Strona 1 z 1

wieniec w miśku

: pn gru 15, 2008 6:27 pm
autor: Ryżak
Witam!

Mam pytanie dotyczące wieńca zębatego w pojarce 2.8 TD. Mianowicie jest on trochę starty i zastanawiam się czy da się go odwrócić zeby dobrze zazębiał się z bendixem. A jeśli nie to gdzie można takie cudo zanabyć ewentualnie?

: pn gru 15, 2008 6:54 pm
autor: goszen
Jak odwrócisz wieniec to będzie miał idealnie proste zęby, a powinien mieć w jedną stronę lekkie skosy, żeby zębatka z rozrusznika mogła dobrze wślizgnąć się na zęby.

: pn gru 15, 2008 7:23 pm
autor: Pająku
Można podgrzać i obrócić o kilkanaście/kilkadziesiąt stopni po obwodzie.
Jak masz wytarty to prawdopodobnie w dwóch miejscach (po przekątnej).

: pn gru 15, 2008 7:41 pm
autor: Adas
Pająku pisze:Można podgrzać i obrócić o kilkanaście/kilkadziesiąt stopni po obwodzie.
Jak masz wytarty to prawdopodobnie w dwóch miejscach (po przekątnej).
co to da, jak to jest koło , które się obraca :o

zacznij od wymiany bendiksa , para koło zamachowe bendiks to bendiks jest bardziej podatny na zużycie , zmień rozrusznik i zobacz jak robi , czasem elektromagnes na słabszy wyrzut i to może byś przyczyna nie trybienia

: pn gru 15, 2008 7:53 pm
autor: Ryżak
Bendix jest funkiel nowka, jako że rozrusznik był w naprawie i wymienione było też łożysko i tulejka. Tylko na wieńcu widać dosyć mocne wytarcie ktore spowodal stary bendix...

: pn gru 15, 2008 8:29 pm
autor: Pająku
Silnik 4cyl.przy gaszeniu zatrzymuje się co 180 stopni,6cyl. co 120stopni itd.
Przesunięcie po obwodzie o te kilkanaście/dziesiąt stopni pomoże,bo przy starcie bendix trafi na "nowe zęby".
Jak masz wyciągnięty rozrusznik to pokręć walem (pelen obrót).Będziesz mial obraz jak wygląda reszta zębów.

: pn gru 15, 2008 8:41 pm
autor: ernil
Adas byc moze nie zauwazyl, ze wience bywaja czasem zbijane z kola. I wtedy mozna go obrocic (latwiej po podgrzaniu). O to Ci chodzilo?
PS-nie wiem jak to bedzie z wiencem w 2.8td.

: pn gru 15, 2008 8:58 pm
autor: Pająku
O to chodzi.
Goszen pisze,że wieniec z drugiej strony jest plaski/brak skosów na zębach.
Obrócenie "tyl na przód" odpada.Pozostaje rozgrzać i obrócić po obwodzie.

: pn gru 15, 2008 8:59 pm
autor: Pająku
O to chodzi.
Goszen pisze,że wieniec z drugiej strony jest plaski/brak skosów na zębach.
Obrócenie "tyl na przód" odpada.Pozostaje rozgrzać i obrócić po obwodzie.

: pn gru 15, 2008 9:02 pm
autor: Adas
ernil pisze:Adas byc moze nie zauwazyl, ze wience bywaja czasem zbijane z kola. I wtedy mozna go obrocic (latwiej po podgrzaniu). O to Ci chodzilo?
PS-nie wiem jak to bedzie z wiencem w 2.8td.
Pająku sugeruje aby przestawić wieniec na kole po obwodzie , ja twierdzę ,że to nic nie da , bo skoro koło kręci razem z wałem to silnik nie staje zawsze w tej samej pozycji względem rozrusznika .

: pn gru 15, 2008 9:12 pm
autor: N2O
nie zawsze w tej samej ale jak ktoś napisał w 2 pozycjach co 180 stopni. :)21

: pn gru 15, 2008 9:14 pm
autor: Ryżak
tez mi sie tak wydaje wlasnie, ale ja sie nie znam :)

: pn gru 15, 2008 9:28 pm
autor: lysy76
ryżu
Ty idź lepiej gumę na przegubie zamocuj
bo niedługo będziesz temat zakładał
"suche trzaski z lewego przedniego koła,help"
8)

: pn gru 15, 2008 9:29 pm
autor: Ryżak
lysy76 pisze:ryżu
Ty idź lepiej gumę na przegubie zamocuj
bo niedługo będziesz temat zakładał
"suche trzaski z lewego przedniego koła,help"
8)
Tumoroł rano:)

: pn gru 15, 2008 10:02 pm
autor: Pająku
Na jutro proponuję test.
Na kole pasowym walu korbowego zrobić 2 znaki(kropka,dwie kropki)-lub inne różniące się od siebie po przekątnej kola i obrać punkt odniesienia na silniku.Kilka razy zapalić silnik i po każdym zgaszeniu obserwować znaki.

Pozdrawiam Pająk.

: pn gru 15, 2008 10:38 pm
autor: Adas
Pająku pisze:Na jutro proponuję test.
Na kole pasowym walu korbowego zrobić 2 znaki(kropka,dwie kropki)-lub inne różniące się od siebie po przekątnej kola i obrać punkt odniesienia na silniku.Kilka razy zapalić silnik i po każdym zgaszeniu obserwować znaki.

Pozdrawiam Pająk.
ciekawa teoria , sam jestem ciekawy rezultatu :roll:
Gdyby była prawdziwa to cylindry zużywały by się bardzo szybko , bo miałby start zawsze z tej samej pozycji tłoka .

: wt gru 16, 2008 12:15 am
autor: mr.miron
Niby wbrew logice ale... sam widziałem na własne oczy takie koło w jakiejś renówce co było wyrobione w dwóch miejscach na przeciw siebie o 180 st.