hamulce i kierownica

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
harcownik1979g
 
 
Posty: 272
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
Lokalizacja: Gliwice

hamulce i kierownica

Post autor: harcownik1979g » śr kwie 08, 2009 7:09 pm

Witam
Szukałem po forum i nie umię znaleść. A mianowicie mam pytanie jak chce wymienic klocki hamulcowe na tylnej osi w aucie takie jak ponizej która śrubę przy zacisku odkręcić górna dolna czy obie ?
2. pytanie Mam leko przekrzywione koło kierownicy < tak mi zbierznośc ustawił a kierownica nie była ustawiona rowno> wiec pojawia się pytanie, jak ona jest zamocowan na wieloklinie ? jak ją zdjąć aby naprostować czy jest to mozliwe czy trzeba zbieżnośc ustawić


Z góry dziekuje za niekasztanienie i odpowiedź na moje pytania
FIAT 600 ( czerwony pierdziel )

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: hamulce i kierownica

Post autor: Przemy » śr kwie 08, 2009 8:03 pm

2 śruby odkręcić, wyjąc tą część zacisku która sie "rusza". Sprawdzić śruby "przesuwki" czy luźno chodzą.
Wcisnąć tłoczysko do zacisku za pomocą, jak nie masz przyrządu to można za pomocą ścisku.
Włożyć klocki, włożyć zacisk, skręcić. Depnąć w hamulce aby tłoczysko wyszło i dopchnęło klocki. Pohamować trochę aby się dotarły.

Jak Ci tak zbieżność ustawili to jakieś papraki. Przeważnie ustawiają od razu kierownicę kręcąc końcówkami drążka.
Jeśli chcesz przestawić kierownice, to o ile sie nie mylę to pod kierownica jest 1 śruba, wyciągasz zaślepkę, odkręcasz śruba kierownicy. Ja musiałem do tego użyć ściągacza. Niektórzy napitalaja w kierownice i niby schodzi.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
harcownik1979g
 
 
Posty: 272
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: hamulce i kierownica

Post autor: harcownik1979g » śr kwie 08, 2009 8:05 pm

dzieki za pomoc teraz mam juz jasność
FIAT 600 ( czerwony pierdziel )

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: hamulce i kierownica

Post autor: Przemy » śr kwie 08, 2009 8:18 pm

Nie ma problemu.
Jak będziesz chciał to nawet mam foto co i jak. Robiłem dla potomnych :D
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: hamulce i kierownica

Post autor: N2O » śr kwie 08, 2009 8:52 pm

Nie przestawiaj kierownicy - ustaw na drążkach.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: hamulce i kierownica

Post autor: mr.miron » śr kwie 08, 2009 9:14 pm

N2O pisze:Nie przestawiaj kierownicy - ustaw na drążkach.

Dokładnie :)2 , kierownicą się nie powinno ruszać zwłaszcza przy air-bagu (można uszkodzić styk spiralny). Jedź na poprawkę zbieżności! Ma być równo i tyle. Poza tym, jeśli kierownicę masz przestawioną nieznacznie przesunięcie jej o jeden ząbek na wieloklinie może spowodować jej przestawienie w drugą stronę.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: hamulce i kierownica

Post autor: KML1 » śr kwie 08, 2009 9:36 pm

Kierownice ściągasz odkręcając jedną śrubkę krzyżakową od spodu, zejdzie Ci wtedy górne część od sygnału.
Później kluczem nasadowym "17" z przedłużką odkręcasz śrubę na środku, kierownice ściągasz łapiąc prawą ręką na godz 3 a lewą na 9, na przemian jedną ręką szarpiesz do siebie drugą odpychasz , robisz to szybko i zdecydowanie , kiera zejdzie bez najmniejszych problemów.


Przemy jak masz fotki to zapodaj, też mnie czeka wymiana klocków z tyłu. :wink:
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: hamulce i kierownica

Post autor: poreb » czw kwie 09, 2009 7:54 pm

nie wiem jak u was ale ja odkrecam tylko dolna srube i wysuwam gorna szpilke ktora jest na stale (nawet nie da sie dobrac klucza odpowiedniego do niej)
warto porzadnie poczyscic wszytsko bo ja juz jeden klocek zjechalem do zera :roll:
a teraz czeka mnie rozebranie tarczobebna zeby dostac sie do szczek z tylu :-?
ktos juz ma to za soba i jakas wieksza dlubanina mnie czeka ??
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
KML1
 
 
Posty: 825
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 10:16 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin
Kontaktowanie:

Re: hamulce i kierownica

Post autor: KML1 » czw kwie 09, 2009 8:59 pm

poreb pisze:nie wiem jak u was ale ja odkrecam tylko dolna srube i wysuwam gorna szpilke ktora jest na stale (nawet nie da sie dobrac klucza odpowiedniego do niej)
warto porzadnie poczyscic wszytsko bo ja juz jeden klocek zjechalem do zera :roll:
Ja już po wymianie :)21 , przed chwilką to zrobiłem.
U mnie była identyczna sytuacja, górnej śruby nie mogłem odkręcić 13-ka za mała, a 14-ka się obmykała.
Odkręciłem dolną i wysunołem górną, jeden z klocków też miałem starty do zera, wszystko oczyszczone , przesmarowane i wymienione gumki na prowadnicach.

Co do szczęk też będę musiał zajrzeć bo cienki mam ręczny :-?
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: hamulce i kierownica

Post autor: rort_ » sob kwie 11, 2009 8:22 pm

Co do cofania tłoczka, to podobno w wersji z ABSem nie jest to wskazane. Tzn. nie jest wskazane cofanie tłoczka bez odkręcenia odpowietrznika.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: hamulce i kierownica

Post autor: poreb » sob kwie 11, 2009 8:38 pm

nikt jeszcze nie rozbieral tylnych szczek z recznego ?? :)9

wlasnie szukam jakichs zdjec jak to wyglada tam w srodku i nic nie ma
jedynie znalazlem jak maja wygladac szczeki i troche mnie zabila ich cena

http://www.nokaut.pl/oferta/szczeki-ham ... ntero.html

naszczescie juz gadalem z facetem ktory nabija okladziny na stare szczeki :)2
po cichu licze ze bedzie to prosty mechanizm podobny do samurajowskiego :)21
i japonczycy niczym mnie nie zaskocza 8)
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: hamulce i kierownica

Post autor: mr.miron » sob kwie 11, 2009 8:55 pm

Ja rozbierałem u siebie jak mi ręcznego zabrakło. Nastawiałem się na totalną masakrę po kilku brodach i wtopach, przebieg 250000km również nie napawał mnie optymizmem. Na szczęście miski się nie psujom :)21 i nie było tak źle. Rozbiórka poszła łatwo lekki opór stawiał tarczo-bęben ale śrubka m8 wkręcona w gwintowany otwór na tarczy załatwiła sprawę. Po zdjęciu okazało sie że wystarczyło wszystko przemyć zmywaczem do hamulców, przedmuchać psiknąć smarem w sprayu na regulator i można było boki na ręcznym sadzić :)2 :wink: . Rada - po wszystkim założyć tarczo-bęben i wyregulować szczęki takim trybikiem do którego jest dostęp od tyłu po zdjęciu takiej małej, podłużnej, gumowej, zaślepki, w dolnej części tarczy trzymającej szczęki i będzie pan zadowolony :)2 .

Niestety nie udokumentowałem tej operacji aparatem.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: hamulce i kierownica

Post autor: poreb » sob kwie 11, 2009 8:59 pm

ufff
tos mnie pan uspokoil :D
bo musze sie z tym wyrobic w niecale 4 godziny-2 strony :D
ja postaram sie udokumentowac fotograficznie przebieg i zarzucic fotkami do tematu @acinski-ego "zrob to sam" :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: hamulce i kierownica

Post autor: acinski » sob kwie 11, 2009 9:03 pm

Słusznie prawicie. Już niedługo kompleksowy, totalnie sfotografowany lift budy w jedynce. Niech temat rośnie w siłę, przyda się potomnym. Skończą się niektóre stale powtarzające się pytania na tej liście.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: hamulce i kierownica

Post autor: poreb » sob kwie 11, 2009 9:22 pm

wydaje mi sie ze juz @animaldziobak zrobil fajna fotorelacje z liftu budy w PI :)2
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: hamulce i kierownica

Post autor: acinski » sob kwie 11, 2009 9:35 pm

Ale nie ma wielu szczegółów. Brak danych dotyczących śrub. Demontaż każdej. Są różnych długości. Frezowanie jednego dystansu. Co nam szkodzi zrobić kompendium jak już i tak będziemy to robić. Animaldziobak był inspiracją.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: hamulce i kierownica

Post autor: poreb » sob kwie 11, 2009 9:41 pm

nie no jasne :D
tak tylko podrzucilem ze kiedys ten temat juz byl walkowany i mozna by tez cos z niego zaczerpnac :)2

ja napewno postaram sie wrzucic zdejcia z tylnych i przednich hamulcow
temat z egr-em tez warto by tam wrzucic bo z dokladnymi fotkami

a w lipcu bede po koleji sciagal wszystkie oslony i plastiki do konserwacji wiec tez moge cos podrzucic wlasnego :)2
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: hamulce i kierownica

Post autor: acinski » sob kwie 11, 2009 9:57 pm

Nooooo. I w ten sposób zrobi się niezły wątek :D.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Re: hamulce i kierownica

Post autor: Przemy » ndz kwie 12, 2009 6:44 am

Co do liftu do chyba aż takiej wielkie różnicy niema miedzy PI a PII, a do PII kiedyś wrzucałem cała fotorelacje co gdzie i jak.
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: hamulce i kierownica

Post autor: acinski » ndz kwie 12, 2009 12:26 pm

Będziemy robić równolegle PI i PII więc będzie jak porównać. Może warto byłoby przekleić wątek do zrób to sam. Łatwiej będzie znaleźć.
Dziadek 2,5TD `98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość