Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: acinski » wt lut 10, 2009 7:41 pm

Dobra bez kasztanienia.
Jest Pajero I Long automat ES. Mam reduktor SS pasujący zamiennie do mojej skrzyni. Dokupię mu most z L200 z blokadą i przedni z pneumatyką.
Pytania.
1. Czy wystarczy dokupić wały z SS i wymienić moje?
1.1 Czy długości są te same?
1.2 Czy mocowania do mostów z jedynki (wymiana mostów w późniejszym czasie) jest identyczne?
2. Sterowanie mostu przód i tył.
2.1 Czy jest jakiś zawór dwudrożny (włącz/wyłącz?
2.2 Czy wystarczy mieć na pokładzie kompresor (byle jaki) i zapodawać ciśnienie jakimś zaworem?
3. Most tylny z L200 z blokadą
3.1 Czy pasuje dokładnie bez przeróbek?
3.2 Czy ma bębny czy tarcze?
3.3 Hamulce? Podejdą?
3.4 Czy blokada jest sterowana pneumatycznie? elektrycznie?
3.5 Jeśli pneumatycznie to czy... ( ponkty 2.1, 2.2)
4. Jakie ciśnienie jest do tego potrzebne?
5. sterowanie reduktorem
5.1 jak reduktor steruje przednim mostem?

Napłodziłem.
Jak coś pominąłem piszcie bo to przymiarki lamera :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Misiek Bielsko » wt lut 10, 2009 7:57 pm

Mam nadzieję, że to nie będzie kasztan - nie prościej sprzedać I i kupić II?

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: acinski » wt lut 10, 2009 8:02 pm

Sprawa jest przemyślana i przegadana wielokrotnie. Zarówno mnie jak i mojej małży jedynka podoba się bardziej pomimo słabszego silnika.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Eskapada » wt lut 10, 2009 8:12 pm

acinski pisze:Sprawa jest przemyślana i przegadana wielokrotnie. Zarówno mnie jak i mojej małży jedynka podoba się bardziej pomimo słabszego silnika.
Przełóż budę z I generacji na podwozie II generacji :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Adas » wt lut 10, 2009 8:17 pm

most z L200 , różni się długością flanszy wychodzącej do wału , rozstaw śrub ten sam ,tym można sterować długością wału

most L200
Obrazek
Obrazek
most Pajero I

Obrazek
Obrazek

przedni most jest tych samych gabarytów , Twoje półośki będą pasowały ( półośki z L200 są dłuższe)

sterownie potrzebuje podciśnienia , przy serwo jest zaślepiony trójniczek sprawdź czy go masz

Podpięcie sterowania na przedni most potrzebuje + i - z reduktora , można w tym celu wykorzystać kontrolkę 4x4 w zegarach , do niej dochodzi sygnał z reduktora i ma + z instalacji .

Więc podsumowując przód to potrzebujesz jeszcze podwójny elektrozaworek do sterowania podciśnieniem w przednim moście . Jutro zrobię Ci fotkę :wink:

Odnośnie tyłu to fotki jutro , blokada jest sterowana pneumatycznie ciśnienie około 0,4 Bara cdn
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 8:19 pm przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: acinski » wt lut 10, 2009 8:18 pm

Nie ma szans. Koniecznie muszę mieć resory.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Adas » wt lut 10, 2009 8:22 pm

Misiek Bielsko pisze:Mam nadzieję, że to nie będzie kasztan - nie prościej sprzedać I i kupić II?
takie komentarze :)3 , popatrz na PI i PII widzisz różnice :)9

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: acinski » wt lut 10, 2009 8:33 pm

Adas pisze:most z L200 , różni się długością flanszy wychodzącej do wału , rozstaw śrub ten sam ,tym można sterować długością wału


przedni most jest tych samych gabarytów , Twoje półośki będą pasowały ( półośki z L200 są dłuższe)
Czyli mechanikę mamy opanowaną, Potrzebny jedynie most i rzełożyć flanszę. Tanio wyjdzie:)
Adas pisze:sterownie potrzebuje podciśnienia , przy serwo jest zaślepiony trójniczek sprawdź czy go masz

Adaś vacu pompy? w którym miejscu? Tak pytam bo już z różnymi elementami nazwanymi servo się spotkałem
Adas pisze:Podpięcie sterowania na przedni most potrzebuje + i - z reduktora , można w tym celu wykorzystać kontrolkę 4x4 w zegarach , do niej dochodzi sygnał z reduktora i ma + z instalacji
Rewelacja, poprzez jakiś przkaźnik jak rozumiem i po sprawie.
Adas pisze:Więc podsumowując przód to potrzebujesz jeszcze podwójny elektrozaworek do sterowania podciśnieniem w przednim moście . Jutro zrobię Ci fotkę :wink:
Adas pisze:Odnośnie tyłu to fotki jutro , blokada jest sterowana pneumatycznie ciśnienie około 0,4 Bara cdn
Myślałem o wykorzytaniu zestawu ze sklepu 4x4 z butlą do pompowania kół np. Podejdzie?
Czyli nie będzie tak strasznie jak myślałem. Tylny wał będzie OK? No i pozostanie pytanie czy wały od dwójki czy moje podejdą do SS. Mam sprzeczne informacje. Z jednych wynika, że nie pasują wielokliny z innych, że tak i bądź tu mądry :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Adas » wt lut 10, 2009 8:42 pm

acinski pisze:
Myślałem o wykorzytaniu zestawu ze sklepu 4x4 z butlą do pompowania kół np. Podejdzie?
Czyli nie będzie tak strasznie jak myślałem. Tylny wał będzie OK? No i pozostanie pytanie czy wały od dwójki czy moje podejdą do SS. Mam sprzeczne informacje. Z jednych wynika, że nie pasują wielokliny z innych, że tak i bądź tu mądry :)
nie będzie potrzebował tak wydajnej sprężarki , wystarczy maciupki kompresorek , taki który wyłączy się sam po osiągnięciu ciśnienia 0,4Bar to mniej niż pół atmosfery .

Odnośnie trójniczka z podciśnienia to przy wspomaganiu hamulca może być jeden a drugi przy vaku na alternatorze
porobię Ci fotki i wkleję , nie chce mi się wychodzić do garażu , śniegu po kostki napadało :D

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Misiek Bielsko » wt lut 10, 2009 8:50 pm

Adas pisze:
Misiek Bielsko pisze:Mam nadzieję, że to nie będzie kasztan - nie prościej sprzedać I i kupić II?
takie komentarze :)3 , popatrz na PI i PII widzisz różnice :)9
Och jej :)21 Zdaje się, że hiszpańska nazwa pahero została stworzona właśnie dla Ciebie :wink:
Z różnic to widzę same na plus dla dwójki, wygląd jest kwestią gustu, ale to już Bartek napisał - łatwiej będzie przełożyć budę.

@acinski
Dlaczego muszą być resory? :o

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: acinski » wt lut 10, 2009 8:57 pm

Często jeżdżę w siedem osób plus bagaż, dwójka siadła i śmiesznie wyglądała ale to jest nic. Zaczynam budowę i nauczony przykładem poprzedniej ten musi mieć resory ale i blokadę mu zapodam do wciągania belek stropowych się przyda. Budowa systemem gospodarczym. Uzasadnień jest więcej.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: acinski » wt lut 10, 2009 8:59 pm

Adas pisze: nie będzie potrzebował tak wydajnej sprężarki , wystarczy maciupki kompresorek , taki który wyłączy się sam po osiągnięciu ciśnienia 0,4Bar to mniej niż pół atmosfery .

Odnośnie trójniczka z podciśnienia to przy wspomaganiu hamulca może być jeden a drugi przy vaku na alternatorze
porobię Ci fotki i wkleję , nie chce mi się wychodzić do garażu , śniegu po kostki napadało :D
Dzięki serdeczne. Będę zobowiązany.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Adas » wt lut 10, 2009 8:59 pm

Misiek Bielsko pisze: Och jej :)21 Zdaje się, że hiszpańska nazwa pahero została stworzona właśnie dla Ciebie :wink:
Z różnic to widzę same na plus dla dwójki, wygląd jest kwestią gustu, ale to już Bartek napisał - łatwiej będzie przełożyć budę.
@acinski
Dlaczego muszą być resory? :o
czep się ... swojej baby :)21

-- onanistą nie więc daruj sobie ....

-- przekładka budy PI do ramy PII , tak pisze tylko ktoś kto nie wie o co chodzi

-- motanie auta w Taki sposób jak "acinski" daje możliwość rozciągnięcia kosztów w czasie nie unieruchamiając auto

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Misiek Bielsko » wt lut 10, 2009 9:13 pm

Tylko, że dalej nie widzę jakichś wielkich zalet jedynki w stosunku do dwójki...
Do ciorania na budowę kupiłbym długie k160 za parę tysi - zniesie na pewno więcej.
Jak tam stryjenka uważa - każdy ma swoje komplikatory.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Misiek Bielsko » wt lut 10, 2009 9:16 pm

Acha, a jak chcesz wymieniać skrzynię, mosty, wały rozkładając to w czasie i nie unieruchamiając auta?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Adas » wt lut 10, 2009 9:16 pm

Misiek Bielsko pisze:Tylko, że dalej nie widzę jakichś wielkich zalet jedynki w stosunku do dwójki...
Do ciorania na budowę kupiłbym długie k160 za parę tysi - zniesie na pewno więcej.
Jak tam stryjenka uważa - każdy ma swoje komplikatory.
no i byłoby po koledze , stałby się SuperpatrolsłonecznySuper :)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Misiek Bielsko » wt lut 10, 2009 9:18 pm

Eee.. nie. To dotyczy tylko parchów gr :wink:

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Adas » wt lut 10, 2009 9:23 pm

Misiek Bielsko pisze:Acha, a jak chcesz wymieniać skrzynię, mosty, wały rozkładając to w czasie i nie unieruchamiając auta?
to kwestia zwykłej koordynacji działań :
1. wymieniasz przedni most, zostawiasz wał i reduktor - jeździsz
2. wymieniasz tylny most , zostawiasz wał i reduktor - jeździsz
3. robisz instalację przodu i tylnej blokady - jeździsz
4. wymieniasz skrzynie i reduktor i adoptujesz wały , prawdopodobnie tylko tylny będzie do pokombinowania lub skrócenia

3 weekendy i gotowe :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Eskapada » wt lut 10, 2009 9:51 pm

Ja pragnę zdrowia nie rozumiem po co to całe motanie, zamieszanie, budowanie zmoty z 7 modeli aut :o

Po kiego grzyba Ci ten super selekt mosty z blokadami ?? Weź może przykład z Andrzeja i Bartka vel Animaldziobak i Greentop. Mają Pajero I generacji. Dbają serwisują swoje auta kupują dobry sprzęt do swoich aut. Jeden i drugi używa auta na codzień do ciężkiej pracy do wyjazdów typu Rumunia. Zainwestowali w dobra zawiechę bo takie potrzebowali do roboty do zabawy i pracują, bawią się wszędzie naprawianym autem. Animaldziobak ma pomysły na usprawnianie I generacji pt blokada tylnego mostu z II do I ale jego mosty są kompatybilne z II

W jednym temacie negujesz ceny i sensowność zakupu resorów IronMan a drugim ( bieżącym piszesz ) że jeździsz w 7 osób i ci auto siada i dla tego musisz mieć resor. Na resory 1400 to dużo ale na używane mosty skrzynie od rożnych modeli Mitsubishi na robotę to Ci pieniędzy i czasu nie żal :roll:

Jak pragnę zdrowia - nie rozumiem i nie chce rozumieć. Podziwiam Twój upór, zaangażowanie, pomysłowość, szkoda że te pozytywne przymiotniki pchają Cię w budowanie bezsensownego pomnika
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Mroczny » wt lut 10, 2009 9:58 pm

Eskapada pisze:Jak pragnę zdrowia - nie rozumiem i nie chce rozumieć. Podziwiam Twój upór, zaangażowanie, pomysłowość, szkoda że te pozytywne przymiotniki pchają Cię w budowanie bezsensownego pomnika
cóż. nie każdy dorasta do swoje patrola
:)21

żartuję oczywiście, ale zgadzam się z Bartkiem

rozmiar kasiury potrzebnej na modyfikacje wystarczy na zakup busa na budowę i przywrócenie temu paheru co jest sprawności

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Adas » wt lut 10, 2009 10:02 pm

Eskapada pisze:Ja pragnę zdrowia nie rozumiem po co to całe motanie, zamieszanie, budowanie zmoty z 7 modeli aut :o

Po kiego grzyba Ci ten super selekt mosty z blokadami ?? Weź może przykład z Andrzeja i Bartka vel Animaldziobak i Greentop. Mają Pajero I generacji. Dbają serwisują swoje auta kupują dobry sprzęt do swoich aut. Jeden i drugi używa auta na codzień do ciężkiej pracy do wyjazdów typu Rumunia. Zainwestowali w dobra zawiechę bo takie potrzebowali do roboty do zabawy i pracują, bawią się wszędzie naprawianym autem. Animaldziobak ma pomysły na usprawnianie I generacji pt blokada tylnego mostu z II do I ale jego mosty są kompatybilne z II

W jednym temacie negujesz ceny i sensowność zakupu resorów IronMan a drugim ( bieżącym piszesz ) że jeździsz w 7 osób i ci auto siada i dla tego musisz mieć resor. Na resory 1400 to dużo ale na używane mosty skrzynie od rożnych modeli Mitsubishi na robotę to Ci pieniędzy i czasu nie żal :roll:

Jak pragnę zdrowia - nie rozumiem i nie chce rozumieć. Podziwiam Twój upór, zaangażowanie, pomysłowość, szkoda że te pozytywne przymiotniki pchają Cię w budowanie bezsensownego pomnika
:-? całe życie jest bez sensu , trza się narobić a i tak idziemy do piachu :roll:


Kiedyś nie rozumiałem ludzi , którzy kupują stare pordzewiałe auta i odnawiają je . Pakuje w nie kupę forsy i czasu , czasem trwa to lata . Na koniec mają odnowione stare auto i budą podziw innych .
Nie zawsze wszystko ma sensowne uzasadnienie :)21 .

Jednego nie kumam ,robienie zmoty z 15 aut :)9 a końcowy elekt jeździ na lawecie :wink:

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: acinski » wt lut 10, 2009 10:14 pm

No i co jeśli mam ochotę? :) ładuję w niego sporo kasy i czasu i co? I nic. Mój szef ma bejcę 7 i nie ładuje w nią kasy, no nie licząc wymiany przedniej szyby w cenie dwóch pajeraków :)
Że resory drogie? Ano drogie i co? Nic kupię. Wymienię przewody hamulcowe i pewnie jeszcze kupę innych rzeczy. Dlaczego? Bo lubię i tyle. Jedni mają nowego Honkera inni 22 letnią zabawkę do motania. To cała radocha z zabawy. W dwójce już tej radochy nie ma. Plastikowe listwy, tapicerki szkoda. Lampki mrygają a bezpieczników od groma. Wyleczyłem się, lubię dłubanie, takie hobby. :D
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Mroczny » wt lut 10, 2009 10:22 pm

bo widzisz... my tu z dobrego serca rozsądne wyjście doradzamy
ale jak tak stawiasz sprawę to jak najbardziej rozumiem i popieram.. miłego motania

Awatar użytkownika
damonpr
 
 
Posty: 130
Rejestracja: sob sie 23, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: damonpr » wt lut 10, 2009 10:32 pm

Mroczny pisze:bo widzisz... my tu z dobrego serca rozsądne wyjście doradzamy
ale jak tak stawiasz sprawę to jak najbardziej rozumiem i popieram.. miłego motania
sie nie dziwię, że popierasz, skoro masz MB W115 :)21 :)21

...no chyba, że już sprzedałeś...

Pzdr
Pathfinder R50 3.3 V6 96’
EX:Pajero II 3.0 V6 Long 98'
EX: MB W123 280CE 84'
EX: Pajero 2.5TD 87'

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pajero I - Super Select, Blokada mostu,

Post autor: Mroczny » wt lut 10, 2009 10:51 pm

sprzedałem..

szukam w111

a na pocieszenie nabyłem 125p
:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości