Strona 1 z 2

PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 12:25 pm
autor: WRLUDEK
WITAM SERDECZNIE WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW.
MAM PROBLEM Z MISIEM PO ODPALENIU ZIMNEGO SILNIKA. OTÓŻ PO ZAGRZANIU ŚWIEC ŻAROWYCH AUTO ODPALA NA DOTYK JEDNAK CHODZI JAKBY NA 3 GARY, SZARPIE I "PLUJE". WSZYSTKIE ŚWIECE ŻAROWE ZOSTAŁY WYMIENIONE NA NOWE ( JAPOŃSKIE). EFEKT TEN SAM... GRZANIE ŚWIEC TRWA OK 12 SEKUND DO PYKNIĘCIA PRZEKAŹNIKA, WIĘC DOMNIEMAM,ŻE JEST SPRAWNY. BEZ PODGRZEWANIA TRZEBA AUTO PIŁOWAĆ ROZRUSZNIKIEM KILKANAŚCIE SEKUND I CHODZI RÓWNIE KULAWO. OBJAWY KULAWEJ PRACY USTAJĄ PO OK MINUCIE, GDY SILNIK LEKKO SIĘ NAGRZJE. W CZASIE JAZDY WSZYSTKO JEST OK.- JEST MOC, NIE DYMI, NIE PALI OLEJU, SPALANIE ON W NORMIE.DODAM, ŻE FILTR PALIWA JEST RÓWNIEŻ NOWY. PROSZĘ O POMOC W TYM TEMACIE. GDZIE EWENTUALNIE SZUKAĆ PRZYCZYN TAKIEGO STANU

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 12:31 pm
autor: Browning
Napiszę krótko... Zaraz zostaniesz opierdzielony z powodu dwóch rzeczy:
1)brak przywitania się w dziale: ,,Jestem tu nowy i witam wszystkich''
2)za pisanie z włączonym Caps Lockiem...

Pozdrawiam


:)21

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 1:05 pm
autor: WRLUDEK
NIE BARDZO WIEM O CO CHODZI Z TYM CAPS LOCKIEM? W CZYMŚ TO PRZESZKADZA?

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 1:09 pm
autor: Browning
Pisanie dużymi literami na tym forum jest uznawane jako krzyk. Znajdź na klawiaturze klawisz ,,Caps Lock'' i go naciśnij :wink: :)21

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 1:31 pm
autor: WRLUDEK
Dzięki. Podstawy obsługi komputera znam... Zasady o krzyczeniu Caps Lockiem nie znałem, bo i skąd. W zasadzie to i tak wołam o pomoc w rozwiązaniu problemu. Przydałby się forumowy elementarz dla nowych...

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 1:59 pm
autor: damonpr
Pierwszym, forumowym elementarzem est regulamin :)21

Później opcja szukaj...

Jeżeli to nie pomaga, to się pytasz, najczęściej w przyklejonym temacie o bieżących naprawach.

O szarpaniu Misia po odpaleniu było całkiem nie dawno.

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 2:03 pm
autor: Videlec
może masz nieszczelność w układzie paliwowym i sie zapowietrza.

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 2:42 pm
autor: WRLUDEK
Tylko dlaczego po około minucie pracuje równo? Gdyby był zapowietrzony to kulałby cały czas. I pali na dotyk rano...

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 2:47 pm
autor: DamnIt!
WRLUDEK pisze:Tylko dlaczego po około minucie pracuje równo? Gdyby był zapowietrzony to kulałby cały czas. I pali na dotyk rano...
Zatem sprawdź świece żarowe - może któraś nie grzeje i stąd to telepanie. Na wszelki wypadek jednak zrób prosty test - zanim odpalisz zimny silnik naciśnij kilka razy pompkę paliwa na filtrze. Jeśli nie da to poprawy to raczej jednak świece.

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 2:49 pm
autor: tybero
slaba kompresja, szczegolnie w jednym cylindrze, zapala na 3 gary, a po zagrzaniu lepiej uszczelnia i pali na 4.

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 3:07 pm
autor: WRLUDEK
Świece są nowe, naciskanie na pompkę przy filtrze nic nie daje. Pompa wtryskowa po regeneracji. Wcześniej wszystko było super. Problem powstał od momentu jak spaliło mi 2 świece. Wymieniłem komplet na nowe i kicha. Przed montażem sprawdzałem te nowe czy działają.

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 4:52 pm
autor: Adas
WRLUDEK pisze:Świece są nowe, naciskanie na pompkę przy filtrze nic nie daje. Pompa wtryskowa po regeneracji. Wcześniej wszystko było super. Problem powstał od momentu jak spaliło mi 2 świece. Wymieniłem komplet na nowe i kicha. Przed montażem sprawdzałem te nowe czy działają.
1. wstaw przezroczysty wężyka , albo mały przezroczysty filterek między pompę na filtr paliwa . Da Ci to pogląd czy po nocy schodzi ci paliwo i po odpaleniu ciągnie powietrze .
2. jaki masz system grzania , czyli czy masz kontrolę grzania , czy masz czerwoną przechodzącą w zieloną, czy masz czerwoną gasnącą ?

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 5:02 pm
autor: WRLUDEK
Kontrolka grzania świec jest tylko czerwona i gaśnie po 8 skundach (rano), jednak pyknięcie przekaźnika jest po 15 sekundach. Zastanawia mnie tylko dlaczego po około minucie po odpaleniu szarpanie ustaje? Czy to naprawdę może być słaba kompresja na jednym garze?

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 5:34 pm
autor: Adas
WRLUDEK pisze:Kontrolka grzania świec jest tylko czerwona i gaśnie po 8 skundach (rano), jednak pyknięcie przekaźnika jest po 15 sekundach. Zastanawia mnie tylko dlaczego po około minucie po odpaleniu szarpanie ustaje? Czy to naprawdę może być słaba kompresja na jednym garze?
1. Pajero system z dwoma przekaźnikami i rezystorem czyli SUPER QUICK GLOW to potrzebujesz świecy 6V, nie ma kontrolki

http://motohurt.info/sklep/product_info ... s_id=86344

2. natomiast w L200 i Pajero masz system SELF-REGULATING GLOW czyli świece 11V z wewnętrznym termostatem regulującym prąd poprzez wzrost rezystancji, i kontrolka jest jedna i gaśnie

http://motohurt.info/sklep/product_info ... s_id=97221

3. Pajero I ma system AUTO GLOW z jednym przekaźnikiem i dwoma kontrolkami dla świec 12V


sprawdź czy masz prawidłowe świece , masz SELF-REGULATING GLOW, co do kompresji to na razie nie bierz tego do siebie , sprawdź powietrze w układzie paliwowym

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 5:45 pm
autor: WRLUDEK
Świece mam japońskie 11V firmy HKT, dobrane z katalogu jc. Stare świece były innej firmy, ale parametry te same, wygląd i długość trzpienia też. Spróbuję odpowietrzać, ale bez przekonania. Jak był kiedyś zapowietrzony, to ciężko palił i kulał po odpaleniu cały czas.

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 7:34 pm
autor: KML1
U mnie też dziwnie zapala, szarpie ale tylko przez ok 5 sek. wtedy muszę mu dać troszkę gazu i ustaje.
Dzisiaj sprawdzałem świece, jedna wogóle nie grzeje, 3 pozostałe tak, z czterech tylko 2 są takie same reszta jakaś zbieranina, 2 grzeją szybciej pozostała sprawna dłużej.
Sprawdzałem napięcie na przewodzie co idzie do listwy jest 12V.

Teraz mam pytanko , od czego zależy długość grzania, bo wyczytałem gdzieś o 15 sek, u mnie po nocy kontrolka gaśnie gdzieś po ok 5 sek, dlatego że tam jest taka zbieranina i jedna nie działa czy to jakiś inny powód?

Jutro chcę podjechać gdzieś i kupić 4 nowe , jakie najlepiej BERU czy coś innego?

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 7:59 pm
autor: scood74
a jeśli odpalisz i odrazu delikatnie przegazujesz to objawy ustana czy nadal minute trza czekać?
jeśli to swiece to po przegazowaniu powinien załapac na wszystkie garnki


ja bym sprawdzil czy wszystkie swiece na pewno dostaja prąd czy elektrycznie jest ok
bo to że swiece sa nowe nie znaczy że grzeją
rózne juz cuda z elektryką widziałem i ginącymi prądami

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 8:05 pm
autor: WRLUDEK
Jak pisałem motor musi trochę się rozgrzać. Jak go przegazuję to prawie gaśnie i szarpie jeszcze mocniej a z wydechu białawy dym. Później wszystko jest w porządku- nie kuleje, nie dymi i pali na dotyk.

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 8:27 pm
autor: gossy
WRLUDEK pisze:Jak pisałem motor musi trochę się rozgrzać. Jak go przegazuję to prawie gaśnie i szarpie jeszcze mocniej a z wydechu białawy dym. Później wszystko jest w porządku- nie kuleje, nie dymi i pali na dotyk.
Przerabiałem temat - nie ma etapu dogrzewania, u mnie pomogła wymiana sterownika w słupku przednim obok nóg pasażera.
U mnie odpalał od I-go strzału i pracował równo kilka sekund, po "puknięciu" przekaźnika nierówna praca i biały dym z wydechu.

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 8:46 pm
autor: Mroczny
sprawdź ciśnienie sprężania

jaki masz olej? dawno zmieniany? co tam jest? hydraulika?

ale uważam, że gossy wyczerpał temat

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 9:34 pm
autor: Adas
Mroczny pisze:sprawdź ciśnienie sprężania

jaki masz olej? dawno zmieniany? co tam jest? hydraulika?

ale uważam, że gossy wyczerpał temat

uff, no to można zacząć kasztanić :)21, a tak z innej beczki to ostatnio żadnego dobrego kasztana nie wyczytałem :o , nie dość , że forum szwankuje to jeszcze społeczeństwo w kryzysie :)9

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 9:38 pm
autor: DamnIt!
Mroczny pisze:sprawdź ciśnienie sprężania

jaki masz olej? dawno zmieniany? co tam jest? hydraulika?

ale uważam, że gossy wyczerpał temat
są nowoczesne śrubki+nakrętki do zakontrowania. Też nowoczesne :)21

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 9:50 pm
autor: mr.miron
Videlec pisze:może masz nieszczelność w układzie paliwowym i sie zapowietrza.

:)2 :)2 :)2 Stawiam na to samo, miałem identyczne objawy.

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: ndz lut 01, 2009 9:53 pm
autor: rort_
gossy pisze:
WRLUDEK pisze:Jak pisałem motor musi trochę się rozgrzać. Jak go przegazuję to prawie gaśnie i szarpie jeszcze mocniej a z wydechu białawy dym. Później wszystko jest w porządku- nie kuleje, nie dymi i pali na dotyk.
Przerabiałem temat - nie ma etapu dogrzewania, u mnie pomogła wymiana sterownika w słupku przednim obok nóg pasażera.
U mnie odpalał od I-go strzału i pracował równo kilka sekund, po "puknięciu" przekaźnika nierówna praca i biały dym z wydechu.
A wstępne grzanie miałeś i masz? Ze sterownika sterowanie, czy juz na ręczne przeszedłeś? Jakie świeczki wsadziłeś, bo mi po wymianie świec (nie wiem na jakie, nie ja robiłem) wstępne znikło (mam tera ręczne), ale dogrzewanie działa. Ostatnio blacharz spalił mi jeden przekaźnik (ten duży) bo zapomniał wyłączyć 'ręcznego' grzania, bo ja głupi zrobiłem go na przełacznik (coprawda z podświetlaniem), a nie na guzik który sam odbija jak go puścisz...

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU

: pn lut 02, 2009 3:39 pm
autor: Qpa_z_polski
hehe no i panowie ten sam problem mam codziennie.... czytalem juz jakis temat o tym ale widze ze to znowu sie powtarza.... cały układ paliwowy robiłem na nowy przed zimą, wezyki wszystkie wymienione na czarne plastikowe, przy baku rurki wlutowane na nowo miedziane nowe wezyki od pompy gumowe i nowy filtr jeszcze zimą.... a objaw ten sam po nocy jak sie wyziebi fest odpala od strzlu (nie mam kontrolki od swiec ale klikniecie wystepuje ale chyba nie az po 15s tylko szybciej) odpalam i chodzi nie równo.... gada gada gada, lekko przygazuje to ciut mniej ale znowu nie rowno i pochodzi chwilke albo jeszcze raz go przegazuje to sie juz uspokaja tylko jest mulasty i oporny ale to przez to ze jest zimny wiec spoko:) pochodzi minute zgasze odpale od strzała i najmniejszych problemów nie ma :)