Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
malosc
-

- Posty: 228
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 2:20 am
- Lokalizacja: Warszawa - Krasnik
Post
autor: malosc » śr kwie 08, 2009 1:22 pm
Mam takie oto 2 pytania do specjalistów. Pare razy zaskoczył mnie ABS podczas zjezdzania z ostrych podjazdów tyłem czy przodem, zaskoczył w tym sensie że zamiast zblokować koła to "przepuszczał". Czy nie jest tak, że prawidłowo działający ABS działa powyżej jakiejś prędkości 5 czy 10 km/h

i czy przypadkiem na załączonym reduktorze ABS nie powinien być calkowicie wyłączony
Z góry dzieki.
Pozdrawiam
Malosc
Misiek II 92 LPG - daje rade
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » śr kwie 08, 2009 1:42 pm
nie
Czwarte serce

-
artmit
- jestem tu nowy...

- Posty: 94
- Rejestracja: pn lut 25, 2008 9:38 pm
Post
autor: artmit » czw kwie 09, 2009 4:08 pm

Natomiast przy zapiętej blokadzie dyfra abs się dezaktywuje ( co przy zblokowanych kołach osi ma sens)
Artur PII v6 3.0
Arturos Pajeros
-
malosc
-

- Posty: 228
- Rejestracja: ndz sty 20, 2008 2:20 am
- Lokalizacja: Warszawa - Krasnik
Post
autor: malosc » czw kwie 09, 2009 8:34 pm
Dyfra czyli przy zapiętej blokadzie centralnej

Czy dopiero po zapięciu tylnego dyfra

Misiek II 92 LPG - daje rade
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » pt kwie 10, 2009 6:24 am
po zapięciu blokady tylnego mostu "difflock"
Czwarte serce

-
Richat
-

- Posty: 123
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Richat » śr maja 20, 2009 11:01 pm
coś nie do końca tak jest z tym wyłączaniem abs-u
ja zwyczajnie wjeżdżając w teren wyjmuje wtyczkę przy pompie, w przyszłości zrobię wyłącznik
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » czw maja 21, 2009 7:02 am
ja go zepsułem na stałe, wywaliłem oba bezpieczniki od ABS te przy Aku i mam spokój

Czwarte serce

-
Richat
-

- Posty: 123
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Richat » czw maja 21, 2009 7:34 am
tez tak chciałem, bo w sumie jestem nauczony jazdy na samochodach bez ABS-u i mimo wszystko nawyki mi zostały stare, ale sobie myślę ze jak juz jest to niech dziala, chociaż misiek to samochód na niedzielę i od święta tylko bo mi go szkoda tak na drogach asfaltowanych katować

Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz
-
cacek1
- jestem tu nowy...

- Posty: 70
- Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: Krk
Post
autor: cacek1 » sob sty 07, 2012 12:02 am
ale to jest głupie że się nie wyłącza ostatnio dosiadałem toyote j90 i tam po zablokowaniu centralnego mechanizmu ABS się dezaktywował i to samo na reduktorze

a w miśku na zjazdach się spada bo ABS przepuszcza

dorobię sobie wyłącznik on załatwi sprawe

Pachero 3,0 cabrio gekon off road team
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » sob sty 07, 2012 1:59 am
tyś głupi
ABS w miśkach mądrzejszy od nas, robi wsio by auto było sterowne, ale wystarczy wyjać bezpiecznik 20 A koło aku i jest nieaktywny a czasami to jest potrzebne
Czwarte serce

-
cacek1
- jestem tu nowy...

- Posty: 70
- Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: Krk
Post
autor: cacek1 » śr lut 29, 2012 6:48 pm
gebels pisze:tyś głupi
ABS w miśkach mądrzejszy od nas, robi wsio by auto było sterowne, ale wystarczy wyjać bezpiecznik 20 A koło aku i jest nieaktywny a czasami to jest potrzebne
no toś powiedział mądrość życiową przed każdym zjazdem pod maskę z kluczami dobre

a bezpiecznik jest 60 A u mnie

Pachero 3,0 cabrio gekon off road team
-
Richat
-

- Posty: 123
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Richat » śr lut 29, 2012 8:27 pm
wyjmujesz wtyczkę przy pompie i po kłopocie, a jak ktoś leniwy to wystarczy wjechać w jakieś blotko, i zamielic 3 sec kolami i sam się dezaktywuje.
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » śr lut 29, 2012 11:39 pm
cacek1 pisze:gebels pisze:tyś głupi
ABS w miśkach mądrzejszy od nas, robi wsio by auto było sterowne, ale wystarczy wyjać bezpiecznik 20 A koło aku i jest nieaktywny a czasami to jest potrzebne
no toś powiedział mądrość życiową przed każdym zjazdem pod maskę z kluczami dobre

a bezpiecznik jest 60 A u mnie

głupiś są dwa bezpieczniki wyjmujesz ten 20A ten 60A to trza z kluczami wyjmowac
Czwarte serce

-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » śr lut 29, 2012 11:40 pm
Richat pisze:wyjmujesz wtyczkę przy pompie i po kłopocie, a jak ktoś leniwy to wystarczy wjechać w jakieś blotko, i zamielic 3 sec kolami i sam się dezaktywuje.
nie zawsze, czasami błoto wyleci i znowu działa a w tedy na podjeździe go na heblu nie utrzymasz, a czasami od tego dużo zależy
Czwarte serce

-
Ryżak

- Posty: 1915
- Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
- Lokalizacja: Köslin
Post
autor: Ryżak » czw mar 01, 2012 7:43 am
A co on przykrecony jest? Bo tez wywalic musze bezpiecznik bo mnie wkurza, jak tarka byla to mi nie hamuje jak powinien i w CB slysze abs i sunie sobie dalej na polowe pasa...
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.
-
rafilon
- jestem tu nowy...

- Posty: 32
- Rejestracja: sob wrz 17, 2011 12:30 pm
Post
autor: rafilon » czw mar 01, 2012 8:30 pm
No mi się raz nie chciało wyjąć wtyczki od abs-u no i przy ostrym podjeździe pod górę tylny zderzak został na drzewie na samym dole.Autko nie wypitoliło a abs zadziałał tak jakby hamulców nie było.Teraz się głowię jak tu przeciągnąć kable od świateł w zderzaku do lamp głównych bo nowy zderzak to se z rur wyspawałem.
-
alibia1112

- Posty: 1855
- Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
- Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM
Post
autor: alibia1112 » czw mar 01, 2012 10:34 pm
Richat pisze:wyjmujesz wtyczkę przy pompie i po kłopocie, a jak ktoś leniwy to wystarczy wjechać w jakieś blotko, i zamielic 3 sec kolami i sam się dezaktywuje.
Potwierdzam i po kłopocie

CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
-
Richat
-

- Posty: 123
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:36 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Richat » czw mar 01, 2012 10:46 pm
gebels pisze:
nie zawsze, czasami błoto wyleci i znowu działa a w tedy na podjeździe go na heblu nie utrzymasz, a czasami od tego dużo zależy
nie chodzi o to ze blotko zatyka czujnik, tylko o to, ze nie wszystkie kola się kręcą, dostaje jakiegoś błędu i się po prostu wyłącza ABS do czasu ponownego włączenia zapłonu.
Jeep XJ '92 4.0 umarł
Pajero II '97 3.5 V6
Pajero II '99 2.8 TDI
Toyota LC Prado '07 dupowóz
-
piotr-stihl

- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Post
autor: piotr-stihl » pt mar 02, 2012 3:46 am
w mojej elce po włączeniu napędów abs sam się wyłącza - po rozłączeniu trzeba silnik zgasić na chwilkę
auto 98 r bez blokady tyłu
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
-
cacek1
- jestem tu nowy...

- Posty: 70
- Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: Krk
Post
autor: cacek1 » pn mar 05, 2012 9:32 pm
Richat pisze:wyjmujesz wtyczkę przy pompie i po kłopocie, a jak ktoś leniwy to wystarczy wjechać w jakieś blotko, i zamielic 3 sec kolami i sam się dezaktywuje.
niby tak ALE

gdy nie zabezpieczysz obu wtyczek a pomykasz po błotku to je zachlapiesz to prędzej czy później się na tyle zabłocą że je szlag trafi

dlatego pstryczek elektryczek jest lepszy .
Pachero 3,0 cabrio gekon off road team
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość