mnie to akurat pompa wspomagania). A i tak może byc tak że wyjmiesz ustrojstwo wszystko będzie OK założysz i znowu będzie piszczeć pod obciążeniem.
Jeśli masz pełne kieszenia to możesz wymieniać, a jeżeli nie to czekasz aż samo się rozpadnie. Oby nie w trasie.
Spróbuj poeksperymentować z naciągnięciem pasków (do tego służą rolki napinające, ktore mają mozliwośc regulacji śrubami - co prawda pewnie znowu potem zacznie się to samo ale to pierwsze co można zrobić) pasek powinien się uginać na 0,5-1cm pod średnim naciskiem nie może się nie uginać wcale i nie może być za luźny.
Rolka raczej też nie powinna latać na mocowaniu bo może to powodować piski.
Jeżeli zdiagnozowałeś alternator to szukaj tam przyczyn (u mnie to akurat pompa wspomagania). A i tak może byc tak że wyjmiesz ustrojstwo wszystko będzie OK założysz i znowu będzie piszczeć pod obciążeniem.
Jeśli masz pełne kieszenia to możesz wymieniać, a jeżeli nie to czekasz aż samo się rozpadnie. Oby nie w trasie.

3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
Ciężki, paliwożerny, drogi...
...ale jak se depne.
jak mi piszczało to mechanior powiedział że cześć pasków z jednej strony jest zupelnie gładkie i one są podatne na piszczenie szczegolnie
i ze trzeba kupic taki pasek który nie jest gładki tylko ma taki jakby delikatny baranek z jednej strony
niestety takier paski sa droższe troche ale faktycznie pomoglo
ale faktyczna przyczymna popiskiwania na wolnych obrotach bylo minimalne skrzywienie mocowania osi rolki napinajacej pasek w ściance przedniej silnika tak ze rolka była minimalnie nie osiowa
objaw był też taki ze pasek nawet praktycznie nowy ( 3 wymieniłem zanim wpadłem oco chodzi) po zdięciu z auta i położeniu na stole plaskim nie przylegał dokladnie do stołu
znaczy był z jednej strony bardziej rozciągniety minimalnie
sprawdz to
!
bo masz objawy dokładnie takie same jak ja miałem
od WD40 skuteczniejszy był specjany spray na piszczące paski
kupiłem taki
i ze trzeba kupic taki pasek który nie jest gładki tylko ma taki jakby delikatny baranek z jednej strony
niestety takier paski sa droższe troche ale faktycznie pomoglo
ale faktyczna przyczymna popiskiwania na wolnych obrotach bylo minimalne skrzywienie mocowania osi rolki napinajacej pasek w ściance przedniej silnika tak ze rolka była minimalnie nie osiowa
objaw był też taki ze pasek nawet praktycznie nowy ( 3 wymieniłem zanim wpadłem oco chodzi) po zdięciu z auta i położeniu na stole plaskim nie przylegał dokladnie do stołu
znaczy był z jednej strony bardziej rozciągniety minimalnie
sprawdz to

bo masz objawy dokładnie takie same jak ja miałem
od WD40 skuteczniejszy był specjany spray na piszczące paski

był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
ale chodzi o to, ze rolki byly wymieniane pod koniec wakacji, razem z paskiem.scood74 pisze:jak mi piszczało to mechanior powiedział że cześć pasków z jednej strony jest zupelnie gładkie i one są podatne na piszczenie szczegolnie
i ze trzeba kupic taki pasek który nie jest gładki tylko ma taki jakby delikatny baranek z jednej strony
niestety takier paski sa droższe troche ale faktycznie pomoglo
ale faktyczna przyczymna popiskiwania na wolnych obrotach bylo minimalne skrzywienie mocowania osi rolki napinajacej pasek w ściance przedniej silnika tak ze rolka była minimalnie nie osiowa
objaw był też taki ze pasek nawet praktycznie nowy ( 3 wymieniłem zanim wpadłem oco chodzi) po zdięciu z auta i położeniu na stole plaskim nie przylegał dokladnie do stołu
znaczy był z jednej strony bardziej rozciągniety minimalnie
sprawdz to!
bo masz objawy dokładnie takie same jak ja miałem
od WD40 skuteczniejszy był specjany spray na piszczące paskikupiłem taki
czytaj uważnie
!!!!!!!!
rolke mozesz sobie wymieniac do bulu
ale jak nową rolke założysz na krzywą oś to bedzie piszczeć
ja wymieniłem 2 rolki i 3 paski zanim doszedłem oco chodzi
zajrzyj od spodu i obejrzyj czy ta roka napinająca jest elegancko prosta czy na przykład ta blacha napinacza z której wychodzi oś rolki nie jest delikatnie wygięta

rolke mozesz sobie wymieniac do bulu
ale jak nową rolke założysz na krzywą oś to bedzie piszczeć
ja wymieniłem 2 rolki i 3 paski zanim doszedłem oco chodzi
zajrzyj od spodu i obejrzyj czy ta roka napinająca jest elegancko prosta czy na przykład ta blacha napinacza z której wychodzi oś rolki nie jest delikatnie wygięta
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości