Przekładki
Moderator: Kosiarz
Przekładki
Na poczatek silnik. Potem opiszę skrzynię automatyczną a na wiosnę montaż klimy w jedynce.
Jestem świeżo po przełożeniu silnika więc parę danych pewnie się komuś przyda.
Przekładałem silnik 99KM do mojego starucha z 87 roku czyli 86KM zdaje się.
Nie będę pisał, że dobrze wymienić sobie od razu zimmeringi itd.
1. Potrzebna będzie albo nowa pompa wody albo uszczelka (35zł oryginał) pod naszą sprawna starą. Pompa z 99KM jest inna i nie podejdzie chyba, że silnik kupimy z metalową rurą montowaną do pompy a biegnącą wokoło silnika w kierunku ściany grodziowej (inne kąty wejścia) Ja miałem nową w starym silniku więc przełożyłem. Mocowanie pompy do bloku jest identyczne.
2. Potrzebny będzie kolektor ssący oraz intercooler.
Pozostawiamy stary kolektor wydechowy. Warto sprawdzić czy nie ma pęknięć, jesli są - zaspawać. Kolektor wydechowy z EGR można sobie darować a wlot EGR'a w nowym ssącym zaslepić piękną blaszką.
3. Należy sprawdzić wejście odprowadzenia oleju do miski olejowej bo w 99KM jest większa średnica i może się okazać, że wąż gumowy nie podda się na tyle aby go nasunąć na większy kruciec. U mnie się udało.
4. Koło pasowe spod wisko napędzające pompę wspomagania na 99% będzie większej średnicy, zamiast główkowac dlaczego nie wchodzi Wam pasek wprawdzić należy średnicę i w razie czego zaopatrzyć się w większy padek lub założyć swoje koło, Pazują zamiennie bez problemu.
5. W przypadku dokładania klimy należy zwrócić uwagę czy silnik posiada dodatkowe koło pasowe na wale głównym do napędu kompresora. Kompresor montuje się bezproblemowo na dodatkowej łapie mocowanej w gniazda bloku silnika.
6. Przekładając silnik do damochodu z automatyczną skrzynią biegów należy przed demontażem odkręcić blaszaną osłonę koła zamachowego i odkręciś hydrokinetyk od koła zamachowego. W przeciwnym razie zdejmiemy go i zalejemy się cali olejem ze skrzyni. Następnie delikatnie zsuwamy silnik odsuwając od niego kinetyk.
7. Zakładając, że silnik kupiliśmy z samochodu z manualną skrzynią a mamy automat będziemy musieli przełożyć łapę mocująca linki gazu i kickdown. (manual tego nie ma)
Szczególną uwagę należy zwrócić na ustawienie osi pompy względem łapy, najlepiej zaznaczyć np. lakierem do paznokci.
8. Zdjemując koło zamachowe zaznaczamy sobie lakierem wzajemną lokalizacje wszystkich elementów zględem siebie (wyważenie)
9. Nowa klapa, koszt około 200zł z wlotem na intercooler. Montaż samego intercooler'a jest bezproblemowy i można go tymczasowo wykonac na giętkich blaszkach meblarskich (otworowanych).
10. Wentylator intercoolera podpinamy poprzez przekaźnik. Czujnik termiczny w intercoolerze w momencie wzrostu temp. powietrza doładowującego wysterowuje przekaźnik załączający zasilanie wentylatora. Proste i szybkie a działa.
Chyba wszystko.
Silnik wchodzi bezproblemowo z kompresorem zamocowanym do bloku i uzbrojony w alternator.
Przyrost mocy duży. Samochód zmienił się nie do poznania. Pod górę która kiedyś dawała mu popalić teraz jedzie 110 i rozpędza się ładnie nie redukując. Start ze świateł tez piękna rzecz. Ruszam bez kompleksów.
Jestem świeżo po przełożeniu silnika więc parę danych pewnie się komuś przyda.
Przekładałem silnik 99KM do mojego starucha z 87 roku czyli 86KM zdaje się.
Nie będę pisał, że dobrze wymienić sobie od razu zimmeringi itd.
1. Potrzebna będzie albo nowa pompa wody albo uszczelka (35zł oryginał) pod naszą sprawna starą. Pompa z 99KM jest inna i nie podejdzie chyba, że silnik kupimy z metalową rurą montowaną do pompy a biegnącą wokoło silnika w kierunku ściany grodziowej (inne kąty wejścia) Ja miałem nową w starym silniku więc przełożyłem. Mocowanie pompy do bloku jest identyczne.
2. Potrzebny będzie kolektor ssący oraz intercooler.
Pozostawiamy stary kolektor wydechowy. Warto sprawdzić czy nie ma pęknięć, jesli są - zaspawać. Kolektor wydechowy z EGR można sobie darować a wlot EGR'a w nowym ssącym zaslepić piękną blaszką.
3. Należy sprawdzić wejście odprowadzenia oleju do miski olejowej bo w 99KM jest większa średnica i może się okazać, że wąż gumowy nie podda się na tyle aby go nasunąć na większy kruciec. U mnie się udało.
4. Koło pasowe spod wisko napędzające pompę wspomagania na 99% będzie większej średnicy, zamiast główkowac dlaczego nie wchodzi Wam pasek wprawdzić należy średnicę i w razie czego zaopatrzyć się w większy padek lub założyć swoje koło, Pazują zamiennie bez problemu.
5. W przypadku dokładania klimy należy zwrócić uwagę czy silnik posiada dodatkowe koło pasowe na wale głównym do napędu kompresora. Kompresor montuje się bezproblemowo na dodatkowej łapie mocowanej w gniazda bloku silnika.
6. Przekładając silnik do damochodu z automatyczną skrzynią biegów należy przed demontażem odkręcić blaszaną osłonę koła zamachowego i odkręciś hydrokinetyk od koła zamachowego. W przeciwnym razie zdejmiemy go i zalejemy się cali olejem ze skrzyni. Następnie delikatnie zsuwamy silnik odsuwając od niego kinetyk.
7. Zakładając, że silnik kupiliśmy z samochodu z manualną skrzynią a mamy automat będziemy musieli przełożyć łapę mocująca linki gazu i kickdown. (manual tego nie ma)
Szczególną uwagę należy zwrócić na ustawienie osi pompy względem łapy, najlepiej zaznaczyć np. lakierem do paznokci.
8. Zdjemując koło zamachowe zaznaczamy sobie lakierem wzajemną lokalizacje wszystkich elementów zględem siebie (wyważenie)
9. Nowa klapa, koszt około 200zł z wlotem na intercooler. Montaż samego intercooler'a jest bezproblemowy i można go tymczasowo wykonac na giętkich blaszkach meblarskich (otworowanych).
10. Wentylator intercoolera podpinamy poprzez przekaźnik. Czujnik termiczny w intercoolerze w momencie wzrostu temp. powietrza doładowującego wysterowuje przekaźnik załączający zasilanie wentylatora. Proste i szybkie a działa.
Chyba wszystko.
Silnik wchodzi bezproblemowo z kompresorem zamocowanym do bloku i uzbrojony w alternator.
Przyrost mocy duży. Samochód zmienił się nie do poznania. Pod górę która kiedyś dawała mu popalić teraz jedzie 110 i rozpędza się ładnie nie redukując. Start ze świateł tez piękna rzecz. Ruszam bez kompleksów.
Dziadek 2,5TD `98
Zakup 5000. Doliczając przekładkę skrzyni, silnika, opony, komplet elementów ruchomych w zawiasie. Wszelkiej maści uszczelnienia (zawsze oryginalne), newralgiczne elementy tez oryginalne oraz klimę (jeszcze niezałożoną to teoretycznie wart jest 12000zł. Czeka go jeszcze zrobienie tapicerki i blacharki. Założe mu xenony o bardzo ciepłej barwie i zobaczę czy na tym da się jeździć ale tak ciężko je dostać, że póki co czekamy.
Mam jeszcze reduktor SS i ciągle się zastanawiam, montować czy nie?
Trochę z tym pieprzenia bo nie pasują wały z mojego. Uszczelnienia oryginalne do reduktora juz czekają.
Mam jeszcze reduktor SS i ciągle się zastanawiam, montować czy nie?
Trochę z tym pieprzenia bo nie pasują wały z mojego. Uszczelnienia oryginalne do reduktora juz czekają.

Dziadek 2,5TD `98
Dokładnie, tyle, że ja mam teraz pojazd mechanicznie w stanie idealnym niemalże a za 12 kafli kupiłbym dwójkę w którą wpakowałbym identyczną kasę. Wszystkie kosztują tyle samo. Albo na początku albo potem w ratach za części. Ja jestem dłubaczem. Wolę obiecujący egzemplarz zrobić pod siebie. Mieliśmy taki moment z żoną "czy może by go sprzedać" jednakże po oględzinach stwierdziliśmy, że jedynka zdecydowanie bardziej nam się podoba od dwójki i robimy tego na klasyka.
Dziadek 2,5TD `98
wszystko sie zgadza aleacinski pisze:............... jednakże po oględzinach stwierdziliśmy, że jedynka zdecydowanie bardziej nam się podoba od dwójki i robimy tego na klasyka.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Ależ masz rację, nie tworzę klasyka w sensie historycznym. Klasyczny będzie miał wygląd a poza tym ma to być pojazd służący mi na codzień więc musi być mobilny. Klasyk w dokładnym tego słowa znaczeniu to zdecydowanie większy koszt a na to mnie chyba nie stać. Ten jest bardzo praktyczny i ma kształt spełniający wszystkie moje wymagania 

Dziadek 2,5TD `98
Tak czy siak uważam, że warto pchać pieniążki w stare samochody. Ja mam dwa prawie w swoim wieku.
U Ciebie przynajmniej podporą jest żona, u mnie to tylko jak zobaczy rachunek za coś nowego do Pajero albo MB to grozi rozwodem
Stare samochody mają duszę...
C O N G R A T U L A T I O N S
Pozdrawiam
Damian
U Ciebie przynajmniej podporą jest żona, u mnie to tylko jak zobaczy rachunek za coś nowego do Pajero albo MB to grozi rozwodem

Stare samochody mają duszę...
C O N G R A T U L A T I O N S
Pozdrawiam
Damian
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
W takim razie ksenony bym odpuścił. Tym bardziej' jeżeli masz na myśli te z alledrogo, bez samopoziomowania, prawdopodobnie 'nielegalne'. Swoją drogą kilka razy miałem nieszczęscie mijać się z BMW czy innym Golfem z lat 90tych własnie z takimi 'światłami'... Nic tylko potłuc.acinski pisze: robimy tego na klasyka.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość