Pajero II, dziwne dzwieki spod maski.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

piotreks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:00 pm

Pajero II, dziwne dzwieki spod maski.

Post autor: piotreks » czw lis 27, 2008 5:34 pm

Witam. Posiadam PajeroII, 91 rok, 3000 v6. Od pewnego czasu, czasami(NIE ZAWSZE) z silnika wychodza dziwne dzwieki, tak jakby cos piszczalo. Bylem u mechanika, zostaly wymienione rolki pod maska napedzajace pasek klinowy. Po wymianie przez jakis okres czasu wszystko bylo wporzadku, natomiast teraz, znow ten dziwny dzwiek powrocil. Czym to moze bys spowodowane? Znow cos nie tak z rolkami? Jak sobie z tym poradzic? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » czw lis 27, 2008 6:10 pm

Jakie rolki? Jaki pasek? Pod jaką maską? Może to sam pasek piszczy na kołach? Wymienił rolki, napięcie paska się zmieniło, ale pomogło tylko na chwilę. To chyba nie jest wielki problem otworzyć maske na zapalonym silniku i osłuchać jak piszczy i gdzie piszczy dokładnie, bo zza kierownicy to chyba sie nie uda. Pasek może już nie teges, albo koła wyrobione.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw lis 27, 2008 6:29 pm

Chyba najprościej osłuchać samemu , wiem trudne to bo trzeba odtworzyć maskę , maskę otwiera się taką rączkę od otwierania maski .
Możesz nagrać dźwięki i wkleić na You Tube może coś się da z tym zrobić

:)21

piotreks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:00 pm

Post autor: piotreks » czw lis 27, 2008 8:18 pm

rort_ pisze:Jakie rolki? Jaki pasek? Pod jaką maską? Może to sam pasek piszczy na kołach? Wymienił rolki, napięcie paska się zmieniło, ale pomogło tylko na chwilę. To chyba nie jest wielki problem otworzyć maske na zapalonym silniku i osłuchać jak piszczy i gdzie piszczy dokładnie, bo zza kierownicy to chyba sie nie uda. Pasek może już nie teges, albo koła wyrobione.
Zostaly wymienione rolki wraz z paskiem klinowym. Pasek na kolach nie piszczy, poniewaz ten sam dzwiek znow zaczal wydobywac sie wlasnie z okolic rolek, ktore naciagaja pasek klinowy. Jakies propozycje?
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 8:22 pm przez piotreks, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw lis 27, 2008 8:22 pm

piotreks pisze:
rort_ pisze:Jakie rolki? Jaki pasek? Pod jaką maską? Może to sam pasek piszczy na kołach? Wymienił rolki, napięcie paska się zmieniło, ale pomogło tylko na chwilę. To chyba nie jest wielki problem otworzyć maske na zapalonym silniku i osłuchać jak piszczy i gdzie piszczy dokładnie, bo zza kierownicy to chyba sie nie uda. Pasek może już nie teges, albo koła wyrobione.
Zostaly wymienione rolki wraz z paskiem klinowym. Pasek na kolach nie piszczy, poniewaz dzwiek ten wydobywa sie wlasnie z okolic rolek, ktore naciagaja pasek klinowy. Jakies propozycje?
te rolki to zamknięte łożyska , kup smar w spreju i psiknij , na jakiś czas pomoże

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw lis 27, 2008 8:27 pm

tak se teraz myślę , piotreks wiesz ci piszczy , wiesz gdzie piszczy , czego oczekujesz , może mechanik zrobił Cie w jajo i zobaczył ,że rolka nie ma luzy tylko piszczy , więc potraktował WD40 , przestała piszczeć i skasował Cię za wymianę 300zł
Ostatnio zmieniony czw lis 27, 2008 9:09 pm przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.

piotreks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:00 pm

Post autor: piotreks » czw lis 27, 2008 8:28 pm

Adas pisze:
piotreks pisze:
rort_ pisze:Jakie rolki? Jaki pasek? Pod jaką maską? Może to sam pasek piszczy na kołach? Wymienił rolki, napięcie paska się zmieniło, ale pomogło tylko na chwilę. To chyba nie jest wielki problem otworzyć maske na zapalonym silniku i osłuchać jak piszczy i gdzie piszczy dokładnie, bo zza kierownicy to chyba sie nie uda. Pasek może już nie teges, albo koła wyrobione.
Zostaly wymienione rolki wraz z paskiem klinowym. Pasek na kolach nie piszczy, poniewaz dzwiek ten wydobywa sie wlasnie z okolic rolek, ktore naciagaja pasek klinowy. Jakies propozycje?
te rolki to zamknięte łożyska , kup smar w spreju i psiknij , na jakiś czas pomoże
Ok, sprobuje. Ale czym to jest spowodowane? Slabe rolki, zly pasek? Dziwi mnie to, ze przez jakis okres czasu po wymienieniu bylo ok, natomiast po jakims miesiacu, dwoch nadal jest to samo?

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » czw lis 27, 2008 11:40 pm

Psiknij teraz Ty na ośki rolek. Jak się za jakiś czas znowu zdziwisz to daj mechanikowi w mordę. :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » pt lis 28, 2008 7:25 am

a ja miaałem co takiego że wymiana paska i rolki nie pomoglo i piszczał tak że wstyd było po miescie jeżdzić

sama rolka była dobra ale jej mocowanie minimalnie się wykrzywiło i rolka nie była w tej samej płaszczyżnie co reszta kół pasowych minimalnie
to był w w124 200D ale zasada podobna moze to sprawdzić
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pt lis 28, 2008 8:18 am

Sprawdz czy alternator nie ma jakichs oporow ;) Zdejmij pasek, to cale 2 sruby. Sprawdz tez jakie masz na tych kolkach luzy... a potem dopiero ew jedz dac w morde mechanikowi :lol:

piotreks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:00 pm

Post autor: piotreks » ndz lis 30, 2008 12:23 pm

No to tak..popsikalem smarem, WD40, pomoglo jedynie na pare godzin. Staralem sie dokrecic rolki, ale sa juz dokrecone praktycznie na maksa. Czy rolki maja luz? Leciutko ruszaja sie do przodu i do tyly, na boki ani drgna. Po dokladnej obserwacji, wydaje mi sie ze dzwiek ten wydobywa sie z alternatora(jego okolic).

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Post autor: marcyb3 » ndz lis 30, 2008 3:14 pm

piotreks pisze:No to tak..popsikalem smarem, WD40, pomoglo jedynie na pare godzin. Staralem sie dokrecic rolki, ale sa juz dokrecone praktycznie na maksa. Czy rolki maja luz? Leciutko ruszaja sie do przodu i do tyly, na boki ani drgna. Po dokladnej obserwacji, wydaje mi sie ze dzwiek ten wydobywa sie z alternatora(jego okolic).
jak po pryśnięciu była cisza to musisz sprawdzić tą rolke może mechanik jej nie wymienił,tylko też przesmarował ???? :)

Pozdrawiam :)2
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

piotreks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:00 pm

Post autor: piotreks » ndz lis 30, 2008 4:28 pm

marcyb3 pisze:
piotreks pisze:No to tak..popsikalem smarem, WD40, pomoglo jedynie na pare godzin. Staralem sie dokrecic rolki, ale sa juz dokrecone praktycznie na maksa. Czy rolki maja luz? Leciutko ruszaja sie do przodu i do tyly, na boki ani drgna. Po dokladnej obserwacji, wydaje mi sie ze dzwiek ten wydobywa sie z alternatora(jego okolic).
jak po pryśnięciu była cisza to musisz sprawdzić tą rolke może mechanik jej nie wymienił,tylko też przesmarował ???? :)

Pozdrawiam :)2
Rolka byla wymieniona, sam ja kupowalem. Nawet na 1 rzut oka, widac, ze rolka jest nowa...

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Post autor: marcyb3 » ndz lis 30, 2008 4:58 pm

piotreks pisze:
marcyb3 pisze:
piotreks pisze:No to tak..popsikalem smarem, WD40, pomoglo jedynie na pare godzin. Staralem sie dokrecic rolki, ale sa juz dokrecone praktycznie na maksa. Czy rolki maja luz? Leciutko ruszaja sie do przodu i do tyly, na boki ani drgna. Po dokladnej obserwacji, wydaje mi sie ze dzwiek ten wydobywa sie z alternatora(jego okolic).
jak po pryśnięciu była cisza to musisz sprawdzić tą rolke może mechanik jej nie wymienił,tylko też przesmarował ???? :)

Pozdrawiam :)2
Rolka byla wymieniona, sam ja kupowalem. Nawet na 1 rzut oka, widac, ze rolka jest nowa...
jeżeli prysnełeś i przestało to może pasek ci piszczy,tak miałem kiedyś VW T-4,sprawdz pasek!!!!!!!
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

piotreks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:00 pm

Post autor: piotreks » ndz lis 30, 2008 6:33 pm

marcyb3 pisze:
piotreks pisze:
marcyb3 pisze: jak po pryśnięciu była cisza to musisz sprawdzić tą rolke może mechanik jej nie wymienił,tylko też przesmarował ???? :)

Pozdrawiam :)2
Rolka byla wymieniona, sam ja kupowalem. Nawet na 1 rzut oka, widac, ze rolka jest nowa...
jeżeli prysnełeś i przestało to może pasek ci piszczy,tak miałem kiedyś VW T-4,sprawdz pasek!!!!!!!
pasek rowniez byl wymieniany razem z rolka, jak go sprawdzic?

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Post autor: marcyb3 » ndz lis 30, 2008 6:42 pm

pryśnij na pasek WD40 i sprawdz czy piszczy,.tylko pryśnij od strony rowków<strona wewnątrzna>
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: damonpr » ndz lis 30, 2008 9:58 pm

marcyb3 pisze:pryśnij na pasek WD40 i sprawdz czy piszczy,.tylko pryśnij od strony rowków<strona wewnątrzna>
Nie WD40 tylko smarem silikinowym... Efekt będzie o niebo lepszy i pasek troszkę konserwacji dostanie.
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

piotreks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:00 pm

Post autor: piotreks » czw gru 04, 2008 6:44 pm

Psikalem smarem, wd40..pomoglo, ale na bardzo krotki okres czasu.
Zauwazylem, ze piszczy tylko i wylacznie gdy samochod pracuje na wolnych obrotach..moze to cos wam podpowie?
Jeszcze jedno, jak naciagnac pasek klinowy??

piotreks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:00 pm

Post autor: piotreks » pt gru 05, 2008 8:44 pm

prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
Domelski
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: 3city

Post autor: Domelski » ndz gru 07, 2008 2:14 pm

Piszczy na wolnych bo z reguły jest tak że jest jakiś zakres w którym całe ustrojstwo zaczyna piszczeć. Trochę jak zakres dźwięków słyszalnych w całym zakresie fal.

Spróbuj poeksperymentować z naciągnięciem pasków (do tego służą rolki napinające, ktore mają mozliwośc regulacji śrubami - co prawda pewnie znowu potem zacznie się to samo ale to pierwsze co można zrobić) pasek powinien się uginać na 0,5-1cm pod średnim naciskiem nie może się nie uginać wcale i nie może być za luźny.

Rolka raczej też nie powinna latać na mocowaniu bo może to powodować piski.

Jeżeli zdiagnozowałeś alternator to szukaj tam przyczyn (u mnie to akurat pompa wspomagania). A i tak może byc tak że wyjmiesz ustrojstwo wszystko będzie OK założysz i znowu będzie piszczeć pod obciążeniem.

Jeśli masz pełne kieszenia to możesz wymieniać, a jeżeli nie to czekasz aż samo się rozpadnie. Oby nie w trasie. :wink:
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...

...ale jak se depne.

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz gru 07, 2008 6:30 pm

jak mi piszczało to mechanior powiedział że cześć pasków z jednej strony jest zupelnie gładkie i one są podatne na piszczenie szczegolnie

i ze trzeba kupic taki pasek który nie jest gładki tylko ma taki jakby delikatny baranek z jednej strony

niestety takier paski sa droższe troche ale faktycznie pomoglo

ale faktyczna przyczymna popiskiwania na wolnych obrotach bylo minimalne skrzywienie mocowania osi rolki napinajacej pasek w ściance przedniej silnika tak ze rolka była minimalnie nie osiowa

objaw był też taki ze pasek nawet praktycznie nowy ( 3 wymieniłem zanim wpadłem oco chodzi) po zdięciu z auta i położeniu na stole plaskim nie przylegał dokladnie do stołu

znaczy był z jednej strony bardziej rozciągniety minimalnie


sprawdz to !!!
bo masz objawy dokładnie takie same jak ja miałem

od WD40 skuteczniejszy był specjany spray na piszczące paski :D kupiłem taki
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

piotreks
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 3:00 pm

Post autor: piotreks » ndz gru 07, 2008 8:50 pm

scood74 pisze:jak mi piszczało to mechanior powiedział że cześć pasków z jednej strony jest zupelnie gładkie i one są podatne na piszczenie szczegolnie

i ze trzeba kupic taki pasek który nie jest gładki tylko ma taki jakby delikatny baranek z jednej strony

niestety takier paski sa droższe troche ale faktycznie pomoglo

ale faktyczna przyczymna popiskiwania na wolnych obrotach bylo minimalne skrzywienie mocowania osi rolki napinajacej pasek w ściance przedniej silnika tak ze rolka była minimalnie nie osiowa

objaw był też taki ze pasek nawet praktycznie nowy ( 3 wymieniłem zanim wpadłem oco chodzi) po zdięciu z auta i położeniu na stole plaskim nie przylegał dokladnie do stołu

znaczy był z jednej strony bardziej rozciągniety minimalnie


sprawdz to !!!
bo masz objawy dokładnie takie same jak ja miałem

od WD40 skuteczniejszy był specjany spray na piszczące paski :D kupiłem taki
ale chodzi o to, ze rolki byly wymieniane pod koniec wakacji, razem z paskiem.

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz gru 07, 2008 9:20 pm

czytaj uważnie !!!!!!!!!!


rolke mozesz sobie wymieniac do bulu

ale jak nową rolke założysz na krzywą oś to bedzie piszczeć

ja wymieniłem 2 rolki i 3 paski zanim doszedłem oco chodzi

zajrzyj od spodu i obejrzyj czy ta roka napinająca jest elegancko prosta czy na przykład ta blacha napinacza z której wychodzi oś rolki nie jest delikatnie wygięta
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości