Strona 1 z 2

skrzynia c.d.

: sob sty 03, 2009 12:41 pm
autor: leniviec
niestety musze wymienic skrzynie automat w pajero v6 3.0 z 96 rok. czy ktos wymienial kiedys? i czy musze wyciagac silnik,zeby ja wsadzic? zmiesci sie

Re: skrzynia c.d.

: sob sty 03, 2009 12:53 pm
autor: Kajen
Raczej nie musisz wyciagac silnika. Ja ostatnio wyciagalem ale manualna i w pajero 1 generacji i nie bylo problemow zadnych.

Re: skrzynia c.d.

: sob sty 03, 2009 9:38 pm
autor: Eskapada
leniviec pisze:niestety musze wymienic skrzynie automat w pajero v6 3.0 z 96 rok. czy ktos wymienial kiedys? i czy musze wyciagac silnik,zeby ja wsadzic? zmiesci sie

Nie ma takiej konieczności. Do demontażu skrzyni wystarczy zestaw podstawowych kluczy, podnośnik lub kanał. Samemu ciężko jest to zrobić wypadało by sobie zapewnić pomoc drugiej osoby.

Przed akcją zamów sobie uszczelniacze min motor / skrzynia. Jest to dobra okazja do wymiany skoro wszystko już jest na wierzchu.

Powodzenia :)21

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 1:04 pm
autor: leniviec
mam jeszcze jedno pytanko. czy ktos kiedys wkladal skrzynie automatyczna od Anglika? bo nie wiem jak to jest, czy duzo jest roboty z przerobka takiej skrzyni? nieukrywam ze chce kupic skrzynie w komplecie z reduktorem, ale te co sa dostepne na allegro zazwyczaj sa od Angoli :(

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 3:01 pm
autor: Eskapada
przeróbki nie ma - skrzynie nie są lewo / prawostronne :wink:

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 6:49 pm
autor: leniviec
ale z tego co wiem, galki sa po 2 roznych stronach. ja mam w europie reduktor przy sobie, a w anglikach po stronie 2. nie chce ciac plastikow w srodku miedzy fotelami.

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 7:18 pm
autor: rort_
Skrzynie automatyczną z SS widziałem na alledrogo, ale nie wiem od jakiego motora. Cena w każdym razie była wg mnie atrakcyjna w porównaniu cen które sie widuje. Z Pszczyny - wioska obok. Z Myszkowa do Pszczyny to masz niedaleko.

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 7:24 pm
autor: leniviec
przejechac sie moge, tylko mi troche ludzie w glowie mieszaja. moj mechanik twierdzi ze skrzynia od anglika wymaga przerobek, a ja potrzebowalbym najlepiej cala przelozyc najlepiej z reduktorem. no i jeszcze o to Super Select chodzi. za duzo opini wokol. poprostu nie znam sie :(

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 7:32 pm
autor: rort_
Tu masz linke. Ta niestety jest z diesla, ale zadzwoń i zapytaj o te angielskie skrzynie co-i-jak.

http://www.allegro.pl/item500436033_mit ... elect.html

@goszen może coś wie na ten temat?

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 7:58 pm
autor: leniviec
to jest do dizla, tam jest skrzynia calkiem inna. mi by najbardziej pasowalo to http://www.allegro.pl/item516306795_paj ... uktor.html, ale to angol :(

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 8:11 pm
autor: rort_
To po której ma mieć lewar od biegów?

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 8:14 pm
autor: leniviec
od reduktora po lewej, lewar od automatu po prawej, w angolach jest na odwrot.

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 9:16 pm
autor: Przemy
a kolejność lewarków ma jakieś znaczenie? w automacie?
Bo na dole chyba wszystko jest plug and play?

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 9:44 pm
autor: leniviec
osobiscie lewarek od reduktora to moge miec nawet przy kierownicy <lol> problem w tym, ze wyciecia w plastkiach obok lewarka sa inne - i bedzie trza wszystko przerabiac :( tj z europy robic angola, chyba ze sie myle. moze ktos wkladal kiedys automat z angola do europy, to cos pomoze jak to rozwiazal? ?

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 9:52 pm
autor: acinski
Z tego co wiem to pod spodem masz wszystko na gałkach poskładasz jak CI pasuje i z głowy. Wajcha z automatu jest w ogóle dopinana do byle jakiej skrzyni. Ja mam z Angola. Przekładali mi w Mikołowie u Ratki, Zadzwonili, że wały mi nie pasują bo się okazało, że skrzynia jest z późniejszej wersji i ma SS. Poskładali mój reduktor z nową skrzynią i działa zajebiście. Kumaci goście. Załość zajęłą im półtora dnia z wymianami filtra itd. Filtr sobie kup od razu i komplet uszczelek. Za przekładkę zapłaciłem 700 a skrzynię z reduktorem sprzęgłem i kołem zamachowym dostałem za grosze.

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 04, 2009 9:56 pm
autor: Adas
leniviec pisze:osobiscie lewarek od reduktora to moge miec nawet przy kierownicy <lol> problem w tym, ze wyciecia w plastkiach obok lewarka sa inne - i bedzie trza wszystko przerabiac :( tj z europy robic angola, chyba ze sie myle. moze ktos wkladal kiedys automat z angola do europy, to cos pomoze jak to rozwiazal? ?
może te fotki coś Ci pomogą
http://picasaweb.google.pl/adam.babkiewicz/RemontPajero

Re: skrzynia c.d.

: śr sty 07, 2009 9:49 am
autor: asgaz
acinski pisze:Filtr sobie kup od razu i komplet uszczelek. .
Apropos gdzie nabywacie filtry i uszczelki???

Re: skrzynia c.d.

: śr sty 07, 2009 4:26 pm
autor: asgaz
aaaaa i jeszcze jedno ,jak rzucam temat filtru do automatu to pytaja mnie o typ skrzyni biegów bo ponoc są dwa.... :o no i nie wiem co o tym myślec

Re: skrzynia c.d.

: śr sty 07, 2009 5:37 pm
autor: DamnIt!
Masz V4AW3, czyli Aisin Warner 30-40LE(A340F).

Re: skrzynia c.d.

: śr sty 07, 2009 6:21 pm
autor: asgaz
hmmm... a coś bliżej :roll: tzn jak to rozszyfrowac i czy sa jakies oznaczenia na samej skrzyni

Re: skrzynia c.d.

: śr sty 07, 2009 6:23 pm
autor: DamnIt!
asgaz pisze:hmmm... a coś bliżej :roll: tzn jak to rozszyfrowac i czy sa jakies oznaczenia na samej skrzyni
napisałem Ci. a jak masz wątpliwości to właź pod samochód - po lewej stronie skrzyni masz czerwoną tabliczkę z oznaczeniem.

Re: skrzynia c.d.

: śr sty 07, 2009 7:23 pm
autor: asgaz
nie żebym nie wierzył ale rady posłuchałem, wlazłem pod auto i chyle czoła przed znajomościa tematu :)2
Jest tak jak mówiłes a nawet mówiłeś więcej i dobrze :)2

to numery juz mam a moze wiesz jeszcze czy filtr jest płukany czy wymienny ( jak nie wiesz nie szkodzi, zdania o tobie nie zmienię) :wink:

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 18, 2009 9:27 am
autor: leniviec
po ponad miesiecznym postoju uruchomilem wczoraj misia. skonczylo sie na wymianie skrzyni. po wyciagnieciu starej skrzyni okazalo sie ze jest w niej tyle szlamu i mulu ze szkoda gadac i zreszta mega smierdzialo spalenizna. Kiedys na forum pytalem ktoredy moze wchodzic woda do automatu w 3.0 i podpowiedzieliscie ze sa to 2 miejsca - to chce sprostowac - jest tych miejsc 5. (moze komus zaoszczedze wymiane skrzyni) Porobilem odpowietrzenia nowej skrzyni wezykami pod maske. Napisze kiedys jak sie sprawdza moj patent w praktyce. Mam tylko jeszcze jeden problem.Ze starej skrzyni nie udalo mi sie przelozyc czegos w rodzaju "potencjometra" (taki kabel z wtykami, bodajze na 12 pinow) a z nowej ktos to oszabrowal. Odpowiedzialne jest to z tego co wiem, za wsteczne swiatlo stop, za kontrolki na liczniku od napedow, i co najgorsze od skrzyni (auto odpala i odrazu jedzie, jesli zostawie np na drive i go przez przypadek odpale) Wie ktos moze jak to sie fachowo nazywa? u kogo to kupic? czy od innych skrzyn pasuje? a moze ktos zarznal skrzynie jak ja, i mu to poprostu lezy :)

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 18, 2009 8:05 pm
autor: Videlec
leniviec pisze:(auto odpala i odrazu jedzie, jesli zostawie np na drive i go przez przypadek odpale)
auto z automatyczną skrzynią odpali tylko na P lub N

...jesli jest wszystko jak być powinno :wink:

Re: skrzynia c.d.

: ndz sty 18, 2009 8:38 pm
autor: leniviec
nie no, ja nim jezdze, ale brakuje mi tej pierdoly, i troche mi to przeszkadza