opony 34" fedima do pajero?
Moderator: Kosiarz
opony 34" fedima do pajero?
Witam szanowne grono posiadaczy Pajorek. Mam pytanie czy ktoś już testował 34" fedime simex na naszych autach . Mam obecnie 33/12.5/15 Bf Mt i mam zamiar zmienić opony na coś bardziej do błota. Czy układ napędowy to wytrzyma?
Ps w wyszukiwarce nic nie znalazłem .
Ps w wyszukiwarce nic nie znalazłem .
Re: opony 34" fedima do pajero?
Jak Ci się te 33 szerokie spisują? Albo inaczej jak się spisuje z tą masa gumy pojara. Diesel? Benzyna?
Dziadek 2,5TD `98
Re: opony 34" fedima do pajero?
moim zdaniem to będzie krew maskara

ale...

ale...
Re: opony 34" fedima do pajero?
Daj spokój. Będzie GIT i zajebiścieMroczny pisze:moim zdaniem to będzie krew maskara
ale...

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: opony 34" fedima do pajero?
daj odrazu 35" a co tam 

Gdyby na gównie szło zarobic, biedni rodzili by sie bez dupy
Re: opony 34" fedima do pajero?
robią całkiem nieźle silnik 2.5 td , mocy w zupełności wystarcza . Czy ktoś już śmigał na simex-ach 34"
Re: opony 34" fedima do pajero?
Opowiedz teraz ładnie na jakich felgach masz takie opony i czy coś zmieniałeś w furmance, żeby to weszło i jeszcze robiło bezkonfliktowo z resztą pojazdu.fotomysz pisze:Mam obecnie 33/12.5/15 Bf Mt
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: opony 34" fedima do pajero?
Moim zdaniem sprawny układ przeniesienia napędu wytrzyma tak dużą oponę ale …
tak duża i z tak agresywnym bieżnikiem opona na pewno nie wydłuży żywotność podzespołów. Jak wybuchnie przegub zewnętrzny to pal licho - nowy kosztuje około 300 zł. Gorzej jak wybuchnie wewnętrzny to trzeba udać się po używany lub do ASO. Kolejną rzeczą którą zweryfikują takie opony to łańcuch w reduktorze. Koszt łańcucha do reduktora to prawie 3 tys. złotych koszt nowego używanego reduktora rodem z Wielkiej Brytanii 400 zł. Koło talerzowe i wałek atakujący przy 100 konnym motorze jeśli wybuchną to ostanie.
Ja przez ponad 3 lata jeździłem na 31x10,50 po nie całym roku jazdy na 33x12,50 padł łańcuch w reduktorze, poleciały krzyżaki na wale i dwa przeguby homokinetyczne . Przy takiej a nie innej cenie łańcucha kupiłem drugi reduktor za 400 zł, wytrzymał rok czasu . Dziś zamawiam trzeci za 450 zł
Kwestie mechaniczne mam już omówione. Teraz pozostaje nam rozmiar rzeczonej opony i problem co zrobić aby zmieściły się nam w przednich nadkolach. Co trzeba zrobić
100 mm body lift co się równa XXL przeróbek. Nawet pod podkręceniu drążków i body lift plus 100 mm i tak trzeba będzie podcinać nadkola. Wiem bo takie auto jeździ u Nas we Wrocławiu …..
Moim zdaniem Fedima w tym rozmiarze nie ma sensu. Każdy wyjazd w teren, W TEREN nie na piknik w teren będzie kończył się powrotem na kinetytku. Chcesz poprawić właściwości terenowe Pajero
KUP PRZEDNIĄ BLOKADĘ ARB – gwarantuję Ci że to samo Pajero na 31x10.50 BFG MT z ARB na przedniej osi będzie sprawniejsze w terenie niż Pajero na prawie 35 calowej oponie bez blokady . To drugie Pajero nie będzie wybuchać co wyjazd, będzie ruszało pod górę a zjeżdżając góry będzie hamować motorem ....
tak duża i z tak agresywnym bieżnikiem opona na pewno nie wydłuży żywotność podzespołów. Jak wybuchnie przegub zewnętrzny to pal licho - nowy kosztuje około 300 zł. Gorzej jak wybuchnie wewnętrzny to trzeba udać się po używany lub do ASO. Kolejną rzeczą którą zweryfikują takie opony to łańcuch w reduktorze. Koszt łańcucha do reduktora to prawie 3 tys. złotych koszt nowego używanego reduktora rodem z Wielkiej Brytanii 400 zł. Koło talerzowe i wałek atakujący przy 100 konnym motorze jeśli wybuchną to ostanie.
Ja przez ponad 3 lata jeździłem na 31x10,50 po nie całym roku jazdy na 33x12,50 padł łańcuch w reduktorze, poleciały krzyżaki na wale i dwa przeguby homokinetyczne . Przy takiej a nie innej cenie łańcucha kupiłem drugi reduktor za 400 zł, wytrzymał rok czasu . Dziś zamawiam trzeci za 450 zł
Kwestie mechaniczne mam już omówione. Teraz pozostaje nam rozmiar rzeczonej opony i problem co zrobić aby zmieściły się nam w przednich nadkolach. Co trzeba zrobić

Moim zdaniem Fedima w tym rozmiarze nie ma sensu. Każdy wyjazd w teren, W TEREN nie na piknik w teren będzie kończył się powrotem na kinetytku. Chcesz poprawić właściwości terenowe Pajero

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: opony 34" fedima do pajero?
Bartek, czy Ciebie to sformulowanie nie razi w oczy?Eskapada pisze:(...) Chcesz poprawić właściwości terenowe Pajero(...)

Przestan odradzac, niech kolega kupi, pozniej tanio odsprzeda

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: opony 34" fedima do pajero?
czyli tak BFG MT 32"/10,5" będzie w sam raz przy podkręconych drążkach i bodylifcie 50mm??
placek...
Re: opony 34" fedima do pajero?
ja mam MT 32/11,50 odrobine przód mam podniesiony bo obcierało przy dobiciu , bez liftu budy , ale felgi z ujemnym ET jakieś 13 chybamłody_kon pisze:czyli tak BFG MT 32"/10,5" będzie w sam raz przy podkręconych drążkach i bodylifcie 50mm??
Kicul pozdrawia
Re: opony 34" fedima do pajero?
Ja mam 31x10,5 i zdarza się, że jadąc po schodach po ich przekątnej koło przednie przywali w nadkole. Dla ścisłości w zawiasie wszystko nówka sztuka, resory już nie trzymają paraboli ale z tyłu nic nie trze
Ich dni powoli stają się policzone.

Dziadek 2,5TD `98
Re: opony 34" fedima do pajero?
Czy mozesz powiedziec dlaczego zalecasz wlasnie przednia blokade a nie tylna? Czy chodzi o to ze autor watku ma juz tylna blokade (pajero II?? Jezeli tak to sory nie zalapalem).Eskapada pisze: ...KUP PRZEDNIĄ BLOKADĘ ARB ....
Czy moglbys jakos sie wypowiedziec co do mozliwosci zrobienia blokowanego tylnego dyfra w aucie takim jak w moim podpisie? Czy Twoim zdaniem najlepiej przeszczepiac tylny most (l200, pajero II) czy moze ARB (o ile sie orientuje kwota okolo 3000PLN).
Dziekuje,
Luk
Pajero '89, 3.0V6, loooooong
Re: opony 34" fedima do pajero?
Ja będę zapodawał most. Koszt 1100 za most i 150 za kompresor. Oczywiście dołożę resory ale czy dam radę w tym roku to nie wiem cholera. Koszty rosną 

Dziadek 2,5TD `98
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: opony 34" fedima do pajero?
Mroczny pisze:moim zdaniem to będzie krew maskara
ale...
demonizujesz

jak zedre swoje to takie zakładam

wiesz 34 zamiast 32 to zawsze te 3 cm róznicy

Czwarte serce 

Re: opony 34" fedima do pajero?
Dokładnie z takiego założenia wyszedłemLuk_Fiz pisze:Czy mozesz powiedziec dlaczego zalecasz wlasnie przednia blokade a nie tylna? Czy chodzi o to ze autor watku ma juz tylna blokade (pajero II?? Jezeli tak to sory nie zalapalem).Eskapada pisze: ...KUP PRZEDNIĄ BLOKADĘ ARB ....
Najlepiej jest zamontować blokadę ARB plus kompresor tylko że jest to najdroższe rozwiązanie. Ponieważ zakup blokady to nie wszystko, koniecznym jest zakup kompresora ARB. Jest wydatek minimum 900 zł Tańszym rozwiązaniem jest montaż tylnego mostu z Pajero II. Tylko że most to nie wszystko. Trzeba jeszcze kupić kompresorek, włącznik blokady, przewody do jej zasilania. Może się okazać że dodatkowy używany osprzęt do mostu z blokadą może kosztować tyle co kompresor ARB. Most można kupić za około 1500 zł co stanowi 50 % wartości używanego mostu. Mamy oszczędność na poziomie minimum 1500 zł.Luk_Fiz pisze:
Czy moglbys jakos sie wypowiedziec co do mozliwosci zrobienia blokowanego tylnego dyfra w aucie takim jak w moim podpisie? Czy Twoim zdaniem najlepiej przeszczepiac tylny most (l200, pajero II) czy moze ARB (o ile sie orientuje kwota okolo 3000PLN).
Dziekuje,
Luk
Wady i zalety:
Kupując blokadę ARB nic nie musisz przerabia,motać, ciąć. Za około 4200 zł masz nową cześć z gwarancją. Blokada ARB to nie tylko mechanizm blokujący dyferencjał ale cały nowy koszt satelitów. kompresor ARB w wersji High-output daje możliwość pompowania kół itp. Kupując akcesoria ARB dostajesz instrukcje obsługi i wszystko co nie zbędne do prawidłowego działania kompresora i blokady 5 godzin roboty i cieszysz się nowymi możliwościami auta
Montując most z Pajero II zakładasz używany podzespół napędowy bez gwarancji. Koszt montażu będzie wyższy choćby ze względu na koszty motania instalacji do włączania blokady. Za wyjątkiem tego że możesz oszczędzić na 4 MT nie widzę żadnych zalet
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: opony 34" fedima do pajero?
Witam ja mam lift tylko 2 cale. Wyciety w kosmos , na 33-12,5 robi całkiem fajnie tylko tam gdzie latamy to tylko simex i niestety nie ma kompromisu miedzy 31-34" producent nic nie wymyślił. Blokade i sprezyny bede zakładał ale nie przypuszczam ze bedzie lepiej z blokada i MT niz na serynych mostach i simex-ach
Re: opony 34" fedima do pajero?
A może weźcie se kupcie wszyscy PII z blokadą i nie trzeba będzie motać?
Szczerze powiedziawszy (czyt.: ja uważam), to blokada tyłu podnosi możliwości furmanki, ale nie robi z niej wszędołaza. Większość osób i tak nie utopi swojego wycacanego, wylalanego Pajero tak bardzo i tak perfidnie, żeby mu blokada była potrzebna (z resztą załączą ją i tak pewnie dopiero jak sie utopią, a to zazwyczaj trochę późno), bo i tak wjeżdżają tylko w taki teren, na którym seryjna Pojara pojedzie na MT na samym tyle.
Kiedy blokada mi pomogła zapięta 'po fakcie'? Jak wypadłem z zakrętu w zimie do rowu i jedna strona auta była w rowie, a druga na drodze. Zapięcie 4x4 nie pomogło, bo kręciły sie koła na drodze. Blokada uruchomiła trzecie koło u wozu, które miało przyczepność w rowie i pojechałem dalej.
Kiedy blokada nie pomogła? Na przysypanej 30cm śniegiem (mokry już był) nie zmarznietej orance, na lekko zużytych AT'kach. A Samurai na podobnych szmatach bez blokady jeździł w koło nas i się śmiał.
Szczerze powiedziawszy (czyt.: ja uważam), to blokada tyłu podnosi możliwości furmanki, ale nie robi z niej wszędołaza. Większość osób i tak nie utopi swojego wycacanego, wylalanego Pajero tak bardzo i tak perfidnie, żeby mu blokada była potrzebna (z resztą załączą ją i tak pewnie dopiero jak sie utopią, a to zazwyczaj trochę późno), bo i tak wjeżdżają tylko w taki teren, na którym seryjna Pojara pojedzie na MT na samym tyle.
Kiedy blokada mi pomogła zapięta 'po fakcie'? Jak wypadłem z zakrętu w zimie do rowu i jedna strona auta była w rowie, a druga na drodze. Zapięcie 4x4 nie pomogło, bo kręciły sie koła na drodze. Blokada uruchomiła trzecie koło u wozu, które miało przyczepność w rowie i pojechałem dalej.
Kiedy blokada nie pomogła? Na przysypanej 30cm śniegiem (mokry już był) nie zmarznietej orance, na lekko zużytych AT'kach. A Samurai na podobnych szmatach bez blokady jeździł w koło nas i się śmiał.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: opony 34" fedima do pajero?
Ja nie tylko przypuszczam tylko wiemfotomysz pisze: ......... ale nie przypuszczam ze będzie lepiej z blokada i MT niz na serynych mostach i simex-ach


Przekonywać Cię nie będę zrobisz co uważasz za słuszne...

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: opony 34" fedima do pajero?
a czy to kogoś dziwirort_ pisze:... A Samurai na podobnych szmatach bez blokady jeździł w koło nas i się śmiał.

placek...
- luceklucky
-
- Posty: 1235
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: opony 34" fedima do pajero?
Bartek, prawda jest taka że wszystko zależy od konkretnej sytuacji
Co Ci po blokadzie ( przy małych kołach ) skoro wisisz na mostach?
Najlepiej mieć wsio, spore koła (prześwit ) i blokade-y, a i tak często d..pa
Co Ci po blokadzie ( przy małych kołach ) skoro wisisz na mostach?
Najlepiej mieć wsio, spore koła (prześwit ) i blokade-y, a i tak często d..pa

Re: opony 34" fedima do pajero?
W parchu mam wielką agresywną oponę i nie mam żadnych blokad (nawet LSD). Robi w błocie całkiem dobrzeEskapada pisze:Ja nie tylko przypuszczam tylko wiemfotomysz pisze: ......... ale nie przypuszczam ze będzie lepiej z blokada i MT niz na serynych mostach i simex-achCo z tego, że będziesz miał wielką agresywną oponę. Wgryzie Ci się ona w podłoże oś się lekko z wykrzyżuje i po zawodach. Jedno koło będzie się kręcić a drugie będzie stało
![]()
Przekonywać Cię nie będę zrobisz co uważasz za słuszne...

Re: opony 34" fedima do pajero?
31 cali a 35 cali to prześwit większy o 5 cm. Między zdroworozsądkowym rozmiarem do Pajero 33x10,50 a Fedimą różnica w prześwicie to 2,5 cm. Wnioski nasuwają się chyba same. Te 2,5 to mały siusiak i w terenie różnicy nie czyni
Jak ktoś ma kompleks małego auta na małych kołach to Pajero go z tych kompleksów nie wyleczy. Dla tych wszystkim jest Patrol do którego można zapodać 37 calowego maxxisa. To że Parch z gigantycznym motorem 2.8 na seryjnych przełożeniach nie jedzie to nie wspomnę

Jak ktoś ma kompleks małego auta na małych kołach to Pajero go z tych kompleksów nie wyleczy. Dla tych wszystkim jest Patrol do którego można zapodać 37 calowego maxxisa. To że Parch z gigantycznym motorem 2.8 na seryjnych przełożeniach nie jedzie to nie wspomnę

Ostatnio zmieniony czw mar 26, 2009 11:37 am przez Eskapada, łącznie zmieniany 1 raz.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: opony 34" fedima do pajero?
To wreszcie będę potrafił wyjaśnić dlaczego kupiłem parcha jak ktoś zapytaEskapada pisze: Jak ktoś ma kompleks małego auta na małych kołach to Pajero go z tych kompleksów nie wyleczy. Dla tych wszystkim jest Patrol do którego można zapodać 37 calowego maxxisa.

Nawet nie wiedziałem, że mam kompleksy...ale człowiek się całe życie uczy

Re: opony 34" fedima do pajero?
Adamo pisze:To wreszcie będę potrafił wyjaśnić dlaczego kupiłem parcha jak ktoś zapytaEskapada pisze: Jak ktoś ma kompleks małego auta na małych kołach to Pajero go z tych kompleksów nie wyleczy. Dla tych wszystkim jest Patrol do którego można zapodać 37 calowego maxxisa.![]()
Nawet nie wiedziałem, że mam kompleksy...ale człowiek się całe życie uczy

to było żartobliwie napisane no bo jak inaczej można skoro do ludzi nie trafiają rozsądne techniczne argumenty.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość