PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Moderator: Kosiarz
PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
WITAM SERDECZNIE WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW.
MAM PROBLEM Z MISIEM PO ODPALENIU ZIMNEGO SILNIKA. OTÓŻ PO ZAGRZANIU ŚWIEC ŻAROWYCH AUTO ODPALA NA DOTYK JEDNAK CHODZI JAKBY NA 3 GARY, SZARPIE I "PLUJE". WSZYSTKIE ŚWIECE ŻAROWE ZOSTAŁY WYMIENIONE NA NOWE ( JAPOŃSKIE). EFEKT TEN SAM... GRZANIE ŚWIEC TRWA OK 12 SEKUND DO PYKNIĘCIA PRZEKAŹNIKA, WIĘC DOMNIEMAM,ŻE JEST SPRAWNY. BEZ PODGRZEWANIA TRZEBA AUTO PIŁOWAĆ ROZRUSZNIKIEM KILKANAŚCIE SEKUND I CHODZI RÓWNIE KULAWO. OBJAWY KULAWEJ PRACY USTAJĄ PO OK MINUCIE, GDY SILNIK LEKKO SIĘ NAGRZJE. W CZASIE JAZDY WSZYSTKO JEST OK.- JEST MOC, NIE DYMI, NIE PALI OLEJU, SPALANIE ON W NORMIE.DODAM, ŻE FILTR PALIWA JEST RÓWNIEŻ NOWY. PROSZĘ O POMOC W TYM TEMACIE. GDZIE EWENTUALNIE SZUKAĆ PRZYCZYN TAKIEGO STANU
MAM PROBLEM Z MISIEM PO ODPALENIU ZIMNEGO SILNIKA. OTÓŻ PO ZAGRZANIU ŚWIEC ŻAROWYCH AUTO ODPALA NA DOTYK JEDNAK CHODZI JAKBY NA 3 GARY, SZARPIE I "PLUJE". WSZYSTKIE ŚWIECE ŻAROWE ZOSTAŁY WYMIENIONE NA NOWE ( JAPOŃSKIE). EFEKT TEN SAM... GRZANIE ŚWIEC TRWA OK 12 SEKUND DO PYKNIĘCIA PRZEKAŹNIKA, WIĘC DOMNIEMAM,ŻE JEST SPRAWNY. BEZ PODGRZEWANIA TRZEBA AUTO PIŁOWAĆ ROZRUSZNIKIEM KILKANAŚCIE SEKUND I CHODZI RÓWNIE KULAWO. OBJAWY KULAWEJ PRACY USTAJĄ PO OK MINUCIE, GDY SILNIK LEKKO SIĘ NAGRZJE. W CZASIE JAZDY WSZYSTKO JEST OK.- JEST MOC, NIE DYMI, NIE PALI OLEJU, SPALANIE ON W NORMIE.DODAM, ŻE FILTR PALIWA JEST RÓWNIEŻ NOWY. PROSZĘ O POMOC W TYM TEMACIE. GDZIE EWENTUALNIE SZUKAĆ PRZYCZYN TAKIEGO STANU
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Napiszę krótko... Zaraz zostaniesz opierdzielony z powodu dwóch rzeczy:
1)brak przywitania się w dziale: ,,Jestem tu nowy i witam wszystkich''
2)za pisanie z włączonym Caps Lockiem...
Pozdrawiam

1)brak przywitania się w dziale: ,,Jestem tu nowy i witam wszystkich''
2)za pisanie z włączonym Caps Lockiem...
Pozdrawiam

Zielony Autobus 2,7TDi
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
NIE BARDZO WIEM O CO CHODZI Z TYM CAPS LOCKIEM? W CZYMŚ TO PRZESZKADZA?
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Pisanie dużymi literami na tym forum jest uznawane jako krzyk. Znajdź na klawiaturze klawisz ,,Caps Lock'' i go naciśnij



Zielony Autobus 2,7TDi
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Dzięki. Podstawy obsługi komputera znam... Zasady o krzyczeniu Caps Lockiem nie znałem, bo i skąd. W zasadzie to i tak wołam o pomoc w rozwiązaniu problemu. Przydałby się forumowy elementarz dla nowych...
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Pierwszym, forumowym elementarzem est regulamin
Później opcja szukaj...
Jeżeli to nie pomaga, to się pytasz, najczęściej w przyklejonym temacie o bieżących naprawach.
O szarpaniu Misia po odpaleniu było całkiem nie dawno.

Później opcja szukaj...
Jeżeli to nie pomaga, to się pytasz, najczęściej w przyklejonym temacie o bieżących naprawach.
O szarpaniu Misia po odpaleniu było całkiem nie dawno.
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
może masz nieszczelność w układzie paliwowym i sie zapowietrza.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Tylko dlaczego po około minucie pracuje równo? Gdyby był zapowietrzony to kulałby cały czas. I pali na dotyk rano...
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Zatem sprawdź świece żarowe - może któraś nie grzeje i stąd to telepanie. Na wszelki wypadek jednak zrób prosty test - zanim odpalisz zimny silnik naciśnij kilka razy pompkę paliwa na filtrze. Jeśli nie da to poprawy to raczej jednak świece.WRLUDEK pisze:Tylko dlaczego po około minucie pracuje równo? Gdyby był zapowietrzony to kulałby cały czas. I pali na dotyk rano...
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
slaba kompresja, szczegolnie w jednym cylindrze, zapala na 3 gary, a po zagrzaniu lepiej uszczelnia i pali na 4.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Świece są nowe, naciskanie na pompkę przy filtrze nic nie daje. Pompa wtryskowa po regeneracji. Wcześniej wszystko było super. Problem powstał od momentu jak spaliło mi 2 świece. Wymieniłem komplet na nowe i kicha. Przed montażem sprawdzałem te nowe czy działają.
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
1. wstaw przezroczysty wężyka , albo mały przezroczysty filterek między pompę na filtr paliwa . Da Ci to pogląd czy po nocy schodzi ci paliwo i po odpaleniu ciągnie powietrze .WRLUDEK pisze:Świece są nowe, naciskanie na pompkę przy filtrze nic nie daje. Pompa wtryskowa po regeneracji. Wcześniej wszystko było super. Problem powstał od momentu jak spaliło mi 2 świece. Wymieniłem komplet na nowe i kicha. Przed montażem sprawdzałem te nowe czy działają.
2. jaki masz system grzania , czyli czy masz kontrolę grzania , czy masz czerwoną przechodzącą w zieloną, czy masz czerwoną gasnącą ?
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 9:32 pm przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Kontrolka grzania świec jest tylko czerwona i gaśnie po 8 skundach (rano), jednak pyknięcie przekaźnika jest po 15 sekundach. Zastanawia mnie tylko dlaczego po około minucie po odpaleniu szarpanie ustaje? Czy to naprawdę może być słaba kompresja na jednym garze?
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
1. Pajero system z dwoma przekaźnikami i rezystorem czyli SUPER QUICK GLOW to potrzebujesz świecy 6V, nie ma kontrolkiWRLUDEK pisze:Kontrolka grzania świec jest tylko czerwona i gaśnie po 8 skundach (rano), jednak pyknięcie przekaźnika jest po 15 sekundach. Zastanawia mnie tylko dlaczego po około minucie po odpaleniu szarpanie ustaje? Czy to naprawdę może być słaba kompresja na jednym garze?
http://motohurt.info/sklep/product_info ... s_id=86344
2. natomiast w L200 i Pajero masz system SELF-REGULATING GLOW czyli świece 11V z wewnętrznym termostatem regulującym prąd poprzez wzrost rezystancji, i kontrolka jest jedna i gaśnie
http://motohurt.info/sklep/product_info ... s_id=97221
3. Pajero I ma system AUTO GLOW z jednym przekaźnikiem i dwoma kontrolkami dla świec 12V
sprawdź czy masz prawidłowe świece , masz SELF-REGULATING GLOW, co do kompresji to na razie nie bierz tego do siebie , sprawdź powietrze w układzie paliwowym
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Świece mam japońskie 11V firmy HKT, dobrane z katalogu jc. Stare świece były innej firmy, ale parametry te same, wygląd i długość trzpienia też. Spróbuję odpowietrzać, ale bez przekonania. Jak był kiedyś zapowietrzony, to ciężko palił i kulał po odpaleniu cały czas.
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
U mnie też dziwnie zapala, szarpie ale tylko przez ok 5 sek. wtedy muszę mu dać troszkę gazu i ustaje.
Dzisiaj sprawdzałem świece, jedna wogóle nie grzeje, 3 pozostałe tak, z czterech tylko 2 są takie same reszta jakaś zbieranina, 2 grzeją szybciej pozostała sprawna dłużej.
Sprawdzałem napięcie na przewodzie co idzie do listwy jest 12V.
Teraz mam pytanko , od czego zależy długość grzania, bo wyczytałem gdzieś o 15 sek, u mnie po nocy kontrolka gaśnie gdzieś po ok 5 sek, dlatego że tam jest taka zbieranina i jedna nie działa czy to jakiś inny powód?
Jutro chcę podjechać gdzieś i kupić 4 nowe , jakie najlepiej BERU czy coś innego?
Dzisiaj sprawdzałem świece, jedna wogóle nie grzeje, 3 pozostałe tak, z czterech tylko 2 są takie same reszta jakaś zbieranina, 2 grzeją szybciej pozostała sprawna dłużej.
Sprawdzałem napięcie na przewodzie co idzie do listwy jest 12V.
Teraz mam pytanko , od czego zależy długość grzania, bo wyczytałem gdzieś o 15 sek, u mnie po nocy kontrolka gaśnie gdzieś po ok 5 sek, dlatego że tam jest taka zbieranina i jedna nie działa czy to jakiś inny powód?
Jutro chcę podjechać gdzieś i kupić 4 nowe , jakie najlepiej BERU czy coś innego?
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
a jeśli odpalisz i odrazu delikatnie przegazujesz to objawy ustana czy nadal minute trza czekać?
jeśli to swiece to po przegazowaniu powinien załapac na wszystkie garnki
ja bym sprawdzil czy wszystkie swiece na pewno dostaja prąd czy elektrycznie jest ok
bo to że swiece sa nowe nie znaczy że grzeją
rózne juz cuda z elektryką widziałem i ginącymi prądami
jeśli to swiece to po przegazowaniu powinien załapac na wszystkie garnki
ja bym sprawdzil czy wszystkie swiece na pewno dostaja prąd czy elektrycznie jest ok
bo to że swiece sa nowe nie znaczy że grzeją
rózne juz cuda z elektryką widziałem i ginącymi prądami
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Jak pisałem motor musi trochę się rozgrzać. Jak go przegazuję to prawie gaśnie i szarpie jeszcze mocniej a z wydechu białawy dym. Później wszystko jest w porządku- nie kuleje, nie dymi i pali na dotyk.
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Przerabiałem temat - nie ma etapu dogrzewania, u mnie pomogła wymiana sterownika w słupku przednim obok nóg pasażera.WRLUDEK pisze:Jak pisałem motor musi trochę się rozgrzać. Jak go przegazuję to prawie gaśnie i szarpie jeszcze mocniej a z wydechu białawy dym. Później wszystko jest w porządku- nie kuleje, nie dymi i pali na dotyk.
U mnie odpalał od I-go strzału i pracował równo kilka sekund, po "puknięciu" przekaźnika nierówna praca i biały dym z wydechu.
------------
Jarek po trupach do celu ...
Jarek po trupach do celu ...
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
sprawdź ciśnienie sprężania
jaki masz olej? dawno zmieniany? co tam jest? hydraulika?
ale uważam, że gossy wyczerpał temat
jaki masz olej? dawno zmieniany? co tam jest? hydraulika?
ale uważam, że gossy wyczerpał temat
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Mroczny pisze:sprawdź ciśnienie sprężania
jaki masz olej? dawno zmieniany? co tam jest? hydraulika?
ale uważam, że gossy wyczerpał temat
uff, no to można zacząć kasztanić



https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
są nowoczesne śrubki+nakrętki do zakontrowania. Też nowoczesneMroczny pisze:sprawdź ciśnienie sprężania
jaki masz olej? dawno zmieniany? co tam jest? hydraulika?
ale uważam, że gossy wyczerpał temat

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Videlec pisze:może masz nieszczelność w układzie paliwowym i sie zapowietrza.



Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
A wstępne grzanie miałeś i masz? Ze sterownika sterowanie, czy juz na ręczne przeszedłeś? Jakie świeczki wsadziłeś, bo mi po wymianie świec (nie wiem na jakie, nie ja robiłem) wstępne znikło (mam tera ręczne), ale dogrzewanie działa. Ostatnio blacharz spalił mi jeden przekaźnik (ten duży) bo zapomniał wyłączyć 'ręcznego' grzania, bo ja głupi zrobiłem go na przełacznik (coprawda z podświetlaniem), a nie na guzik który sam odbija jak go puścisz...gossy pisze:Przerabiałem temat - nie ma etapu dogrzewania, u mnie pomogła wymiana sterownika w słupku przednim obok nóg pasażera.WRLUDEK pisze:Jak pisałem motor musi trochę się rozgrzać. Jak go przegazuję to prawie gaśnie i szarpie jeszcze mocniej a z wydechu białawy dym. Później wszystko jest w porządku- nie kuleje, nie dymi i pali na dotyk.
U mnie odpalał od I-go strzału i pracował równo kilka sekund, po "puknięciu" przekaźnika nierówna praca i biały dym z wydechu.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
hehe no i panowie ten sam problem mam codziennie.... czytalem juz jakis temat o tym ale widze ze to znowu sie powtarza.... cały układ paliwowy robiłem na nowy przed zimą, wezyki wszystkie wymienione na czarne plastikowe, przy baku rurki wlutowane na nowo miedziane nowe wezyki od pompy gumowe i nowy filtr jeszcze zimą.... a objaw ten sam po nocy jak sie wyziebi fest odpala od strzlu (nie mam kontrolki od swiec ale klikniecie wystepuje ale chyba nie az po 15s tylko szybciej) odpalam i chodzi nie równo.... gada gada gada, lekko przygazuje to ciut mniej ale znowu nie rowno i pochodzi chwilke albo jeszcze raz go przegazuje to sie juz uspokaja tylko jest mulasty i oporny ale to przez to ze jest zimny wiec spoko:) pochodzi minute zgasze odpale od strzała i najmniejszych problemów nie ma 

*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość