Przedni most pajero II z blokadą

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Przedni most pajero II z blokadą

Post autor: acinski » pt sty 30, 2009 9:22 pm

Jak to działa? Piasty są zapięte na stałe a dopina się blokadą cały most czy jak?
Wytłumaczcie proszę bo ciągnie mnie do motania jedynki ale nie wiem czy się zabierać czy nie.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Przedni most pajero II z blokadą

Post autor: Adas » pt sty 30, 2009 9:35 pm

acinski pisze:Jak to działa? Piasty są zapięte na stałe a dopina się blokadą cały most czy jak?
Wytłumaczcie proszę bo ciągnie mnie do motania jedynki ale nie wiem czy się zabierać czy nie.
z tą blokadą to przesadziłeś , zapinanie mostu pneumatyczna to nie blokada .
Zasada jest prosta , masz na sztywno spięte piasty z półośkami , czyli koło kręci się zawsze z półośką . Prawa półośka( ta w przednim moście, nie myl z półośką z przegubami ) jest rozpinana z mechanizmu różnicowego ,właśnie za pomocą tego podciśnieniowego sterownika .
Efekt jest taki ,że reduktor zapina wał na przód a sterownik zapina prawą półośkę . W czasie jazdy na 2H przedni talerz i atak stoi , więc nie ma oporów , ale opory toczenia są trochę większe bo koło obraca dodatkowo jeszcze dwoma łożyskami w przednim moście

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Przedni most pajero II z blokadą

Post autor: acinski » pt sty 30, 2009 9:51 pm

No i widzisz błąd w nazewnictwie. Zastanawiam się nad zmontowanie SS u siebie w jedynce. Mam do wybory albo domotać do automatu do którego mam reduktor ss albo zapodać mu manual. Biorąc pod uwagę różnicę w obrotach silnika z automatem i bez to chyba zapodam mu manual. Adaś Ty motałeś zdaje się coś takiego dawaj ile to roboty.
Łatwo nie odpuszczam więc są szanse powodzenia :) Z tego co wiem od Goszena muszę mieć wały skrzynię i reduktor bo od automatu nie podejdzie. Do tego mogę zostawić moje mosty albo zapodać przód z dwójki. Z moimi do bani bo i tak będę zapinał sprzęgłami, plus jedynie taki, że mogę jeździć po czarnym. Rozwiązanie na lato ok aby dozbierać kasę na most. Ma to sens? Powiedz jeszcze. Czy dobrze rozumiem, że reduktor zapina poprzez wał most a podciśnieniowo są dopinane półosie? Czy tylko prawa? Coś skumać mam kłopot. Co z lewą stroną? Do tego jak rozumiem potrzebuję jakiś sterownik kompresor czy coś tam. Jak ta reszta jest realizowana?
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Przedni most pajero II z blokadą

Post autor: acinski » pt sty 30, 2009 10:01 pm

Dobra skumałem. Wystarczyło sobie przypomnieć zasadę działania mostu :)
Mechanizm różnicowy załatwi sprawę. Pozostałe pytania pozostają aktualne.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Przedni most pajero II z blokadą

Post autor: Adas » sob sty 31, 2009 5:50 am

acinski pisze:Dobra skumałem. Wystarczyło sobie przypomnieć zasadę działania mostu :)
Mechanizm różnicowy załatwi sprawę. Pozostałe pytania pozostają aktualne.
w ciągu dnia zrobię Ci fotki przedniego mostu to zobaczysz wszystko rozebrane.
Co do przekładki mostów PII to pasują , ale , mocowanie poduszki przedniego mostu na belce poprzecznej tej zaraz za wahaczami trochę się różni , nie pasuje jeden otwór , da się to przerobić , u siebie dolną obejmę po prostu przypawałem.
Masz z tyłu sprężyny czy resory ?
Co do automatu i manuala , każdy reduktor pasuje i do automatu i do manuala , w automacie od strony reduktora zaślepiony jest otwór na wodzik lewarka zmiany biegów i nie ma lewarka .

Coś sceptycznie nastawiony jesteś do automatu , w PI mam ASB i bardzo sobie chwalę w L200 mam manual , ale przy zmianie prawdopodobne na PIII to zapodam sobie automat , więc automat :)2 . Pamiętaj , że przy zmianie z automatu na manual dochodzi jeszcze do wymiany , koło zamachowe ,sprzęgło,pedał hamulca , trzeba dołożyć pedał sprzęgła , pompę , wysprzęglik , odpada chłodnica automatu , sterownika , dźwignia zmiany

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Przedni most pajero II z blokadą

Post autor: goszen » sob sty 31, 2009 8:23 am

Adas pisze:
acinski pisze: Co do automatu i manuala , każdy reduktor pasuje i do automatu i do manuala , w automacie od strony reduktora zaślepiony jest otwór na wodzik lewarka zmiany biegów i nie ma lewarka .
Nie prawda, jak mi założysz reduktor od automata do manuala i odwrotnie masz skrzynkę piwa u mnie :lol:
Automat ma o 6 mm większe wejście na wałek zdawczy ze skrzyni biegów.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Przedni most pajero II z blokadą

Post autor: acinski » sob sty 31, 2009 1:12 pm

Dostaje powoli młodych. Drugi automat i cholera działał pięknie a teraz ma kłopoty w wrzuceniem czwórki choć lockUp działa i zaczyna powoli ciągnąć rano na jedynce. Czwórka niby się pojawia ale tak jakos w momencie gdy ma ją wrzucić jakby go troszkę zmuliło i dalej jedzie na trójce. Jak zdejmę nogę z gazu zapnie ale jak tylko nacisnę gaz schodzi na trzeci. Jakoś nie sądzę aby tu wymiana oliwy pomogła. Na obecnej zrobił 5kkm. Adas a Ty tym automatem jeździsz w terenie? To ten zielony z awatara?
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Przedni most pajero II z blokadą

Post autor: Adas » sob sty 31, 2009 1:30 pm

goszen pisze: Nie prawda, jak mi założysz reduktor od automata do manuala i odwrotnie masz skrzynkę piwa u mnie :lol:
Automat ma o 6 mm większe wejście na wałek zdawczy ze skrzyni biegów.
:o sprawdzę :wink: , ale skrzynkę piwa możemy wypić :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość