No i chciałem odszukać temat żeby nie wklepywać od nowa ale wyszukiwarka ma mnie gdzieś.
Szybkie pytanie. Jakie maksymalne ujemne ET wchodzi do Pojary I? Felga 8 cali. Aktualnie mam -12 czy da radę zapakować -30?. Próbowałem to jakoś wymierzyć ale ciężko idzie. Może ktoś to przerobił?
Pajero I - maksymalne ET
Moderator: Kosiarz
Pajero I - maksymalne ET
Dziadek 2,5TD `98
Re: Pajero I - maksymalne ET
to jeszcze zależy jaką oponke na to założysz , ja też mam coś koło tego -12 , powiedz co kombinujesz bom ciekawy 
tylko ja mam dwójke , teraz się wczytałem

tylko ja mam dwójke , teraz się wczytałem

Kicul pozdrawia
Re: Pajero I - maksymalne ET
załóż minus felgę z ET -30 plus opona 31x10,50 i na końcu zmotaj poszerzenia nadkoli plus 40mm bo tyle opony wyjdą poza obrys auta 

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Pajero I - maksymalne ET
Teraz mam 31x10,5 i fabryczne nadkola z plastiku a pod nimi brak blachy. Biorąc pod uwagę, że na -12 i 7-mio calowych felgach koła chowają mi się w budzie a w zasadzie w nadkolach pomyślałem o dystansach ale jakoś takie rozwiązania trącą druciarstwem więc padło na większe ET. A co kombinuję? Ot z tyły patrząc na miśka chce mu poprawić lekko optykę bo stabilność chyba się zdecydowanie nie zmieni. Pytanie jedynie czy nadal będzie skręcał czy też zacznie o coś trzeć z przodu?
Dziadek 2,5TD `98
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Pajero I - maksymalne ET
a ze tak sie podepne... to czy przy liftowanym misku i podkreconych drązkach 33x12/5 bedzie normalnie robic na zwykłej fledze? czy jednak musze kombinowac nowe felgi z ujemnym et? i czy takie -30 oprocz tego ze beda wystawac cos pogorszą? poza skrecaniem i oporem na łozyskach?
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

Re: Pajero I - maksymalne ET
Oporami na łożyskach można się nie przejmować. Pokusiłem się i wrysowałem mniej więcej układ statyczny zapodając konstruktorowi. Przy oponach 31 cali i 8 calowych felgach różnica momentu zginającego (w stosunku do ET 0) przy założeniu, że na koło działa siła 3.5 tony (jakieś zakręty itd) jest tak minimalna, że zupełnie pomijalna biorąc pod uwagę, że łożysko się kręci a więc siła nie działa na te same elementy stale 
Zatem olałem ten temat i mam jedynie problem czy podejdzie.

Zatem olałem ten temat i mam jedynie problem czy podejdzie.
Dziadek 2,5TD `98
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość