cieply gorzej pali

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

matior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 9:19 am

cieply gorzej pali

Post autor: matior » ndz lis 30, 2008 11:25 am

witam
czy wie moze Kto dlaczego furka-mitsu 2.8td po rozgrzaniu ciezej odpala, nie jest to jakas tragedia ale teoretycznie rozruch po rozgrzaniu powinien byc lzejszy. dodam ze z rana obojetnie czy powyzej czy ponizej 0 startuje na tyk a po rozgrzaniu zdeka slabiej. kolejna rzecz to obroty na zimnym silniku sa nizsze tzn 850 obr a po rozgrzaniu ok 950 obr. Pytam bo w dotychczasowych furkach rzeczy sie mialy niejako na odwrot ?? :D

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » ndz lis 30, 2008 11:51 am

U mnie jest chyba podobnie, zimny pali z pół obrotu, rozgrzany zaskoczy po dwóch obrotach. Generalnie nie zwracam na to uwagi.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

danielchelm
 
 
Posty: 194
Rejestracja: sob sty 05, 2008 5:49 pm

Post autor: danielchelm » ndz lis 30, 2008 12:11 pm

Mój narazie z tymi sprawami ok :D Zarówno jak zimny jak i ciepły :)2
No może troche ze spalaniem kiepsko po pierwszych 700km wyszło ok 13,5L/100 jazda 80asfalt, 20drogi polne, no i troche zasp przez dwa dni

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz lis 30, 2008 7:20 pm

JAK NA CIEpło pali slabiej to generalnie 2 przyczyny moga być tak se przypominam


1.

ma wyrobione mocno cylindry wielkie luzy i na ciepło kompresji nie łapie wystarczajacej ale wtedy na 100% bedzie brał olej i jest to stan raczej agonalny dla silnika ( przerabiałem to)

2.

druga przyczyna to za male luzy zaworowe i na ciepło zawory się wydłużają i nie domukają i nie ma kompresji (tez to przerabiałem)
łatwe do usuniecia ale na dłuższą mete jeżdząc z tym można powypalać gniazda zaworowe

tylko w misku 2,8 to zdaje sie jest automatyczne hydrauliczna regulacja luzu zaworowego?? czy nie ??
u mnie na masce od spodu jest taka żółta naklejka na której są podane wartości luzu zaworowego dla ciepłego i zimnego silnika

znaczy mozna to chyba regulować jeśli tak to warto sprawdzić i to łatwo dosc bo jest świetny dostęp
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz lis 30, 2008 7:39 pm

pierwszą przyczynę, wyrobione pierścienie i luzy na tłoku łatwo sprawdzić , na ciepłym silniku wyraźnie czuć opory przy odpalaniu , skoro pali po dwóch obrotach to nie jest tak źle , to coś z głowicą , mogą też przy ciepłym silniku głowica się rozszerza i luz na gniazdach zaworowych się powiększa .
Nie wiem jak jest w 2,8 , ale cosik mi się zdaje , że są tam płytki zaworowe , które też się reguluje , albo się je wymienia na niższe albo się je plantuje
Sprawdź ciśnienie w tłokach to da Ci pełen pogląd , koszt 100zł a warto wiedzieć czym się jeździ .

matior
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 9:19 am

Post autor: matior » ndz lis 30, 2008 8:39 pm

oleju nie bierze ni grama, a pali gorzej po rozgrzaniu - absolutnie nie ma tragedii :lol: - ale sprawa masie tak ze jesli go rozgrzeje, i wylacze silnik , i zaraz uruchomie to pali na "tyk", ale jesli odczekam ok 5min a silnik nadal jest cieply to juz musi obrocic ze dwa razy :lol:

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » ndz lis 30, 2008 8:51 pm

co wy pitolicie
jak by miał luzy na cylindrach (tłok ,pierścienie ,cylinder ) to na zimnym by nie palił albo ciężko
jak silnik jest ciepły to luzy maleją (prawa fizyki gorący metal sie rozszeża)
zacznijcie od układu zasilania(kąt wtrysku,moment wtrysku,dawka)
pomierzcie ciśnienia zprężania , :lol: :lol: :lol: :lol: !! !! !!
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » ndz lis 30, 2008 8:53 pm

o coś z głowicą , mogą też przy ciepłym silniku głowica się rozszerza i luz na gniazdach zaworowych się powiększa .




:o :o :o :o :o :o :o :o ?? ?? ?? ?? ?? ??
myślałem adaś że ty sie troche znasz :oops: :lol: :lol: :lol:
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz lis 30, 2008 8:56 pm

gszyp pisze:co wy pitolicie
jak by miał luzy na cylindrach (tłok ,pierścienie ,cylinder ) to na zimnym by nie palił albo ciężko
jak silnik jest ciepły to luzy maleją (prawa fizyki gorący metal sie rozszeża)
zacznijcie od układu zasilania(kąt wtrysku,moment wtrysku,dawka)
pomierzcie ciśnienia zprężania , :lol: :lol: :lol: :lol: !! !! !!
oj ale się mylisz , a słyszałeś że zimny olej jest gęstszy i lepiej uszczelnia , zarżnąłem już jeden silnik w Pajero , więc nie uświadamiaj mnie bo wiem co piszę :wink:

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » ndz lis 30, 2008 9:01 pm

a kiedy olej szybciej dociera do tłoków i pierścieni na zimnym czy ciepłym?
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz lis 30, 2008 9:02 pm

gszyp pisze:o coś z głowicą , mogą też przy ciepłym silniku głowica się rozszerza i luz na gniazdach zaworowych się powiększa .
:o :o :o :o :o :o :o :o ?? ?? ?? ?? ?? ??
myślałem adaś że ty sie troche znasz :oops: :lol: :lol: :lol:
na przestawionym zapłonie to na zimnym by nie palił na dotyk

głowica to strasznie skomplikowane ustrojsto , jest zrobiona z jednego odlewu , obok siebie masz zawór ssący gdzie temperatura powierza jest mała a po drugiej stronie zawór wydechowy , zgadnij w jakiej fazie silnika jest potrzebne sprężanie , przy ssącym czy wydechowym ?? :wink:

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » ndz lis 30, 2008 9:05 pm

zapomniałeś że gniazda zaworowe i prowadnice są z innego materiału
niż głowica
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » ndz lis 30, 2008 9:07 pm

gadnij w jakiej fazie silnika jest potrzebne sprężanie , przy ssącym czy wydechowym




w fazie zapłonu i wydechu oczyiście :)2
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz lis 30, 2008 9:15 pm

gszyp pisze: w fazie zapłonu i wydechu oczyiście :)2
czyli przy sprężaniu zawór wydechowy musi być szczelny i osiąga znacznie wyższą temperaturę na całej swojej długości , a szczelność zaworu ssącego jest łatwiej osiągalna bo podaje tylko ciepłe powietrze , więc na gorącym silniku zawór wydechowy się bardziej wydłuża :wink: bo spaliny mają już znaczną temperaturę niż na zimnym

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz lis 30, 2008 9:22 pm

gszyp pisze:a kiedy olej szybciej dociera do tłoków i pierścieni na zimnym czy ciepłym?

zimny silnik ma 3x większe ciśnienie smarowania niż ciepły

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » ndz lis 30, 2008 9:24 pm

dlatego na wydechu zazwyczaj jest wiekszy luz
Wystarczy że turbina lekko bierze olej i na ssącym powstaje nagar i szczelność bywa mniejsza niż na wydechu :)2
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz lis 30, 2008 9:26 pm

gszyp pisze:dlatego na wydechu zazwyczaj jest wiekszy luz
Wystarczy że turbina lekko bierze olej i na ssącym powstaje nagar i szczelność bywa mniejsza niż na wydechu :)2
:D ale spaliny są bardziej agresywne dla metalu , znacznie częściej wyrabia się gniazdo wydechowe

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » ndz lis 30, 2008 9:28 pm

ciśnienie smarowania powstaje po odpaleniu silnika(te 3xwiększe :-? )
a wczasie odpalania zimnego to jeszcze nie jest takie wielkie zanim olej wszędzie dotrze
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » ndz lis 30, 2008 9:29 pm

gniazdo sie wypala z powodu złego luzu najczęściej
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz lis 30, 2008 9:31 pm

gszyp pisze:gniazdo sie wypala z powodu złego luzu najczęściej
na skutek wypalania gniazda luz się kasuje :D

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » ndz lis 30, 2008 9:36 pm

na skutek wypalania zmniejsza sie jego szczelność a co za tym idzie ucieka ciśnienie zprężania a co za tym idzie silnik gożej zapala na zimnym
na ciepłym zapala lepiej bo zapłon mieszanki jest łatwiejszy :lol:
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz lis 30, 2008 9:57 pm

to co było pierwsze jajko czy kura ?

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » ndz lis 30, 2008 10:03 pm

JAJKO I KURA :lol: :lol: :lol: :lol: :)2
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz lis 30, 2008 10:06 pm

gszyp pisze:JAJKO I KURA :lol: :lol: :lol: :lol: :)2
kura z jajkiem :)21 , tylko kto ją zapylił , czyli pierwszy musiał być kogut :)21

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » ndz lis 30, 2008 10:07 pm

post jest o paleniu na ciepłym i niech tak zostanie
a jak koledze szkoda aku żeby obrócić wałem 2 x to niech sprzeda auto i po problemie(diesel dieslowi nie równy) :lol: :lol: :lol: :lol: :roll: :)2 !!
XJ 4,0 91 HO
GR Y60 2,8
www.4x4.szczecin.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość