hamulce i kierownica
Moderator: Kosiarz
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
hamulce i kierownica
Witam
Szukałem po forum i nie umię znaleść. A mianowicie mam pytanie jak chce wymienic klocki hamulcowe na tylnej osi w aucie takie jak ponizej która śrubę przy zacisku odkręcić górna dolna czy obie ?
2. pytanie Mam leko przekrzywione koło kierownicy < tak mi zbierznośc ustawił a kierownica nie była ustawiona rowno> wiec pojawia się pytanie, jak ona jest zamocowan na wieloklinie ? jak ją zdjąć aby naprostować czy jest to mozliwe czy trzeba zbieżnośc ustawić
Z góry dziekuje za niekasztanienie i odpowiedź na moje pytania
Szukałem po forum i nie umię znaleść. A mianowicie mam pytanie jak chce wymienic klocki hamulcowe na tylnej osi w aucie takie jak ponizej która śrubę przy zacisku odkręcić górna dolna czy obie ?
2. pytanie Mam leko przekrzywione koło kierownicy < tak mi zbierznośc ustawił a kierownica nie była ustawiona rowno> wiec pojawia się pytanie, jak ona jest zamocowan na wieloklinie ? jak ją zdjąć aby naprostować czy jest to mozliwe czy trzeba zbieżnośc ustawić
Z góry dziekuje za niekasztanienie i odpowiedź na moje pytania
FIAT 600 ( czerwony pierdziel )
Re: hamulce i kierownica
2 śruby odkręcić, wyjąc tą część zacisku która sie "rusza". Sprawdzić śruby "przesuwki" czy luźno chodzą.
Wcisnąć tłoczysko do zacisku za pomocą, jak nie masz przyrządu to można za pomocą ścisku.
Włożyć klocki, włożyć zacisk, skręcić. Depnąć w hamulce aby tłoczysko wyszło i dopchnęło klocki. Pohamować trochę aby się dotarły.
Jak Ci tak zbieżność ustawili to jakieś papraki. Przeważnie ustawiają od razu kierownicę kręcąc końcówkami drążka.
Jeśli chcesz przestawić kierownice, to o ile sie nie mylę to pod kierownica jest 1 śruba, wyciągasz zaślepkę, odkręcasz śruba kierownicy. Ja musiałem do tego użyć ściągacza. Niektórzy napitalaja w kierownice i niby schodzi.
Wcisnąć tłoczysko do zacisku za pomocą, jak nie masz przyrządu to można za pomocą ścisku.
Włożyć klocki, włożyć zacisk, skręcić. Depnąć w hamulce aby tłoczysko wyszło i dopchnęło klocki. Pohamować trochę aby się dotarły.
Jak Ci tak zbieżność ustawili to jakieś papraki. Przeważnie ustawiają od razu kierownicę kręcąc końcówkami drążka.
Jeśli chcesz przestawić kierownice, to o ile sie nie mylę to pod kierownica jest 1 śruba, wyciągasz zaślepkę, odkręcasz śruba kierownicy. Ja musiałem do tego użyć ściągacza. Niektórzy napitalaja w kierownice i niby schodzi.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
- harcownik1979g
-
- Posty: 272
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
- Lokalizacja: Gliwice
Re: hamulce i kierownica
Nie ma problemu.
Jak będziesz chciał to nawet mam foto co i jak. Robiłem dla potomnych
Jak będziesz chciał to nawet mam foto co i jak. Robiłem dla potomnych

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: hamulce i kierownica
Nie przestawiaj kierownicy - ustaw na drążkach.
Re: hamulce i kierownica
N2O pisze:Nie przestawiaj kierownicy - ustaw na drążkach.
Dokładnie

Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Re: hamulce i kierownica
Kierownice ściągasz odkręcając jedną śrubkę krzyżakową od spodu, zejdzie Ci wtedy górne część od sygnału.
Później kluczem nasadowym "17" z przedłużką odkręcasz śrubę na środku, kierownice ściągasz łapiąc prawą ręką na godz 3 a lewą na 9, na przemian jedną ręką szarpiesz do siebie drugą odpychasz , robisz to szybko i zdecydowanie , kiera zejdzie bez najmniejszych problemów.
Przemy jak masz fotki to zapodaj, też mnie czeka wymiana klocków z tyłu.
Później kluczem nasadowym "17" z przedłużką odkręcasz śrubę na środku, kierownice ściągasz łapiąc prawą ręką na godz 3 a lewą na 9, na przemian jedną ręką szarpiesz do siebie drugą odpychasz , robisz to szybko i zdecydowanie , kiera zejdzie bez najmniejszych problemów.
Przemy jak masz fotki to zapodaj, też mnie czeka wymiana klocków z tyłu.

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: hamulce i kierownica
nie wiem jak u was ale ja odkrecam tylko dolna srube i wysuwam gorna szpilke ktora jest na stale (nawet nie da sie dobrac klucza odpowiedniego do niej)
warto porzadnie poczyscic wszytsko bo ja juz jeden klocek zjechalem do zera
a teraz czeka mnie rozebranie tarczobebna zeby dostac sie do szczek z tylu
ktos juz ma to za soba i jakas wieksza dlubanina mnie czeka
warto porzadnie poczyscic wszytsko bo ja juz jeden klocek zjechalem do zera

a teraz czeka mnie rozebranie tarczobebna zeby dostac sie do szczek z tylu

ktos juz ma to za soba i jakas wieksza dlubanina mnie czeka

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: hamulce i kierownica
Ja już po wymianieporeb pisze:nie wiem jak u was ale ja odkrecam tylko dolna srube i wysuwam gorna szpilke ktora jest na stale (nawet nie da sie dobrac klucza odpowiedniego do niej)
warto porzadnie poczyscic wszytsko bo ja juz jeden klocek zjechalem do zera![]()

U mnie była identyczna sytuacja, górnej śruby nie mogłem odkręcić 13-ka za mała, a 14-ka się obmykała.
Odkręciłem dolną i wysunołem górną, jeden z klocków też miałem starty do zera, wszystko oczyszczone , przesmarowane i wymienione gumki na prowadnicach.
Co do szczęk też będę musiał zajrzeć bo cienki mam ręczny

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: hamulce i kierownica
Co do cofania tłoczka, to podobno w wersji z ABSem nie jest to wskazane. Tzn. nie jest wskazane cofanie tłoczka bez odkręcenia odpowietrznika.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Re: hamulce i kierownica
nikt jeszcze nie rozbieral tylnych szczek z recznego
wlasnie szukam jakichs zdjec jak to wyglada tam w srodku i nic nie ma
jedynie znalazlem jak maja wygladac szczeki i troche mnie zabila ich cena
http://www.nokaut.pl/oferta/szczeki-ham ... ntero.html
naszczescie juz gadalem z facetem ktory nabija okladziny na stare szczeki
po cichu licze ze bedzie to prosty mechanizm podobny do samurajowskiego
i japonczycy niczym mnie nie zaskocza


wlasnie szukam jakichs zdjec jak to wyglada tam w srodku i nic nie ma
jedynie znalazlem jak maja wygladac szczeki i troche mnie zabila ich cena
http://www.nokaut.pl/oferta/szczeki-ham ... ntero.html
naszczescie juz gadalem z facetem ktory nabija okladziny na stare szczeki

po cichu licze ze bedzie to prosty mechanizm podobny do samurajowskiego

i japonczycy niczym mnie nie zaskocza

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: hamulce i kierownica
Ja rozbierałem u siebie jak mi ręcznego zabrakło. Nastawiałem się na totalną masakrę po kilku brodach i wtopach, przebieg 250000km również nie napawał mnie optymizmem. Na szczęście miski się nie psujom
i nie było tak źle. Rozbiórka poszła łatwo lekki opór stawiał tarczo-bęben ale śrubka m8 wkręcona w gwintowany otwór na tarczy załatwiła sprawę. Po zdjęciu okazało sie że wystarczyło wszystko przemyć zmywaczem do hamulców, przedmuchać psiknąć smarem w sprayu na regulator i można było boki na ręcznym sadzić
. Rada - po wszystkim założyć tarczo-bęben i wyregulować szczęki takim trybikiem do którego jest dostęp od tyłu po zdjęciu takiej małej, podłużnej, gumowej, zaślepki, w dolnej części tarczy trzymającej szczęki i będzie pan zadowolony
.
Niestety nie udokumentowałem tej operacji aparatem.




Niestety nie udokumentowałem tej operacji aparatem.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
Pajero II 2.8TD SS
Re: hamulce i kierownica
ufff
tos mnie pan uspokoil
bo musze sie z tym wyrobic w niecale 4 godziny-2 strony
ja postaram sie udokumentowac fotograficznie przebieg i zarzucic fotkami do tematu @acinski-ego "zrob to sam"
tos mnie pan uspokoil

bo musze sie z tym wyrobic w niecale 4 godziny-2 strony

ja postaram sie udokumentowac fotograficznie przebieg i zarzucic fotkami do tematu @acinski-ego "zrob to sam"

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: hamulce i kierownica
Słusznie prawicie. Już niedługo kompleksowy, totalnie sfotografowany lift budy w jedynce. Niech temat rośnie w siłę, przyda się potomnym. Skończą się niektóre stale powtarzające się pytania na tej liście.
Dziadek 2,5TD `98
Re: hamulce i kierownica
wydaje mi sie ze juz @animaldziobak zrobil fajna fotorelacje z liftu budy w PI 

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: hamulce i kierownica
Ale nie ma wielu szczegółów. Brak danych dotyczących śrub. Demontaż każdej. Są różnych długości. Frezowanie jednego dystansu. Co nam szkodzi zrobić kompendium jak już i tak będziemy to robić. Animaldziobak był inspiracją.
Dziadek 2,5TD `98
Re: hamulce i kierownica
nie no jasne
tak tylko podrzucilem ze kiedys ten temat juz byl walkowany i mozna by tez cos z niego zaczerpnac
ja napewno postaram sie wrzucic zdejcia z tylnych i przednich hamulcow
temat z egr-em tez warto by tam wrzucic bo z dokladnymi fotkami
a w lipcu bede po koleji sciagal wszystkie oslony i plastiki do konserwacji wiec tez moge cos podrzucic wlasnego

tak tylko podrzucilem ze kiedys ten temat juz byl walkowany i mozna by tez cos z niego zaczerpnac

ja napewno postaram sie wrzucic zdejcia z tylnych i przednich hamulcow
temat z egr-em tez warto by tam wrzucic bo z dokladnymi fotkami
a w lipcu bede po koleji sciagal wszystkie oslony i plastiki do konserwacji wiec tez moge cos podrzucic wlasnego

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: hamulce i kierownica
Co do liftu do chyba aż takiej wielkie różnicy niema miedzy PI a PII, a do PII kiedyś wrzucałem cała fotorelacje co gdzie i jak.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: hamulce i kierownica
Będziemy robić równolegle PI i PII więc będzie jak porównać. Może warto byłoby przekleić wątek do zrób to sam. Łatwiej będzie znaleźć.
Dziadek 2,5TD `98
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość