Przedni most pajero II z blokadą
Moderator: Kosiarz
Przedni most pajero II z blokadą
Jak to działa? Piasty są zapięte na stałe a dopina się blokadą cały most czy jak?
Wytłumaczcie proszę bo ciągnie mnie do motania jedynki ale nie wiem czy się zabierać czy nie.
Wytłumaczcie proszę bo ciągnie mnie do motania jedynki ale nie wiem czy się zabierać czy nie.
Dziadek 2,5TD `98
Re: Przedni most pajero II z blokadą
z tą blokadą to przesadziłeś , zapinanie mostu pneumatyczna to nie blokada .acinski pisze:Jak to działa? Piasty są zapięte na stałe a dopina się blokadą cały most czy jak?
Wytłumaczcie proszę bo ciągnie mnie do motania jedynki ale nie wiem czy się zabierać czy nie.
Zasada jest prosta , masz na sztywno spięte piasty z półośkami , czyli koło kręci się zawsze z półośką . Prawa półośka( ta w przednim moście, nie myl z półośką z przegubami ) jest rozpinana z mechanizmu różnicowego ,właśnie za pomocą tego podciśnieniowego sterownika .
Efekt jest taki ,że reduktor zapina wał na przód a sterownik zapina prawą półośkę . W czasie jazdy na 2H przedni talerz i atak stoi , więc nie ma oporów , ale opory toczenia są trochę większe bo koło obraca dodatkowo jeszcze dwoma łożyskami w przednim moście
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Przedni most pajero II z blokadą
No i widzisz błąd w nazewnictwie. Zastanawiam się nad zmontowanie SS u siebie w jedynce. Mam do wybory albo domotać do automatu do którego mam reduktor ss albo zapodać mu manual. Biorąc pod uwagę różnicę w obrotach silnika z automatem i bez to chyba zapodam mu manual. Adaś Ty motałeś zdaje się coś takiego dawaj ile to roboty.
Łatwo nie odpuszczam więc są szanse powodzenia
Z tego co wiem od Goszena muszę mieć wały skrzynię i reduktor bo od automatu nie podejdzie. Do tego mogę zostawić moje mosty albo zapodać przód z dwójki. Z moimi do bani bo i tak będę zapinał sprzęgłami, plus jedynie taki, że mogę jeździć po czarnym. Rozwiązanie na lato ok aby dozbierać kasę na most. Ma to sens? Powiedz jeszcze. Czy dobrze rozumiem, że reduktor zapina poprzez wał most a podciśnieniowo są dopinane półosie? Czy tylko prawa? Coś skumać mam kłopot. Co z lewą stroną? Do tego jak rozumiem potrzebuję jakiś sterownik kompresor czy coś tam. Jak ta reszta jest realizowana?
Łatwo nie odpuszczam więc są szanse powodzenia

Dziadek 2,5TD `98
Re: Przedni most pajero II z blokadą
Dobra skumałem. Wystarczyło sobie przypomnieć zasadę działania mostu 
Mechanizm różnicowy załatwi sprawę. Pozostałe pytania pozostają aktualne.

Mechanizm różnicowy załatwi sprawę. Pozostałe pytania pozostają aktualne.
Dziadek 2,5TD `98
Re: Przedni most pajero II z blokadą
w ciągu dnia zrobię Ci fotki przedniego mostu to zobaczysz wszystko rozebrane.acinski pisze:Dobra skumałem. Wystarczyło sobie przypomnieć zasadę działania mostu
Mechanizm różnicowy załatwi sprawę. Pozostałe pytania pozostają aktualne.
Co do przekładki mostów PII to pasują , ale , mocowanie poduszki przedniego mostu na belce poprzecznej tej zaraz za wahaczami trochę się różni , nie pasuje jeden otwór , da się to przerobić , u siebie dolną obejmę po prostu przypawałem.
Masz z tyłu sprężyny czy resory ?
Co do automatu i manuala , każdy reduktor pasuje i do automatu i do manuala , w automacie od strony reduktora zaślepiony jest otwór na wodzik lewarka zmiany biegów i nie ma lewarka .
Coś sceptycznie nastawiony jesteś do automatu , w PI mam ASB i bardzo sobie chwalę w L200 mam manual , ale przy zmianie prawdopodobne na PIII to zapodam sobie automat , więc automat

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Przedni most pajero II z blokadą
Nie prawda, jak mi założysz reduktor od automata do manuala i odwrotnie masz skrzynkę piwa u mnieAdas pisze:acinski pisze: Co do automatu i manuala , każdy reduktor pasuje i do automatu i do manuala , w automacie od strony reduktora zaślepiony jest otwór na wodzik lewarka zmiany biegów i nie ma lewarka .

Automat ma o 6 mm większe wejście na wałek zdawczy ze skrzyni biegów.
GG 3597101 tel. 602-673-905
Re: Przedni most pajero II z blokadą
Dostaje powoli młodych. Drugi automat i cholera działał pięknie a teraz ma kłopoty w wrzuceniem czwórki choć lockUp działa i zaczyna powoli ciągnąć rano na jedynce. Czwórka niby się pojawia ale tak jakos w momencie gdy ma ją wrzucić jakby go troszkę zmuliło i dalej jedzie na trójce. Jak zdejmę nogę z gazu zapnie ale jak tylko nacisnę gaz schodzi na trzeci. Jakoś nie sądzę aby tu wymiana oliwy pomogła. Na obecnej zrobił 5kkm. Adas a Ty tym automatem jeździsz w terenie? To ten zielony z awatara?
Dziadek 2,5TD `98
Re: Przedni most pajero II z blokadą
goszen pisze: Nie prawda, jak mi założysz reduktor od automata do manuala i odwrotnie masz skrzynkę piwa u mnie![]()
Automat ma o 6 mm większe wejście na wałek zdawczy ze skrzyni biegów.



https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość