przekaźniki?świece żarowe
Moderator: Kosiarz
przekaźniki?świece żarowe
witam mam takie pytanko od niedawna jestem w posiadaniu miśka z 91 roku 2,5 td i mam takie pytanie nie świeci mi się kontrolka od świec. a po włączeniu zapłony słychać jak przekaźnik tyknie. a jak go zapale i do momentu aż się nie zagrzeje to przekaźnik to normalnie jak by zwariował tyka cały czas. czy to wina przekaźnika czy też sterownika do świec? proszę o pomoc bo szkoda kasy niepotrzebnie wydawać
Re: przekaźniki?świece żarowe
Masz szybko grzejące świece, wiec kontrolki brak. U mnie przekaźnik tak samo robi wiec ten typ tak ma (chyba) 

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: przekaźniki?świece żarowe
jeżeli masz go od nie dawna to warto sprawdzić jaki masz system grzania świec , jeżeli jest to SUPER QUICK GLOW to świece nasz 6V nie ma kontrolki grzania tylko dźwięk stycznika . Skoro słyszysz szalejący przekaźnik po nagrzaniu świec to masz albo spaloną albo inną świece . System działa tak , że po przekręceniu stacyjki zapodaje +11V na świece przez kilka sekund a później przez określony czas zależny od tem. zewnętrznej zapodaje +6V.
To tak pokrótce szczegóły później , sprawdź jaki symbol masz na świecy , odkręć i odczytaj
To tak pokrótce szczegóły później , sprawdź jaki symbol masz na świecy , odkręć i odczytaj
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: przekaźniki?świece żarowe
OOoo to coś mi się wydaje ze mam któraś świecę padniętą
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: przekaźniki?świece żarowe
a czyli jak jedna ze świec padła to może tak robić hm no to w sumie dobrze się składa bo jutro oddaje autko do mechanika ma mi sprawdzić rozrusznik to i to mi sprawdzi.
Re: przekaźniki?świece żarowe
QGS - a wiec raczej raczej Quick Glow System. Super to jest Patrol, ale wiem, ze czesto o nim myslisz...Adas pisze:(...) SUPER QUICK GLOW (...)


Niemniej w tych materialach, co dalem ponizej uzywaja super quick glow, wiec cholera wie jak te Japonce to nazwali. Ktos moze wyszperal w serwisowce?
Jak zwal tak zwal - chodzi o to samo

Z tego co pamietam, to czas fazy dogrzewania zalezy od temp. silnika.Adas pisze:(...) czas zależny od tem. zewnętrznej zapodaje +6V.
Moze najpierw niech stwierdzi, ze faktycznie ma QGS - na przyklad po tym, czy ma takie oto elementy tego systemu (patrz foto). Chodzi o te dwa grzybki w prawym gornym rogu, do kazdego dochodza po dwa kable przykrecane na "dyche" bodajze... Pozniej bedziemy gadali o swieczkach. Ewentualnie bez wykrecania mozna chyba sprawdzic wstepnie - powinny miec zielone glowki.Adas pisze:(...) sprawdź jaki symbol masz na świecy , odkręć i odczytaj

A tutaj podaje info o tym jak diagnozowac QGS. Sterownik znajduje sie po prawej stronie nog pasazera, na slupku.







XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: przekaźniki?świece żarowe
z tego co udało mi się odczytać ze świecy to jest to: BERU 0100221147 ale 12v a nie tak jak piszecie 11v
Re: przekaźniki?świece żarowe
Jezeli masz QGS to ma pisac 6.2V. Okresl sie najpierw jaki masz system grzania, bo to diablo istotne jest.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: przekaźniki?świece żarowe
powiem ci tak jak otworze maskę i patrze na prawo to widzę te 2 "grzybki" i po 2 kable do nich i ten przekaźnik na słupku po prawej stronie jest bo tam go słychać jak tyka
Re: przekaźniki?świece żarowe
No to po mojemu masz system "szybkogrzejny" QGS o ktorym pisalismy wczesniej. Powinienes miec wiec swiece 6V. Wybralem sie do garazu w celu odnalezienia takowej swiecy, ale nie namierzylem jej. Byc moze wywalilem przy sprzataniu... Nie chce mi sie przekopywac Forum - byl temat o QGS, rodzajach swiec itp itd. Mozna dostac zamiennik, pisze na nim 6V (w odroznieniu od "oryginalow", na ktorych pise 6.2V o ile dobrze pamietam). Moze znajdzie sie ktos, kto ma linka do tych tematow, bo ja stracilem archiwum :/
Mozliwosci masz dwie - proba reanimacji ukladu (byc moze wystarczy tylko zalozyc odpowiednie swiece) albo wywalenie tego wszystkiego i zrobienie grzania na pstryczek-elektryczek.
Mozliwosci masz dwie - proba reanimacji ukladu (byc moze wystarczy tylko zalozyc odpowiednie swiece) albo wywalenie tego wszystkiego i zrobienie grzania na pstryczek-elektryczek.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: przekaźniki?świece żarowe
też o tym myślałem i nie jest to nic trudnego ale kwestia tego denerwującego tykania pozostanie chyba że odłączę całkowicie przekaźniki hmm? ale jak podgrzeje je na krótko kabel do akumulatora i listwy to gada ok tylko potem przekaźnik tyka. a może to być wina właśnie przekaźnika albo tych " grzybków"??
Re: przekaźniki?świece żarowe
W tym systemie sa bodajze 4 tykajace elementy 
Dwa to przekazniki zamontowane na sterowniku (te czarne prostopadlosciany w lewym dolnym rogu)...

... oraz wspomniane juz wczesniej dwa duze gady z czterema kabelkami pod maska.
Sterownik steruje (no bo niby co innego mialby robic...
) tymi duzymi. Jednym idzie napiecie przy grzaniu wstepnym a drugim napiecie przy dogrzewaniu. Grzanie wstepne to dwa pykniecia - poczatek i koniec. Dogrzewanie to X nastepujacych po sobie pykniec przekaznikow.
Jesli wysterujesz odpowiedni przekaznik recznie lub podasz napiecie na listwe prosto z baterii to auto odpali, bo swiece sie zagrzeja.
Mozesz albo ominac caly uklad i zrobic nowe grzanie sterowane guzikiem przez Ciebie albo wpiac sie na przyklad w sterownik. Przycisk trzymany przez Ciebie bedzie mu zapodawal mase, ktora to wysteruje duzy przekaznik i swiece rowniez sie zagrzeja. Naturalnie nie nalezy grzac zbyt dlugo, bo zjarasz swieczke.
Mozesz po kolei sprawdzac elementy ukladanki az znajdziesz to, co zdechlo lub olac temat i zrobic na guzik. Wybor nalezy do Ciebie

Dwa to przekazniki zamontowane na sterowniku (te czarne prostopadlosciany w lewym dolnym rogu)...

... oraz wspomniane juz wczesniej dwa duze gady z czterema kabelkami pod maska.
Sterownik steruje (no bo niby co innego mialby robic...

Jesli wysterujesz odpowiedni przekaznik recznie lub podasz napiecie na listwe prosto z baterii to auto odpali, bo swiece sie zagrzeja.
Mozesz albo ominac caly uklad i zrobic nowe grzanie sterowane guzikiem przez Ciebie albo wpiac sie na przyklad w sterownik. Przycisk trzymany przez Ciebie bedzie mu zapodawal mase, ktora to wysteruje duzy przekaznik i swiece rowniez sie zagrzeja. Naturalnie nie nalezy grzac zbyt dlugo, bo zjarasz swieczke.
Mozesz po kolei sprawdzac elementy ukladanki az znajdziesz to, co zdechlo lub olac temat i zrobic na guzik. Wybor nalezy do Ciebie

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: przekaźniki?świece żarowe
no tak koszt jak już pytałem to ok 70 zł + przesyłka to jakieś 100 to jeszcze nie tragedia ale najpierw do elektryka podjadę żeby to sprawdził.
Re: przekaźniki?świece żarowe
jeżeli chcesz mieć pewność na 100% jaki masz system grzania to odkręć przewód od świec podepnij pod "+" woltomierza "-" woltomierza podepnij pod masę , przekręć stacyjkę i popatrz jakie masz napięcie , po czym zakręć rozrusznikiem i sprawdź jakie masz napięcie na woltomierzu .bear pisze:też o tym myślałem i nie jest to nic trudnego ale kwestia tego denerwującego tykania pozostanie chyba że odłączę całkowicie przekaźniki hmm? ale jak podgrzeje je na krótko kabel do akumulatora i listwy to gada ok tylko potem przekaźnik tyka. a może to być wina właśnie przekaźnika albo tych " grzybków"??
Przy QGS powinieneś mieć około 11V przed rozruchem a później około 6V
Wygląda na to , że masz nieprawidłowe świece i nie maja fazy dogrzania po rozruchu.
Świece do QGS można zanabyś ISKRY za 21zł sztuka, mogę podać Ci symbol , ale najpierw sprawdź jaki masz system grzania
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: przekaźniki?świece żarowe
Jak się nie zagrzeje co? Silnik? Jak długo 'pyka'? 30sek? Pięć minut?Może niepotrzebnie panikę siejesz, bo jak masz QGS, to z tego co piszesz wszystko działa OK.bear pisze: i do momentu aż się nie zagrzeje to przekaźnik to normalnie jak by zwariował tyka cały czas
Jak na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka słyszysz 'pyk' a po ok 10sek drugie 'pyk' i go zapalasz i zapala bez problemu (od 'tyrknięcia', nie szarpie za bardzo jak zaskoczy), a potem sobie jeszcze 'pyka' przez nawet minutę (jak jest zimno) to wszystko masz OK.
Inna sprawa jest jak po przekręceniu kluczyka słyszysz 'pyk' 'pyk' (brak przerwy czasowej między 'pykami') - to oznacza, że wstępne grzanie nie działa i musisz długo kręcić, aż zaskoczy, a jak zaskoczy to i tak kulawo.
Jeszcze inną sprawą jest, jak wstępne 'pyki' są OK (jest odstęp czasowy) a po zapaleniu pyka przez 5min. Walniete jest dogrzewanie.
Zazwyczaj winnym jest własnie ten sterownik. U mnie wszelkie 'pyki' były OK, a dwie świece były walniete. Po wymianie świec z j e b a ł o się grzanie wstępne i przerobiłem na 'grzanie wstępne ręczne' przez podpiecie się do jednego z przekaźników na płytce której fotkę zapodał @ernil. Dogrzewanie działało i działa. Teraz auto zapala i jest pięknie....
Co do tych świec, to jak masz zielone, to masz 6V. Żeby sprawdzić czy działają, najlepiej wykręcasz po kolei i podpinasz 12V. Po ok 4sek przy 12V bezpośrednio z aku powinna być już rozgrzana. Przy okazji sprawdzisz ich stan 'wizualny' (u mnie jedna koncówka świecy nie istniała - się ukruszyła i wyleciała wydechem zapewne). Nie poparz sobie łapek....
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: przekaźniki?świece żarowe
wygląda to tak wsiadam do miśka i jak przekręcę kluczyk to jest jedno pyknięcie i po 4s drugie ale muszę nim pomielać chwile żeby zaskoczył a jak już zapali to potem do puki silnik nie osiągnie temperatury to pyka mi jeszcze jakieś 4-5 min. ale jak zapali to silnik chodzi równo.
ale z kolei jak wsiądę i przepręce kluczyk i nie zagada za 1 razem to wtedy po ponownym włączeniu zapłony to pyknięcia następują po sobie jakąś 1-2 s.
może faktycznie świece wymienić hmm?
a i jeszcze jedna sprawa wiem że w Miśkach przy zegarach jest kontrolka która przy załączeniu się świec powinna się zaświecić a tu niestety nic!! ani ani
ale z kolei jak wsiądę i przepręce kluczyk i nie zagada za 1 razem to wtedy po ponownym włączeniu zapłony to pyknięcia następują po sobie jakąś 1-2 s.
może faktycznie świece wymienić hmm?
a i jeszcze jedna sprawa wiem że w Miśkach przy zegarach jest kontrolka która przy załączeniu się świec powinna się zaświecić a tu niestety nic!! ani ani
Re: przekaźniki?świece żarowe
Nie ma kontrolki bo masz QGS do k* nedzy. Posiadasz wszystkie elementy tego systemu a dalej szukasz kija do dupy. Wez te swiece wyrzuc, bo z tego co piszesz sa zle, zapodaj odpowiednie i sprawdz, czy dziala. Albo olej ten upierdliwy system i zrob grzanie na guzik. Bo z gadania to sie samo nic nie zrobi.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: przekaźniki?świece żarowe
a ja mialem swiece QGS, zielone, 6,2V i chyba ze 3 komplety zamiennikow nie robily. NGK, BERU, i jakies OME dobierane w ASO. Dopiero jak kupilem orginaly mitsu to zadzialaly.. cena 262 zl/sztuka 

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: przekaźniki?świece żarowe
Albert_N pisze:a ja mialem swiece QGS, zielone, 6,2V i chyba ze 3 komplety zamiennikow nie robily. NGK, BERU, i jakies OME dobierane w ASO. Dopiero jak kupilem orginaly mitsu to zadzialaly.. cena 262 zl/sztuka



https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: przekaźniki?świece żarowe
To na zamiennikach QGS nie robił? Jakie były objawy?Albert_N pisze: Dopiero jak kupilem orginaly mitsu to zadzialaly.. cena 262 zl/sztuka
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: przekaźniki?świece żarowe
nie grzal wstepnie na NGK i BERU ( niby byl klik ale auto chechlalo kilkanascie sekund ), a na zamiennikach z ASO zaczal cykac w rytmie techno
i tez nie palil ladnie. Wydaje mi sie ze oprocz cieploty wazny byl ksztalt swiec- zadna nie byla dokladnie taka sama, jak orginal - z dwustopniowa z koncowka w ksztalcie oka/lezki a nie okragla.
Teraz pali piknie.
Oczywiscie ASO ( 2 rozne w Wwie ) mialo problem nawet z zamowieniem orginalu, ktory przynioslem im w paluchach- bo nr. katalogowy jest inny niz symbol swiecy... dopiero jakis mechanik zjarzyl ze mial taka swiece w reku i jakos a odnalezli. Chyba bym nie spal po nocach jakbym mial nowe auto serwisowane w ASO

Teraz pali piknie.
Oczywiscie ASO ( 2 rozne w Wwie ) mialo problem nawet z zamowieniem orginalu, ktory przynioslem im w paluchach- bo nr. katalogowy jest inny niz symbol swiecy... dopiero jakis mechanik zjarzyl ze mial taka swiece w reku i jakos a odnalezli. Chyba bym nie spal po nocach jakbym mial nowe auto serwisowane w ASO

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: przekaźniki?świece żarowe
Kurde, właśnie po zmianie świec wstępne grzanie przestało robić. Zrobiłem to na ręczne. Dogrzewanie działa.
Co do serwisowania w ASO, to masz rację...
Chyba se kupię używane świece żarowe. Dżizas...
Co do serwisowania w ASO, to masz rację...
Chyba se kupię używane świece żarowe. Dżizas...

Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: przekaźniki?świece żarowe
U mnie na zamiennikach tez nie robilo. I tak jak pisze Albert - oryginaly maja inny ksztalt trzpienia.
Cos mi sie kojarzy, ze sterownik wiedzial jak grzac w zaleznosci od opornosci. Moze oryginalne swiece maja taka a nie inna charakterystyke i tylko na nich bedzie dobrze dzialalo. Byc moze to bzdura - na elektryce sie nie znam, ale takie cos mi we lbie pozostalo po moich przygodach z tym ukladem.
Cos mi sie kojarzy, ze sterownik wiedzial jak grzac w zaleznosci od opornosci. Moze oryginalne swiece maja taka a nie inna charakterystyke i tylko na nich bedzie dobrze dzialalo. Byc moze to bzdura - na elektryce sie nie znam, ale takie cos mi we lbie pozostalo po moich przygodach z tym ukladem.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości