awaria silnika

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

hendrix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie

awaria silnika

Post autor: hendrix » sob lut 21, 2009 10:26 pm

Witam szanowne grono
A tak pięknie pracował. Zaczął dziwnie terkotać przy większych obrotach. A żeby było ciekawiej na wolnych obrotach zapala się kontrolka oleju. Podejrzewam, że może to pompa olejowa się wysypała, bo to terkotanie jak na moje ucho to nie jest spowodowane luzem na panewkach.
Czekam na potwierdzenie moich podejrzeń bądź jakieś inne sugestie.
Złom 2,5 TD 87r.
Pozdrawiam
Pajero I 2,5 TD 87.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: awaria silnika

Post autor: N2O » sob lut 21, 2009 10:56 pm

Sprawdziłeś czy nigdzie się olej nie leje ? poziom oleju jest ?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

pawel-e30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika

Post autor: pawel-e30 » sob lut 21, 2009 10:57 pm

moim zdaniem jeśli by ci się rozsypała pompa nie miał byś w cale smarowania.

Stawiał bym raczej na panewki.

Zdejmij miskę odkręć jedną stopkę korbową i główną najdalej oddaloną od pompy oleju i będziesz miał diagnozę.

Ps. witaj w klubie ja też właśnie zbieram siły do wymiany panewek (między innymi_) :)13

hendrix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie

Re: awaria silnika

Post autor: hendrix » sob lut 21, 2009 11:38 pm

Poziom oleju jest ok. olejem też nie rzyga.
Dzięki za taki klub :-? ale chyba muszę najpierw odkręcić miskę i się obacy co tam w trawie piszczy. To terkotanie jest takie jakby np. wentylator w jakiś duperel napierniczał - do panewek mi to nie pasuje. Jak odkręcę michę to dam znać co tam się porobiło.
Pajero I 2,5 TD 87.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: awaria silnika

Post autor: N2O » ndz lut 22, 2009 1:07 am

Najpierw sprawdź ciśnienie manometrem :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: awaria silnika

Post autor: Adas » ndz lut 22, 2009 5:50 am

hendrix pisze:Poziom oleju jest ok. olejem też nie rzyga.
Dzięki za taki klub :-? ale chyba muszę najpierw odkręcić miskę i się obacy co tam w trawie piszczy. To terkotanie jest takie jakby np. wentylator w jakiś duperel napierniczał - do panewek mi to nie pasuje. Jak odkręcę michę to dam znać co tam się porobiło.
nie rozbieraj na razie całego auta , jak wcześniej chodził dobrze a teraz nie to może jakiś duperel .
Jak stan oleju jest ok to odpal go i odkręć korek pokrywy zaworów, zobacz co się tam dzieje , czy leci dym, czy bucha kompresja , czy może masz normalne odbryzgi smarowania . Następny krok to sprawdzenie ciśnienia kompresji w tłokach .
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 8:34 am przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: awaria silnika

Post autor: goszen » ndz lut 22, 2009 7:37 am

Adas pisze:
hendrix pisze:Poziom oleju jest ok. olejem też nie rzyga.
Dzięki za taki klub :-? ale chyba muszę najpierw odkręcić miskę i się obacy co tam w trawie piszczy. To terkotanie jest takie jakby np. wentylator w jakiś duperel napierniczał - do panewek mi to nie pasuje. Jak odkręcę michę to dam znać co tam się porobiło.
nie rozbieraj na razie całego auta , jak wcześniej chodził dobrze a teraz nie to może jakiś buperel .
Jak stan oleju jest ok to odpal go i odkręć korek pokrywy zaworów, zobacz co się tam dzieje , czy leci dym, czy bucha kompresja , czy może masz normalne odbryzgi smarowania . Następny krok to sprawdzenie ciśnienia kompresji w tłokach .
Tak jak prawi Adaś
GG 3597101 tel. 602-673-905

pawel-e30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika

Post autor: pawel-e30 » ndz lut 22, 2009 9:01 am

N2O pisze:Najpierw sprawdź ciśnienie manometrem :)21

jakie powinno być ciśnienie oleju w 3l v6?? (nie ogarniam jeszcze oznaczeń silnika ale jest to chyba 6d72???)

hendrix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie

Re: awaria silnika

Post autor: hendrix » ndz lut 22, 2009 2:33 pm

Odpaliłem złoma dzisiaj no i na początku było wszystko ok - pracował jak w książkach pisali. Jak się zagrzał to go trochę przegoniłem po polach no i się zaczęło naipierw terkotanie a za chwilę kontrolka. Otworzyłem maskę a tam silnik zalany olejem. Szabelka była luźna więc chyba ją wywaliło. Spod korka od klawiatury leci para wodna która znika po przygazowaniu. Jutro kolejne próby, chyba w pierwszej kolejności muszę sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Do tej pory się nie mogę otrząsnąć z szoku, przecież silniczek pracował wzorcowo a tu taki zonk, ale jak to mówią stare to dobre tylko wino.
Pozdrowionka
Pajero I 2,5 TD 87.

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: awaria silnika

Post autor: mr.miron » ndz lut 22, 2009 3:09 pm

Panewka wałka balansowego, objaw miałem identyczny :)11 , chcąc nie chcąc witaj w klubie :)3 .
Co gorsza żeby to gówno wymienić trzeba wyjąć silnik i rozpieprzyć przód i spód :)3 . Koszt panewki znikomy tylko roboty od pyty, może dojdzie ci wałek balansowy ale i tak dramatu cenowego nie ma.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

pawel-e30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika

Post autor: pawel-e30 » ndz lut 22, 2009 4:06 pm

co to jest wałek balansowy?? możecie przybliżyć o co z tym chodzi i za co to jest odpowiedzialne??

Czy do wymiany panewek naprawdę trzeba wyjmować silnik??

Przymierzam się do wymiany i z tego co widzę zrzucam skrzynie pruje przód silnika i wał wypada na dół :) czy się mylę??

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: awaria silnika

Post autor: mr.miron » ndz lut 22, 2009 5:56 pm

Wałek balansowy odpowiada za wyrównoważenie silnika, tzn chodzi o to co by twoja pszczółka równo pracowała. W zasadzie nie przenosi żadnego obciążenia tylko pracuje jako przeciwwaga. I to jest najbardziej wkurw..... to po prostu nie ma prawa się spieprzyć, a jednak się psuje.
Nie wiem jak dokładnie jest w 2.5 choć po manualu widzę że będziesz miał prościej niż ja, w 2.8 tak różowo nie jest. Blok sinika jest podzielony na dwie części i żeby go rozpołowić trzeba wyjąć motor. A swoje waży i w pojedynkę trochę trudno dać radę. Na spokojnie porozgądaj sie w komorze silnika i opracuj plan działania.

Przy okazji zrób rachunek sumienia (czy misiek brał olej, jak zapalał,itp) i zastanów się czy nie warto mu założyć np. nowych pierścieni, pozostałych panewek itd, ale wszystko wyjdzie w praniu. No chyba że nie będzie trzeba wyciągać i rozbebeszać połowy silnika, wtedy będziesz żył dalej w błogiej nieświadomości :)21 .

Dam ci radę, jak nie wiesz co to jest wałek balansowy to lepiej poszukaj kogoś co ma pojęcie i niech ci pomoże, albo zleć to jakiemuś specowi, bo jak się sam za to weźmiesz to możesz sobie kosztów narobić.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: awaria silnika

Post autor: mr.miron » ndz lut 22, 2009 6:15 pm

Tu masz fotkę poglądową jak to ustrojstwo wygląda http://moto.allegro.pl/item523428716_mi ... nsowy.html
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: awaria silnika

Post autor: Adas » ndz lut 22, 2009 6:53 pm

mr.miron pisze: ...
Dam ci radę, jak nie wiesz co to jest wałek balansowy to lepiej poszukaj kogoś co ma pojęcie i niech ci pomoże, albo zleć to jakiemuś specowi, bo jak się sam za to weźmiesz to możesz sobie kosztów narobić.
święte słowa .
Masz dwa paski rozrządu jeden jest od wałków . Możesz go zdemontować , nic się nie stanie i sprawdzić czy hałas zniknął , będziesz maił diagnozę zanim wszystko rozbierzesz :wink: . Jak się chcesz uczyć na własnym silniku to poproś kolegę , który kiedyś coś podobnego robił bo nauka kosztuje :)21

pawel-e30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: awaria silnika

Post autor: pawel-e30 » ndz lut 22, 2009 6:58 pm

mr.miron zdaje sobie sprawę z tego że wiedza kosztuje :)

Pytanko czy 3.0 v6 coś takiego też jest??

Ps. po zakupie terenówki zalogowałem się na tym forum żeby zebrać jak najwięcej informacji i widzę że to była słuszna decyzja :wink:

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: awaria silnika

Post autor: Faja » ndz lut 22, 2009 6:59 pm

W kilka minut rozwiążesz problem wałków balansowych ucinając napędzający je pasek i wywalając go. Było już wielokrotnie na forum o awaryjności wałków i o tym, że bez nich silnik pracuje normalnie.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Re: awaria silnika

Post autor: scood74 » ndz lut 22, 2009 7:24 pm

wałki fajna sprawa :D

ale jak wytlumaczycie awarią walka te migającą kontrolke ciśnienia oleju????

na moj gost to takie objawy moze dać kilka innych przyczyn
a zaczolbym od pomiaru cisnienia oleju
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: awaria silnika

Post autor: Adas » ndz lut 22, 2009 7:26 pm

scood74 pisze:wałki fajna sprawa :D

ale jak wytlumaczycie awarią walka te migającą kontrolke ciśnienia oleju????

na moj gost to takie objawy moze dać kilka innych przyczyn
a zaczolbym od pomiaru cisnienia oleju

od czegoś trzeba zacząć , a nie od razu 3tyś wywalać w remont :wink: :)21

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: awaria silnika

Post autor: mr.miron » ndz lut 22, 2009 8:01 pm

scood74 pisze:wałki fajna sprawa :D

ale jak wytlumaczycie awarią walka te migającą kontrolke ciśnienia oleju????

na moj gost to takie objawy moze dać kilka innych przyczyn
a zaczolbym od pomiaru cisnienia oleju
Odpowiedź na twoje pytanie jest banalnie prosta. Wałki są smarowane podobnie jak wał gł. i wałek rozrządu ciśnieniowo z magistrali olejowej. Całkiem wałków nie wywalisz chyba że zaślepisz otwory przez które są smarowane. Na fotce witać to miejsce mniej/więcej w połowie wałka. Zostawić bez napędu pewnie je można ale w tym przypadku nic to nie da bo panewka i tak się rozleciała i ciśnienie oleju ucieka bokiem, trzeba by najpierw wymienić panewkę i potem wpakować wałek, co mi się wydaje trochę bez sensu. Otwór smarujący nie jest specjalnie wielki dla tego jak olej jest zimny i gęsty to ciśnienie oleju jeszcze jest, po rozgrzaniu olej robi się rzadki i ciśnienie maleje, co automatem uruchamia kontrolkę na wolnych i niewielkich obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: awaria silnika

Post autor: mr.miron » ndz lut 22, 2009 8:14 pm

pawel-e30 pisze:mr.miron zdaje sobie sprawę z tego że wiedza kosztuje :)

Pytanko czy 3.0 v6 coś takiego też jest??

Ps. po zakupie terenówki zalogowałem się na tym forum żeby zebrać jak najwięcej informacji i widzę że to była słuszna decyzja :wink:

Nie ma, a przynajmniej nie dopatrzyłem się w manualu. V6 z natury ma wysoka kulturę pracy i wyrównoważać jego pracy nie trzeba. Co nie znaczy że w silnikach benzynowych wałków przeciwbieżnych się nie stosuje.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: awaria silnika

Post autor: Adas » ndz lut 22, 2009 8:31 pm

mr.miron pisze:
pawel-e30 pisze:mr.miron zdaje sobie sprawę z tego że wiedza kosztuje :)

Pytanko czy 3.0 v6 coś takiego też jest??

Ps. po zakupie terenówki zalogowałem się na tym forum żeby zebrać jak najwięcej informacji i widzę że to była słuszna decyzja :wink:

Nie ma, a przynajmniej nie dopatrzyłem się w manualu. V6 z natury ma wysoka kulturę pracy i wyrównoważać jego pracy nie trzeba. Co nie znaczy że w silnikach benzynowych wałków przeciwbieżnych się nie stosuje.
w rozwiązaniach rzędowych są a w typach V i bokser się nie stosuje

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: awaria silnika

Post autor: mr.miron » ndz lut 22, 2009 9:21 pm

Adas pisze: w rozwiązaniach rzędowych są a w typach V i bokser się nie stosuje
dokładnie :)2

Targaj miskę/motor i zdiagnozuj (ew. zleć to komuś) nie ma co wróżyć z fusów, daj znać jak będą konkrety.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
fotomysz
 
 
Posty: 126
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 11:50 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: awaria silnika

Post autor: fotomysz » pn lut 23, 2009 10:15 pm

witam tez miałem ten probllem tylko ze panewka na wałku balanoswym mi wyleciała. zrobiłem kapitalny remont silnika i wyj.......em te wałki i problem z głowy. Wystarczy tylko zaslepic magistrale olejowa by był cisnienie w slniku. zrobiłem juz 5 tysiecy i jest :)2 :)2 :)2 :)2
'99 Ford Explorer V6 + LPG
'93 Ford Explorer V6 + LPG

www.explorerclubpolska.com

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: awaria silnika

Post autor: mr.miron » pn lut 23, 2009 10:26 pm

fotomysz pisze:witam tez miałem ten probllem tylko ze panewka na wałku balanoswym mi wyleciała.

O tym właśnie pisałem, aczkolwiek byłbym zwolennikiem całkowitej naprawy. Moim zdaniem jeśli wałki faktycznie nie były by potrzebne fabryka by ich nie montowała.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
fotomysz
 
 
Posty: 126
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 11:50 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: awaria silnika

Post autor: fotomysz » wt lut 24, 2009 6:44 am

Wałki sa po to by na wolnych obrotach silnik stabilniej chodził nic po za tym . I teraz najważniejsze jeżeli któraś panewka z wałka balansowego obróciła się w bloku to pozamiatane albo blok nowy albo wałki aut. Nie słuchaj żadnych speców od dorabiania panewek o większej średnicy zewnętrznej bo to polata ci tylko max 1000km. Za duże obroty stawia wałek balansowy i niestety wyciera za szybko panewkę , podpora wałka balansowego z przodu silnika jest za delikatna.
'99 Ford Explorer V6 + LPG
'93 Ford Explorer V6 + LPG

www.explorerclubpolska.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość