Przekładki

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Przekładki

Post autor: acinski » sob gru 06, 2008 3:47 pm

Na poczatek silnik. Potem opiszę skrzynię automatyczną a na wiosnę montaż klimy w jedynce.

Jestem świeżo po przełożeniu silnika więc parę danych pewnie się komuś przyda.
Przekładałem silnik 99KM do mojego starucha z 87 roku czyli 86KM zdaje się.

Nie będę pisał, że dobrze wymienić sobie od razu zimmeringi itd.

1. Potrzebna będzie albo nowa pompa wody albo uszczelka (35zł oryginał) pod naszą sprawna starą. Pompa z 99KM jest inna i nie podejdzie chyba, że silnik kupimy z metalową rurą montowaną do pompy a biegnącą wokoło silnika w kierunku ściany grodziowej (inne kąty wejścia) Ja miałem nową w starym silniku więc przełożyłem. Mocowanie pompy do bloku jest identyczne.

2. Potrzebny będzie kolektor ssący oraz intercooler.
Pozostawiamy stary kolektor wydechowy. Warto sprawdzić czy nie ma pęknięć, jesli są - zaspawać. Kolektor wydechowy z EGR można sobie darować a wlot EGR'a w nowym ssącym zaslepić piękną blaszką.

3. Należy sprawdzić wejście odprowadzenia oleju do miski olejowej bo w 99KM jest większa średnica i może się okazać, że wąż gumowy nie podda się na tyle aby go nasunąć na większy kruciec. U mnie się udało.

4. Koło pasowe spod wisko napędzające pompę wspomagania na 99% będzie większej średnicy, zamiast główkowac dlaczego nie wchodzi Wam pasek wprawdzić należy średnicę i w razie czego zaopatrzyć się w większy padek lub założyć swoje koło, Pazują zamiennie bez problemu.

5. W przypadku dokładania klimy należy zwrócić uwagę czy silnik posiada dodatkowe koło pasowe na wale głównym do napędu kompresora. Kompresor montuje się bezproblemowo na dodatkowej łapie mocowanej w gniazda bloku silnika.

6. Przekładając silnik do damochodu z automatyczną skrzynią biegów należy przed demontażem odkręcić blaszaną osłonę koła zamachowego i odkręciś hydrokinetyk od koła zamachowego. W przeciwnym razie zdejmiemy go i zalejemy się cali olejem ze skrzyni. Następnie delikatnie zsuwamy silnik odsuwając od niego kinetyk.

7. Zakładając, że silnik kupiliśmy z samochodu z manualną skrzynią a mamy automat będziemy musieli przełożyć łapę mocująca linki gazu i kickdown. (manual tego nie ma)
Szczególną uwagę należy zwrócić na ustawienie osi pompy względem łapy, najlepiej zaznaczyć np. lakierem do paznokci.

8. Zdjemując koło zamachowe zaznaczamy sobie lakierem wzajemną lokalizacje wszystkich elementów zględem siebie (wyważenie)

9. Nowa klapa, koszt około 200zł z wlotem na intercooler. Montaż samego intercooler'a jest bezproblemowy i można go tymczasowo wykonac na giętkich blaszkach meblarskich (otworowanych).

10. Wentylator intercoolera podpinamy poprzez przekaźnik. Czujnik termiczny w intercoolerze w momencie wzrostu temp. powietrza doładowującego wysterowuje przekaźnik załączający zasilanie wentylatora. Proste i szybkie a działa.

Chyba wszystko.
Silnik wchodzi bezproblemowo z kompresorem zamocowanym do bloku i uzbrojony w alternator.
Przyrost mocy duży. Samochód zmienił się nie do poznania. Pod górę która kiedyś dawała mu popalić teraz jedzie 110 i rozpędza się ładnie nie redukując. Start ze świateł tez piękna rzecz. Ruszam bez kompleksów.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob gru 06, 2008 4:04 pm

Że tak z ciekawości zapytam ile cię już to hobby kosztowało?? To znaczy zakup ,,dziadunia AD 87 ‘’ plus wszystkie przekładki, naprawy itp.
??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » sob gru 06, 2008 4:19 pm

Zakup 5000. Doliczając przekładkę skrzyni, silnika, opony, komplet elementów ruchomych w zawiasie. Wszelkiej maści uszczelnienia (zawsze oryginalne), newralgiczne elementy tez oryginalne oraz klimę (jeszcze niezałożoną to teoretycznie wart jest 12000zł. Czeka go jeszcze zrobienie tapicerki i blacharki. Założe mu xenony o bardzo ciepłej barwie i zobaczę czy na tym da się jeździć ale tak ciężko je dostać, że póki co czekamy.
Mam jeszcze reduktor SS i ciągle się zastanawiam, montować czy nie?
Trochę z tym pieprzenia bo nie pasują wały z mojego. Uszczelnienia oryginalne do reduktora juz czekają. :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob gru 06, 2008 4:33 pm

tak też mi sie wydawało - że wartość ,,Dziadunia '' zbliżyła się do wartości Pajero II generacji. Co by potwierdzało moją teorię że stare to to tylko skrzypce i wino :)21

Nie mniej jednak szacunek za upór i poświęcenie ....
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » sob gru 06, 2008 11:40 pm

Dokładnie, tyle, że ja mam teraz pojazd mechanicznie w stanie idealnym niemalże a za 12 kafli kupiłbym dwójkę w którą wpakowałbym identyczną kasę. Wszystkie kosztują tyle samo. Albo na początku albo potem w ratach za części. Ja jestem dłubaczem. Wolę obiecujący egzemplarz zrobić pod siebie. Mieliśmy taki moment z żoną "czy może by go sprzedać" jednakże po oględzinach stwierdziliśmy, że jedynka zdecydowanie bardziej nam się podoba od dwójki i robimy tego na klasyka.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz gru 07, 2008 10:04 am

acinski pisze:............... jednakże po oględzinach stwierdziliśmy, że jedynka zdecydowanie bardziej nam się podoba od dwójki i robimy tego na klasyka.
wszystko sie zgadza ale :wink: w mojej definicji klasyka nie mieści się montowanie SS do I i inne przeszczepy z nowego do starego. Klasyk ma być i musi być w oryginale. Twoje auto niestety nie będzie już klasykiem tylko pomotaną pierwszą generacją
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » ndz gru 07, 2008 11:27 am

Ależ masz rację, nie tworzę klasyka w sensie historycznym. Klasyczny będzie miał wygląd a poza tym ma to być pojazd służący mi na codzień więc musi być mobilny. Klasyk w dokładnym tego słowa znaczeniu to zdecydowanie większy koszt a na to mnie chyba nie stać. Ten jest bardzo praktyczny i ma kształt spełniający wszystkie moje wymagania :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: damonpr » ndz gru 07, 2008 11:32 am

Tak czy siak uważam, że warto pchać pieniążki w stare samochody. Ja mam dwa prawie w swoim wieku.

U Ciebie przynajmniej podporą jest żona, u mnie to tylko jak zobaczy rachunek za coś nowego do Pajero albo MB to grozi rozwodem :lol:

Stare samochody mają duszę...

C O N G R A T U L A T I O N S

Pozdrawiam
Damian
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » ndz gru 07, 2008 2:34 pm

acinski pisze: robimy tego na klasyka.
W takim razie ksenony bym odpuścił. Tym bardziej' jeżeli masz na myśli te z alledrogo, bez samopoziomowania, prawdopodobnie 'nielegalne'. Swoją drogą kilka razy miałem nieszczęscie mijać się z BMW czy innym Golfem z lat 90tych własnie z takimi 'światłami'... Nic tylko potłuc.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » ndz gru 07, 2008 3:19 pm

Oj wiem coś o tym. Dlatego chciałem zanabyć jak najcieplejszą barwę (potwornie ciężkie do zdobycia). Pojara na resorach więc praktycznie pozbawiona jest ugięcia :) Jeśli znajdę, założę na próbę i opiszę. Teraz jeżdżę praktycznie po omacku.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Teraz jeżdżę praktycznie po omacku.
Widzialem, widzialem. A propos wzialem dla Ciebie nalepe jakby co :)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » ndz gru 07, 2008 11:16 pm

Nooo. Dzięki serdeczne.
Dziadek 2,5TD `98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość