Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Paweł_4x4 » pt lut 20, 2009 10:49 pm

Witam
Po odpaleniu auta nie gasnie mi coraz częściej ładowanie, tli się delikatnie łącznie z jeszcze jedną kontrolką (druga w lewo od ładowania) Przygazowanie pomaga i gasną, no ale jak zimny to mi go szkoda gazować no ale czasem muszę bo jak wiecie dogrzewanie świec bierze impuls z tej kontrolki i przekaźnik od świec strzela (załącza/wyłącza).
Obstawiam kończące się szczotki lub/i pierścienie w alternatorze - jak myslicie?
czy w miśku regulator napięcia jest w alternatorze i wyjmuje się go ze szczotkami? W starym VW mozna go było wyjąc bez wyciągania alternatora :) , tu jest alternator z vacu pompą więc pewnie nie.
Czy ciężko wyjąć alternator i czy najlepiej to zrobic od dołu?
Czy jakieś przewody olejowe (do vacu pompy) tez tam dochodzą?
Czy w razie konieczności można wymienić pierścienie w alternatorze (bo obstawiam, że szczotki raczej tak) i czy części sa raczej dostepne?
dzięki za informacje.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
Kicul
 
 
Posty: 188
Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Kicul » pt lut 20, 2009 11:16 pm

ja mam 2.8 i alternatorek wychodzi bez problemów

jeśli chodzi o demontaż to znalazłem na angielskim forum w dziale Zrób Sobie Sam , napisali że tyczy sie to silnika 2,5 :


STEP 1
The first things to do are to remove the air filter box and intake pipe,also remove the turbo pipe and oil filter.The rear sump guard also needs removing to allow access.DISCONNECT THE BATTERY.


STEP 2
Working from above remove the vacuum hoses and put them out of the way the 4x4 hose just pulls off but the brake hose has a spring retaining clip which needs to be pinched to allow removal.Next I removed the adjuster bolt so I could remove the pully belts which then allowed the alternator to be moved enough to allow access to disconnect the electrics .There is a multi plug which has a clip retaining it and there is also a feed connected with a nut and ring connector.

STEP3
Working from underneath remove the bottom pivot bolt to allow the alternator to be removed from the engine mount.

STEP 4
Working from above again remove the banjo connector on the vacuum pump,make sure you don't loose the washers,and also the sump return hose (this was a right pig,the clip is really awkward)the alternator should now be disconnected completly .

STEP 5
Removing the alternator is the next trial,I found that removing the radiator hose gives a little bit more room for removal.The only way I found it would come out is to rotate it 180 degrees so that the pully wheel is facing the back of the engine and the vacuum pump facing the front.The alternator will now come out with a little bit of jiggery pokery.
Kicul pozdrawia

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: N2O » pt lut 20, 2009 11:55 pm

Wyciągniecie alternatora w 2,5TD to nie jest taka prosta sprawa :)21
Najlepiej zdjąć rurę od filtra do turbo, odłączyć akumulator, wyjąć filtr powietrza, odkręcić pompę wspomagania, w miejsce filtra powietrza włożyć pompę wspomagania, odkręcić przewody olejowe od alternatora(zasilanie od góry i powrót od dołu), zdjąć wężyki od podciśnienia(gruby i chyba cieniutki), odłączyć kostkę, terminal (+), poluzować śruby od napinacza alternatora, odkręcić alternator i go wyjąć
Podejrzewam, że za pierwszym razem zajmie ci to jakieś 2-3 godziny.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Paweł_4x4 » sob lut 21, 2009 12:10 am

Dzięki Panowie za szybka reakcję na problem. Jak mniemam dobrze obstawiam przyczynę problemu - czyli zużycie elementów alternatora? :-?
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Przemy » sob lut 21, 2009 12:45 am

zapodaj nowy (inny) u góry i bedzie po kłopocie. :)
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Paweł_4x4 » sob lut 21, 2009 1:28 am

Przemy pisze:zapodaj nowy (inny) u góry i bedzie po kłopocie. :)
Pewnie by było najlepiej, no ale zima więc czasu, chęci na motanie ani miejsca do tego nie mam. :)
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Przemy » sob lut 21, 2009 7:58 am

Paweł_4x4 pisze:Dzięki Panowie za szybka reakcję na problem. Jak mniemam dobrze obstawiam przyczynę problemu - czyli zużycie elementów alternatora? :-?
Bardzo dobrze. Jeśli chcesz mieć jeszcze pewność wystarczy zmierzyć prąd ładowania. A bardzo prawdopodobne że już nawet nie będzie ładował. Prawidłowe ładowania jest o ile się nie mylę 14,3 - 14,6 (coś jakoś powyżej 14.)
N2O pisze:Wyciągniecie alternatora w 2,5TD to nie jest taka prosta sprawa :)21
Najlepiej zdjąć rurę od filtra do turbo, odłączyć akumulator, wyjąć filtr powietrza, odkręcić pompę wspomagania, w miejsce filtra powietrza włożyć pompę wspomagania, odkręcić przewody olejowe od alternatora(zasilanie od góry i powrót od dołu), zdjąć wężyki od podciśnienia(gruby i chyba cieniutki), odłączyć kostkę, terminal (+), poluzować śruby od napinacza alternatora, odkręcić alternator i go wyjąć
Podejrzewam, że za pierwszym razem zajmie ci to jakieś 2-3 godziny.
:)21

Ja wyjmowałem bez odkręcania pompy wspomagania.
Do tego wszystkiego co napisał @N2O trzeba od dołu odkręcić śrubę trzymającą alternator. Wiec jak masz osłony to też trzeba się ich pozbyć.
Jeśli już będziesz składał alternator wymień przy okazji łożyska a także uszczelniacz na pompie. Koszt nie wielki a zaoszczędzisz sobie roboty w przyszłości.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: KML1 » sob lut 21, 2009 9:23 am

Przemy pisze: Jeśli chcesz mieć jeszcze pewność wystarczy zmierzyć prąd ładowania. A bardzo prawdopodobne że już nawet nie będzie ładował. Prawidłowe ładowania jest o ile się nie mylę 14,3 - 14,6 (coś jakoś powyżej 14.)
Przemy a to przy zapalonych światłach, czy zgaszonych, bo w motocyklach wiem że ma to znaczenie.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Paweł_4x4 » sob lut 21, 2009 12:34 pm

Uszczelniacze pewnie też wymienię bo jakoś tam mokro (zaolejone) koło alternatora, łozyska wymienię profilaktycznie. Osłony od spodu posiadam i właśnie je sobie pomalowałem i chcę założyć, chyba jeszcze trochę poczekam z tym alternatorem. Kurcze nie mam za bardzo gdzie tego zrobić, a na śniegu nie usmiecha mi się leżec.
Łożyska chyba raczej typowe i simering/i (ile ich tam jest?). Zna ktos może numery części? Skompletował bym je wczesniej aby potem szybko złozyć.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: fotam » sob lut 21, 2009 2:34 pm

W I generacji simmeringi raczej nie typowe 12x25x4,5, komplet w ASO 150 PLN :)21 :)21 :)21
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Przemy » sob lut 21, 2009 5:58 pm

simmering jest jeden. Identycznego nie dostaniesz no chyba ze tak jak napisali w ASO, te które można dostać są albo za krótkie albo za długie. Ja założyłem krótszy i jak na razie jest wsio ok i sucho. (szukaj w okolicy sklepu z takim asortymentem).

Łożyska są dwa jeśli chcesz to mogę ze starych spisać wymiary, koszt to paręnaście zł sztuka i to tych lepszych. (kupowałem w sklepie z łożyskami)


jeśli masz zaolejone koło alternatora możesz mieć wyciek z wężyka odprowadzającego olej do miski. Też warto wymienić.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Paweł_4x4 » sob lut 21, 2009 6:05 pm

Dzis sobie pościeliłem na śniegu :)21 i obejżałem to to od spodu.Tył alternatora i cała vacu pompa zaolejone dość mocno. na razie podciągnałem pasek bo luźny był i zgasło prawie od razu, zgasiłem, za chwilę odpaliłem i się nie swieciło już. Po ponownej próbie świeciło delikatnie ale juz lekka przygazowka (ok 1500obr/min) i zgasło. ładowanie sprawdziłem miernikiem elektronicznym i wynosi; bez świateł 14.20V a na swiatlach 14.22V. Może do wiosny wytrzyma a wtedy przeglądnę go. Muszę drugie auto uruchomic to śmielej przy Misku cos dłubnę.
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 6:30 pm przez Paweł_4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: N2O » sob lut 21, 2009 6:19 pm

Tylko jak puści simmering w alternatorze od strony vakupompy to możesz się w dość krótkim czasie pożegnać z alternatorem :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Paweł_4x4 » sob lut 21, 2009 6:29 pm

N2O pisze:Tylko jak puści simmering w alternatorze od strony vakupompy to możesz się w dość krótkim czasie pożegnać z alternatorem :)21
Aha... no będę to miał na uwadze. Dzięki.

ps. a tak apropos -co mu olej zrobi? przestanie najwyżej ładować, umyję wszystko w benzynie ekstrakcyjnej i raczej po spawie, i tak po rozebraniu go trzeba go umyć.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: N2O » sob lut 21, 2009 6:35 pm

U mnie w parchu olej który dostał się do alternatora spalił praktycznie wszystkie wnętrzności.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Adas » sob lut 21, 2009 7:45 pm

N2O pisze:U mnie w parchu olej który dostał się do alternatora spalił praktycznie wszystkie wnętrzności.
całe szczęście , że Pajero to nie Parch :)21 w Pajero po prostu to oznaka końca szczotek :wink:

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Balu-Balu » sob lut 21, 2009 8:34 pm

Adas pisze:
całe szczęście , że Pajero to nie Parch :)21 w Pajero po prostu to oznaka końca szczotek :wink:

Nie baw się w reanimację starego. Wstaw drugi na górze i będzie po problemie. Jest wątek gdzieś na forum gdzie jest to omawiane łącznie z fotami. Prędzej czy później to zrobisz. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: N2O » sob lut 21, 2009 10:25 pm

Ostatnio doszedłem do wniosku, że konstruktor Pajero musiał mieć jakieś kompleksy :)23
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Paweł_4x4 » sob lut 21, 2009 10:36 pm

Sprawdziłem ponownie tzn odpaliłem auto po kilku godzinach i dalej się kontrolki jażą. Gasną w prawdzie po jakimś czasie i podczas jazdy sie nie świecą i ładowanie jest - no ale zrobic to trzeba. Pojeżdżę jeszcze parę dni i się za to zabiorę. Muszę jeszce coś dłubnąć przy plaskatym abym bez auta nie został. Większy sklep z częściami takimi jak łozyska i większy wybór simmering`ów mam dopiero w Rzeszowie (100km). Jest tam nawet firma Bendix, która kompleksowo się zajmuje rozrusznikami i alternatorami. Coś zadziałam w temacie. Na górę alternatora na razie wrzucał nie będę, bo naprawdę nie mam gdzie tego zmotać w zimie, w lecie co innego.
dzięki i pozdrawiam
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Mariobros » ndz lut 22, 2009 10:13 am

Paweł_4x4 pisze: czy w miśku regulator napięcia jest w alternatorze
Jest w alternatorze i można go z niego wydłubac i przenieść gdzies wyżej :wink: Cała operacja, z wymianą szczotek, nowym regulatorem (już na podszybiu) i wymianą simmeringa w wakupompie kosztowała mnie 180 zeta i trwała pół dnia. Więc już sam sobie oceń czy warto się samemu dłubać?
Wartości ładowania jakie podałeś są OK.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Tomek2002
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:13 pm

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Tomek2002 » śr kwie 08, 2009 4:35 pm

A jak wyciągnąć regulator napięcia,czy trzeba odkręcać vaku pompę?Podobno jako zamiennik może posłużyć regulator od malucha.Czy ktoś może wie jak go podłączyć?

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Re: Ładowanie zaczyna świecić-nie gaśnie po odpaleniu

Post autor: Paweł_4x4 » czw kwie 09, 2009 11:30 am

Tomek2002 pisze:A jak wyciągnąć regulator napięcia,czy trzeba odkręcać vaku pompę?Podobno jako zamiennik może posłużyć regulator od malucha.Czy ktoś może wie jak go podłączyć?
No ja niestety nie pomogę, elektryk mi to naprawiał. Wyjął alternator, wymienił szczotki i simeringi. Mówił , że olej rozpuszcza szczotki i może to doprowadzić faktycznie do zwarcia i uszkodzenia elektryki w alternatorze. Za robotę wziął 80zł + części 34 złocisze.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości