Automat vs Manual

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Automat vs Manual

Post autor: acinski » pn lut 02, 2009 9:18 pm

Nie wiem już co z tym zrobić więc walę do Was.
Wymieniłem automat bo poprzedni był zajeżdżony. Wszystko było OK przez rok. Dbam całuje i głaszcze a skubany zaczął traciś 4 i lock up. Niby zapnie jak zdejme nogę z gazu ale wystarczy lekko dotknąć pedału i wypina schodząc na bieg niższy tak lekko, że nie czuć zmiany. Olej jest itd.

Teraz pytanie. Przerabiać kolejny automat? Cholera wie na co trafię czy zapodać mu manual.

Za:
Uwielbiam automat, jazda to bajka, mam do niego uszczelki na połączenie skrzynia reduktor (ASO)
Mam do niego reduktor SS więc koszt zdecydowanie mniejszy przy zmotaniu jedynki z SS.

Przeciw:
Trochę mnie to irytuje, druga skrzynia. Jak kolejna padnie nie w domu a pod Rzymem?
Pali więcej niż manual. Mam zamiar wykorzystać go przy budowie domu.


Manual będzie droższy przy przekładce. Więcej do kupienia i do przełożenia ale za to spokój i niższe spalanie plus lepsze przyśpieszenia i możliwość poruszania się na niższych obrotach.

Ech napiszcie coś bo kołowrót we łbie.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Automat vs Manual

Post autor: Eskapada » pn lut 02, 2009 9:25 pm

acinski pisze:.



Ech napiszcie coś bo kołowrót we łbie.
podziwiam Twoje zmagania z 23 letnim autem. Masz pasje jak właściciele Land Roverów seria I, II and III :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Automat vs Manual

Post autor: acinski » pn lut 02, 2009 9:27 pm

Kurde uwielbiam go. Mało tego moja małża też woli go od dwójki choć byłoby pewnie mniej kłopotu i mniej do zrobienia. Tu blachy tapicerka itd ale jest genialny. Tylko cholera te główne awarie.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Automat vs Manual

Post autor: damonpr » pn lut 02, 2009 11:54 pm

Sam napisałeś: ...jazda to bajka...

a do tego, taniej Tobie wyjdzie przeróbka na SS (moje marzenie, bo tak jak Ty kocham stare graty :) ).

do Rzymu i tak pewnie Miśkiem nie pojedziesz, a skoro masz fun z jazdy to olej usterki.

Ja bardzo żałuję, że nie mam ASB w Misiu, bo mam w "Maleństwie" i wiem jaka to wygoda...

Jednym zdaniem: "Zostaw automat" :)21

Pzdr
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Automat vs Manual

Post autor: acinski » wt lut 03, 2009 12:00 am

A tam do Rzymu. Toż to betka. Byłem już w Dubrovniku, W Bibione. Nad lago di Garda to do Rzymu nie zajadę?
Tylko ten cholerny dylemat :) Zobaczymy jak to w kosztach wyjdzie.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Automat vs Manual

Post autor: DamnIt! » wt lut 03, 2009 6:37 am

@acinski: skrzynia sterowana jest w zasadzie 4 kabelkami. Zatem jeśli dzieją się rzeczy o których piszesz to poszukaj przyczyny w "oprzyrządowaniu" elektrycznym - bo sama skrzynia "nie ma nic do gadania".
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Automat vs Manual

Post autor: DamnIt! » wt lut 03, 2009 6:40 am

@acinski: skrzynia sterowana jest w zasadzie 4 kabelkami. Zatem jeśli dzieją się rzeczy o których piszesz to poszukaj przyczyny w "oprzyrządowaniu" elektrycznym - bo sama skrzynia "nie ma nic do gadania".
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Automat vs Manual

Post autor: acinski » wt lut 03, 2009 7:50 am

Powiadasz, że to może być taka pierdoła? Gdzie siedzi jakiś sterownik. Skąd bierze sygnały. Nie jest to czysto mechaniczne ustrojstwo? Cholera może faktycznie się coś rozpięło? Zaśniedziało? Byłoby zajebiście.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Automat vs Manual

Post autor: DamnIt! » wt lut 03, 2009 7:59 am

acinski pisze:Powiadasz, że to może być taka pierdoła? Gdzie siedzi jakiś sterownik. Skąd bierze sygnały. Nie jest to czysto mechaniczne ustrojstwo? Cholera może faktycznie się coś rozpięło? Zaśniedziało? Byłoby zajebiście.
prawdę mówiąc to nie wiem jaką masz skrzynię w miśku ale podejrzewam, że zasada będzie podobna we wszystkich automatach. O ile dobrze kumam, to sterownik bierze dane z "położenia pedału gazu" i prędkości obrotowej wału wyjściowego. Na podstawie tych wartości oraz ich zmian decyduje o tym, który bieg zapiąć lub czy można "T/C lock" załączyć. Może są jakieś przekłamania w samych czujnikach, lub okablowaniu?

Wiesz, to bardziej takie gdybanie, bo żadnym specem od skrzyń nie jestem. A i tak pewnie najlepiej by było, jakbyś pojechał do machera jakiegoś co w tym siedzi.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Automat vs Manual

Post autor: acinski » wt lut 03, 2009 8:19 am

Tu mam ból w mojej okolicy.
Czujników u mnie brak. Silnik diesel, linka z gazu pociąga za sobą linkę kickdown i cześć. Czysto mechaniczny pojazd. Pokombinuję jeszcze. Dzięki za sugestie.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Automat vs Manual

Post autor: Adas » wt lut 03, 2009 4:56 pm

acinski pisze:Tu mam ból w mojej okolicy.
Czujników u mnie brak. Silnik diesel, linka z gazu pociąga za sobą linkę kickdown i cześć. Czysto mechaniczny pojazd. Pokombinuję jeszcze. Dzięki za sugestie.
nie poddawaj się , ASB :)2 , pomyśl sobie , że kupując manual możesz trafić na minę . Manual znacznie bardziej katuje silnik , manual ma sprzęgło , które jak tarcze hamulcowe trzeba czasem wymienić .
W Pajero I mam ASB i jest :)2 , wcześniej miałem manual i same kłopoty były z nią

Znajdź jakiegoś zdolnego magika od automatów , nawet w innym mieście i pojedź na diagnozę

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Automat vs Manual

Post autor: N2O » pt lut 06, 2009 12:26 am

Może trzeba po prostu wyregulować linkę kickdown ? :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Automat vs Manual

Post autor: acinski » pt lut 06, 2009 8:05 am

Wczoraj zauważyłem, że wyleciała z mocowania przy pompie. Uszczęsliwiony dokręciłem myśląc, że będzie ok ale nic to nie dało poza tym, że pedał gazu stawia opór więc chyba coś pod spodem siedzi. Znaczy linka bez powodu z mocowania nie wyskoczyła. Dziś zapakuję się pojarze pod brzuch i zobaczymy.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
marcinn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn mar 20, 2006 5:05 pm
Lokalizacja: Biłgoraj

Re: Automat vs Manual

Post autor: marcinn » pn lut 09, 2009 1:04 pm

Witam, moim zdaniem automat to fajne urządzenie, ja też mam automata z 87 i jeździ super. Jak jest rozgrzany to zmianę biegów można wyczuć tylko po głośnie silnika lub obrotomierzu.
Masz instrukcję do automatu? Jest tam opisany algorytm diagnozowania usterek.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Automat vs Manual

Post autor: acinski » pn lut 09, 2009 1:19 pm

Nie mam. Posiadasz coś takiego? Chętnie wszedłbym w posiadanie. Klamka zapadła, że będzie to jednak automat. Paliwożerność nadrabia spokojem współpracy na parkingach w korkach itd. Nie bez kozery pozostaje fakt możliwości spokojnego popijania herbaty z termosu w czasie podróży :), że o trzymaniu za kolano nie wspomnę ;)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Automat vs Manual

Post autor: Balu-Balu » pn lut 09, 2009 1:30 pm

acinski pisze: Klamka zapadła, że będzie to jednak automat.

Masz rację, popieram Twoją decyzję.
Nie pozbywaj się pasji i wygody, nawet 23 letniej. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Automat vs Manual

Post autor: acinski » pn lut 09, 2009 1:42 pm

Faktem jest, że pomimo ogólnie wywoływanej wesołości w biurze zdominowanym przez A4, Passaty i Bejce, Pojara jest najczęściej przyjeżdżającym pojazdem no i daje mi najwięcej radochy ze wszystkich wozideł jakie miałem pomimo wieku :) Zdjęcie z awatara to na przykład Limski Kanał, Chorwacja. Połowa kasy na wakacje poszła do baku :) ale z jaką radochą.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Automat vs Manual

Post autor: Adas » pn lut 09, 2009 7:25 pm

acinski pisze:Faktem jest, że pomimo ogólnie wywoływanej wesołości w biurze zdominowanym przez A4, Passaty i Bejce, Pojara jest najczęściej przyjeżdżającym pojazdem no i daje mi najwięcej radochy ze wszystkich wozideł jakie miałem pomimo wieku :) Zdjęcie z awatara to na przykład Limski Kanał, Chorwacja. Połowa kasy na wakacje poszła do baku :) ale z jaką radochą.

trzymam kciuki za kolejny zakup :)2 :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości