awaria silnika
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
- Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie
awaria silnika
Witam szanowne grono
A tak pięknie pracował. Zaczął dziwnie terkotać przy większych obrotach. A żeby było ciekawiej na wolnych obrotach zapala się kontrolka oleju. Podejrzewam, że może to pompa olejowa się wysypała, bo to terkotanie jak na moje ucho to nie jest spowodowane luzem na panewkach.
Czekam na potwierdzenie moich podejrzeń bądź jakieś inne sugestie.
Złom 2,5 TD 87r.
Pozdrawiam
A tak pięknie pracował. Zaczął dziwnie terkotać przy większych obrotach. A żeby było ciekawiej na wolnych obrotach zapala się kontrolka oleju. Podejrzewam, że może to pompa olejowa się wysypała, bo to terkotanie jak na moje ucho to nie jest spowodowane luzem na panewkach.
Czekam na potwierdzenie moich podejrzeń bądź jakieś inne sugestie.
Złom 2,5 TD 87r.
Pozdrawiam
Pajero I 2,5 TD 87.
Re: awaria silnika
Sprawdziłeś czy nigdzie się olej nie leje ? poziom oleju jest ?
Re: awaria silnika
moim zdaniem jeśli by ci się rozsypała pompa nie miał byś w cale smarowania.
Stawiał bym raczej na panewki.
Zdejmij miskę odkręć jedną stopkę korbową i główną najdalej oddaloną od pompy oleju i będziesz miał diagnozę.
Ps. witaj w klubie ja też właśnie zbieram siły do wymiany panewek (między innymi_)
Stawiał bym raczej na panewki.
Zdejmij miskę odkręć jedną stopkę korbową i główną najdalej oddaloną od pompy oleju i będziesz miał diagnozę.
Ps. witaj w klubie ja też właśnie zbieram siły do wymiany panewek (między innymi_)

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
- Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie
Re: awaria silnika
Poziom oleju jest ok. olejem też nie rzyga.
Dzięki za taki klub
ale chyba muszę najpierw odkręcić miskę i się obacy co tam w trawie piszczy. To terkotanie jest takie jakby np. wentylator w jakiś duperel napierniczał - do panewek mi to nie pasuje. Jak odkręcę michę to dam znać co tam się porobiło.
Dzięki za taki klub

Pajero I 2,5 TD 87.
Re: awaria silnika
Najpierw sprawdź ciśnienie manometrem 

Re: awaria silnika
nie rozbieraj na razie całego auta , jak wcześniej chodził dobrze a teraz nie to może jakiś duperel .hendrix pisze:Poziom oleju jest ok. olejem też nie rzyga.
Dzięki za taki klubale chyba muszę najpierw odkręcić miskę i się obacy co tam w trawie piszczy. To terkotanie jest takie jakby np. wentylator w jakiś duperel napierniczał - do panewek mi to nie pasuje. Jak odkręcę michę to dam znać co tam się porobiło.
Jak stan oleju jest ok to odpal go i odkręć korek pokrywy zaworów, zobacz co się tam dzieje , czy leci dym, czy bucha kompresja , czy może masz normalne odbryzgi smarowania . Następny krok to sprawdzenie ciśnienia kompresji w tłokach .
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 8:34 am przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: awaria silnika
Tak jak prawi AdaśAdas pisze:nie rozbieraj na razie całego auta , jak wcześniej chodził dobrze a teraz nie to może jakiś buperel .hendrix pisze:Poziom oleju jest ok. olejem też nie rzyga.
Dzięki za taki klubale chyba muszę najpierw odkręcić miskę i się obacy co tam w trawie piszczy. To terkotanie jest takie jakby np. wentylator w jakiś duperel napierniczał - do panewek mi to nie pasuje. Jak odkręcę michę to dam znać co tam się porobiło.
Jak stan oleju jest ok to odpal go i odkręć korek pokrywy zaworów, zobacz co się tam dzieje , czy leci dym, czy bucha kompresja , czy może masz normalne odbryzgi smarowania . Następny krok to sprawdzenie ciśnienia kompresji w tłokach .
GG 3597101 tel. 602-673-905
Re: awaria silnika
N2O pisze:Najpierw sprawdź ciśnienie manometrem
jakie powinno być ciśnienie oleju w 3l v6?? (nie ogarniam jeszcze oznaczeń silnika ale jest to chyba 6d72???)
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:31 pm
- Lokalizacja: Rzeszów - Podkarpacie
Re: awaria silnika
Odpaliłem złoma dzisiaj no i na początku było wszystko ok - pracował jak w książkach pisali. Jak się zagrzał to go trochę przegoniłem po polach no i się zaczęło naipierw terkotanie a za chwilę kontrolka. Otworzyłem maskę a tam silnik zalany olejem. Szabelka była luźna więc chyba ją wywaliło. Spod korka od klawiatury leci para wodna która znika po przygazowaniu. Jutro kolejne próby, chyba w pierwszej kolejności muszę sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Do tej pory się nie mogę otrząsnąć z szoku, przecież silniczek pracował wzorcowo a tu taki zonk, ale jak to mówią stare to dobre tylko wino.
Pozdrowionka
Pozdrowionka
Pajero I 2,5 TD 87.
Re: awaria silnika
Panewka wałka balansowego, objaw miałem identyczny
, chcąc nie chcąc witaj w klubie
.
Co gorsza żeby to gówno wymienić trzeba wyjąć silnik i rozpieprzyć przód i spód
. Koszt panewki znikomy tylko roboty od pyty, może dojdzie ci wałek balansowy ale i tak dramatu cenowego nie ma.


Co gorsza żeby to gówno wymienić trzeba wyjąć silnik i rozpieprzyć przód i spód

Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Re: awaria silnika
co to jest wałek balansowy?? możecie przybliżyć o co z tym chodzi i za co to jest odpowiedzialne??
Czy do wymiany panewek naprawdę trzeba wyjmować silnik??
Przymierzam się do wymiany i z tego co widzę zrzucam skrzynie pruje przód silnika i wał wypada na dół
czy się mylę??
Czy do wymiany panewek naprawdę trzeba wyjmować silnik??
Przymierzam się do wymiany i z tego co widzę zrzucam skrzynie pruje przód silnika i wał wypada na dół

Re: awaria silnika
Wałek balansowy odpowiada za wyrównoważenie silnika, tzn chodzi o to co by twoja pszczółka równo pracowała. W zasadzie nie przenosi żadnego obciążenia tylko pracuje jako przeciwwaga. I to jest najbardziej wkurw..... to po prostu nie ma prawa się spieprzyć, a jednak się psuje.
Nie wiem jak dokładnie jest w 2.5 choć po manualu widzę że będziesz miał prościej niż ja, w 2.8 tak różowo nie jest. Blok sinika jest podzielony na dwie części i żeby go rozpołowić trzeba wyjąć motor. A swoje waży i w pojedynkę trochę trudno dać radę. Na spokojnie porozgądaj sie w komorze silnika i opracuj plan działania.
Przy okazji zrób rachunek sumienia (czy misiek brał olej, jak zapalał,itp) i zastanów się czy nie warto mu założyć np. nowych pierścieni, pozostałych panewek itd, ale wszystko wyjdzie w praniu. No chyba że nie będzie trzeba wyciągać i rozbebeszać połowy silnika, wtedy będziesz żył dalej w błogiej nieświadomości
.
Dam ci radę, jak nie wiesz co to jest wałek balansowy to lepiej poszukaj kogoś co ma pojęcie i niech ci pomoże, albo zleć to jakiemuś specowi, bo jak się sam za to weźmiesz to możesz sobie kosztów narobić.
Nie wiem jak dokładnie jest w 2.5 choć po manualu widzę że będziesz miał prościej niż ja, w 2.8 tak różowo nie jest. Blok sinika jest podzielony na dwie części i żeby go rozpołowić trzeba wyjąć motor. A swoje waży i w pojedynkę trochę trudno dać radę. Na spokojnie porozgądaj sie w komorze silnika i opracuj plan działania.
Przy okazji zrób rachunek sumienia (czy misiek brał olej, jak zapalał,itp) i zastanów się czy nie warto mu założyć np. nowych pierścieni, pozostałych panewek itd, ale wszystko wyjdzie w praniu. No chyba że nie będzie trzeba wyciągać i rozbebeszać połowy silnika, wtedy będziesz żył dalej w błogiej nieświadomości

Dam ci radę, jak nie wiesz co to jest wałek balansowy to lepiej poszukaj kogoś co ma pojęcie i niech ci pomoże, albo zleć to jakiemuś specowi, bo jak się sam za to weźmiesz to możesz sobie kosztów narobić.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Re: awaria silnika
Tu masz fotkę poglądową jak to ustrojstwo wygląda http://moto.allegro.pl/item523428716_mi ... nsowy.html
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Re: awaria silnika
święte słowa .mr.miron pisze: ...
Dam ci radę, jak nie wiesz co to jest wałek balansowy to lepiej poszukaj kogoś co ma pojęcie i niech ci pomoże, albo zleć to jakiemuś specowi, bo jak się sam za to weźmiesz to możesz sobie kosztów narobić.
Masz dwa paski rozrządu jeden jest od wałków . Możesz go zdemontować , nic się nie stanie i sprawdzić czy hałas zniknął , będziesz maił diagnozę zanim wszystko rozbierzesz


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: awaria silnika
mr.miron zdaje sobie sprawę z tego że wiedza kosztuje
Pytanko czy 3.0 v6 coś takiego też jest??
Ps. po zakupie terenówki zalogowałem się na tym forum żeby zebrać jak najwięcej informacji i widzę że to była słuszna decyzja

Pytanko czy 3.0 v6 coś takiego też jest??
Ps. po zakupie terenówki zalogowałem się na tym forum żeby zebrać jak najwięcej informacji i widzę że to była słuszna decyzja

Re: awaria silnika
W kilka minut rozwiążesz problem wałków balansowych ucinając napędzający je pasek i wywalając go. Było już wielokrotnie na forum o awaryjności wałków i o tym, że bez nich silnik pracuje normalnie.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Re: awaria silnika
wałki fajna sprawa
ale jak wytlumaczycie awarią walka te migającą kontrolke ciśnienia oleju????
na moj gost to takie objawy moze dać kilka innych przyczyn
a zaczolbym od pomiaru cisnienia oleju

ale jak wytlumaczycie awarią walka te migającą kontrolke ciśnienia oleju????
na moj gost to takie objawy moze dać kilka innych przyczyn
a zaczolbym od pomiaru cisnienia oleju
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Re: awaria silnika
scood74 pisze:wałki fajna sprawa![]()
ale jak wytlumaczycie awarią walka te migającą kontrolke ciśnienia oleju????
na moj gost to takie objawy moze dać kilka innych przyczyn
a zaczolbym od pomiaru cisnienia oleju
od czegoś trzeba zacząć , a nie od razu 3tyś wywalać w remont


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: awaria silnika
Odpowiedź na twoje pytanie jest banalnie prosta. Wałki są smarowane podobnie jak wał gł. i wałek rozrządu ciśnieniowo z magistrali olejowej. Całkiem wałków nie wywalisz chyba że zaślepisz otwory przez które są smarowane. Na fotce witać to miejsce mniej/więcej w połowie wałka. Zostawić bez napędu pewnie je można ale w tym przypadku nic to nie da bo panewka i tak się rozleciała i ciśnienie oleju ucieka bokiem, trzeba by najpierw wymienić panewkę i potem wpakować wałek, co mi się wydaje trochę bez sensu. Otwór smarujący nie jest specjalnie wielki dla tego jak olej jest zimny i gęsty to ciśnienie oleju jeszcze jest, po rozgrzaniu olej robi się rzadki i ciśnienie maleje, co automatem uruchamia kontrolkę na wolnych i niewielkich obrotach. Po dodaniu gazu kontrolka gaśnie.scood74 pisze:wałki fajna sprawa![]()
ale jak wytlumaczycie awarią walka te migającą kontrolke ciśnienia oleju????
na moj gost to takie objawy moze dać kilka innych przyczyn
a zaczolbym od pomiaru cisnienia oleju
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Re: awaria silnika
pawel-e30 pisze:mr.miron zdaje sobie sprawę z tego że wiedza kosztuje![]()
Pytanko czy 3.0 v6 coś takiego też jest??
Ps. po zakupie terenówki zalogowałem się na tym forum żeby zebrać jak najwięcej informacji i widzę że to była słuszna decyzja
Nie ma, a przynajmniej nie dopatrzyłem się w manualu. V6 z natury ma wysoka kulturę pracy i wyrównoważać jego pracy nie trzeba. Co nie znaczy że w silnikach benzynowych wałków przeciwbieżnych się nie stosuje.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Re: awaria silnika
w rozwiązaniach rzędowych są a w typach V i bokser się nie stosujemr.miron pisze:pawel-e30 pisze:mr.miron zdaje sobie sprawę z tego że wiedza kosztuje![]()
Pytanko czy 3.0 v6 coś takiego też jest??
Ps. po zakupie terenówki zalogowałem się na tym forum żeby zebrać jak najwięcej informacji i widzę że to była słuszna decyzja
Nie ma, a przynajmniej nie dopatrzyłem się w manualu. V6 z natury ma wysoka kulturę pracy i wyrównoważać jego pracy nie trzeba. Co nie znaczy że w silnikach benzynowych wałków przeciwbieżnych się nie stosuje.
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: awaria silnika
dokładnieAdas pisze: w rozwiązaniach rzędowych są a w typach V i bokser się nie stosuje

Targaj miskę/motor i zdiagnozuj (ew. zleć to komuś) nie ma co wróżyć z fusów, daj znać jak będą konkrety.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Re: awaria silnika
witam tez miałem ten probllem tylko ze panewka na wałku balanoswym mi wyleciała. zrobiłem kapitalny remont silnika i wyj.......em te wałki i problem z głowy. Wystarczy tylko zaslepic magistrale olejowa by był cisnienie w slniku. zrobiłem juz 5 tysiecy i jest





Re: awaria silnika
fotomysz pisze:witam tez miałem ten probllem tylko ze panewka na wałku balanoswym mi wyleciała.
O tym właśnie pisałem, aczkolwiek byłbym zwolennikiem całkowitej naprawy. Moim zdaniem jeśli wałki faktycznie nie były by potrzebne fabryka by ich nie montowała.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Re: awaria silnika
Wałki sa po to by na wolnych obrotach silnik stabilniej chodził nic po za tym . I teraz najważniejsze jeżeli któraś panewka z wałka balansowego obróciła się w bloku to pozamiatane albo blok nowy albo wałki aut. Nie słuchaj żadnych speców od dorabiania panewek o większej średnicy zewnętrznej bo to polata ci tylko max 1000km. Za duże obroty stawia wałek balansowy i niestety wyciera za szybko panewkę , podpora wałka balansowego z przodu silnika jest za delikatna.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość