Pajero I - maksymalne ET

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Pajero I - maksymalne ET

Post autor: acinski » pn lut 09, 2009 11:05 pm

No i chciałem odszukać temat żeby nie wklepywać od nowa ale wyszukiwarka ma mnie gdzieś.
Szybkie pytanie. Jakie maksymalne ujemne ET wchodzi do Pojary I? Felga 8 cali. Aktualnie mam -12 czy da radę zapakować -30?. Próbowałem to jakoś wymierzyć ale ciężko idzie. Może ktoś to przerobił?
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kicul
 
 
Posty: 188
Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pajero I - maksymalne ET

Post autor: Kicul » pn lut 09, 2009 11:36 pm

to jeszcze zależy jaką oponke na to założysz , ja też mam coś koło tego -12 , powiedz co kombinujesz bom ciekawy :)2

tylko ja mam dwójke , teraz się wczytałem :)21
Kicul pozdrawia

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I - maksymalne ET

Post autor: Eskapada » wt lut 10, 2009 7:17 am

załóż minus felgę z ET -30 plus opona 31x10,50 i na końcu zmotaj poszerzenia nadkoli plus 40mm bo tyle opony wyjdą poza obrys auta :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - maksymalne ET

Post autor: acinski » wt lut 10, 2009 8:23 am

Teraz mam 31x10,5 i fabryczne nadkola z plastiku a pod nimi brak blachy. Biorąc pod uwagę, że na -12 i 7-mio calowych felgach koła chowają mi się w budzie a w zasadzie w nadkolach pomyślałem o dystansach ale jakoś takie rozwiązania trącą druciarstwem więc padło na większe ET. A co kombinuję? Ot z tyły patrząc na miśka chce mu poprawić lekko optykę bo stabilność chyba się zdecydowanie nie zmieni. Pytanie jedynie czy nadal będzie skręcał czy też zacznie o coś trzeć z przodu?
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - maksymalne ET

Post autor: Qpa_z_polski » wt lut 10, 2009 3:46 pm

a ze tak sie podepne... to czy przy liftowanym misku i podkreconych drązkach 33x12/5 bedzie normalnie robic na zwykłej fledze? czy jednak musze kombinowac nowe felgi z ujemnym et? i czy takie -30 oprocz tego ze beda wystawac cos pogorszą? poza skrecaniem i oporem na łozyskach?
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - maksymalne ET

Post autor: acinski » wt lut 10, 2009 7:28 pm

Oporami na łożyskach można się nie przejmować. Pokusiłem się i wrysowałem mniej więcej układ statyczny zapodając konstruktorowi. Przy oponach 31 cali i 8 calowych felgach różnica momentu zginającego (w stosunku do ET 0) przy założeniu, że na koło działa siła 3.5 tony (jakieś zakręty itd) jest tak minimalna, że zupełnie pomijalna biorąc pod uwagę, że łożysko się kręci a więc siła nie działa na te same elementy stale :)
Zatem olałem ten temat i mam jedynie problem czy podejdzie.
Dziadek 2,5TD `98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość