wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

hejjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn sty 19, 2009 11:02 am

wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: hejjacek » ndz lut 01, 2009 11:12 pm

witam mam frontere z 97 roku 2.0 benz i zamieniam ja na pajero z 94 r. 2.5 TDI krotkie moje pytanie brzmi czy warto ?chodzi mi o walory tych aut w terenie jakie sa roznice
jezeli ma ktos jakies rady to prosze
pozdrowiennia jacek
JEEP CHEROKEE 4.7 V8

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: DamnIt! » pn lut 02, 2009 5:51 am

Kolega(zresztą jest na forum) ma frocię z takim motorkiem co Ty i sobie chwali. Ale jakiś czas temu także pytał mnie o Miśka - znaczy jakaś migracja się chyba zapowiada.... :)21

A tak poważniej, wymieniając Frocię na Pajero zyskasz:
1. Możliwość założenia kół 31" bez żadnego motania(rozmiar oryginalny miśkowy) co we frocie wymaga już pewnych zabiegów. Przy feldze z ujemnym ET i ewentualną lekką ingerencją założysz nawet 33"(33x10.5R15 lub 255/85R16).
2. Praktycznie standardem w miśkach jest 100% blokada tylnej osi, czego frocia raczej nie miała o ile mi wiadomo.
3. SuperSelect - czyli możliwość jazdy 4x4 po czarnym dzięki międzyosiowemu mechanizmowi różnicowemu ze sprzęgłem lepkościowym :)
3. Generalnie solidniejsze zawieszenia, zwłaszcza z przodu, któremu nie ucieka geometria.
4. Cykorkulkę :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Mroczny » pn lut 02, 2009 7:09 am

no i prostego klekota co w terenie nie do przecenienia

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: scood74 » pn lut 02, 2009 7:10 am

jesli chodzi cechy tych autek bardziej uzytkowe to

frotka nie ma praktycznie bagarznika
przez ta pochyła szyba jest kłopot z wlozeniem wózka dzieciecego
i ta pochyła szyba i fikusny sposob otwierania klapy mnie denerwuje w frotce najbardziej

jesli ten mis na którego zamieniasz ma skrzynke SS i blokade z tyłu lub LSD i nie jest przegnity na wylot to sioe opłaca

jezdziłem frotka kolegi w bardzo lajtowym terenie i byłem zażenowany
co prawda kapcie miala szosowe ale na płaskiej wilgotnej łące zakopywała się od razu
zdaje sie że frotka ma międzyosiowa różnice bo jedno koło traciło trakcje i dupa cała frota stala
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Janek 44 » pn lut 02, 2009 7:34 am

Frotka nie ma między osiowej różnicy.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Piotrul » pn lut 02, 2009 7:48 am

i na szosowych oponach to się wszystko zakopuje.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Videlec » pn lut 02, 2009 8:49 am

Piotrul pisze:i na szosowych oponach to się wszystko zakopuje.
słuszna słuszność :)2
DamnIt! pisze:3. SuperSelect - czyli możliwość jazdy 4x4 po czarnym dzięki międzyosiowemu mechanizmowi różnicowemu ze sprzęgłem lepkościowym :)
Sprzęgło lepkościowe to było ale dopiero w SSII w Pajero III... o ile się nie myle...
PII z 94 roku może ale nie musi mieć SS, więc pewnikiem nie jest, że go zyska 8)
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 8:52 am przez Videlec, łącznie zmieniany 1 raz.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: scood74 » pn lut 02, 2009 8:52 am

znaczy frota nie nada po czarnym z 4H jeżdzić?

a jeszcze sprecyzuje że to szosowe ogumienie na tej łączce o którym wspomnialem to byłły nowe zimówki z dość agresywnym bieżnikiem jak na szosowe opony, tak że trakcje dawały podobną jak moje łysawe ATki
frotka sie poprostu nie nadaje jak kazde autko bez blokad stosownych
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Mroczny » pn lut 02, 2009 8:57 am

sam się nie nadajesz
:)21

w 99% przypadków w których nie dajesz rady - nie potrzebujesz blokad ale ogumienia i umiejętności.. Potem jest zawieszenie i cała reszta. Blokady na końcu

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: rort_ » pn lut 02, 2009 9:10 am

Ja to blokadę daję przed zawieszeniem jednak.

Ale dopiero po cykorkuli.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

hejjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn sty 19, 2009 11:02 am

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: hejjacek » pn lut 02, 2009 11:58 am

rozumiem ze pajero jest faktycznie bardziej wypasiony i przygotowany do offroad
ale drugie pytanko to pajero ma zajechany silnik jeszcze nie bylo proby odpalenia ale pierwsze ogledziny to olej w turbo wymontowany alternator i odpiete sprzeglo prawdopodobnie ktos probowal naprawiac ale w polowie drogi zrezygnowal ,zakladajac najgorszy scenariusz ile moze kosztowac kapitalka motoru lu inny uzywany silnik
dzieki z gory za porady jacek
JEEP CHEROKEE 4.7 V8

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Misiek Cypr » pn lut 02, 2009 12:23 pm

Slady oleju w turbinie znajdziesz zawsze, ale wymontowany alternator i rozgrzebane sprzeglo, nie wroza zbyt dobrze.

Po czym wnosisz, ze sprzeglo odpiete, bo tam hydraulika jest, pedal miekki, czy co?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

hejjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn sty 19, 2009 11:02 am

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: hejjacek » pn lut 02, 2009 12:37 pm

oleju to nie slady ale on wrecz stoi na dnie rury dolotowej a pedal sprzegla lata swobodnie dokladnie sie nie przygladalem ale wygladal jakby byl calkowicie odpiety
JEEP CHEROKEE 4.7 V8

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Misiek Cypr » pn lut 02, 2009 12:43 pm

Raczej obstawialbym:
1 walniety master cylinder lub slave
2 Walniete sprzeglo
3 Zapowietrzony system w/w

Autku sie dobrze przyjzyj zanim kupisz, bo z tego co piszesz to czeka Cie duza inwestycja. Lepiej bys zrobil inwestujac w to co masz, lub poszukal innego egzemplarza.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Videlec » pn lut 02, 2009 1:29 pm

no jeśli to Pajero to jakaś wybebeszona padaka nie na chodzie to lepiej się nie pchać, zanabędziesz jedynie generator kosztów i tyle.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

hejjacek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn sty 19, 2009 11:02 am

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: hejjacek » pn lut 02, 2009 1:43 pm

tez mam takie obawy ale 2000 € za 94 rok maze sie nadal oplaca nawet z remontem silnika
JEEP CHEROKEE 4.7 V8

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Misiek Cypr » pn lut 02, 2009 1:52 pm

Nie napalaj sie na to auto, dobrze Ci radzimy.

Poszukaj innego.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Adas » pn lut 02, 2009 4:46 pm

hejjacek pisze:tez mam takie obawy ale 2000 € za 94 rok maze sie nadal oplaca nawet z remontem silnika

nie kupuj Pajero II , Opel zdecydowanie jest lepszy , nie słuchaj nikogo na tym forum , oni wszyscy handlują częściami do Pajero i szukają klienta.
Pajero ma same wady


:)21

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: mazurkas007 » pn lut 02, 2009 5:11 pm

scood74 pisze:znaczy frota nie nada po czarnym z 4H jeżdzić?

a jeszcze sprecyzuje że to szosowe ogumienie na tej łączce o którym wspomnialem to byłły nowe zimówki z dość agresywnym bieżnikiem jak na szosowe opony, tak że trakcje dawały podobną jak moje łysawe ATki
frotka sie poprostu nie nadaje jak kazde autko bez blokad stosownych

ale ty głupi jesteś :)21
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: acinski » pn lut 02, 2009 11:04 pm

Silnik do pojary kupisz za 3-4 kPLN sprawdzony od kogoś na forum.
Mam chwalę bo chodzi pięknie.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Misiek Bielsko » wt lut 03, 2009 12:31 am

DamnIt! pisze:Kolega(zresztą jest na forum) ma frocię z takim motorkiem co Ty i sobie chwali. Ale jakiś czas temu także pytał mnie o Miśka - znaczy jakaś migracja się chyba zapowiada.... :)21

A tak poważniej, wymieniając Frocię na Pajero zyskasz:
3. SuperSelect - czyli możliwość jazdy 4x4 po czarnym dzięki międzyosiowemu mechanizmowi różnicowemu ze sprzęgłem lepkościowym :)

Rozwiń temat sprzęgła lepkościowego, proszę.... :)21

@Scood74
Niechętnie, ale zgadzam się z Mazurkasem....

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: DamnIt! » wt lut 03, 2009 6:23 am

Misiek Bielsko pisze:
DamnIt! pisze:Kolega(zresztą jest na forum) ma frocię z takim motorkiem co Ty i sobie chwali. Ale jakiś czas temu także pytał mnie o Miśka - znaczy jakaś migracja się chyba zapowiada.... :)21

A tak poważniej, wymieniając Frocię na Pajero zyskasz:
3. SuperSelect - czyli możliwość jazdy 4x4 po czarnym dzięki międzyosiowemu mechanizmowi różnicowemu ze sprzęgłem lepkościowym :)

Rozwiń temat sprzęgła lepkościowego, proszę.... :)21
[...]
hmm. zasadę działania? czy jak?

na wszelki wypadek: TU jest pdf wyjaśniający dosyć dokładnie jak Super Select działa.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: Adas » wt lut 03, 2009 6:47 am

DamnIt! pisze:
Misiek Bielsko pisze:
DamnIt! pisze:Kolega(zresztą jest na forum) ma frocię z takim motorkiem co Ty i sobie chwali. Ale jakiś czas temu także pytał mnie o Miśka - znaczy jakaś migracja się chyba zapowiada.... :)21

A tak poważniej, wymieniając Frocię na Pajero zyskasz:
3. SuperSelect - czyli możliwość jazdy 4x4 po czarnym dzięki międzyosiowemu mechanizmowi różnicowemu ze sprzęgłem lepkościowym :)

Rozwiń temat sprzęgła lepkościowego, proszę.... :)21
[...]
hmm. zasadę działania? czy jak?

na wszelki wypadek: TU jest pdf wyjaśniający dosyć dokładnie jak Super Select działa.

ale piękny mały mechanizm między osiowy , taki mały lepkościowy :)21

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: scood74 » wt lut 03, 2009 7:22 am

mazurkas007 pisze:
scood74 pisze:frotka sie poprostu nie nadaje jak kazde autko bez blokad stosownych

ale ty głupi jesteś :)21

no to jest faktycznie argument za frotką :)3 gratuluje
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Re: wymiana frontery na pajaro 94 rok krotkie 2.5TDI

Post autor: mazurkas007 » wt lut 03, 2009 7:35 am

scood74 pisze:.../... no to jest faktycznie argument za frotką :)3 gratuluje

jak się nie wie co się ma to się głupoty pisze/fajne auto sprzedaje :)21
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość